Paarden en relatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:37

Zo... er is hier ook iemand op z'n pikkie getrapt zeg := Die paarden zijn echt het probleem niet. Als het een vrouw met een hondenhobby was geweest had ie nu ook op een hondenforum in een soortgelijk topic z'n gal gespuwd. Als je levenswijze niet overeenkomt met die van je partner en daar is geen acceptatie in, of als je niet goed kunt communiceren met elkaar, dan gebeurt dit en zal dit blijven gebeuren, ongeacht partner, ongeacht de aard van de hobby. In zo'n geval kun je of eens kritisch naar jezelf kijken en er wat aan doen (en er rekening mee houden bij het uitkiezen van je volgende partner) of lekker een vriendin zoeken zonder leven. Supermakkelijk! :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:44

Moderatoropmerking:
Dames heren :)

Houden jullie, ondanks dat er best ruimte is voor een pittige discussie, wel nog netjes rekening met elkaar. Het zou in mijn ogen niet nodig zijn om elkaar zo af of aan te vallen zo als er in sommige berichten is gebeurt.

Willen jullie er daarnaast ook rekening mee willen houden dat berichten met alleen smileys of een enkel woord niet de bedoeling zijn :)

Dankjewel !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:47

Ik ben inderdaad alle dagen bij m'n paarden, maar ze staan dan ook op een weiland waar ik alle zorg zelf moet doen. En dan nog 3x/week naar les en 1x/week wedstrijd. Mijn vriend weet ook verdomd goed dat als hij ooit eist dat ik kies, dat hij dan doei mag zeggen... De paarden waren er eerst, ik betaal ook alles volledig zelf voor hen , hij wist waar hij aan begon.
Net zoals dat ik wist waar ik aan begon, want hij is voor zijn baan 6 maanden/jaar weg van huis. En ja, hij is zo'n type dat verwacht dat je als stel veel dingen samen doet in de periode dat hij thuis is. Samen koken, samen huishouden doen, samen boodschappen halen, samen stapje in de wereld zetten, spontaan weekendje weg, op vakantie...

Joh, als je allebei wat moeite wil doen en je agenda's naast elkaar legt met realistische verwachtingen, dan is dat gewoon haalbaar. Tuurlijk moet je hier en daar een toegeving doen, maar dat heb je toch in elke relatie?

Waar een wil is, is een weg, het moet gewoon van beide kanten komen. Liefst evenredig, dat wel.

chevax

Re: Paarden en relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:58

Nou ja, een hulk is hier echt niet nodig, hoor. Topic verloopt prima, niemand vliegt echt uit de bocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:28

Hahahahahaha die pffffaaard hilarisch dit wel. _O-

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:41

_Dominique schreef:
Hahahahahaha die pffffaaard hilarisch dit wel. _O-

Hij uit zich wat ongelukkig maar hij is duidelijk flink op zijn ziel getrapt. Zijn verhaal, zelfs al zou hij maar deels waar zijn, is hartstikke sneu.

Je reactie mag best wat genuanceerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:42

Ik zeg graag wat ik denk en vind.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:52

Pfffaard schreef:
Wat een egoïsme... mijn hemel. Vrouwen met paarden willen dat hun partner ALLES voor ze over heeft en helemaal voor de realtie gaat... terwijl ze zelf zonder blikken of blozen hun partner verwaarlozen en opzij schuiven voor hun paard.

Hahaha nou ik heb toch echt een hele ervaring andersom.

Altijd SUPER mijn best gedaan naar stal te gaan als exlief nog aan het werk was zodat ik als hij thuis was ook thuis was, en die eikel was getrouwd met z'n computer en had nooit tijd voor mij

Point: IEDEREEN die overdrijft met een obsessie kan geen relatie hebben

Maar een vrouw met paard is niet per definitie geobsedeerd ;) ze zullen er heus tussen zitten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:54

Ach ja. In die relatie is er wel meer mis.
Ik ga 5 tot 7 dagen in de week naar mijn paard. Vriendlief kookt elke dag. Maar we hebben zeker wel tijd voor 2. Ik houd daar ook rekening mee. Ga bewust na mijn werk direct door naar paardje. Dan ben ik tegen 20.00 thuis. Samen eten en de hele avond samen.

Uitstapjes idem. Dan een dagje niet naar paard en regel ik een stalgenootje voor haar speciale hapjes.

Ja er gaat veel tijd naar het paard. Dit wist ie. Maar ja ik maak ook tijd vrij voor mijn vriend

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:10

_Dominique schreef:

Off topic

Niet geheel van toepassing maar misschien toch goed om te horen.

Dat is prima en dat kan en mag ;). Hou er wel rekening mee dat de kans klein is dat andere mensen naar je zullen luisteren of je serieus zullen nemen. Als je dat wel wil is het verstandig je boodschap aan te passen aan de ontvanger(s) en sommige dingen geheel weg te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:48

lisem94 schreef:
_Dominique schreef:

Off topic

Niet geheel van toepassing maar misschien toch goed om te horen.

Dat is prima en dat kan en mag ;). Hou er wel rekening mee dat de kans klein is dat andere mensen naar je zullen luisteren of je serieus zullen nemen. Als je dat wel wil is het verstandig je boodschap aan te passen aan de ontvanger(s) en sommige dingen geheel weg te laten.

Nee. Nogmaals, ik zeg wat ik denk en vind. Ik hoef niet serieus genomen te worden. Want wat die persoon allemaal post kan ik ook niet meer serieus nemen. Dus nee, imo slaat jouw post kant noch wal.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 06:52

Maar, zullen er ook vrouwen zijn die echt alleen tijd en energie in hun paard steken, thuis geen bal doen, al het geld dat over blijft in de paardensport en zichzelf steken? Elk weekend op wedstrijd, nooit geinetereessert in hun vent, maar elk gesprek op paarden brengt...

Staat paard aan huis, nooit iets doet met de weide, onderhoud, mest, misschien zelfs niet uitmesten.....

Ik geloof dat je dan als vent gillend gek wordt.

Zou pfffaard dat misschien bedoelen? Want ik ken deze penny's nl ook....en die vind ik ook om te spugen...

Manlief moet zelf nog paard uitstappen in de bak als de bak te hard is met de winter, moet paard vasthouden als hij een beetje te "wild" is, moet dus letterlijk het kwetsbare vrouwtje pamperen.....ondertussen rijdt het suiker meisje wel Z2, maar o wee als peerd beetje druk is,,moet mannetje er weer vollop bij zijn....aandacht, aandacht en aandacht en die vent maat beulen...

Echt hoor, ik ken ze! Om te spugen..

Ik en de meeste zijn de echte poepstampers, rammen weidepalen in de grond, scheppen de mestkar vol, trekken de bak, repareren het stroomlint, mesten in een oogwenk uit en hebben de grootste kruiwagen met een kop er op en slepen die naar de mesthoop en rijden omhoog met vereende krachten....

Als werk is gedaan, hup de douche en dan het familieleven....die zijn er gelukkig zat...maar je kan het ook slecht treffen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:27

en dan is het oke om al de rest ook maar over die kam te scheren? :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:48

Man moest even frustratie kwijt..
Snap ik wel..

Zo heb ik visioenen bij voetbalfanaten wat vast niet klopt :+ voeten op tafel..pot bier in hand..krat naast de bak...keihard schreeuwen en joelen en dito vloeken en dat een paar keer per week..

Heb ook bewustgeen voetballiefhebber thuis..
Lekker vooroordelend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:16

Als mijn vriend er niet is, dan gaat het merendeel van mijn tijd inderdaad naar de paarden. Is hij er wel, dan gaat er nog steeds tijd in zitten, maar dan wel zodanig georganiseerd dat er zeker nog ruimte voor ons samen over blijft.

Hij heeft ook een tijd gezeurd dat ik enkel met die beesten bezig was en hele dagen op de weide doorbracht. Ja joh, als ik je vraag om te helpen palen en draad te plaatsen/vervangen en je zegt radicaal nee, verwacht dan niet dat het in 5min gedaan is. In mijn eentje duurt het een stuk langer dan met 2.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:53

Die van mij heeft gewoon ook een hobby (die ik niks aan vind) Dus als ik met paardenzaken bezig ben, doet hij zijn hobby en de tijd die dan overblijft is samen-tijd. Nou heb ik maar 1 paard en die staat ook nog bij huis, dus ik heb er wel werk mee, maar niet idioot veel en ik heb geen reistijd en geen stalgenootjes waar ik mee aan de klets raak.
En als ik veel werk heb op de weide helpt hij me 9 van de 10x gewoon mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:12

Nu helpt hij wel regelmatig mee maar is er tegelijk ook wel trots op dat ik als vrouw zijnde zo goed mijn plan kan trekken.