Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 22:12

Hier net zo.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:51

En dat snap ik nu dus niet: hoe kan een paard nu te vroeg komen als je ernaar op zoek bent en dit precies is wat je wilt? :D

Cynthia82

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 10:52

Omdat je nog even moet doorsparen?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:10

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:27

Cynthia82 schreef:

Precies dit. En omdat het voorjaar gunstiger is omdat je ook in de avonduren meer kan doen. Dochter moet er ook mee gaan rijden, dan begin ik liever in de lente aan een nieuwe pony. Kunnen we ook na het avondeten naar stal in plaats van haasten na schooltijd. Of ik die dan onder schooltijd 2 paarden mag doen. Naast werk en huishouden. Dus ja lente is gunstiger :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:32

Dat het gunstiger is in de lente, snap ik. Maar als ik echt mijn droompaardje denk voor me te hebben en dan ook nog eens binnen het budget dat ik vooropgesteld heb, dan ga ik toch op zijn minst even kijken. En als het na drie bezichtigingen echt éxact is wat ik wil, dan maken die drie of vier maanden toch niet uit? Maar goed, dat ben ik, ieder moet het traject volgen dat die wilt, maar het zou toch enorm jammer zijn om een kans te missen door restricties die we onszelf opgelegd hebben. :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:11

Gini schreef:
Dat het gunstiger is in de lente, snap ik. Maar als ik echt mijn droompaardje denk voor me te hebben en dan ook nog eens binnen het budget dat ik vooropgesteld heb, dan ga ik toch op zijn minst even kijken. En als het na drie bezichtigingen echt éxact is wat ik wil, dan maken die drie of vier maanden toch niet uit? Maar goed, dat ben ik, ieder moet het traject volgen dat die wilt, maar het zou toch enorm jammer zijn om een kans te missen door restricties die we onszelf opgelegd hebben. :)

Nou ja, als ik zou gaan kijken en het is inderdaad mijn droompaard maar ik krijg de eindjes financieel nog niet aan elkaar gebreid (of ik heb nog geen stal om hem neer te zetten), dan zou ik juist nóg meer balen.. :+ Waarom kijken als je weet dat je toch nog niet het geld hebt?
Lente gunstiger, oké. Maar niet genoeg geld, is niet genoeg geld.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:48

Met paarden zoeken moet je ook rationeel kunnen zijn. In potentie ben ik al ruim 20 droompony's tegen gekomen. Maar ik ga echt niet overal kijken omdat ik bang ben dat ik anders achter het net zou vissen. Wij gaan in het voorjaar eens rustig kijken. Dan zal er vast nog zat te koop staan.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:23

Ik heb hoogstwaarschijnlijk mijn droompony gevonden! *\o/*
Ik ga in januari nog een keertje kijken, en dan gaan we de keuring inplannen, en als alles goed is komt ze in maart naar mij toe! Ik heb er zo’n zin in. <3

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:06

Ook ik ben opzoek. Dacht een heel leuk geschikt paardje gevonden te hebben, morgen zou hij gekeurd worden. Helaas ziet de verkoper van de verkoop af en kan ik weer opnieuw beginnen.

Minimaal 14
Allrounder
Veilig buiten te rijden
Liefst een ruin
GEEN schimmel
Minimaal 165

Liefst onder de 5000, maar voor een geschikt dier wil ik ook meer betalen.

Zijn toch niet zo gek veel eisen?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 22:59

Britt_xxx schreef:
Ik heb hoogstwaarschijnlijk mijn droompony gevonden! *\o/*
Ik ga in januari nog een keertje kijken, en dan gaan we de keuring inplannen, en als alles goed is komt ze in maart naar mij toe! Ik heb er zo’n zin in. <3

Gefeliciteerd. Wat duurt dat nog lang, wat een luxe dat je in deze periode die tijd gegund wordt.

Ik ga in 2020 ook weer opzoek. Dit keer tref ik hopelijk wel een paard die er niet anders van wordt als ik eens onzeker ben of als hij een dagje stil staat.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:24

Bedankt! Daar ben ik de eigenaresse inderdaad ook heel dankbaar voor. Heerlijk in rustig tempo en zo valt alles op zn plek.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:27

Gefeliciteerd! Heerlijk als je zo rustig de tijd kunt nemen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 23:31

Ik wou het hier na de lange advertentie van Flore ook even zeggen. Degene die een paard verkopen kunnen mee volgen en beter gewoon rechtstreeks een pb sturen en niet in het topic adverteren. Hier dient de markt voor en ik heb het topic ook niet aangemaakt met die bedoeling. Het topic is echt om ervaringen te delen, de leuke en de minder leuke, en uiteraard ook voor advies/vragen.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:07

Ik dacht mijn droompaard gevonden te hebben, ook al aanbetaald en zou hem 3januari na het vuurwerk gaan halen. Helaas zegt nu de koper dus af. Dus mijn zoektocht moet weer opnieuw beginnen met nu dus het vertrouwen in de mens wat je verliest.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:25

Zo dat is ook niet netjes.... Neem toch aan dat je de aanbetaling wel teruggehad hebt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:28

jeniej schreef:
Ik dacht mijn droompaard gevonden te hebben, ook al aanbetaald en zou hem 3januari na het vuurwerk gaan halen. Helaas zegt nu de koper dus af. Dus mijn zoektocht moet weer opnieuw beginnen met nu dus het vertrouwen in de mens wat je verliest.

Zo dan :\

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:32

jeniej schreef:

Zelfs al aanbetaald :wow: . Dan heb je toch al een soort van overeenkomst, me dunkt.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 12:45

Dat is vrij asociaal. Een aanbetaling is voor zekerheid van 2 kanten zou je zeggen.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:17

_San87_ schreef:
jeniej schreef:

Zelfs al aanbetaald :wow: . Dan heb je toch al een soort van overeenkomst, me dunkt.

Ik dacht dus ook dat je dan een overeenkomst had afgesloten maarja wat doe je eraan? Als zij het paard niet vrijwillig mee gaat geven ook al zou je in je recht staan, zou ik dan ook weer niet kunnen.

Uiteraard heeft ze de aanbetaling terug betaald. Maar ben wel even helemaal uit mijn doen. Had me er al erg op verheugd en zo een voor die prijs zijn er niet veel :(.
Nu dus maar weer verder zoeken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:19

wat was dan de reden dat de koop ontbonden wordt? Haalt ze het paard uit de verkoop of gaat hij naar een ander?

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:24

Maartje_M schreef:
wat was dan de reden dat de koop ontbonden wordt? Haalt ze het paard uit de verkoop of gaat hij naar een ander?

Het paard gaat uit de verkoop, ze houd te veel van het dier en kan die daarom toch niet wegdoen. Ben ook al 2keer helemaal erheen gereden en zou dit weekend nogmaals gaan.
Als die uiteindelijk naar een ander blijkt te gaan zou ik dat helemaal bijzonder raar vinden!!
Vind eigenlijk al dat je dit niet kan maken als verkopende partij. Zeker niet na mondelinge overeenkomst en aanbetaling.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:34

jeniej schreef:
Maartje_M schreef:

Het paard gaat uit de verkoop, ze houd te veel van het dier en kan die daarom toch niet wegdoen. Ben ook al 2keer helemaal erheen gereden en zou dit weekend nogmaals gaan.
Als die uiteindelijk naar een ander blijkt te gaan zou ik dat helemaal bijzonder raar vinden!!
Vind eigenlijk al dat je dit niet kan maken als verkopende partij. Zeker niet na mondelinge overeenkomst en aanbetaling.

Volgens mij sta je zelfs in je recht als je het aan zou willen vechten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:40

SusanH schreef:
Cynthia82 schreef:

Precies dit. En omdat het voorjaar gunstiger is omdat je ook in de avonduren meer kan doen. Dochter moet er ook mee gaan rijden, dan begin ik liever in de lente aan een nieuwe pony. Kunnen we ook na het avondeten naar stal in plaats van haasten na schooltijd. Of ik die dan onder schooltijd 2 paarden mag doen. Naast werk en huishouden. Dus ja lente is gunstiger :j

In het najaar is er meer aanbod en zijn ze veel goedkoper. Omdat het weideseizoen is afgelopen en niet iedereen voldoende stalling heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:46

@Daphara: Na aanbetaling een koopovereenkomst nog ontbinden? Het zou best kunnen dat dat juridisch niet zou kunnen. Maar wat heb je er aan? Bij paardenhandel met particulieren spelen emoties vaak erg mee. Ze moeten wel de aanbetaling teruggeven uiteraard.Vanwege dit soort toestanden koop ik toch wel graag bij een handelaar. Dan gaat het puur zakelijk.