Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sjanien schreef:Maar mocht hij trekken en dan vaak het hoofd in de lucht gooien heb je net iets meer te vertellen. En bij dit paard was zich al paar keer los heeft getrokken lijkt me dat niet overbodig.
sjanien schreef:Ben je zelf ook niet onzeker? Ik denk dat het een kwestie is van doen en juist de dingen gaan oefenen die hij moeilijk vindt. En niet de dingen dan maar gaan ontwijken. Door het te gaan oefenen leert hij op jouw te vertrouwen en zal uiteindelijk beide jullie zelfvertrouwen groeien.
Art_Ificious schreef:Zweep kent hij wel maar zodra ik bb de longeerzweep optil gaat hij rennen in draf en is hij erg gespannen.
Hij heeft ooit Vrijspringen meegedaan maar denk dat tijdens het oefenen ervan veel met de zweep geslagen is geweest ofzo. Hij was zelfs bang van balkjes, over een balk op de grond durfde hij niet eens gewoon in stap erover, hij nam een sprong zo hoog dat het echt een angstreactie was.
Heb dit ook opgelost door aan de hand over balkjes te stappen en het commando stap erbij te gebruiken.
Momenteel longeer ik dmv lichaamstaal en wijs ik met mijn hand welke richting hij op moet en mijn andere arm (waar de zweep normaal in ligt) gebruik ik als aanwijzing voor de snelheid.
Art_Ificious schreef:Vandaag weer gaan wandelen.
Niet tot het bospadje want er waren tractoren van fruitplukkers aant werk. Kon er ook echt niet langsaf was veel te smalle doorgang dus geen.risico's genomen en gewoon op het veldje vooraan de plantages gebleven.
Goof schreef:Art_Ificious schreef:Vandaag weer gaan wandelen.
Niet tot het bospadje want er waren tractoren van fruitplukkers aant werk. Kon er ook echt niet langsaf was veel te smalle doorgang dus geen.risico's genomen en gewoon op het veldje vooraan de plantages gebleven.
Dat had nou juist een mooie kans geweest om hem weer aan nieuwe dingen te leren wennen! Gewoon gaan, laat hem maar kijken en snuiven en draaikonten. Goed voor hem.
Misschien vind jij dat heel eng omdat je niet weet hoe hij gaat reageren, maar schouders recht, rustig ademen, beide voeten aan de grond en gewoon gaan. Hop!
Goof schreef:Art_Ificious schreef:Vandaag weer gaan wandelen.
Dat had nou juist een mooie kans geweest om hem weer aan nieuwe dingen te leren wennen! Gewoon gaan, laat hem maar kijken en snuiven en draaikonten. Goed voor hem.
Misschien vind jij dat heel eng omdat je niet weet hoe hij gaat reageren, maar schouders recht, rustig ademen, beide voeten aan de grond en gewoon gaan. Hop!
Kendra schreef:Te smalle paadjes moet je wegblijven met een onervaren paard... het moet ook veilig blijven voor je zelf.
sjanien schreef:Op smalle paden zou ik dat ook niet gaan oefenen. En paard heeft niet door dat je daarom gedraaid bent dus niks aan de hand. Beter zo dan dat je onvoorzichtig te werk gaat dan krijg je daar wel weer commentaar op. Trekkers oefenen komt vanzelf als jij je er goed bijvoelt en op plekken waar je evt uitwijk ruimte hebt. Als het mis was gegaan kan hij levenslang er last van houden.
luffwinny schreef:Ben ik de enige die het onverantwoord vind dat ts met dit paard buiten loopt? Paard heeft geen respect voor ts en schrikt overal van door haar onzekerheid, vind dat geen combinatie om mee naar buiten te gaan, buiten haar eigen veiligheid breng je ook mensen om je heen in gevaar.