KellyR schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen, wel alles van TS. Dus misschien noem ik dubbele info.
Heel warmhartig om met de familie te willen gaan praten TS. Maar dit is (in mijn ogen) toch echt niet jouw taak.
Is er geen wijkagent? Ik weet dat wij hier zelfs buurtbemiddeling hebben ivm burenruzies![]()
Dit team zorgt ervoor dat je niet alleen in gesprek hoeft met deze meneer. En wellicht kan het zelfs zo zijn dat zij in gesprek kunnen met de familie. Het is hun taak om jou in veiligheid te houden en juist niet om jou in een benarde situatie te brengen. Zoals je zelf al beschrijft, je weet niet hoe zijn familie gaat reageren.
Tevens hoeft zijn familie helemaal niet "normaal" te zijn. Mijn moeder werkt in de zorg en ik weet inmiddels dat een groot deel gehandicapten (zo ook deze man) met enige regelmaat geen wenselijke familie hebben.
Veel succes!
dit zou ik ook adviseren. voor zover ik weet heeft elke gemeente een soort zorgteam, die in samenwerking met de wijkagent die hierin kunnen bemiddelen of meneer de juiste hulp kunnen geven.
...