Het leed dat een paard zoeken heet.

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:31

Whut, hier in de buurt waren ze allemaal zo duur met keuren potjandorie. :')

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:34

Getup schreef:
Als deze 3 jarige pony veel kwaliteit heeft, is ie als 4 jarige en geklasseerd echt n stuk duurder!
Ik koop er liever 1 met potentie als voor t zelfde geld eentje die simpeler is en geklasseerd.


Had ook 525€ voor n röntgenologische keuring van 20 foto's


Gelukkig een lotgenoot qua keuringskosten. :P

Tis echt een leuke sportpony ja. En tot nu toe is hetbij iedereen opstappen en wegrijden, zelfs bij onzekere kinderen.
Maar goed moet ieder voor zich weten. Mijn DA vind de prijs dan weer laag voor zo'n leukerdje, en die heeft hem in het echt gezien. :)

hola1985
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:02

Ook ik ben op zoek naar een lieve, betrouwbare ruin. Valt mij ook op dat de prijzen enorm hoog liggen. Daarnaast worden er in de advertenties inderdaad dingen genoemd, die niet waar blijken te zijn. Momenteel ben ik zwanger, dus heb besloten om mijn zoektocht even te staken. Wil zo'n dier natuurlijk wel zelf aanvoelen. Mijn budget ligt rond de €7500, liefst geen bemerkingen, kwpn en afstamming onbekend is prima, 163 tot 168. Lijkt mij best een prima budget.

har166

Berichten: 2050
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:09

mirjamalvaro schreef:
Euhmm 75 euro voor een keuring? Dat is dan enkel klinisch?
Ik heb toch 575euro af mogen tikken. :=


Ja dat is uiteraard alleen klinisch, 2 foto's kostten toen 50 euro erbij.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 22:42

Alléén klinisch was ik al 200 euro kwijt

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:13


Absolem

Berichten: 2772
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 00:16

Voor mij valt er weinig te keuren en te proberen. Mijn (zeer waarschijnlijk) nieuwe aanwinst is pas vier maanden _O-

Die mot nog effe een bietje groeien. :+

Over twee weken komt ie hierheen. Ze eigenaar komt m brengen. Mag die spelen, vreten en groeien met de twee andere hengsten. De komende twee jaar. :o

Change3x

Berichten: 6625
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:08

Getup schreef:
Als deze 3 jarige pony veel kwaliteit heeft, is ie als 4 jarige en geklasseerd echt n stuk duurder!
Ik koop er liever 1 met potentie als voor t zelfde geld eentje die simpeler is en geklasseerd.


Had ook 525€ voor n röntgenologische keuring van 20 foto's


Dan zullen de ponyprijzen wel debiel zijn geworden.

Voor 6000 kon je in mijn ponytijd gewoon een leuke L en misschien M pony kopen met kwaliteit.

Goede 3 jarige voor 2500 tot 3500. Maar goed, dan zullen de prijzen nu wel heel erg omhoog gegaan zijn. ;)

Pony’s werden toen ook snel verkocht, misschien vroegen we dan wel allemaal veel te weinig voor onze pony’s. :+ {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:30

Change3x schreef:
Getup schreef:
Als deze 3 jarige pony veel kwaliteit heeft, is ie als 4 jarige en geklasseerd echt n stuk duurder!
Ik koop er liever 1 met potentie als voor t zelfde geld eentje die simpeler is en geklasseerd.


Had ook 525€ voor n röntgenologische keuring van 20 foto's


Dan zullen de ponyprijzen wel debiel zijn geworden.

Voor 6000 kon je in mijn ponytijd gewoon een leuke L en misschien M pony kopen met kwaliteit.

Goede 3 jarige voor 2500 tot 3500. Maar goed, dan zullen de prijzen nu wel heel erg omhoog gegaan zijn. ;)


Pony’s werden toen ook snel verkocht, misschien vroegen we dan wel allemaal veel te weinig voor onze pony’s. :+ {:}


Betaalde in 2015 iets meer dan 6000,- voor een 3 jarige D pony met goede afstamming.
Dier staat hier trouwens als grasmaaier dienst te doen, maar is een ander verhaal. Uiteindelijk was het een miskoop, al is hij er niet minder lief om.

Elisa2

Berichten: 38079
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:37

Kaitlyn schreef:
Voor de liefhebber, een 3 jarige KWPN ruin in de lagere prijsklasse. Deelde een kennis van mij toevallig:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ontent=vip


De linkt werkt niet bij mij.

Wat betreft de prijzen voor pony's, de markt is op dit moment behoorlijk overspannen he..dus de prijzen zijn inderdaad debiel geworden.

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:41

Hoi! ik kom me ook melden.
Ook weer opzoek naar een nieuw paard. Ik zoek een 3 of 4 jarige ruin, zadelmak, 1.60 / 1.70, best een leuk budget maar best moeilijk om een leuke te vinden.

Ik vind het ooka ltijd fijn als je op stal aankomt en ze moeten hem nog van stal afhalen, geen bandages en niet gevlochten, wil hem zien zoals hij is, wat hij doet met poetsen en opzadelen en vooral hoe hij zijn box uitstapt.

Als iemand nog wat leuks weet :-)

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:44

Elisa2 schreef:
Kaitlyn schreef:
Voor de liefhebber, een 3 jarige KWPN ruin in de lagere prijsklasse. Deelde een kennis van mij toevallig:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ontent=vip


De linkt werkt niet bij mij.

Wat betreft de prijzen voor pony's, de markt is op dit moment behoorlijk overspannen he..dus de prijzen zijn inderdaad debiel geworden.

Het is een hele leuke rijtypische tuiger. Ook een manier om voor niet al te ver geld een leuk paard te kopen.

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:12

https://link.marktplaats.nl/m1461252962
Misschien zo dan?

Edit; ook niet zie ik. Wat een gezeik om die links te delen via MP zeg!
Titel is: **Super lieve 3 jarige kwpn ruin**
Afstamming: Hertog Jan x Marvel

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:38

Change3x schreef:
Getup schreef:
Als deze 3 jarige pony veel kwaliteit heeft, is ie als 4 jarige en geklasseerd echt n stuk duurder!
Ik koop er liever 1 met potentie als voor t zelfde geld eentje die simpeler is en geklasseerd.


Had ook 525€ voor n röntgenologische keuring van 20 foto's


Dan zullen de ponyprijzen wel debiel zijn geworden.

Voor 6000 kon je in mijn ponytijd gewoon een leuke L en misschien M pony kopen met kwaliteit.

Goede 3 jarige voor 2500 tot 3500. Maar goed, dan zullen de prijzen nu wel heel erg omhoog gegaan zijn. ;)

Pony’s werden toen ook snel verkocht, misschien vroegen we dan wel allemaal veel te weinig voor onze pony’s. :+ {:}



€2500.... dan zou ik dus dik verlies draaien. Niet de juiste manier om bedrijfje op te richten. :o
Even de onkosten op een rijtje;
Aankoop onbeleerde €2000
Keuring €575
Stalling p.m. €160 (zeg ff 6 maanden)
Hoefsmid/Entingen/ontwormingen €300
Totaal dus €3835,-
Nee dan gaat verkopen voor €2500,- niet. :o

MariekeS_

Berichten: 4711
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:59

mirjamalvaro schreef:
Change3x schreef:


Dan zullen de ponyprijzen wel debiel zijn geworden.

Voor 6000 kon je in mijn ponytijd gewoon een leuke L en misschien M pony kopen met kwaliteit.

Goede 3 jarige voor 2500 tot 3500. Maar goed, dan zullen de prijzen nu wel heel erg omhoog gegaan zijn. ;)

Pony’s werden toen ook snel verkocht, misschien vroegen we dan wel allemaal veel te weinig voor onze pony’s. :+ {:}



€2500.... dan zou ik dus dik verlies draaien. Niet de juiste manier om bedrijfje op te richten. :o
Even de onkosten op een rijtje;
Aankoop onbeleerde €2000
Keuring €575
Stalling p.m. €160 (zeg ff 6 maanden)
Hoefsmid/Entingen/ontwormingen €300
Totaal dus €3835,-
Nee dan gaat verkopen voor €2500,- niet. :o


Tja... paarden zijn geen makkelijk businessmodel en een paard is nou eenmaal niet X waard omdat hij al Y gekost heeft.
Dat willen mensen wel, maar de realiteit is anders ;)

Wat overigens niet betekent dat mensen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij moeten willen zitten.
Ja, er zijn altijd goedkopere te vinden en iedereen kent wel die ene uitzondering... maar kwaliteit is geen koopje.

Een wat simpelere, brave, gezonde, goed basis opgeleide jonge pony is misschien wel net zoveel waard als een nog onbeleerde, super talentvolle mooi gefokte beweger, die niks kent en te ril is voor de gewone kids.
En zo zijn er ook tig voorbeelden van pony’s die juist goedkopere zijn omdat...

Kwestie van de balans zoeken hoe het beste aan te bieden en een beetje geluk hebben ;)

mirjamalvaro

Berichten: 14663
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:04

Ik probeerde ook alleen maar duidelijk te maken dat die prijzen niet zomaar uit de lucht vallen.
En dat het nogal wat is om alles boven de €2500-3000 veel te duur te vinden. :o

Maar goed ik ga weer in de leesmodus. :)

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:10

anjali schreef:
Een bekende handelsstal in Brabant deed dit vroeger wel (hoe het tegenwoordig zit weet ik niet) en de paarden vlogen daar zowat de deur uit. Als je op hun verkoopsite een leuke zag en belde dan was die altijd al weg.De drempel om er een te proberen is natuurlijk veel lager,als je weet dat je hem terug kunt brengen en pas achteraf hoeft te betalen ook nog.Toch ken ik enkele mensen die in conflict kwamen met die handelaar.Aan wie dat dan lag weet ik niet.


Die bekende handelsstal uit Brabant ken ik ook nog wel. Dat waren nou niet echt paarden in het hogere segment. Waarom enkele mensen in conflict kwamen met die handelaar kan ik me best voorstellen.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:21

Change3x schreef:
Dan zullen de ponyprijzen wel debiel zijn geworden.

Voor 6000 kon je in mijn ponytijd gewoon een leuke L en misschien M pony kopen met kwaliteit.

Goede 3 jarige voor 2500 tot 3500. Maar goed, dan zullen de prijzen nu wel heel erg omhoog gegaan zijn. ;)

Pony’s werden toen ook snel verkocht, misschien vroegen we dan wel allemaal veel te weinig voor onze pony’s. :+ {:}


Voor de meer dan hobbymatige paardenverkoper zijn de kosten inderdaad flink gestegen. Niet in de laatste plaats omdat de BTW van 6% naar 21% is gegaan. Die voel je als eindgebruiker wel in je portemonnee. Daarnaast zijn ook fourage en dierenartskosten flink gestegen in de laatste jaren.

absque_dubio

Berichten: 7888
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:22

Change3x schreef:
Dan zullen de ponyprijzen wel debiel zijn geworden.

Voor 6000 kon je in mijn ponytijd gewoon een leuke L en misschien M pony kopen met kwaliteit.

Goede 3 jarige voor 2500 tot 3500. Maar goed, dan zullen de prijzen nu wel heel erg omhoog gegaan zijn. ;)

Pony’s werden toen ook snel verkocht, misschien vroegen we dan wel allemaal veel te weinig voor onze pony’s. :+ {:}

Prijzen zijn ook absoluut een stuk hoger dan een paar jaar terug. Niet alleen de ponyprijzen, maar ook de paardenprijzen. Toen kon je nog een leuke 4 jarige D met wedstrijdervaring voor 2500,- kopen! Een veulen met kwaliteit mocht je blij zijn als je het verkocht kreeg voor 1500,-
En nog steeds kan je een prima 4 jarige D pony voor 2500,- kopen. Alleen net zoals met paarden, hoe meer je te besteden hebt, hoe meer kwaliteit (in het algemeen dan he, is uiteraard niet altijd zo).

hola1985
Berichten: 53
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:39

Kaitlyn schreef:
https://link.marktplaats.nl/m1461252962
Misschien zo dan?

Edit; ook niet zie ik. Wat een gezeik om die links te delen via MP zeg!
Titel is: **Super lieve 3 jarige kwpn ruin**
Afstamming: Hertog Jan x Marvel


Die mag helaas niet rontgen gekeurd worden, dus vertrouw het dan al minder.

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:46

hola1985 schreef:
Die mag helaas niet rontgen gekeurd worden, dus vertrouw het dan al minder.


Laten staan dan maar...

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:48

Ja nooit kopen. Bizar!

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:52

Wel leuk beest! In advertentie staat niet dat ie niet gekeurd mag worden?

Anoniem

Re: Het leed dat een paard zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:04

Mag vast wel als je het zelf betaalt
In lage prijsklasse gaat er voor de fokker al dik geld achteraan heeft hij geen zin om ook nog eens risico te hebben van 500 euro keuringskosten

Kaitlyn

Berichten: 9760
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:21

hola1985 schreef:
Kaitlyn schreef:
https://link.marktplaats.nl/m1461252962
Misschien zo dan?

Edit; ook niet zie ik. Wat een gezeik om die links te delen via MP zeg!
Titel is: **Super lieve 3 jarige kwpn ruin**
Afstamming: Hertog Jan x Marvel


Die mag helaas niet rontgen gekeurd worden, dus vertrouw het dan al minder.


Beetje aparte opmerking, dit staat namelijk helemaal niet in de advertentie.
Hierdoor krijg je dus al mensen die niet eens meer naar de advertentie willen kijken en het paard vooraf al zelf afkeuren.