Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lolala73 schreef:mag ik hier binnenvallen? Ik ben nml op zoek naar een jong paard en zoek me wezenloos naar een leuk dier voor een normale prijs die bij mensen vandaan komt die ik kan vertrouwen. Dat is echt niet makkelijk. Wat ik zoek is een paard tot 6 max 7 jaar, hoeft niet veel te kunnen, vanaf 1.60 max prijs 5500. Overal waar ik ben wezen kijken waren mensen die niet wilden dat we gingen keuren of waren er dingen die niet klopten. Het paardje dat ik gevonden had voor een fijne prijs bij een fijne eigenaar, kwam niet door de keuring. Dus als iemand een fijn paard weet of er 1 te koop weet of handelaren waar je met een gerust hart heen kunt, heel graag
Lolala73 schreef:mag ik hier binnenvallen? Ik ben nml op zoek naar een jong paard en zoek me wezenloos naar een leuk dier voor een normale prijs die bij mensen vandaan komt die ik kan vertrouwen. Dat is echt niet makkelijk. Wat ik zoek is een paard tot 6 max 7 jaar, hoeft niet veel te kunnen, vanaf 1.60 max prijs 5500. Overal waar ik ben wezen kijken waren mensen die niet wilden dat we gingen keuren of waren er dingen die niet klopten. Het paardje dat ik gevonden had voor een fijne prijs bij een fijne eigenaar, kwam niet door de keuring. Dus als iemand een fijn paard weet of er 1 te koop weet of handelaren waar je met een gerust hart heen kunt, heel graag
Kabayo schreef:Ik heb mijn paard net verkocht, en ik vroeg het bij mijn vorige verkochte pony al af. Maar hoe werkt dat?
Het paard word betaald en opgehaald (1 en 2 jarige beestjes dus onbeleerd, enkel in de hand geweest) , worden niet gekeurd. Kopers 1 x geweest om te kijken.
Ik vroeg mij af hoe dat zit qua terugbrengen. Want ik heb dat geld van de verkoop eerlijk gezegd hard nodig. Hoe lang na de verkoop mogen ze het paard terug brengen? Zonder koopcontract en beide partijen zijn particulier. Of is verkocht verkocht? Aangezien ik het geld anders die tijd opzij moet zetten
Wie weet dit? Op internet lees ik vooral dat dat is voor bedrijven en voornamelijk rijpaarden of verborgen gebreken
Gini schreef:Jep, verkocht is verkocht, geen keuring, geen contract. Kan je juridisch niets mee. Tenzij de koper kwaadwillend is en dus het argument gaat gebruiken dat er nooit een koop geweest is en dat het nog steeds gewoon jouw paard is. Maar goed, dat gaat enorm ver natuurlijk.
Zelf zou ik het niet durven om zo een precaire en dure aankoop te doen zonder contract, maar genoeg bewijs dat het ook goed gaat dan.
anjali schreef:Gini schreef:Jep, verkocht is verkocht, geen keuring, geen contract. Kan je juridisch niets mee. Tenzij de koper kwaadwillend is en dus het argument gaat gebruiken dat er nooit een koop geweest is en dat het nog steeds gewoon jouw paard is. Maar goed, dat gaat enorm ver natuurlijk.
Zelf zou ik het niet durven om zo een precaire en dure aankoop te doen zonder contract, maar genoeg bewijs dat het ook goed gaat dan.
Waarom zou de koper zeggen dat het nog steeds jouw paard is?
veerledec schreef:Je hebt geen contract nodig, de bedoeling van partijen kan ook uit mondelinge of andere schriftelijke communicatie blijken. Als jij hebt gemaild/geappt dat het paard 100% gezond is terwijl je weet dat ie zo rot als wat is, dan heb je nog steeds potentieel een probleem.
Dat gezegd hebbende is dat bij zulke jonkies verder niet zo relevant en zou ik me daar verder ook niet al te druk over maken.