Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cynthia82 schreef:Omdat je nog even moet doorsparen?
Gini schreef:Dat het gunstiger is in de lente, snap ik. Maar als ik echt mijn droompaardje denk voor me te hebben en dan ook nog eens binnen het budget dat ik vooropgesteld heb, dan ga ik toch op zijn minst even kijken. En als het na drie bezichtigingen echt éxact is wat ik wil, dan maken die drie of vier maanden toch niet uit? Maar goed, dat ben ik, ieder moet het traject volgen dat die wilt, maar het zou toch enorm jammer zijn om een kans te missen door restricties die we onszelf opgelegd hebben.
Britt_xxx schreef:Ik heb hoogstwaarschijnlijk mijn droompony gevonden!![]()
Ik ga in januari nog een keertje kijken, en dan gaan we de keuring inplannen, en als alles goed is komt ze in maart naar mij toe! Ik heb er zo’n zin in.
jeniej schreef:Ik dacht mijn droompaard gevonden te hebben, ook al aanbetaald en zou hem 3januari na het vuurwerk gaan halen. Helaas zegt nu de koper dus af. Dus mijn zoektocht moet weer opnieuw beginnen met nu dus het vertrouwen in de mens wat je verliest.
_San87_ schreef:jeniej schreef:Ik dacht mijn droompaard gevonden te hebben, ook al aanbetaald en zou hem 3januari na het vuurwerk gaan halen. Helaas zegt nu de koper dus af. Dus mijn zoektocht moet weer opnieuw beginnen met nu dus het vertrouwen in de mens wat je verliest.
Zelfs al aanbetaald. Dan heb je toch al een soort van overeenkomst, me dunkt.
Maartje_M schreef:wat was dan de reden dat de koop ontbonden wordt? Haalt ze het paard uit de verkoop of gaat hij naar een ander?
jeniej schreef:Maartje_M schreef:wat was dan de reden dat de koop ontbonden wordt? Haalt ze het paard uit de verkoop of gaat hij naar een ander?
Het paard gaat uit de verkoop, ze houd te veel van het dier en kan die daarom toch niet wegdoen. Ben ook al 2keer helemaal erheen gereden en zou dit weekend nogmaals gaan.
Als die uiteindelijk naar een ander blijkt te gaan zou ik dat helemaal bijzonder raar vinden!!
Vind eigenlijk al dat je dit niet kan maken als verkopende partij. Zeker niet na mondelinge overeenkomst en aanbetaling.
SusanH schreef:Cynthia82 schreef:Omdat je nog even moet doorsparen?
Precies dit. En omdat het voorjaar gunstiger is omdat je ook in de avonduren meer kan doen. Dochter moet er ook mee gaan rijden, dan begin ik liever in de lente aan een nieuwe pony. Kunnen we ook na het avondeten naar stal in plaats van haasten na schooltijd. Of ik die dan onder schooltijd 2 paarden mag doen. Naast werk en huishouden. Dus ja lente is gunstiger