Voor iedereen die z'n paard op stal laat staan....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:00

Oww sonja moet je vrijgezel zijn op stal en gezellig met wat mensen aan de bar zitten tot erg laat. Volgende dag weten ze het allemaal beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:03

Zijn verhalen die doorgaans verspreid worden door mannetjes met heeeeeele kleine bepaalde orgaantjes, danwel kattige meisjes die zelf zooooo graag op jouw kruk hadden willen zitten.....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:06

Gelukkig snap ik die kleine bepaalde orgaantjes niet hihi. ENE dat van die meiden op mijn kruk ZEKER. Denk ook dat ze de rest ook willen weten en anders verzinnen ze hem toch gewoon is veeeeeel leuker voor de rest. En staat erg stoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:10

Sommige mensen zou je op stal moeten kunnen zetten.....
( Haha! zo zijn we meteen weer terug bij het topic Haha! )

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:13

zou ze een dag laten staan of misschien wel langer krijgen ze dikke benen van Tong uitsteken .

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:23

Met het weer zoals zaterdag ga ik echt mijn paard niet buiten zetten, je doet ze ook niet eens plezier mee, dat betekent niet dat ze binnen staat en dat ze niks krijgt. 3 keer per dag wordt er dan uitgemest. En ze krijgt diverse keren eten en drinken kan ze zelf bepalen. Ik denk dat ze met zulk weer het lekkerder binnen hebben dan buiten. Als het even kan zet ik d'r wel buiten. Als er b.v af en toe een bui valt gaat ze wel naar buiten maar dat achter elkaar regenen dan vinden ze er toch niets aan. Ik heb d'r liever buiten dan binnen, ze is namelijk een behoorlijke viespeuk in de stal dus zo een dag binnen word de stal er ook niet schoner op.

Ik geef je wel gelijk dat het achterlijk is dat er mensen zijn die hun paard maar aan hun lot overlaten en de hele dag binnen laten in een vieze stal en ervan uitgaan dat een ander hem wel buiten zet.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:27

Klopt idd!!!
Ik laat Sting lekker de hele dag buiten, af en toe als het heeeeel koud en nat is binnen, maar dat probeer in zoveel mogelijk te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:31

mirtje27 schreef:
Met het weer zoals zaterdag ga ik echt mijn paard niet buiten zetten, je doet ze ook niet eens plezier mee,

*zucht* ik probeer het nog 1 keertje.....

Het gaat niet (lees: NIET ) over weidegang oid maar om beweging in welke vorm dan ook. Heb je je paard uberhaupt niet van 't hok gehad, ook niet even aan de hand afgestapt oid? DAAR ging het me om......

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:35

Ze is gepoets en ondertussen heb ik mijn stal gedaan. Ondertussen heeft ze ook lekker hooi gehad, dus voldoende aandacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:37

Ha misschien ben jij dan idd wel een van die mensen die ik probeer aan het denken te zetten in dit topic.... Haha! Succes!

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 18:53

mirtje27 schreef:
Ze is gepoets en ondertussen heb ik mijn stal gedaan. Ondertussen heeft ze ook lekker hooi gehad, dus voldoende aandacht.

Maar geen beweging...

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:00

ik ben van mening dat een paard zoveel mogelijk buiten moet zijn. die van mij staat op stal omdat er geen mogelijkheid is omm haar in een weitjje te zetten. maar als ik op stal ben haal ik haar zoveel mogelijk uit stal. ik zet haar in de opaddock of ik rij. het liefst iedere dag. maar ja ik ben student en heb een druk leven. soms schiet er een dag bij in. maar ik doe zoveel mogelijk me best om haar veel buiten te laten zijn.,....

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:06

mickey gaat het hele jaar door overdag op de wei.
ze is een paardje met best veel energie van zich zelf,ik zou dus ook nooit op een manege gaan staan waar ze 24 uur per dag binnen staan,zou mickey ook helemaal zuur en depri van worden.

maar dagen (vooral in de winter) dat het vies is blijf ze die dag gewoon binnen,soms is het een week lang vies weer,nou goed blijf ze een week binnen,en dat vind ze ook helemaal niet erg.maar meestal doe ik haar s'middags dan toch even naar buiten.
afgelopen week had ze ook 4 dagen binnen gestaan,erna (dag 5 dus Haha!) was het droog maar erg hard aan het waaien enzo,maar heb ik haar toch even een uurtje buiten gezet zodat ze toch even haar energie kwijt kon.

in de zomer op die echt warmen dagen,dan gaat ze van 9/10 uur tot 1 uur naar buiten,erna word het veel te warm,in de stal is het dan een stuk koeler en geen steekvliegen.en dan rij ik haar sávonds.
of als ik haar s'morgens rij,dan gaat ze sávonds de wei op.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:34

Fasel"]
[quote="Onassa schreef:
Laten we eens gewoon vragen wie van de ruiters hier niet nat willen worden, heb er namelijk nog geen 1 kunnen traceren die dat beweert?

Ja dat zit ik me dus ook heel sterk af te vragen Verward. Het enige wat men blijkbaar wil lezen is dat mensen niet nat willen worden. Dat heb ik nou nog nergens kunnen achterhalen. Zo zie je maar hoe selectief mensen iets willen lezen of horen.

Ik denk na het lezen van dit topic dat alle mensen die hun paard wel eens een dagje binnenhouden maar hun paard moeten wegdoen. Het is je reinste mishandeling, zware mishandeling, wij zijn een paard niet waard Haha!.

Sjonge jonge,
[/quote]

Ha ha ha ha goeie OK dan!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:05

ik ken ook mensen die hun jonge paarden de hele winter in een stal hebben staan, 24/7 en als het tegen zit met zn 2en in een stal van 3 x 3, dat vind ik wel zielig, sneu voor die beesten en maar beweren dat ze vals zijn met haver, brok ect.
ik probeer egt wel elke dag ff te wandelen ofzow, maar ik ga mn leven niet wagen (en dat van mn knol) om met hem langs de weg te stappen als het donker is, of hij al een aantal dagen alleen aan de hand heeft gestapt en egt fris begint te worden, ok ik geef hem gelijk daarin. maar ik zit ook de hele dag op school vertrek om half 8 en ben ook meestal laat uit. dan soms heb ik egt geen mogelijkheid om wat met dat beest te doen, en max. 1 dagje op stal krijgt hij niks van, mijn moeder is wel thuis, maar die is doodsbenauwt voor elk levend beest, en mn vader loopt ook niet de heledag bij huis. en ik draai me ook niet om voor een plensbui, maar als het egt zeikweer is ben ik niet zichtbaar langs de weg, is het risico dat er wat gebeurt te groot.
en hij kan nu de wei ff niet in omdat hij die dan helemaal vertrapt, daar mag hij straks als t droger is weer in en van de zomer lekker dag en nacht. en de paddock thuis is nu net een zwembad, het is gewoon 1 grote plas water, en om hem daar nu in te zetten.. dat werkt ook niet.
ik stap ook vaak alleen over het erf met hem, maar ze zijn nu thuis aan het verbouwen, dus dat werk nu tijdelijk of ff niet op die 3m2 die over is kan hij alleen maar rondjes om zn eigen kont heen daaien en dan is zn stal toch nog een stuk groter.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:22

Ik zal je iets veel ergers vertellen. Op de stal waar ik hiervoor stond stond een veulie. Nog geen jaar oud. Dat beest heeft ruim driekwart jaar!!!! op een stal van 2,5 bij 2,5 gestaan!!! DAT IS MISHANDELING. En met driekwart jaar bedoel ik ONAFGEBROKEN!!! En bij het uitmesten kon ie een prik van de vork krijgen want ja, hij was zo druk. Mensen gezien aldaar die hun paard direct naar de handelaar deden omdat ie een keer ervandoor vloog in de bak met hun kind. Een aantal dressuurprikkers gezien die enkel en alleen maar in de bak reden met slof en kin op de borst (wnat ja, dat waren de Anky's in de dop natuurlijk, Anky rijdt zo dus moeten hun knollen van amper vier jaar dat ook) en nooit eens even ontspannen op een buitenritje.

Als jullie je daar nou eens eerst druk om maken in plaats van een paar mensen die hun paard uit veiligheid of zeer zware regenval een dagje niet mee naar buiten nemen dan zijn jullie ergens mee bezig. Dit slaat kant nog wal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 08:48

Ben het wel een beetje met Fasel eens.......... Iedereen weet dat het niet goed/ fijn is voor je paard om een dag binnen te staan........... das duidelijk. Ik zou er ook wat van zeggen als iemand zn paard binnen laat staan omdat deze naar een vriendje toe moet........ das ook duidelijk. Ik zou er minder van zeggen als ze met een storm hun paard binnen laten staan....... Ik kan dat wel begrijpen, Ik zelf ben er ook geen voorstander van....... al die rondvliegende voorwerpen ENG........ Om nat te worden...... daar kan je je toch tegen kleden? dat vind ik dus ook geen reden....... Ach er zijn verzachtende omstandigheden, en er zijn omstandigheden dat ik boos kan worden..........

Zoals Fasel hierboven omschrijft.......... das pas dierenmishandeling!!

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:02

Lot"]
[quote="mirtje27 schreef:

Maar geen beweging...
[/quote]
En er missch. maar 2 uurtjes van de 24 eruit.... Verdrietig

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:02

Fasel,
waarom zit je je nu in allerlei bochten te wringen?
Als jij vind dat jij je paard om een goede reden op stal hebt gehouden, prima.
Maar waarom zulke dingen erbij halen om je gelijk proberen te halen?
Moet je nou in de overtreffende trap gaan zoeken om het voor jouw eigen gevoel goed te praten? Zo weet ik ook nog wel een paar schrijnende gevallen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:09

Bij ons staan de paarden zowizo minder op het land......... er is gewoonweg minder land in Den Haag.......en ook hier willen mensen paarden hebben....... Er zijn dus een hoop paarden in de randstad die in geen 10 jaar een stuk land gezien hebben......... mogelijkheden kunnen ook beperkt zijn dus.

Als ik zoals jij leefde sjuim, dan zal het nooit voorkomen dat een paard binnenbleef..... nooit..... maar als ik een paard op een stal, stal waar geen land bij is en ik moet savonds na mn werk naar het paard toe en in het donker met winkracht 8/9 gaan stappen........... denk ik ook, laat maar even staan..........

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:21

Ik heb mijn paarden ook wel in andere omstandigheden gehad en reken maar dat het bij mij nu ook geen luxe is. Ja, binnen wel, maar buiten niet.
Bij mij staan ze nu ook tot de kogels in de blub en ik heb ook geen binnenbak of iets.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:34

gijsenkim schreef:
Als ik zoals jij leefde sjuim, dan zal het nooit voorkomen dat een paard binnenbleef..... nooit..... maar als ik een paard op een stal, stal waar geen land bij is en ik moet savonds na mn werk naar het paard toe en in het donker met winkracht 8/9 gaan stappen........... denk ik ook, laat maar even staan..........

En ik denk dat Sonja juist dit bedoelt Knipoog
Dat denk ik dus nooit. Ook met windkracht 9 wordt er gestapt over het erf. Ik vind het gewoon geen goed argument.

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:34

die van mij komt er iedere dag uit! als ik aan het uitmesten ben staat hij zowiezo eventjes lekker in de paddock, in z'n eentje of samen met zijn grote vriend wout zodat ze beide alle hoeken van de paddock weer hebben gezien!
ik vind ook dat je je paard niet een hele dag op stal mag laten staan, (en ja.. zelfs zaterdag heeft mijn knollie nog lekker een half uurtje in de wind in de paddock gestaan, daar krijgt hij niets van! een hele dag op stal staan wel!)
nu ben ik ook erg blij dat wij buitenstallen hebben en ieder paardje dus lekker de hele dag de wind in zn gezicht kan voelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:45

Fasel schreef:
Ik denk na het lezen van dit topic dat alle mensen die hun paard wel eens een dagje binnenhouden maar hun paard moeten wegdoen. Het is je reinste mishandeling, zware mishandeling, wij zijn een paard niet waard Haha!.

Dat zit dan toch echt in jezelf Fasel, mooi leermoment Verward
Ik heb nergens gezegd dat iemand die z'n paard een dag (let op, is dus 48 uur in de meeste gevallen!) op stal houdt geen paard mag hebben. Ik heb alleen gezegd dat degenen die daar het argument "daar gaat ' ie niet dood van" voor gebruiken, zelf wat mij betreft die dag niet moeten eten en drinken, omdat je daar ook niet dood van gaat.
Maar als jij uit dit topic concludeert dat jezelf of een ander geen paard zou moeten hebben, fine with me.... Zegt meer over jou dan over dit topic denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:48

Fasel schreef:
Als jullie je daar nou eens eerst druk om maken in plaats van een paar mensen die hun paard uit veiligheid of zeer zware regenval een dagje niet mee naar buiten nemen dan zijn jullie ergens mee bezig. Dit slaat kant nog wal.

Dus dat betekent dat je bijvoorbeeld ook gerust elke dag je kinderen mag slaan. Want er zijn landen waar ze niet eens naar school kunnen, arbeid moeten verrichten, verkracht worden etc.
Dus als jij je kind slaat mag dat, want er zijn wel ergere dingen met kinderen om je druk over te maken

Verward

Als je nou toch eerst gewoon es zou lezen Fasel, voor je reageert, dan zou je al lang gezien hebben dat onvoorziene omstandigheden zoals dat zo mooi heet, al lang uitgesloten waren. Tuurlijk ga je niet in gevaarlijke situaties met je beest naar buiten...