SinneJ schreef:Marije_1997 schreef:
Ik ben er helaas nu ook achter dat de persoon waar ik al jaren les van heb toch niet zo heel goed blijkt. Ze bedoelt alles vast goed, maar heb afgelopen zaterdag hulp gehad van m'n stal eigenaresse. En die heeft me echt goed geholpen. Dat is betere begeleiding zeg maar. Zij geeft geen les verder (wil me vast wel helpen maarja tijd moet er ook zijn). Dus ik ga denk ik ook maar zoeken naar iemand die een beetje rien van de schaft manier lessen geeft, dat vind ik super fijn. Door vrijdag besefte ik me ook dat ik opzich prima reed, maar niet genoeg om hem nog meer te verbeteren. Ik bleef ook wat hangen voelde ik. Voor nu maar even geen rijden, hooguit alleen even stappen onder het zadel aan een los teugeltje. En eerst even na laten kijken door diverse mensen!
Ik heb overigens nu 2 a 3 keer dressuurles gehad. In al die tijd. Ik liep steeds vast, maar nam die stap niet voor les. Met de bijrijder zag ik dan weer wel wat er moest gebeuren. Maarja die komt nu vooopig niet. Rijtechnische dingen liggen gewoon bij mij en dan besef ik me ook. Ben dan nu ook aan het investeren in online modules enzo. En ga straks natuurlijk regelmatig lessen
Heel goed dat je zo naar jezelf kan kijken! Knap!
Ik denk dat je vooral even moet focussen op nageeflijkheid, dan gaan er heel veel andere dingen bijna vanzelf volgen.
Heb je het gevoel dat je goede balans hebt? En dus dat het vooral is dat je niet 'weet' wat te doen op welk moment? Of heb je ook het gevoel dat het fysiek moeilijk is om alles uit te voeren? Want als het enkel het 'weten' is, moet je je geen zorgen maken, dat kan iedereen leren als hij/zij ervoor open staat.
Balans daar zou je best wat extra aan werken voor je probeert het paard te verbeteren. Voor alle paarden, maar vooral paarden met een moeilijke aanleuning is het heel belangrijk dat je absolute controle kan hebben over alles wat je met je handen doet, onafhankelijk van de rest van je lichaam.
Maar aan al die dingen valt te werken als je paard gezond genoeg is.
Ik zie mezelf altijd best wel goed dingen goed en fout doen, erkennen is het lastigste natuurlijk. Maar erken eerder dat ik iets fout doe dan goed. Hahaha.
Ik focus nu echt op ontspanning. De rest komt dan vanzelf wel. Hij kan nog wel eens wat gespannen zijn namelijk.
Mijn balans is enorm verneukt door de osteopaat (op de goede manier hoor, hij had me recht, nu wss weer scheef hahha). Dus dat kon beter, maar ging al wel veel beter nu. Ik loop vast op momenten dat ik niet meer weet wat ik moet doen, dus dan breekt ie uit en dan blokkeer ik, omdat ik bang ben het verkeerde te doen. Opzich goed, maarja zo kun je niet rijden. Meestal stop ik dan ook gewoon. Fysiek kan ik alles hebben gelukkig. En mijn handen zijn mooi stil (die opmerking kreeg ik vrijdag, ze jureert ook tot m2 dus dat vind ik dan toch netjes van mezelf)
Het enige probleem wat ik zelf echt ervaar nu is het soms uit balans raken. Door het rechtzetten van mijn rug. Merk wel dat het de laatste paar keer beter ging. Kan ook komen doordat ik op mezelf let en mezelf corrigeer. En dan zeg ik het ook gewoon hard op tegen mezelf hahaha.