[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:27

SinneJ schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik ben er helaas nu ook achter dat de persoon waar ik al jaren les van heb toch niet zo heel goed blijkt. Ze bedoelt alles vast goed, maar heb afgelopen zaterdag hulp gehad van m'n stal eigenaresse. En die heeft me echt goed geholpen. Dat is betere begeleiding zeg maar. Zij geeft geen les verder (wil me vast wel helpen maarja tijd moet er ook zijn). Dus ik ga denk ik ook maar zoeken naar iemand die een beetje rien van de schaft manier lessen geeft, dat vind ik super fijn. Door vrijdag besefte ik me ook dat ik opzich prima reed, maar niet genoeg om hem nog meer te verbeteren. Ik bleef ook wat hangen voelde ik. Voor nu maar even geen rijden, hooguit alleen even stappen onder het zadel aan een los teugeltje. En eerst even na laten kijken door diverse mensen!

Ik heb overigens nu 2 a 3 keer dressuurles gehad. In al die tijd. Ik liep steeds vast, maar nam die stap niet voor les. Met de bijrijder zag ik dan weer wel wat er moest gebeuren. Maarja die komt nu vooopig niet. Rijtechnische dingen liggen gewoon bij mij en dan besef ik me ook. Ben dan nu ook aan het investeren in online modules enzo. En ga straks natuurlijk regelmatig lessen :)

Heel goed dat je zo naar jezelf kan kijken! Knap!

Ik denk dat je vooral even moet focussen op nageeflijkheid, dan gaan er heel veel andere dingen bijna vanzelf volgen.

Heb je het gevoel dat je goede balans hebt? En dus dat het vooral is dat je niet 'weet' wat te doen op welk moment? Of heb je ook het gevoel dat het fysiek moeilijk is om alles uit te voeren? Want als het enkel het 'weten' is, moet je je geen zorgen maken, dat kan iedereen leren als hij/zij ervoor open staat.

Balans daar zou je best wat extra aan werken voor je probeert het paard te verbeteren. Voor alle paarden, maar vooral paarden met een moeilijke aanleuning is het heel belangrijk dat je absolute controle kan hebben over alles wat je met je handen doet, onafhankelijk van de rest van je lichaam.

Maar aan al die dingen valt te werken als je paard gezond genoeg is.

Ik zie mezelf altijd best wel goed dingen goed en fout doen, erkennen is het lastigste natuurlijk. Maar erken eerder dat ik iets fout doe dan goed. Hahaha.

Ik focus nu echt op ontspanning. De rest komt dan vanzelf wel. Hij kan nog wel eens wat gespannen zijn namelijk.

Mijn balans is enorm verneukt door de osteopaat (op de goede manier hoor, hij had me recht, nu wss weer scheef hahha). Dus dat kon beter, maar ging al wel veel beter nu. Ik loop vast op momenten dat ik niet meer weet wat ik moet doen, dus dan breekt ie uit en dan blokkeer ik, omdat ik bang ben het verkeerde te doen. Opzich goed, maarja zo kun je niet rijden. Meestal stop ik dan ook gewoon. Fysiek kan ik alles hebben gelukkig. En mijn handen zijn mooi stil (die opmerking kreeg ik vrijdag, ze jureert ook tot m2 dus dat vind ik dan toch netjes van mezelf)

Het enige probleem wat ik zelf echt ervaar nu is het soms uit balans raken. Door het rechtzetten van mijn rug. Merk wel dat het de laatste paar keer beter ging. Kan ook komen doordat ik op mezelf let en mezelf corrigeer. En dan zeg ik het ook gewoon hard op tegen mezelf hahaha.

Rivjenn

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:37

Ik mag natuurlijk niet muggenziften maar in het begin van je topic heb ik al gezegd dat een verdikking aan de pees best iets serieus is wat weggewuift werd met hij loopt prima dus het is niks.
Neemt niet weg dat de handelaar niet eerlijk is geweest wat heel zuur is.
Hopelijk komt het weer helemaal goed met hem. Sterkte met het herstel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:41

Rivjenn schreef:
Ik mag natuurlijk niet muggenziften maar in het begin van je topic heb ik al gezegd dat een verdikking aan de pees best iets serieus is wat weggewuift werd met hij loopt prima dus het is niks.

Weggewuift is een groot woord. Ik wist dat het verdikt was. De da wist het ook en op dat moment was het trainen niet intensiever. Nu zijn we zaterdag iets intensiever aan het werk gegaan en dat bleek toch teveel. Dat ging dus iets te snel. Hij stapt en gallopeert nog steeds goed en in de paddock is ook niets geks te zien. Het komt vast wel goed, voel me dan wel een beetje genaaid. Maarja oliebol happens hier leer je van en we gaan positief door. Ik ga komende week lekker aan de hand stappen, veel koelen. En genieten van hem zoals hij is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 20:32

Ik lees je topic al vanaf het begin mee en wil je echt aanraden om die pees te lateb scannen .
Ik mijn paard had ook een iets verdikte pees een tijdje niet warm of heel dik en totaal niet kreupel of onregelmatig.
Toch een onderbuikgevoel en dus een peesblessure zichtbaar op scan.
Je kan er beter op tijd bij zijn zodat je een kortere revalidatie hebt dan dat er straks een gat inzit en jullie maanden of permanent eruit liggen .
Altijd je onderbuikgevoel volgen

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:54

Dat donkerrode dekje staat m echt heeeeel mooi <3
Erg fijn dat je erachter bent gekomen dat je toch een verkeerde instructrice hebt gehad, die ondernek begon mij ook al erg op te vallen. Met dubbele lijnen werken is ook echt een goed idee, zit (letterlijk) je hem toch niet in de weg en kan je het mooi vanaf een afstand zien hoe hij beweegt.
Hoop wel dat je paardje (oh nee pony nu hè := ) weer snel is opgeknapt .. altijd vervelend wanneer je weer tegen nieuwe dingen aanloopt, lijkt dan net een neverending story.. maar als ik lees hoe fan je van hem bent zal alles het waard zijn, en de gelukkigste persoon ooit zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:04

__Toverbal schreef:
Dat donkerrode dekje staat m echt heeeeel mooi <3
Erg fijn dat je erachter bent gekomen dat je toch een verkeerde instructrice hebt gehad, die ondernek begon mij ook al erg op te vallen. Met dubbele lijnen werken is ook echt een goed idee, zit (letterlijk) je hem toch niet in de weg en kan je het mooi vanaf een afstand zien hoe hij beweegt.
Hoop wel dat je paardje (oh nee pony nu hè := ) weer snel is opgeknapt .. altijd vervelend wanneer je weer tegen nieuwe dingen aanloopt, lijkt dan net een neverending story.. maar als ik lees hoe fan je van hem bent zal alles het waard zijn, en de gelukkigste persoon ooit zijn!

Verkeerde is een groot woord. Maar mer haar ga ik niet verder komen hier in. Zelf hebben ze altijd zeer makkelijke paarden en pony's gehad. En deze is nou eenmaal niet het makkelijkste. En totaal anders. En ik wil wel verder komen. Ookal is het alleen thuis z kunnen rijden, dressuur is voor het paard om deze soepel te maken en dat wil ik graag hahaha

Hahaha ja het is nu een e pony. En denk dat ook al is de stokmaat niet helemaal waterpas hij dan niet ineens 160 gaat halen hahaha. Ik heb hem nu een soort van vrij gegeven. Veel stappen door de bak, wat grondwerk en hoop van het weekend er weer op te gaan. Want hij liep gister bijna niet meer kreupel, dus gewoon niet rad. Geen idee hoe het kan. Maar ben er blij mee. Hij voelde zich ook stukken beter, werd als schuurpaal gebruikt en hij floepte de kunstjes er weer makkelijk uit.

Kreupelheid is niet nieuw voor me, maar ja je eigen paard is toch anders dan dat ie van iemand anders is. Over een kleine 2 weken komt de osteo ook weer. Dus dan zullen we zien hoe hij is. Tot die tijd even rijden op laag pitje en lekker veel grondwerk en longeren. En natuurlijk wel goed blijven koelen (doe voor de zekerheid beide voorbenen maar, omdat ik niet weet waar het vandaan komt hahaha)

Enne fietsers zijn zeer fascinerend:

Afbeelding

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:34

Marije_1997 schreef:
Rivjenn schreef:

Weggewuift is een groot woord. Ik wist dat het verdikt was. De da wist het ook en op dat moment was het trainen niet intensiever. Nu zijn we zaterdag iets intensiever aan het werk gegaan en dat bleek toch teveel. Dat ging dus iets te snel. Hij stapt en gallopeert nog steeds goed en in de paddock is ook niets geks te zien. Het komt vast wel goed, voel me dan wel een beetje genaaid. Maarja oliebol happens hier leer je van en we gaan positief door. Ik ga komende week lekker aan de hand stappen, veel koelen. En genieten van hem zoals hij is.

ik kan mij dit paard herinnerenn van toen ik zoekende was. Ik vermoed hij al langer met dat been aan het hansisen was. Dit paard is mij toen aangeboden van de eigenaar (particulier). Zij wou geen filmpjes van onder het zadel maken,... heb aangeboden zelf te komen rijden, maar ze moest hem wel eerst voorrijden.. Effin heel gedoe. Uiteindelijk trok ze zich terug. Later stond hij weer op internet. Toen heb ik haar weer benaderd. Op de hoop dat ze nu wel de gelegenheid had hem te tonen onder het zadel. Ook toen weer een hoop excusses. Ze wou er gewoon niet op en geen enkele kennis wou die taak op zich nemen. Ze wouden niet, waren ziek, gedoe op stal, durven niet...

Later een bericht dat ik hem goedkoper op mocht halen zonder te rijden. Toen ben ik def afgehaakt.
Het lag er te dik op dat er teveel op gestuurd werd dat ik hem kocht zonder hem onder het zadel te zien.

Nu zie ik dat je hem bij een handelaar hebt gekocht.

Ik denk dat dit paard een geschiedenis heeft aan dat been. Vind het gewoon te toevallig dat zij hem niet lopende wou tonen.
Bovendien pak jij dit ook niet heel slim aan, door maar aan te blijven modderen.

Wees eens daadkrachtig, zet eens goed onderzoek door. Durf hem eens met rust te laten. Zoek deskundige mensen op. Na de Corona zijn er zat mogelijkheden. Nu gewoon niet rijden!

een week rusten is niet genoeg, gezien de lengte dat hij er al mee zit.

Bovendien is het niet normaal dat hij met wat meer inspanning al verdikkingen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:40

Ik denk toch echt dat je een ander paard bedoelt. Je mag me eventueel een pb doen met de info die je hebt hoor! Dit paard is pas sinds aug op Nederlands paspoort. En komt uit Spanje vandaan. Hij was toen ook nog hengst.

De verdikking is er altijd geweest, en is zelfs afgenomen. Dus er gaat wel zeker iets goed. Zelfs met inspanning. Natuurlijk houd ik het dagelijks in de gaten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:44

ik heb het ook over die periode.. dan wel een maand of wat eerder.
Uiteraard kan ik mij vergissen. Maar handelaren kunnen er ook wel wat van. Nederlands paspoort aanvragen kost ook wel even tijd. JIj hebt echt bewijs dat de handelaar hem zelf uit spanje heeft gehaald?
Ik had contact met een particulier. Tenminste zo deed ze zich wel voor. Zo kwam ze ook over.
Ze had hem kort en zogenaamd geen klik.

Zal eens kijken of ik de gespreksgeschiedenis nog terug kan vinden. Het ging via MP.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 08-04-20 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:48

Knert schreef:
ik heb het ook over die periode.. dan wel een maand of wat eerder.
Uiteraard kan ik mij vergissen. Maar handelaren kunnen er ook wel wat van. Nederlands paspoort aanvragen kost ook wel even tijd.

Zal eens kijken of ik de gespreksgeschiedenis nog terug kan vinden. Het ging via MP.

Heb je een pb gedaan :) foto's enzo en misschien zelfs namen zijn altijd handig.

Mocht het hem wel zijn dan kom ik uiteraard graag in contact met de dame in kwestie. Die kan me vast meer vertellen.

En weest gerust. Ik kijk voorlopig goed aan wat hij aan kan en wil. De kliniek heb ik gebeld (moet weer even terug bellen) dus die weten er ook vanaf :) ik ga als het niet goed voelt ook niet zomaar weer door waar ik was gebleven. Dat ik eind van de week er op wil betekent veel stappen en klein beetje draven hoor :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:49

oke..ik zal eens kijken of ik nog wat terug kan vinden.

Maar nogmaals. Er echt niet op gaan. Laat hem toch gewoon met rust. Ook niet stappen en wat draven.
Dat been blijft zo lang een probleem. Dat blijk maar weer.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:51

Knert schreef:

Maar nogmaals. Er echt niet op gaan. Laat hem toch gewoon met rust. Ook niet stappen en wat draven.

Ik ben het hier wel mee eens. Een week is niets, maar vooral: Waarom wil je het risico nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:01

SinneJ schreef:
Knert schreef:

Ik ben het hier wel mee eens. Een week is niets, maar vooral: Waarom wil je het risico nemen?

Ik neem geen risico ik kijk het aan. Als hij vrijdag nog niet beter loopt stap ik er ook niet op hoor. Excuses als dat zo word opgevat. De kliniek is ook op de hoogte, heb hun om advies gevraagd. Zei zeggen dat als ie dus zo kreupel zou blijven er een kreupelheids onderzoek zou moeten komen. Maar meneer is aanzienlijk verbeterd, dus ik ga tot vrijdag afwachten. Mocht het dan alsnog niet beter zijn word de kliniek wederom gebeld om een kreupelheidsonderzoek te laten doen. Komt daar uit dat er foto's gemaakt moeten worden dan pas moeten we naar de kliniek. Maar dat is voor later.

Van kreupel lopen gaat een paard niet dood, dus geen spoed. En soms herstellen ze prima van zichzelf. Misschien is het ook wel gewoon iets heel kleins zoals een overbelasting of een verrekte spier. Je weet het niet.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 12:57

Mag ik even terugkomen op dat je zegt:
Marije_1997 schreef:
En daarbij houd ik het dagelijks in de gaten, kijk dagelijks, voel dagelijks. Kijk altijd goed naar zijn beweging. Met een peesblessure kan een paard ook niet gek doen in de wei en zal die zichzelf ook niet super happy voelen. Daarbij heb ik nooit om advies gevraagd :)

Ik wil je niet van je roze wolk af helpen, want fijn dat je zo leuk kan rijden met je paard. Maar mijn pony had drie jaar geleden ook een verdikking bij haar pees, liep op het oog ook prima, deed gek op de wei en was vrolijk. Toch dierenarts naar laten kijken. Bleek uiteindelijk een peesontsteking en ze had alles lopen compenseren op de andere zijde. Gevolg? 1,5 jaar alleen maar stappen, nooit meer longeren en ongelijke verdeling van de bespiering. 3 jaar later kunnen we weer rustig rijden maar niet meer galopperen.
Dus ik wil absoluut niet belerend doen, maar uit ervaring wil ik je adviseren om er op deskundige wijze naar te laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:02

YentlShots schreef:
Mag ik even terugkomen op dat je zegt:
Marije_1997 schreef:
En daarbij houd ik het dagelijks in de gaten, kijk dagelijks, voel dagelijks. Kijk altijd goed naar zijn beweging. Met een peesblessure kan een paard ook niet gek doen in de wei en zal die zichzelf ook niet super happy voelen. Daarbij heb ik nooit om advies gevraagd :)

Ik wil je niet van je roze wolk af helpen, want fijn dat je zo leuk kan rijden met je paard. Maar mijn pony had drie jaar geleden ook een verdikking bij haar pees, liep op het oog ook prima, deed gek op de wei en was vrolijk. Toch dierenarts naar laten kijken. Bleek uiteindelijk een peesontsteking en ze had alles lopen compenseren op de andere zijde. Gevolg? 1,5 jaar alleen maar stappen, nooit meer longeren en ongelijke verdeling van de bespiering. 3 jaar later kunnen we weer rustig rijden maar niet meer galopperen.
Dus ik wil absoluut niet belerend doen, maar uit ervaring wil ik je adviseren om er op deskundige wijze naar te laten kijken.

Nogmaals, de da weet er vanaf. En die heeft gezegd dat het wss een tussenpees blessure is geweest, dus een oude blessure. Als het een flinke is geweest zal zo'n been nooit dunner worden. Daarom doe ik ook niets met dit "advies". Omdat ik dus diverse mensen al op de hoogte heb gesteld hiervan. Dat jou paard dat heeft gehad is heel jammer voor jou, maar dat zegt niet meteen dat die van mij dat ook heeft. Het is overduidelijk een oude blessure en geen ontsteking.

En ik houd het nog steeds dagelijks in de gaten. Tot op heden is er geen negatieve verandering, alleen positief. Ja okay hij liep kreupel. Maar dat is gelukkig ook niet meer zo.

Ik hoef dan ook absoluut geen dierenarts adviezen meer. Die is namelijk op de hoogte, evenals de kliniek.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:18

Ik zou inladen en naar de kliniek gaan voor een echo.. Dan heb je tenminste zekerheid en kan je gericht gaan behandelen. Met vele peesproblemen wil je namelijk ook niet dat ze op zand staan/ lopen..

Mijn merrie was 2,5 week terug uitgegleden in de paddock. Toen ze na 1,5 toch nog niet 100% goed liep in draf (niet veel meer te zien, maar gewoon net niet lekker) en haar been ietwat verdikt bleef op de pezen, heb ik meteen een afspraak gemaakt op de kliniek. Ik wilde zekerheid en wilde weten of ik het niet erger maakte door het stappen over steen oid. Uit het onderzoek is gebleken dat ze de wand van haar slijmbeurs gescheurd had. Er zaten bloedingen en heel veel slijmbeursvocht in haar been. Dus ben blij dat ik snel gereageerd heb.. Hoewel ze echt zo slecht niet meer liep en het ietwat verdikt was.

Ik wil hier alleen mee zeggen dat de onzekerheid juist het ergst is. Je weet niet wat je moet doen. Je weet niet wat het is. Je blijft erover piekeren. Zekerheid is zoveel fijner.. En dan kan je gericht behandelen en naar herstel toe werken..
Daarnaast kan een peesprobleem erg ernstig zijn, terwijl het paard amper kreupel loopt. Daarom moet je er gewoon erg mee oppassen.

Succes, TS! Hopelijk valt het allemaal mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:32

Wat heb ik net gezegd? :) ik hoef geen dierenarts adviezen. Daarvoor bel ik de kliniek gewoon. Wat ik overigens. Heb gedaan. Daarbij, ik wil er graag bij zijn als hij word onderzocht. Dat kan nu niet. En dood gaat ie er niet van.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:33

Marije_1997 schreef:
Wat heb ik net gezegd? :) ik hoef geen dierenarts adviezen. Daarvoor bel ik de kliniek gewoon. Wat ik overigens. Heb gedaan. Daarbij, ik wil er graag bij zijn als hij word onderzocht. Dat kan nu niet. En dood gaat ie er niet van.

Nee, maar je moet wel weten dat, als er een sluimerende blessure is, blijven rijden permanente schade kan geven aan die pees. Ik denk echt dat mensen het goed bedoelen met het advies van even niet rijden zodat jij straks niet met een kapot paard zit. Soms kan je beter het risico niet nemen. Dood gaat hij niet, maar het kan wel dat hij niet meer in de sport kan als het misgaat met de pees.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:35

Marije_1997 schreef:

Hoezo kan je er nu niet bij zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:39

SinneJ schreef:
Marije_1997 schreef:

Nee, maar je moet wel weten dat, als er een sluimerende blessure is, blijven rijden permanente schade kan geven aan die pees. Ik denk echt dat mensen het goed bedoelen met het advies van even niet rijden zodat jij straks niet met een kapot paard zit. Soms kan je beter het risico niet nemen. Dood gaat hij niet, maar het kan wel dat hij niet meer in de sport kan als het misgaat met de pees.

Hij kwam met een dikker been bij me :) hij word steeds dunner, dus dat is gwn goed. Zolang her niet dikker word is het niet erg. Het is een OUDE tussenpees blessure zei de dierenarts. Dus. Vind het bijzonder dat men er zo op blijft hameren dat ik naar een da moet terwijl die er al vanaf weet. En wie zegt dat ik de sport in wil? Dat hoeft van mij niet, pas als hij aangeeft dat aan te kunnen gebeurt dat. Eerder niet.

Ik heb sinds zaterdag trouwens niets meer met hem gedaan ja aan de hand stappen. En stukje draven om te checken voor de dierenarts + filmen. En dat blijf ik tot vrijdag ook gewoon doen. Daarbij zit ik er max 3 a 4 keer per week op. En vaak is dat niet langer als 20 min. Op aanraden van de osteopaat rijd ik ook niet langer als 30min.

Vind het jammer dat men zo blijft door hameren, wat me best wel kwaad maakt. Ik weet best wat ik doe. Iedereen die het moet weten hou ik op de hoogte van z'n staat. Als ik iets niet vertrouw bel ik de dierenarts, of de kliniek om eerst advies te vragen. Als zij vonden dat ze moesten komen, hadden ze dat echt wel gezegd. Bokt vraag ik niet om advies hierover. Dat weet de da het beste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:39

Celine_Famke schreef:
Marije_1997 schreef:

Hoezo kan je er nu niet bij zijn?

Wat dacht je van corona?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:43

Marije_1997 schreef:
Hij kwam met een dikker been bij me :) hij word steeds dunner, dus dat is gwn goed. Zolang her niet dikker word is het niet erg. Het is een OUDE tussenpees blessure zei de dierenarts. Dus. Vind het bijzonder dat men er zo op blijft hameren dat ik naar een da moet terwijl die er al vanaf weet. En wie zegt dat ik de sport in wil? Dat hoeft van mij niet, pas als hij aangeeft dat aan te kunnen gebeurt dat. Eerder niet.

Ik heb sinds zaterdag trouwens niets meer met hem gedaan ja aan de hand stappen. En stukje draven om te checken voor de dierenarts + filmen. En dat blijf ik tot vrijdag ook gewoon doen. Daarbij zit ik er max 3 a 4 keer per week op. En vaak is dat niet langer als 20 min. Op aanraden van de osteopaat rijd ik ook niet langer als 30min.

Vind het jammer dat men zo blijft door hameren, wat me best wel kwaad maakt. Ik weet best wat ik doe. Iedereen die het moet weten hou ik op de hoogte van z'n staat. Als ik iets niet vertrouw bel ik de dierenarts, of de kliniek om eerst advies te vragen. Als zij vonden dat ze moesten komen, hadden ze dat echt wel gezegd. Bokt vraag ik niet om advies hierover. Dat weet de da het beste :)

Ik hoop het oprecht voor jou. En ik bedoelde gewoon rijden in het algemeen, permanente schade kan maken dat het een weidepaard wordt en niet meer.

Er heeft een dierenarts langs buiten naar gekeken en toen hij niet kreupel liep. Nu denk ik eerlijk gezegd dat hij eerder teugelkreupel is, maar dan nog zou ik zelf het risico niet nemen te rijden voor een echo gedaan is.

Het is jouw paard , maar ik twijfel er sterk aan dat de kliniek als ze het hele verloop kennen en weten dat hij nu kreupelt gaat zeggen dat je er volgende week gewoon op mag en draven als hij zuiver loopt. En dan nog lijkt het me dat je best zelf mag kiezen extra voorzichtig te zijn.

Veel succes.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:44

Heeft die dierenarts er een scan van gemaakt dan? Zo niet, dan weet je het gewoon dus niet.

En Corona is geen probleem. Ik ben vorige week dus ook gewoon nog naar de kliniek gegaan met mijn paard. Dat kan gewoon hoor. Je mag maar 1 begeleider meenemen naast jezelf en geeft er geen hand. En je blijft op afstand van elkaar. Dan kunnen ze prima je paard beoordelen, scannen en behandelen :)

En TS, ik bedoel dit allemaal niet vijandig. Ik probeer alleen te helpen en advies te geven. Probeer het niet verkeerd op te vatten. Ik bedoel het echt niet verkeerd. Ik geloof echt dat je het beste wilt voor je paard, dat kan niet anders. Het zijn alleen tips. Omdat ik gezien heb in meerdere gevallen hoe fout het kan lopen als je er niet op tijd bij ben. En dan bedoel ik niet de sport niet meer in, maar gewoon jaren niet meer rijden of helemaal nooit meer rijden.

Voel je dus vooral niet aangevallen, want zo bedoel ik het echt niet! Ik snap dat het met alleen tekst verkeerd over kan komen. Maar ik bedoel het goed. En wil je alleen advies geven en heel erg veel sterkte wensen. Hopelijk valt het allemaal mee en loopt hij vanzelf weer goed over een paar dagen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:49

SinneJ schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik hoop het oprecht voor jou. En ik bedoelde gewoon rijden in het algemeen, permanente schade kan maken dat het een weidepaard wordt en niet meer.

Er heeft een dierenarts langs buiten naar gekeken en toen hij niet kreupel liep. Nu denk ik eerlijk gezegd dat hij eerder teugelkreupel is, maar dan nog zou ik zelf het risico niet nemen te rijden voor een echo gedaan is.

Het is jouw paard , maar ik twijfel er sterk aan dat de kliniek als ze het hele verloop kennen en weten dat hij nu kreupelt gaat zeggen dat je er volgende week gewoon op mag en draven als hij zuiver loopt. En dan nog lijkt het me dat je best zelf mag kiezen extra voorzichtig te zijn.

Veel succes.

Ik dacht eerst ook teugelkreupel en dat was hij wss ook, want met rijden liep hij ene pas wel andere pas niet kreupel. Maar zondag (na een iet wat intensievere training) liep hij aan de longe alleen in draf kreupel. Zo heb ik dat ook aan de da uitgelegd.

Ik doe sinds ik hem heb al voorzichtig, zoals ik al eerder heb gezegd check ik z'n benen altijd en koel ik regelmatig, nu zelfs dagelijks. Niets voelt warm, niets is gevoelig en in de rest van z'n licha voel ik ook geen warmte verschil.

Tegen de kliniek heb ik ook dan gezegd dat ik het nu tot vrijdag aan kijk mocht ie dan nog iets kreupelen dan bel ik dinsdag weer en zal er wss een da langs komen. Maar dat is voor later. Ik leef met de dag en heb totaal geen verwachtingen van m'n paard. Hij hoeft geen grand pri, te lopen. Daarvoor heb ik hem niet gekocht. Ik heb hem gekocht om plezier van te hebben. En dat heb ik ook als ik er naast sta. De eerste paar weken (okt tot Dec) heb ik er amper opgezeten, veel grondwerk gedaan en Dat vind ik ook leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:51

Celine_Famke schreef:
Heeft die dierenarts er een scan van gemaakt dan? Zo niet, dan weet je het gewoon dus niet.

En Corona is geen probleem. Ik ben vorige week dus ook gewoon nog naar de kliniek gegaan met mijn paard. Dat kan gewoon hoor. Je mag maar 1 begeleider meenemen naast jezelf en geeft er geen hand. En je blijft op afstand van elkaar. Dan kunnen ze prima je paard beoordelen, scannen en behandelen :)

En TS, ik bedoel dit allemaal niet vijandig. Ik probeer alleen te helpen en advies te geven. Probeer het niet verkeerd op te vatten. Ik bedoel het echt niet verkeerd. Ik geloof echt dat je het beste wilt voor je paard, dat kan niet anders. Het zijn alleen tips. Omdat ik gezien heb in meerdere gevallen hoe fout het kan lopen als je er niet op tijd bij ben. En dan bedoel ik niet de sport niet meer in, maar gewoon jaren niet meer rijden of helemaal nooit meer rijden.

Voel je dus vooral niet aangevallen, want zo bedoel ik het echt niet! Ik snap dat het met alleen tekst verkeerd over kan komen. Maar ik bedoel het goed. En wil je alleen advies geven en heel erg veel sterkte wensen. Hopelijk valt het allemaal mee en loopt hij vanzelf weer goed over een paar dagen..

Als de kliniek zegt dat ik er niet bij kan zijn dan is dat toch zo?

Je komt wel behoorlijk vijandig en vooral dwingend over. En daarbij ik vraag niet om advies of wat dan ook. Dus dat hoef ik ook niet.

Hij loopt wat kreupel ja so what. Dat overkomt ieder paard wel eens. En hij loopt binnen 2 dagen bijna weer zuiver. Dus dan kun je wel stellen dat het niet ernstig is. Anders had ie ook nu nog stokkreupel geweest. En dat is hij niet.