Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:40

KellyR schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, wel alles van TS. Dus misschien noem ik dubbele info.

Heel warmhartig om met de familie te willen gaan praten TS. Maar dit is (in mijn ogen) toch echt niet jouw taak.
Is er geen wijkagent? Ik weet dat wij hier zelfs buurtbemiddeling hebben ivm burenruzies :')

Dit team zorgt ervoor dat je niet alleen in gesprek hoeft met deze meneer. En wellicht kan het zelfs zo zijn dat zij in gesprek kunnen met de familie. Het is hun taak om jou in veiligheid te houden en juist niet om jou in een benarde situatie te brengen. Zoals je zelf al beschrijft, je weet niet hoe zijn familie gaat reageren.
Tevens hoeft zijn familie helemaal niet "normaal" te zijn. Mijn moeder werkt in de zorg en ik weet inmiddels dat een groot deel gehandicapten (zo ook deze man) met enige regelmaat geen wenselijke familie hebben.

Veel succes!

dit zou ik ook adviseren. voor zover ik weet heeft elke gemeente een soort zorgteam, die in samenwerking met de wijkagent die hierin kunnen bemiddelen of meneer de juiste hulp kunnen geven.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:35

Vjestagirl schreef:
Ragdollcat schreef:
Ik heb hier nooit gezegd dat ze verantwoordelijk zijn voor de acties wat een persoon uitspookt maar wel verantwoordelijk voor de persoon.

Hij kan lekker helemaal los en zijn eigen gang gaan en dat vind ik echt niet kunnen, hoe vervelend en triest het ook is.

Maar wat verwacht jij dan dat familie doet aan een volwassen persoon? Je kunt ze niet opsluiten, je kunt ze niet vastbinden, je kunt er moeilijk de hele dag achteraan lopen, je kunt niet de 'verkeerde' gedachten uit hun hoofd halen (daar zijn hersenchirurgen voor)...

En die kunnen dat ook niet, was het maar waar...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:41

Resistance schreef:
Bruintje

Er zijn genoeg dingen die de politie kan doen in geval van stalking/intimidatie. Straatverbod, verbod tot benaderen (weet niet precies hoe dat heet)... en wordt dat verbod verbroken? Zwaardere straf.

Ik vind het heel zielig voor de man dat hij het zo moeilijk heeft. Maar door zijn problemen valt hij anderen lastig, en dat moet voorkomen worden. Maar dat was men hier geloof ik al eens.

Dat kan de wijkagent/politie dus al niet.
Dan zal er al hogerop gezocht moeten worden.
En echt 1000% zeker voor een malloot die op de openbare weg wat staat de zaniken over zielige deken gebeurt dat niet eens misschien.
Dat gebeurt zelfs amper met ex-en die echt dreigen.

https://www.straatverbod-contactverbod. ... actverbod/

Anoniem

Re: Ik word beschuldigd van dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:57

Misschien eens overleggen met de wijkagent? Die zal hem waarschijnlijk wel kennen. Misschien kan hij/zij meedenken over een effectieve aanpak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:05

Ragdollcat schreef:
Vjestagirl schreef:
Maar wat verwacht jij dan dat familie doet aan een volwassen persoon? Je kunt ze niet opsluiten, je kunt ze niet vastbinden, je kunt er moeilijk de hele dag achteraan lopen, je kunt niet de 'verkeerde' gedachten uit hun hoofd halen (daar zijn hersenchirurgen voor)...

Kun jij dat dan niet zelf bedenken?

Je roept: daar zijn hersenchirurgen voor........nou ik zeg: daar is de familie voor dat ze hulp gaan inschakelen om die P. weg te houden van de mensen die ze lastigvallen, desnoods gedwongen, het is geen kleinigheidje wat P. doet.

Ik persoonlijk zou P. totaal straal negeren en lekker mijn paard verhuizen naar elders als de situatie onhoudbaar wordt om nog met plezier naar mijn paard toe te kunnen gaan.

Maar ik begrijp TS heel goed, ze staat er al jaren goed en met plezier tot P. verscheen............dan zou ik ook niet zo makkelijk me laten verjagen, zolang het dier maar veilig staat.

Nee dat kan ik niet zelf bedenken. Je kunt P. niet zomaar dwingen om ergens weg te blijven. Dat is namelijk de lol van volwassen zijn: dan mag je zelf beslissingen nemen. Voor een gedwongen opname is echt wel meer nodig dan iemand lastig vallen. Dan moet je (bewezen!) een gevaar vormen voor jezelf of voor je omgeving. En hoewel wat er nu gebeurd vervelend is, is hij niet gevaarlijk. Dus kan zijn familie er weinig tot niets aan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:31

Hoe gaat het er nu mee TS? Laat meneer P je inmiddels met rust?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:09

Ik zag het topic voorbij flitsen net, en moest aan de situatie hier denken.
Hier geen eczeem, maar een zwarte pony die als enige zwarte opgevroten werd.
En gewoon naar binnen wilde van de hitte, gewoon zo spuugzat was hij het buiten en zo warm als hij het had.
Ik een sweet itch hoody besteld, bewust een dikke stevige deken en uv werend, op de hoop dat hij koeler zou blijven.
Nou het werkt dus super!
Hij heeft rust en wil met hitte niet eens naar binnen, en ondanks 35 graden geen zweet te bekennen.
Meneer komt veel frisser binnen op hete dagen, en droog.
Hij heeft m alleen met warm weer op trouwens, daar buiten heeft hij een normale vliegendeken op.

Maar ik vond eczeemdekens ook best heel wat, het leek me zo warm.
Maar in praktijk is het met echt warm weer voor hem wel een uitkomst.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:44

moonfish13 schreef:
Ik zag het topic voorbij flitsen net, en moest aan de situatie hier denken.
Hier geen eczeem, maar een zwarte pony die als enige zwarte opgevroten werd.
En gewoon naar binnen wilde van de hitte, gewoon zo spuugzat was hij het buiten en zo warm als hij het had.
Ik een sweet itch hoody besteld, bewust een dikke stevige deken en uv werend, op de hoop dat hij koeler zou blijven.
Nou het werkt dus super!
Hij heeft rust en wil met hitte niet eens naar binnen, en ondanks 35 graden geen zweet te bekennen.
Meneer komt veel frisser binnen op hete dagen, en droog.
Hij heeft m alleen met warm weer op trouwens, daar buiten heeft hij een normale vliegendeken op.

Maar ik vond eczeemdekens ook best heel wat, het leek me zo warm.
Maar in praktijk is het met echt warm weer voor hem wel een uitkomst.

Ja ? en heb jij ook iemand die je er mee lastig valt, dat je een dier aan het mishandelen bent. Daar gaat het hier over namelijk

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:25

Pillow, zit er een tampon overdwars ofzo? :')
Ze is wellicht niet helemaal on topic... maar jouw reactie is wel heel bot. Of het moet anders op het scherm overkomen dan je bedoelt hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:50

Ik denk gewoon dat Moonfish willen zeggen dat ze wel kan snappen waarom mensen denken dat paarden met een eczeem deken op volgens sommige mensen sneu zijn en dat je pas weet dat het niet zo is, zodra je ervaring krijgt met dit soort dekens.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:05

c_alsemgeest schreef:
Ze is wellicht niet helemaal on topic... maar jouw reactie is wel heel bot. Of het moet anders op het scherm overkomen dan je bedoelt hebt?

ik zie niet wat er zo bot aan is, wat zeg ik verkeerd.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 22:19

SVRL schreef:
Ik denk gewoon dat Moonfish willen zeggen dat ze wel kan snappen waarom mensen denken dat paarden met een eczeem deken op volgens sommige mensen sneu zijn en dat je pas weet dat het niet zo is, zodra je ervaring krijgt met dit soort dekens.

Zo vatte ik het ook op inderdaad.

Ik heb hem overigens niet meer gezien! Blijkbaar komt hij nog steeds meerder keren per week langs, maar gelukkig eigenlijk altijd op tijden dat ik er niet ben.
De keren dat ik hem toen had gesproken, was ik ook op andere tijden op stal dan anders vanwege een blessure van mijn pony. Voor die tijd zag ik hem eigenlijk ook nooit. Dus het lijkt gelukkig met een sisser af te lopen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:32

Dat kan... dat de aanblik van jou iets triggert. Niet naar bedoeld naar jou TS, maar ik heb wel meer gezien dat iemands verwrongen geest (zoals die van meneer P.) zo werkt. En dus dat hij veel rustiger blijft als hij jou niet ziet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:36

pillow schreef:
c_alsemgeest schreef:

ik zie niet wat er zo bot aan is, wat zeg ik verkeerd.

Het hele stukje is onwijs onvriendelijk compleet onnodig en je bent niet eens de ts, dus waar maak je je druk om?

Jillwilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 15:38

Wat naar dat meneer P. niet geloofd in zomereczeem :( ...
Doet je stalhouder echt niks hieraan?
Anders is het heel erg moeilijk voor jou om iets aan zijn mening te veranderen, het lijkt mijn een eigenwijs typ die alleen in zijn waarheid geloofd!
Anders is het ook een optie om naar een andere stal te verhuizen, niet leuk natuurlijk maar dan ben je wel van die meneer af!
Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop dat meneer P. het eindelijk gaat snappen dat de deken wel om moet! :(:)

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 16:01

Jillwilson schreef:
Wat naar dat meneer P. niet geloofd in zomereczeem :( ...
Doet je stalhouder echt niks hieraan?
Anders is het heel erg moeilijk voor jou om iets aan zijn mening te veranderen, het lijkt mijn een eigenwijs typ die alleen in zijn waarheid geloofd!
Anders is het ook een optie om naar een andere stal te verhuizen, niet leuk natuurlijk maar dan ben je wel van die meneer af!
Ik wens je veel sterkte toe en ik hoop dat meneer P. het eindelijk gaat snappen dat de deken wel om moet! :(:)

Het zou natuurlijk belachelijk zijn als TS door deze man van stal zou gaan veranderen. ( niet aanvallend bedoeld :p )

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:09

Nou, als je kijkt naar de zorgen die de te maakt, dan neemt dat wel veel plezier weg.
Op een andere stal heeft ze daar hopelijk geen last van.
Ik zou het zeker overwegen om te verhuizen.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:43

Te vroeg gejuicht, ik had vandaag weer post :(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:46

Ohjee wat nu weer?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 20:48

Een brief met dezelfde strekking als de vorige. Dat de deken te warm is en verstikkend, dat mijn paard de aandoening juist heeft doordat ze die deken draagt etc. Het gebruikelijke verhaal dus weer.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:57

Junia schreef:
Een brief met dezelfde strekking als de vorige. Dat de deken te warm is en verstikkend, dat mijn paard de aandoening juist heeft doordat ze die deken draagt etc. Het gebruikelijke verhaal dus weer.

Zet die man in zn onderbroek op de wei..op t moment dat er veel vliegend en prikkend gespuis is en vraag hem na een uur daar staan of dat fijn voelde..het geprik door die k** beesten!

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:12

Jeetje wat vervelend, om niet goed van te worden.
Je hebt het beste voor & dan is het erg vervelend als iemand het beter weet en lastige blijft vallen..

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:13

Waarom stuur je zn brieven niet weer terug naar hem? Haha

Ik vind het knap dat je (voor zover ik wert) nog aardig tegen de man doet.. na alles wat hij doet..

Ik was m allang ~~}>
Laatst bijgewerkt door A12345678910 op 30-06-17 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:15

Omdat ze allemaal in het dossier gaan als bewijslast. Puur uit voorzorg voor het geval hij echt te ver gaat.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:20

Junia schreef:
Omdat ze allemaal in het dossier gaan als bewijslast. Puur uit voorzorg voor het geval hij echt te ver gaat.

Oh dat snap ik!