Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pareltjes schreef:Ik denk niet dat het niveau is gedaald, er zijn alleen veel meer mensen gaan paardrijden omdat bereikbaarder is geworden. En dan krijg je ook meer slechtere kwaliteit.
Popstra schreef:En vergeet niet, een goed paard dus ook goed, eerlijk van karakter kost flink geld. Iets wat veel mensen niet kunnen of willen betalen en altijd thuis komen met Crap.
ikke schreef:Popstra schreef:En vergeet niet, een goed paard dus ook goed, eerlijk van karakter kost flink geld. Iets wat veel mensen niet kunnen of willen betalen en altijd thuis komen met Crap.
En dat is dus regelrechte onzin. Je moet wel een beetje kijk hebben op wat er te koop staat anders betaal je bijna per definitie te veel.
ikke schreef:Pareltjes schreef:Ik denk niet dat het niveau is gedaald, er zijn alleen veel meer mensen gaan paardrijden omdat bereikbaarder is geworden. En dan krijg je ook meer slechtere kwaliteit.
Nee, dan krijg je meer mensen die liever op eenvoudige, betrouwbare paarden zouden willen rijden. Dat verklaart deels de populariteit van Tinkers en aanverwante rassen (en de rommel die vervolgens geïmporteerd wordt).
Het is naar mijn beleving juist de groep die daar net boven zit waarvan Willem Burgmeijer indertijd al zei dat daar het geld te verdienen was als correctiestal/ruiter.
Alleen brengen we het paard niet meer naar een correctiestal/ruiter, we verkopen het paard, al dan niet met een correct verhaal erbij en kopen het volgende accident waiting to happen.
Benzz schreef:Vergis je niet in de lading therapeuten, logen, revalidatie trainers die totaal geen enkel verstand van een paard hebben, maar iedereen wel een probleem aan praten.
Kennis en kunde is ver te zoeken in de huidige paarden wereld.
Benzz schreef:ikke schreef:En dat is dus regelrechte onzin. Je moet wel een beetje kijk hebben op wat er te koop staat anders betaal je bijna per definitie te veel.
Ik heb vaker gelezen dat je dat zegt, maar wat jij een goed paard vindt, kan voor een ander niet een goed paard zijn.
Ze kosten gewoon echt geld op het moment.
ikke schreef:Als 3k veel geld is, zijn paarden inderdaad duur, maar dan zijn ze altijd duur geweest en zullen dat ook altijd zijn.
Maar maak je geen enkele illusie. Er zijn altijd paarden geweest waar een vraagprijs aan hing waar de gemiddelde Nederlander een behoorlijkje tijd voor moest werken. Niks nieuws onder de zon alleen staan ze nu gewoon op Sporthorses en kan iedereen die kan Googlen die prijzen vinden. DAT is wat er anders geworden is.
Benzz schreef:ikke schreef:Als 3k veel geld is, zijn paarden inderdaad duur, maar dan zijn ze altijd duur geweest en zullen dat ook altijd zijn.
Maar maak je geen enkele illusie. Er zijn altijd paarden geweest waar een vraagprijs aan hing waar de gemiddelde Nederlander een behoorlijkje tijd voor moest werken. Niks nieuws onder de zon alleen staan ze nu gewoon op Sporthorses en kan iedereen die kan Googlen die prijzen vinden. DAT is wat er anders geworden is.
3 k is erg weinig zelfs, in mijn ogen.
Maar wat jij een beetje vergeet is dat er nog maar weinig complete paarden te vinden zijn en als die er dus zijn, ze gelijk geld kosten, zo werkt de economie nou eenmaal. Er zijn in de crisis minder paarden gefokt en daar voelen we nu de gevolgen van.
anjali schreef:Je vergeet dan nog de melkboeren,wasserijen,etc. etc. die met paard en wagen door de stad reden. Ik vond dat altijd erg leuk. Als kind mocht ik het paard dan wat geven. Die paarden wisten precies waar ze moesten stoppen omdat er klanten woonden,en waar ze wat kregen.Volgens mij waren dat vaak geimporteerde paarden, zog. hitten, uit het Oostblok.De manegepaarden waar ik toen op heb leren rijden waren bloedpaardjes uit Polen. Rijponies waren er toen nog bijna niet.Die paarden toen hadden een heel werkzaam karakter en schrokken niet overal van.Ze leken helemaal niet op de grote KWPNers van nu.Zoiets bedoelt ts misschien,dat er nu zo voor de hoge sport gefokt wordt dat ze te moeilijk worden voor "gewoon"werk?