Pellie"]
[quote="Zep"][quote="Aqua8horse"]
Tja ZEP, je moet elk paard als individu bekijken. Mijn trainings methode is van toepssing op elk paard dat moet dragen. De manier waarop je dat aan een paard leert, heeft te maken met vertrouwen en rijtechniek. Omdat geen paard gelijk is, een eigen verleden en een eigen karakter heeft is het van belang om dat tijdens een training te erkennen en mee te nemen. Een soort service op maat principe, zou je kunnen zeggen.
[/quote]
In dat geval werk ik ook met een holistische visieik noem het alleen niet zo.
[/quote]
[quote="Pellie"]
[quote="Zep"][quote="Aqua8horse"]
Voor Gammon is een holisitische visie noodzakelijk
[/quote]
Wat bedoel je met een holistische visie en waarom is dat voor dit paard zo belangrijk?
[/quote]
Ik kan het wellicht wat duidelijker maken.
Gam heeft het nodig omdat het in alles een zeer gevoelig paard is; in de training en omgang met andere paarden. Ik heb in de afgelopen tijd geleerd dat het heel nauw komt met hem. Het is psychisch gewoon niet een sterk paard wat ook op zijn lichamelijke gezondheid slaat als hij te lang onder stress staat. Ook het voer heb ik moeten aanpassen.
Door hem op de A8H methode te trainen voorkom je veel van bovengenoemde zaken.
[/quote]
Volgens mij was ik degene die het holisme in de mond nam, nogal raar om dit aan Carole op te hangen...
[/quote]
[quote="Aqua8horse schreef:Voor Gammon is een holisitische visie noodzakelijk
ga het nu niet weer moeilijk maken voor mij...... maar volgens jouw quote heeft aqua het toch gezegd....