[VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:14

Hmm, ik vind je wel wat vel reageren ts.

Ben het wel met ladygiroc eens. Je gaat van links naar rechts en elk paard is fantastisch.

Van mijn part kom je met een shire,kwpn renpaard of shetlander thuis s tuurlijk maakt het niks uit en alles heeft zijn charmes. Maar het zou zo zonde zijn dat je de verkewrde keuze maakt.

Dat je over een jaar denkt, had ik toch maar.... (een menpony, een wedsreijdpaard, een renpaard of noem maar op).

Dus nee geen enkel advies van mijn kant wat je moet kopen. Dat is zeker je eigen keus. Maar denk er alsjwblieft goed over na.

Ladygiroc

Re: [VOLG] Mijn ultieme droom gaat in vervulling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:25

Daar probeer ik TS dus ook voor te behoeden Joltsje :j .

En laten we eerlijk wezen, als je na lang zeuren eindelijk een paard mag ben je met elk paard tevreden.
Ik zal er namelijk geen seconde wakker van liggen waar TS mee thuis komt.

Ook in die laatste post tegenstrijdigheden, het moest een groter rijpaard worden voor vader, dan kon die ook weer rijden, maar vader is al niet meer zo mobiel dus fanatiek rijden kan die man niet meer.
Vandaar dat ik dus ook zei dat ze beter een paard kan zoeken waar ze wél mee kan mennen, zo kan het hele gezin alsnog meegenieten van deze hobby.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:30

Klopt.

We hebben het beste met je voor ts!

Je ziet het zo vaak dat mensen van een manege paard af komen en zeggen dat ze alleen maar recreatief en buiten wille rijden. Een paard kopen en later hebben ze toch wedsreijd ambities. Amazone teleurgesteld, paard niet blij noem maar op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:52

Het moest geen groter rijpaard worden speciaal voor mijn vader. Een paard waar we beiden op zouden passen.

Zeker niet elk paard is fantastisch, ik heb namelijk nog een tweetal bezichtigd waar de klik er absoluut niet was. Echter heb ik dit nooit in het topic geplaatst/vermeld. Wellicht stom omdat jullie hierdoor informatie missen, excuus daarvoor. :) De klik was er dus absoluut niet bij beiden, weet eerlijk gezegd niet waar dat aan lag. Maar voelde aan dat ze 'het' niet waren.

Overigens heb ik nooit vermeld dat mijn vader fanatiek zou gaan rijden, dit is wellicht een aanname. Dat kan gebeuren. :) Ik blijf hoofd eigenaar om het zo te zeggen, wanneer mijn pa zin heeft om te rijden en zijn toestand het toelaat kan en mag hij er altijd op. Vandaar dat we een maatje willen die ons beiden past (een ranke welsh van 1,45 zou bijvoorbeeld heel anders staan met zijn lengte en gewicht dan een enorm breed gebouwde fjord of haflinger). Mijn vader heeft ook ontzettend veel plezier in de verzorging van het paard. Knotten, vlechten, simpel poetsen. Hij kan uren bezig zijn! Het rijden voor hem wordt geen dagelijks gebeuren, hoogstens 1x in de week, misschien wel 1x in de twee weken of meer. Momenteel is hij nog revaliderende van zijn derde hernia operatie in 2 jaar tijd.

Wat betreft het mennen, dat plan is nu aan de kant gezet, voor mij in ieder geval. Mennen met een groter paard vind ik eng. Het is zo massief en groot. Mochten die ambities wel weer komen en dat ik het toch wel aandurf, dan kunnen we altijd de juiste hulp en begeleiding inschakelen bij het inspannen (en het beleren hiervan). Althans, zo denk ik!

Het lijkt me goed om eerst met een ander (groot) paard wat meer ervaring op te doen in het mennen, die alle knopjes kent en als een zonnetje loopt, voordat ik met mijn eigen hiermee aan de slag ga. Zo krijg ik er wellicht wat meer gevoel voor en neemt het mijn angst hierdoor weg. :) Voor nu gaat het menplan gewoon nog even terug in de koelkast. Eerst het vertrouwen en respect op en vanaf de grond en daarna onder de man. We hebben alle tijd van de wereld met ons eigen beessie straks!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:56

Ieder paard kan achteraf een teleurstelling blijken.
En ieder paard waar je eigenlijk niet naar op zoek was, kan onverwacht je hart stelen.
Ik zie niet in waarom dat een 'fout' is waar Do voor behoed moet worden :)

Ookal wordt het in eerste instantie geen menpaard, wie weet heeft TS over een jaar voldoende vertrouwen met het paard opgebouwd dat ze er gewoon met durft te gaan mennen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:36

Ik zeg, kijk eens bij een fries. Zo veelzijdig, en voldoet aan al je wensen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 20:10

Wat is je budget eigenlijk TS?
Friezen of een leuke barok zijn anders misschien ook een optie. Die zijn kwa karakter wat gematigder. Dus daar zou je uiteindelijk ook mee kunnen mennen. Zeker ook comfortabeler voor je vader met een hernia.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:12

Bedankt voor de Friezen tip! Echter hebben wij een besluit genomen.

Mijn ouders waren uiteindelijk helemaal weg van de Tinker en vonden haar dus toch minder klein dan verwacht. :)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:08

Leuk !! Hoe gaat het nu verder verlopen ? Gaan jullie haar/hem laten keuren ?
Ik ben zelf zoiezo twee keer wezen kijken bij mijn paard voordat we besloten, mischien heb jij ook de optie voor een twee bezichtiging waarbij je besluit ?. Wij hebben hem vandaag precies een week en nog geen seconde spijt van gehad. Ik heb overgens 4 paarden uitgeprobeerd maar paard 1 waar we gingen kijken bleef bij zowel mij als mijn vriend in ons hoofd spoken, zo trots dat hij nu van ons is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:11

Gefeliciteerd met je paard! Al enig idee over stalling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:03

Keuren weet ik nog niet. :) In iedergeval niet röntgenologisch.

Vandaag was de tweede bezichtiging bij de Tinker, mijn moeder was mee (meteen verkocht :') ). Mijn vader kon helaas niet mee vanwege de pijn die hij heeft maar heeft mee kunnen genieten via Skype!

@Celien, Ze komt bij mijn bijrijdpaard op stal op de Stompwijkseweg. Bij Het Beste Paard Van Stal. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 16:40

*\o/* gefeliciteerd Do!!
Leuk dat je voor de tinker gaat,hoe heet ze?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:22

Oh, is hét gebeurd, dé knop doorgehakt?
Gefeliciteerd hoor!! Hoe noemt ze? Wanneer komt ze?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:29

Ben echt nog helemaal shocked :') , ik kan het gewoon echt niet geloven. Ook zo fantastisch dat mijn ouders dr ook zo leuk als ik vinden! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriendinnetje voor het leven. Ze heet in haar Ierse paspoort Bella XIV, maar heet nu Tinkerbell. :))

Zal waarschijnlijk als roepnaam wel Bell of iets in die richting gebruiken. Ze is dit jaar 5 geworden en heeft vorig jaar een veulen gehad. Is zadelmak maar nog niet goed doorgereden, ze kent de hulpen niet goed etc. Wanneer ze komt, geen idee! Ben nu proberen vervoer te regelen! Dus wie weet deze week nog wel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:40

Ik wist het! Ik zei toch ze moeten een keer mee gaan kijken :D Ze is ontzettend leuk! Als ze er is, mag ik dan een keer langskomen om foto's te maken? O:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:40

Haha nou jou big smile zegt genoeg.Gefeliciteerd met je TinkerBell

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:37

Wat een leuke tekening op haar achterbenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:44

Tivoli schreef:
Wat een leuke tekening op haar achterbenen!

Jaaa ze is erg leuk en apart getekend! Ze is ook niet helemaal zwart want er zitten overal witte haartjes tussen, super leuk! Ze heeft echt onwijs veel haar. :') Dr manen en voorpluk zijn zo lang, dr sokken zijn zo, hoe zeg je dat? Groot, enorm? :))

Gillbo schreef:
Haha nou jou big smile zegt genoeg.Gefeliciteerd met je TinkerBell

Dankjewel! :D

Ghostattack schreef:
Ik wist het! Ik zei toch ze moeten een keer mee gaan kijken :D Ze is ontzettend leuk! Als ze er is, mag ik dan een keer langskomen om foto's te maken? O:)

Je bent van harte welkom! *\o/*

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:19

Gefeliciteerd! Ik vind haar echt heel leuk. Dat zegt wat, want ik hou absoluut niet van tinkers :') het helpt dat ze niet (minimaal?) bont is, ik heb de indruk dat die vaak wat beter in elkaar zitten dan de bonte versies :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:42

Heel gaaf! Het is je zo gegund :)

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:57

Van harte gefeliciteerd met je eigen pony! *\o/*

Ze is echt hartstikke mooi, helemaal mijn smaak. <3 Heel veel plezier ermee en ik hoop dat je nog veel leuke topics gaat openen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:02

Zo leuk! Echt top dat je ouders haar ook hebben goedgekeurd! :D

Hanneke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:11

Ik heb je zoektocht gevolgd, gefeliciteerd met je prachtige Tinker meisje! Ik vind het heel mooi dat je dit samen met je vader wil en gaat delen, al is het voornamelijk verzorgen en poetsen. Heb je met een Tinker genoeg werk van met al dat haar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:35

Wat een lieve en leuke reacties! Dank jullie wel! <3

Morgen ga ik het koopcontract ondertekenen en weer opsturen per mail. Een vriend van mijn vader heeft wat connecties die trailers hebben staan en hij heeft een goede trekauto. Als dat lukt gaan we dat zeker zsm regelen!

Ik vind het zo spannend, op stal vindt iedereen het ook onwijs leuk voor me. Heb er ook zoveel zin in!! :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:48

Wat leuk zeg!! Gefeliciteerd!!