Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Poekkie schreef:Wat ik hier hoor over 'paard aan huis en dan heb je er minder tijd/werk aan' vind ik kant nog wal raken. Paarden aan huis zijn ongelofelijk veel werk en een dagelijkse verplichting. Paard op volpension daarentegen zou je gemakkelijk maar bvb 2 of 3 dagen kunnen gaan en hem de rest lekker op de wei laten staan, dat is al een veel minder zware druk.
anjali schreef:Polly schreef:Toen ik mijn vriend leerde kennen had ik een paard, ik vond het altijd maar een beetje overdreven als hij wat zei over hoe veel ik weg was etc, ik vond het belangrijk dat ik mijn ontspanning had etc etc, een beetje wat ik (bijna) iedereen in dit topic hoor zeggen.
Tot ik door omstandigheden mijn paard weg deed en nu snap ik pas echt wat hij bedoelde, ik was namelijk écht altijd bezig met de paarden en heel heel heel veel weg.
Ik snap de zorg van je vriend echt wel en ik zou het heel goed bespreken en bv ook duidelijke afspraken maken over hoeveel tijd je met het paard wil doorbrengen.
Ik lees ook dat je nog geen rijbewijs hebt, dat zou ik nu meer prioriteit geven dan een paard.
Een eigen paard is echt niet zaligmakend en mijn ervaring is dat paardenmeisjes echt het paard boven een relatie stellen (wat ik hier eigenijk ook regelmatig lees..)
Ik heb nog niet alles gelezen.Maar ik ben wel zo'n overjarige Penny die inderdaad het paard op nr.1 heeft staan.Daar moet ik wel het een en ander voor opgeven in mijn leven maar nooit een seconde spijt van gehad. Het is inderdaad heel intensief maar een vriend die van me houdt gunt me dat.
Citaat:Mijn vriend geeft zelf ook toe dat hij teveel angsten heeft hoor, hij durft geen cent uit te geven want wat als. Toen we op vakantie gingen kregen we al ruzie om een kopje koffie buiten het all inclusive hotel. Hij wil er graag aan werken maar weet zelf niet hoe, hij kan er niet van genieten als hij geld uitgeeft
pmarena schreef:Je kan hem vast helpen hiermee, toch? Zelf ben je vast ook niet perfect, net als alle bokkers die die kerel zo de grond in schoffelen....
pmarena schreef:Ik blijf het bikkelhard vinden dat veel bokkers dan meteen zeggen "ren weg bij die vrek - hij gunt je niets - zal altijd een grote frustratie blijven - enz."
elnienjo schreef:Maar wil TS een kind omdat dat het logische gevolg van een relatie is, of omdat ze echt heel graag 'n kind wil? Ze is nog maar 25, het leven kan nog alle kanten uit en wil ze ook in Zweden biljven wonen mocht haar relatie voorbij gaan? Want dat is met 'n kind lastig als ze terug zou willen naar Nederland bijv.
Zou gezien de financiele issues van haar vriend nog 'n paar jaar bedenktijd nemen en ondertussen rijbewijs halen voor meer onafhankelijkheid én genieten van dat eigen paardje.
_San87_ schreef:elnienjo schreef:Maar wil TS een kind omdat dat het logische gevolg van een relatie is, of omdat ze echt heel graag 'n kind wil? Ze is nog maar 25, het leven kan nog alle kanten uit en wil ze ook in Zweden biljven wonen mocht haar relatie voorbij gaan? Want dat is met 'n kind lastig als ze terug zou willen naar Nederland bijv.
Zou gezien de financiele issues van haar vriend nog 'n paar jaar bedenktijd nemen en ondertussen rijbewijs halen voor meer onafhankelijkheid én genieten van dat eigen paardje.
Wat ben jij vervelend aan het doordrammen over dat potentiële kind zeg... Wat gaat het jou in godsnaam aan waarom TS een kind wil.