Heb wel wat leuks gefilmd, nu nog ff een programmaatje zoeken waarmee ik het in elkaar kan zetten. Sony Vegas Pro had ik altijd maar die moet ik dan nog ff piraten.
Hoe zorg jij er bij de spagaat voor dat ze alleen met haar voorbenen naar voren gaat? Mijn Shetlander neemt haar achterbenen namelijk altijd gewoon mee
Dank jullie wel! @ Gerlindie: ik heb een balkje op de grond liggen. Ik leer dat ze daar alleen met de voorbenen overheen mogen maar niet met de achterbenen. Je vraagt ze naar voren en beloont elk stapje. Op het moment dat een van de achterbenen er overheen gaat zet je ze een stapje terug en vraag je het opnieuw. Hebben ze heel snel door!
Vandaag heerlijk met Menno een buitenrit kunnen maken! Hadden we niet meer gedaan sinds Annie hier stond. Was wel even spannend want ik wist niet hoe ze zou gaan reageren natuurlijk en of ze misschien door de draad heen zou gaan. Het bleek enkel bij wat heen en weer lopen en veel hinniken. Toen we terug kwamen stond ze lekker hooi te vreten.
Daarna de paardenbal gepakt en aan Annie geïntroduceerd. Ze vond het een beetje gek maar Menno deed het voor door steeds een jambette tegen de bal aan te doen.. Toen begreep ze het spelletje: https://www.instagram.com/p/BQIYVKLFTVH ... nahmennooo
En daarna heb ik nog een rondje met Annie gedaan. Was de tweede keer sinds ze hier staat en de eerste keer dat we alleen gingen zonder Menno er bij. Ze was zeer braaf maar mijn rechteroor is doof door al haar gehinnik.
Dank je wel! Was inderdaad een probleem. Voor kan ik inmiddels uitkrabben met ontzettend veel geduld. Voetje vragen > 1 keer met hoevenkrabber er overheen > weer neerzetten > belonen > voetje vragen > etc. Achter gaat nog lastig maar kan ik inmiddels al wel met het borsteltje over de hoef heen zonder dat er gelijk blinde paniek is.
Niet zoveel updates helaas.. De laatste paar weken kan ik amper rijden omdat we in de wei moeten rijden en met die natte bende is dat niet echt een succes op kleigrond. Vandaag was het dan wel weer droog maar is de grond weer bevroren grrr.. Baal echt altijd zo van dit seizoen, het enige wat je lekker kan doen is grondwerken maar als je dat al 3/4 weken doet ben je dat ook wel zat.
Kom er nu ook niet dagelijks, simpelweg omdat ik gewoon te weinig kan doen en daar vind ik het te ver voor rijden. (20 minuten enkele reis) Vandaag er dan toch maar even heen geweest. Met Menno gespeeld maar die wilde na het spelen de wei nog niet uit dus cap gepakt, teugels aan stalhalster gemaakt en heerlijk gereden! Hij loop zo fijn op welke optoming dan ook! Deed ook wel echt zijn best vandaag haha!
Daarna Annie gepakt en grondwerk gedaan. Ze deed het super! Lekker gevoetbald!
Merk dat ze elkaar ook wat minder nodig hebben. Als ik met 1 bezig ben is de ander nu veel rustiger in het andere weiland. TOP!
Vanavond komt als het goed is het hoofdstel binnen (eindelijk!!!) dan kan ik morgen lekker passen en foto's maken!
Als de neusriem lager zit dan komt het velletje tussen het bit en de neusriem knel te zitten bij het aannemen van de teugels. Deze neusriem hoort inderdaad hoog te zitten!
Mooi! Ziet er goed uit. Ik vind zelf altijd een paard met een mooi bit en mooi hoofdstel er zoveel mooier uitzien dan met een bitloos hoofdstel!
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-17 22:11
Haha ik vind ook maar weinig bitloze hoofdstellen mooi. Kaakgekruist vind ik het mooiste maar een hackamore is ook niet verkeerd. Maar dan niet de standaard versie die iedereen heeft maar een net wat andere..