Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:14

Maanlicht, dat is helemaal belachelijk zeg! Heb je toen aangifte gedaan?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:31

Peelie schreef:

Ik neem aan dat je dottie bedoeld?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 13:36

Wat vervelend dat je dit allemaal moet meemaken. Er is soms wel veel haat en nijd bij stallingen.
Zo heb ik mij fries van mijn vorige staleigenaar gekocht. Toen ik wilde verhuizen waren ze kwaad en ze haten me (letterlijk in mijn gezicht gezegd) terwijl het mijn paard is. Dus ik het naar eigen inzage mag verplaatsen. Maar daar dachten zij anders over blijkbaar. En dan volwassen zijn maar je wel negeren als je ze tegenkomt in bijv. De supermarkt of iets... Dat noemt zich volwassen :')
En je de grond in trappen op de dag van vertrek. Had nog een kado gehaald voor ze om ze te bedanken voor de mooie jaren (mooie vleesschotel) die moest ik maar aan de hond geven :=
Blij dat ik erachter ben gekomen hoe ze echt zijn :=

Succes TS hopelijk komt het goed :j

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:13

In dit soort gevalle moet je Karma inderdaad gewoon haar werk laten doen, alleen zou het wel fijn zijn als Karma even laat weten dat eraan gewerkt wordt, anders heb je wel de neiging om haar even een handje te helpen. :D

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:24

Wat een verschrikkelijke verhalen hier! gru-we-lijk triest...! Wat doen mensen elkaar toch aan. Ontzettend veel succes Ts, je handelt enorm goed in deze situatie :j!

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:27

Wow, dat verhaal van Dottie... Dat kan je je toch niet voorstellen :oo 8)7

eenhoorn1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:41

Vind dat je je heel netjes houdt. Ik snap echt niet dat iemand het in zijn hoofd haalt om iemand te beschuldigen van diefstal, zonder dat je daar bewijs voor hebt.

Of ben ik dan een braverik?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:55

Dottie1990 schreef:
Ik volg je topic al een tijdje, wat een vreselijk nare situatie. Heb zelf helaas ook de nodige dingen mee gemaakt op stallingen, m'n eerste stalling was sowieso een hoop haat en nijd. De 2e stalling leek leuk en geweldig maar daar liepen ze achter mijn rug om flink te banketstaaf en commentaar te leveren (terwijl ze het zelf geen haar beter deden), toen ik dus weg wou omdat ik er zat van was, kwam ik mijn paard halen en was die verdwenen (gestolen), stalhouders hebben gedaan alsof ze er niks van wisten, ik met kennis naar m'n vader z'n werk gereden m'n vader die mensen gaan bellen, kwam het hoge woord er uit dat de vorige eigenaresse van het paard al een paar maand daar over de vloer kwam stiekem, zo gepland dat het altijd was als ik er niet was (ik kwam bijv. nooit s avonds als het donker was, of zodra het hek dicht was spraken ze af) zij was zogenaamd met de eigendomspapieren aan komen zetten (die ik in bezit had maar goed..) en toen ze hoorden dat ik ging verhuizen hebben ze tegen de ex-eigenaar gezegd dat ze t paard maar mee moest nemen omdat ik er zogenaamd niet goed voor zorgde en ze niet wisten waar ik heen ging dus ze het paard misschien nooit weer zouden zien.. Blijkbaar heeft mijn paard toen een week lang in een afgesloten hok gestaan, in een veel te klein donker schuurtje, opgesloten zodat niemand haar daar zou ontdekken en op een ochtend vroeg hebben ze haar daar weg gehaald (nieuwe stalhouders van de stalling waar de vorige eigenaar haar zou plaatsen, die er niks van wisten). Uiteindelijk heb ik haar via facebook terug gevonden omdat de stalhouder daar het berichtje had gezien via iemand die daar ook met een paard stond. Om mijn paard daar dus aan te treffen in een ranzige stal totaal afgesloten van alle andere paarden, mocht niet naar buiten enzz.. Hoopje ellende was het daar.. Gelukkig heb ik haar toen terug gevonden, maar zo zie je inderdaad maar hoe nep sommige mensen zijn..
Ik schrik er ook van hoe veel mensen hier ong. het zelfde hebben mee gemaakt als TS. Wat dat betreft ben ik blij dat ik mijn paard heb verkocht, niet meer die haat en nijd onderling op stallingen...

Wow wat erg!!!!!!!!!!!! Dat snap ik nu echt niet!! Wat een ellende moet dat geweest zijn!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:10

uhm. sorry jongens... ik bedoel natuurlijk Dottie :j :o?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:14

Rocamor schreef:
[
Met of zonder sporen? :+

Zonder, anders roept dat vrouwmens straks dat het haar gestolen sporen zijn :+

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:26

Tjonge, wat een verhalen komen hier voorbij! Gelukkig heb ik dit nooit meegemaakt, alleen mijn halstertouw hing wel eens bij een ander voor stal of onze greep stond in de andere schuur, maar dat zijn dingetjes wat gebeurd op een stal.

Ik vind dat je het netjes probeert op te lossen TS. Ga je niet verlagen tot het niveau van de rest en blijf je eigen ding doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:41

Helaas sta ik niet verbaasd te kijken van dit soort verhalen. Ik heb ook een aantal vreselijk achterbakse stalgenoten meegemaakt. Die hun eigen onkunde, frustratie, jaloezie, op een ander afreageren. Het erge is als je een stalbaas heb die er niet professioneel mee omgaat, maar partij trekt, zonder enkel bewijs. Ik wil niet teveel generaliseren maar met name het dressuurwereldje is een heel naar cultuurtje. En dan bedoel ik met name het niveau niks kunnen maar alles denken te zijn...

Heel veel sterkte ts, je bent volgens mij goed bezig :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:00

Nikass schreef:
Helaas sta ik niet verbaasd te kijken van dit soort verhalen. Ik heb ook een aantal vreselijk achterbakse stalgenoten meegemaakt. Die hun eigen onkunde, frustratie, jaloezie, op een ander afreageren. Het erge is als je een stalbaas heb die er niet professioneel mee omgaat, maar partij trekt, zonder enkel bewijs. Ik wil niet teveel generaliseren maar met name het dressuurwereldje is een heel naar cultuurtje. En dan bedoel ik met name het niveau niks kunnen maar alles denken te zijn...

Heel veel sterkte ts, je bent volgens mij goed bezig :)

! Herkenbaar, inderdaad. Wat natuurlijk nog een graadje erger is, dat een stalbaas/ manegebaas een familielid de baas laat spelen, terwijl diegene zich er niet volwassen genoeg voor kan gedragen... Dan ben je de pineut, en kun je niks beginnen...
Weet je wat ik denk? Je hebt grofweg2 soorten ruiters: de eerste zijn mensen die lekker bezig zijn, de tweede soort is wat minder lekker bezig, zijn eigenlijk heel onzeker, en haten ruiters die gewoon lekker bezig zijn en plezier hebben.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 11-04-16 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:05

Ik ken wel 200 soorten ruiters. Vind het niet helemaal fair om het zo zwart wit weg te zetten. Daarnaast denk ik ook niet dat dit topic bedoeld is om je persoonlijke frustraties met de dochter van je stalbaas te bespreken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:09

Iris82 schreef:
Ik ken wel 200 soorten ruiters. Vind het niet helemaal fair om het zo zwart wit weg te zetten. Daarnaast denk ik ook niet dat dit topic bedoeld is om je persoonlijke frustraties met de dochter van je stalbaas te bespreken.
Eens.

Al zijn er binnen dit topic veel meer persoonlijke verhalen gedeeld.

Dottie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:13

Peelie schreef:

Ja zeker, we zouden binnen 2 week wat horen maar 3 week later nog niks. In die tijd mochten we niks naar buiten brengen dus ik zat dood te gaan maar kon nergens echt m'n verhaal doen. M'n ouders en beste vriendin wisten het dan wel maar verder niks.
Politie heeft er niets mee gedaan omdat het onder civiele zaak viel. Omdat de vorige eigenaresse een briefje heeft achtergelaten en het bedrag wat ik voor het paard had betaald kreeg ik terug kon de politie niks doen.
Waarop wij zeiden, dus als we een mooie auto langs de kant van de weg zien staan we stelen hem maar laten een briefje en wat geld achter mag dat dus? Waar het antwoord dus JA op was (hoop niet dat ik iemand hier mee op ideeën breng :') ).
Toen heb ik het met hulp van een goede vriendin op Facebook gezet dat bericht was in 1 dag 1300 keer gedeeld en na 2 dagen kreeg ik dus een berichtje of ik diegene wou bellen, bleek dus die stalhoudster te zijn.. Op Facebook ging het dus binnen 3 dagen terwijl de politie er 3 week over doet.

Daarom ook voor TS je kan hier wel mee naar de politie gaan maar die doen er helaas niks mee..
Vind het wel net als wat de anderen zeggen heel stoer van je dat je er zo kalm onder blijft, veel anders kan je ook niet doen natuurlijk maar lijkt me een vreselijke kl*te situatie...

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:37

Dottie1990 schreef:
Ik volg je topic al een tijdje, wat een vreselijk nare situatie. Heb zelf helaas ook de nodige dingen mee gemaakt op stallingen, m'n eerste stalling was sowieso een hoop haat en nijd. De 2e stalling leek leuk en geweldig maar daar liepen ze achter mijn rug om flink te banketstaaf en commentaar te leveren (terwijl ze het zelf geen haar beter deden), toen ik dus weg wou omdat ik er zat van was, kwam ik mijn paard halen en was die verdwenen (gestolen), stalhouders hebben gedaan alsof ze er niks van wisten, ik met kennis naar m'n vader z'n werk gereden m'n vader die mensen gaan bellen, kwam het hoge woord er uit dat de vorige eigenaresse van het paard al een paar maand daar over de vloer kwam stiekem, zo gepland dat het altijd was als ik er niet was (ik kwam bijv. nooit s avonds als het donker was, of zodra het hek dicht was spraken ze af) zij was zogenaamd met de eigendomspapieren aan komen zetten (die ik in bezit had maar goed..) en toen ze hoorden dat ik ging verhuizen hebben ze tegen de ex-eigenaar gezegd dat ze t paard maar mee moest nemen omdat ik er zogenaamd niet goed voor zorgde en ze niet wisten waar ik heen ging dus ze het paard misschien nooit weer zouden zien.. Blijkbaar heeft mijn paard toen een week lang in een afgesloten hok gestaan, in een veel te klein donker schuurtje, opgesloten zodat niemand haar daar zou ontdekken en op een ochtend vroeg hebben ze haar daar weg gehaald (nieuwe stalhouders van de stalling waar de vorige eigenaar haar zou plaatsen, die er niks van wisten). Uiteindelijk heb ik haar via facebook terug gevonden omdat de stalhouder daar het berichtje had gezien via iemand die daar ook met een paard stond. Om mijn paard daar dus aan te treffen in een ranzige stal totaal afgesloten van alle andere paarden, mocht niet naar buiten enzz.. Hoopje ellende was het daar.. Gelukkig heb ik haar toen terug gevonden, maar zo zie je inderdaad maar hoe nep sommige mensen zijn..
Ik schrik er ook van hoe veel mensen hier ong. het zelfde hebben mee gemaakt als TS. Wat dat betreft ben ik blij dat ik mijn paard heb verkocht, niet meer die haat en nijd onderling op stallingen...

Wat een bemoeizuchtige mensen zijn dat toch!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:44

Dottie, mijn bek valt letterlijk open.
Echt ik had als ik mijn paard terug had echt niet netjes gebleven en helemaal uit mijn plaat gegaan.
De hele tent afgebroken, geloof niet dat ik nog netjes kon blijven.
Echt ongelofelijk, heeft de vorige eigenaresse daarna nog iets gezegd en laten horen? Heb je ze gewoon opgehaald? Pfff

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:45

Ann99 schreef:
Dottie1990 schreef:

Wat een bemoeizuchtige mensen zijn dat toch!

Snap die laatste stalhouder ook niet, alleen oog voor het geld en niet voor de beesten die aan hem worden toevertrouwd blijkbaar.

Dottie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:53

Bigone die reactie snap ik niet helemaal, hoe bedoel je dat? Zij wist er niks van dat mijn paard niet tot die vorige eigenaar toe behoorde he.. Zij kan er ook niks aan doen, ik heb tenminste nog nooit mee gemaakt dat een stalhouder bij het aan nemen van een nieuw pension paard gaat vragen naar bewijzen of het echt je paard is.. Daarnaast is het ook niet iets wat snel gebeurd en zij ze zelf ook er waren een boel mensen om te helpen opladen enz dus dan verwacht je niet dat dat een gestolen paard word. Zij heeft gelijk contact opgenomen met mij zodra ze iets in de smiezen kreeg dus heeft heel goed gehandeld :)

LukieBradley ik zeg ook niet dat wij zo netjes gebleven zijn haha, ik bedoelde voor de TS dat zij zo netjes en rustig blijft in deze situatie :)
Ik heb verder met niemand meer contact gehad, met de dochter van de stalhouders (die ook in het complot zat) ooit via Facebook weer eens. Maar ja alles gaat door je hoofd op zo'n moment, zal het hier niet uitspreken maar was overal toe in staat toen.
Van de vorige eigenaar heb ik nooit weer wat gehoord, heb na een tijd nog verhaal gehaald omdat ik via oud stalgenootjes hele rare verhalen hoorde (stalhouders hadden vorige eigenaresse gepusht om paard mee te nemen etc.) dus ik wou haar kant van het verhaal graag weten maar ze heeft daar nooit meer op gereageerd..

Helaas ben ik haar nu opnieuw kwijt, op zoek gegaan naar een nieuw perfect huisje voor haar waar ik haar af en toe kon blijven opzoeken etc maar die mensen hebben mij overal geblokt en verwijderd dus ze is nu helemaal verdwenen (opnieuw), een bittere pil maar het is nou eenmaal zo..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:26

Dottie1990, ik bedoel een paard op stal in een afgesloten hok laten staan, dat was toch bij de tweede pensionhouder of heb ik dat verkeerd gelezen/begrepen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:38

ik lees de verhalen hier met stijgende verbazing. ontzettend gewoon. En ts als ze dat geflikt heeft is dat echt politieaangifte waardig maar natuurlijk als je het kan bewijzen.

Dottie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:43

Bigone, tja ze hadden daar meerdere schuren. 1 schuur waar wat kleinere pony's stonden 3 kleine in 1 grote stal volgens mij en 1 gewone schuur waar alle paarden stonden, die vorige eigenaar had alleen gezegd dat ze liever het paard niet bij al die andere paarden wou hebben maar op een rustiger plekje, ja dat kan allerlei redenen hebben waarom iemand dat wil. Ze zei overigens wel tegen mij dat ze dat een beetje vreemd vond maar ik kan best begrijpen dat ze daar verder niks mee doet, wie verwacht nou (op zo'n moment) dat het om een gestolen paard gaat.. Achteraf vielen de puzzelstukjes wel op zijn plek maar goed zoiets verwacht je niet.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:46

Dottie, wat een verhaal. Heb je zomaar je paard meegekregen van die "nieuwe" pensionstalhoudster?

Want ook dat is een eng idee.

TS, heb je al iets gehoord van je stal / eigenaresse van je VZ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:10

Iris82 schreef:
Ik ken wel 200 soorten ruiters. Vind het niet helemaal fair om het zo zwart wit weg te zetten.

Zo mee eens!