Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 03:23

Ik lees net van een ezeltje die urenlang geklemd zat en electrische schokken kreeg omdat 2 onaangelijnde honden hem opgejaagd hadden. De beelden waren afschuwelijk.
Honden maken nml nog altijd meer slachtoffers bij landbouwdieren dan wolven.
Laat maar komen die wolf. Ik ben in mijn nopjes, hoop dat ze goed beschermd blijven, en dat ze ook mensen afschrikken om massaal in de bossen te gaan wandelen en vooral dat ze de loslopende honden de stuipen op het lijf jagen.
Lijkt nu precies een pretpark op zondag, inclusief de files en achterlaten van vuil. Al die roepende kinderen, om te kotsen. Woon net voor een bos en zie dit fenomeen met lede ogen aan, moet echt plezant zijn voor het wild om geconfronteerd te worden met zo'n bende luidruchtige geklede apen die zich alles permitteren.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 09:06

Nu kunnen we hier wel bezig blijven met voor en tegenstanders. Jullie punt is duidelijk, gelukkig wonen jullie niet in Nederland of zijn weer van plan te vertrekken.

Dit topic is geopend om te kijken of we tips kunnen delen hoe we het beste onze dieren veilig houden, voir degene die dat wel belangrijk vinden.

ZLTO gaat plannen maken voor de wolf in Brabant, ten zuid oosten van Eindhoven. Omdat deze hier nu 6 mnd is.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:06

Mensen moeten niet in het bos gaan wandelen? Natuur verboden voor mensen? Ja, ik ben het met je eens dat mensen die vernielen en vervuilen niet zo fijn zijn, maar verder? Hoe moet het dan met onze eigen natuur die gezond wordt van het buiten zijn?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:59

josien_m_ schreef:
Andere Mensen moeten niet in het bos gaan wandelen? Natuur verboden voor andere mensen? Ja, ik ben het met je eens dat andere mensen die vernielen en vervuilen niet zo fijn zijn, maar verder? Hoe moet het dan met onze eigen natuur die gezond wordt van het buiten zijn?

Ik heb het even voor je aangepast en je tekst verduidelijkt ;)

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:02

Hahaha, die moest ik 3 keer lezen, inderdaad hoe durven al die andere mensen :D .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:34

Van mij hoeft dat "andere" er niet bij hoor. Ik snap Josien prima. Het buiten zijn is namelijk ook voor ons eigen lichaam en geest gezond. En dat zou dan niet meer mogen?.

Persoonlijk vind ik dat de Wolf hier geen plaats heeft. Er wonen hier gewoon teveel mensen. In NL is er "park" geen "natuur". Meestal nog omheind ook. En mensen wandelen op zondag in het park. De wolf hoort in de natuur.
Ik ben er van overtuigd dat er - als het zo doorgaat - hele vervelende dingen gaan gebeuren en dat straks weer actief op wolven gejaagd zal worden.

Ik snap eerlijk gezegd de opmerking van Camblar niet waar de wolf bijdraagt aan het beteugelen van een
virus. Er zijn genoeg vosachtigen in NL die kleinere dieren eten. De grotere dieren worden al sinds jaar en dag beheerd door afschot. Dat werkte prima.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:38

Babootje schreef:
Dat werkte prima.

Dat roepen jagers graag doch dat valt tegen.
Door afschieten van de residente vos ontstaat er een lege plek waar een andere vos heen trekt = migratie. Dat heeft een rimpel-effect en zo verplaatst hondsdolheid zich.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:38

Karl66 schreef:
josien_m_ schreef:
Andere Mensen moeten niet in het bos gaan wandelen? Natuur verboden voor andere mensen? Ja, ik ben het met je eens dat andere mensen die vernielen en vervuilen niet zo fijn zijn, maar verder? Hoe moet het dan met onze eigen natuur die gezond wordt van het buiten zijn?

De nagel op de kop :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:49

Babootje, ik ben het juist helemaal met Josefien eens. Die reageerde erop dat iemand last had van andere mensen die in het bos komen. En dat is behoorlijk hypocriet als je zelf wel het bos in gaat.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 13:21

Er komt vanavond wat op tv over de wolf,

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:24

Gelukkig hebben wij geen Nederlandse tv hier ;)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:13

palousa_boy schreef:
Gelukkig hebben wij geen Nederlandse tv hier ;)

Ik zal de digitale link hier wel plaatsen *D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 14:43

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:24

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:35

Karl66 schreef:
josien_m_ schreef:

scherp!
{:)-:( :j :j :j

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:38

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:41

Ja, waar is die leeuw uit Dierenpark Wissel eigenlijk gebleven?
Die wil ik hier wel.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:48

Oh ja, die leeuw! Maar daar moesten centjes in, als ik me goed herinner. Dat vertikken die wolven natuurlijk.
Off topic: heb je destijds ook de aankomst van de olifant per helikopter meegemaakt? Is al heel lang geleden hoor.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:59

Die kwartjes gooi ik er zelf wel in mocht dat helpen.

Die olifant weet ik niet. Kan me ook niet heugen dat ik m daar ooit gezien heb.
Wel regelmatig “ontsnapte” regenboogforellen en zelfs schildpadden.
Ik woon aan dezelfde beek als die door t park stroomt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:04

mysa schreef:
Pandora2 schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wetens ... d=msedgdhp

Misschien moeten we een paar roedels aan Japan schenken :+

Misschien werkt het andersom ook? Dan zetten we hier op strategische plekken een grote bewegende robot-beer neer?

:)* Zou fijn zijn moest dat werken. Maar ik vrees er een beetje voor als ik die tekst zo lees :P

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:22

tones schreef:

Ontsnapte apen ook, die zaten in de bomen langs de beek. Hartstikke leuk zo'n dierentuintje, er was altijd wel iets in het wild te bewonderen.;)

Over die olifant: er ging een persbericht uit dat er een olifant was aangekocht, die met een helikopter gebracht zou worden. Halve dorp uitgelopen. Was een mini-nepolifant, die geloof ik, wel onder een helikopter hing.
Maar weet het niet exact meer, kan wel vijftig jaar geleden zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:25

Cambiar schreef:
Ik lees net van een ezeltje die urenlang geklemd zat en electrische schokken kreeg omdat 2 onaangelijnde honden hem opgejaagd hadden. De beelden waren afschuwelijk.
Honden maken nml nog altijd meer slachtoffers bij landbouwdieren dan wolven.
Laat maar komen die wolf. Ik ben in mijn nopjes, hoop dat ze goed beschermd blijven, en dat ze ook mensen afschrikken om massaal in de bossen te gaan wandelen en vooral dat ze de loslopende honden de stuipen op het lijf jagen.
Lijkt nu precies een pretpark op zondag, inclusief de files en achterlaten van vuil. Al die roepende kinderen, om te kotsen. Woon net voor een bos en zie dit fenomeen met lede ogen aan, moet echt plezant zijn voor het wild om geconfronteerd te worden met zo'n bende luidruchtige geklede apen die zich alles permitteren.

Ik krijg altijd de kriebels van types zoals jij die ,,mooi,, wonen en anderen die daar ook van willen genieten dat niet gunnen..

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:31

mysa schreef:
tones schreef:

Ontsnapte apen ook, die zaten in de bomen langs de beek. Hartstikke leuk zo'n dierentuintje, er was altijd wel iets in het wild te bewonderen.;)

Over die olifant: er ging een persbericht uit dat er een olifant was aangekocht, die met een helikopter gebracht zou worden. Halve dorp uitgelopen. Was een mini-nepolifant, die geloof ik, wel onder een helikopter hing.
Maar weet het niet exact meer, kan wel vijftig jaar geleden zijn.

Wat een grap. :+
Wel goed bedacht.

Ben het met je eens Popstra.
Ik baal ook wel eens als “mijn” galoppad vol loopt met mensen, maar zij hebben net zoveel rechten daar rond te sjouwen als ik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:35

Popstra schreef:
Ik krijg altijd de kriebels van types zoals jij die ,,mooi,, wonen en anderen die daar ook van willen genieten dat niet gunnen..

Kan dat wat minder?!

Het is om the braken hoe mensen zich niet weten te gedragen in de natuur. Dát is het probleem in combinatie met de hoeveelheid.
Hoe meer zich niet gedragen hoe minder al fiks overlast is.
De natuur is voor iedereen die zich met respect ervoor weet te gedragen.

Verder is er nú een extra probleem doordat de hele infrastuctuur niet is ingericht op de sterk toegenomen aantallen.
De residenten ervaren nu gewoon overlast en daarbij meer dan nodig door asociaal gedrag van niet bepaald een enkeling.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:55

Nou ja, de natuur 'genieters' zijn natuurlijk gewoon een dwarsdoorsnede van de maatschappij. Daar zitten goeden en slechten tussen. Alleen, als het er heel veel worden, wordt de overlast voor de natuur en omwonenden ook groter. Afgelopen week lag hier weer een halve inboedel in de buurt. Komt heel regelmatig voor. En ik raap op mijn dagelijkse rondes ook vaak een boel klein zwerfafval op. Laatst midden in het bos twee lege deo-spuitbussen. Niet eens langs een pad maar echt midden in het struikgewas. Wel curieus...