[VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: [VOLG] Zara, beginnen vanaf 0..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:07

Zegt mij niks eigenlijk! Wel een leuke bedrijfsnaam.
Ach komt vast goed joh! Het is een B proef, als ze voorwaarts zijn en alle overgangen prima doen. Op je foto loopt ze met haar hoofd wel te diep en te rond. Als dat iets minder overdreven is komt het echt wel goed. Al is het geen winst, ze leert er veel van

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:00

Vooral de ervaring is ook belangrijk! Veel succes

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:04

Flinke vooruitgang is te zien in de twee foto's. Ze ziet er al zoveel beter uit.
Ben benieuwd hoe je proeven zijn gegaan.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 17:26

Ben ook benieuwd naar je punten Britt. Proeven heb ik voorgelezen :))

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 19:28

Ja super bedankt voor het voorlezen! Je hebt echt een goede duidelijke stem :D

1e proef 177 punten en 2e proef 172.5 punt. Ik ben heel tevreden want ze heeft zich top gedragen! Ze vond de ring heel spannend, maar ze heeft het toch maar mooi gedaan. En dat voor een eerste keer op een andere locatie!

Edit:
Afbeelding
Afbeelding
Spot Thamar haha :))

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 19:39

Haha idd mezelf gespot nu. Dikke kont :P.

En graag gedaan hoor. Kwam aanlopen en niemand had eigenlijk 'zin' om voor te lezen. Vind het nooit erg om te doen. Nette punten alsnog hoor! Prima begin toch.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:42

Even een foto! Ik was de fotograaf bij Britt en support :')

Britt zal zelf nog wel wat posten.

Afbeelding

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:48

Mooie foto hoor Saams! Lukt vaak niet in die binnenbak.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:55

Meeste binnenbakken zijn inderdaad te donker. Maar vond deze bak toch aardig goed voor de fotografie. Had niet zo'n speciale lens erop gezet ivm de afstand. Maar t viel me niet tegen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 21:46

Het was zo belachelijk heet in die binnenbak! Oornetje zeiknat, mijn shirt zeiknat _O-

Thamar, jij reed ook netjes vanmorgen! Hoe waren jouw punten?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:10

Ja klopt. Vanmorgen om half 10 dreef ik al weg daar. Nou vanmiddag was het toch echt nog beroerder qua temperatuur.

Ging best fijn! Was nog niet helemaal tevreden, maar veel zevens. Paar vijven en verder zessen dus nette proeven over het algemeen. 216 in de eerste proef en 217,5 in de tweede proef. Beide proeven eerste.
Deken en een oral B tandenborstel :') al heb ik aan de tandenborstel meer dan de deken. Voor [naam] te groot en Dakar te klein. Misschien wordt [naam] nog iets groter :+
Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:30

Een tandenborstel _O-

Wij waren vandaag de eerste start van de dag. Gelijk al op gras, terwijl ik nog nooit eerder op gras had gereden. Gelukkig deed ze dat echt super netjes! Ze liep al een stuk fijner dan gisteren, veel meer ontspannen en minder scheef. Al vond ze de jury nog steeds niet zo leuk. Jury sprak me ook nog eens aan dat ik tussen de paarden start, maar dat dit geen paard is.. No oliebol sherlock _O- Oh en ik ben 21 dus ik moet wel tussen de paarden :D

Helaas is aan onze punten niet te zien dat we fijner hebben gereden dan gisteren :roll: 175 eerste proef en 174.5 tweede proef. Ach ja, alsnog terecht hoor. Toch jammer, want vergeleken met gisteren was dit echt veel beter. Ik zie het wel terug in de punten voor de draf en galop, in de 1e proef een 7.0 voor draf en 6.5 voor de galop en de tweede proef andersom. Gisteren waren het nog alleen maar 6en voor alle gangen. Overigens is die 6.0 voor stap geheel terecht, dat is ook gewoon niet haar beste gang :+ Ik weet nu precies waar ik hard aan moet werken en waar we meer punten kunnen scoren. Dus aankomende 21 mei is onze volgende kans!

Afbeelding
Overigens vindt Zara het hele wedstrijd gebeuren alleen maar prachtig. Dat had ik van tevoren nooit durven denken of hopen, maar het is toch echt zo. Ze vindt de aandacht en de drukte helemaal leuk en ze is geen moment echt gestrest of bang geweest. Oortjes erop en gaan met die banaan haha.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:40

Leuk dat Zara het zo leuk vind.
Toch ziet het er op de foto's nog netjes uit. Maar met veel oefenen met op wedstrijden gaan worden de punten vanzelf hoger.
Fijn dat je weet waar je aan kunt werken om de punten te verbeteren.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:44

Misschien verklaart dit onze punten iets beter :D _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 20:27

Toch knap dat je nog bijna winst hebt gereden als het op sommige momenten ook zo ging, dat laat wel zien dat er echt hele nette stukjes tussen gezeten hebben :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 21:46

Dapper hoor die foto's ook op bokt :P. Maar toch knap gedaan. Waarschijnlijk hadden jullie beiden minder spanning. En ach, je hebt zelf fijn gereden. Je weet waar je vandaan bent gekomen en welke dingen je nu aan kan gaan werken. Komt vast goed!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 19:19

CastaMickey schreef:
Toch knap dat je nog bijna winst hebt gereden als het op sommige momenten ook zo ging, dat laat wel zien dat er echt hele nette stukjes tussen gezeten hebben :j

Dit inderdaad. Ondanks de haperingen die er nog tussen gaat het al een stuk beter. Eerst was dit het continue beeld tijdens het rijden.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-17 19:27

Dankjewel! :) We gaan ook echt met sprongen vooruit en dan hebben we weer dagen dat we volledig terug bij af zijn, zoals afgelopen 2 dagen. Dan is het rijden één groot drama, waarbij ze expres gaat lopen kloten omdat ze geen zin heeft om te werken. Gelukkig hebben we goed les! Het is wel heel vervelend dat ze zich dan weer zo gedraagt, want daardoor vallen we weer stil in onze training.. Terwijl ik dat punt nu juist graag voorbij wil. Ze mag best een off-day hebben, maar dan trainen we maar gewoon iets minder intensief, zolang ze maar haar best doet. En dat doet ze nu op dit soort dagen nog niet, ze gaat zichzelf helemaal lopen opfokken en heeft dan ook gerust 3 keer stresskak onder het rijden. Terwijl ze het prima kan op die dagen, dat laat ze dan ook zien, voor ongeveer 2 voltes lang.

Ze moet nou intussen ook een beetje gaan inzien dat rijden helemaal geen drama is en dat het ook leuk kan zijn. We doen ook absoluut geen 5-6 keer per week dressuur, we wisselen af met longeren-springen-grondwerk-vrijheidsdressuur etc. Daarnaast heeft ze circa 2 keer per week een dagje vrij. Ze staan 24/7 buiten dus ze kan zich ook niet vervelen of te veel energie hebben :+

In deze video staan twee proeven, de eerste proef zaterdag en de eerste proef zondag:

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 15:56

Vanmorgen hadden we gelukkig weer een fijne training! Het was prachtig weer, dus ik had besloten om met barebackpad te rijden in plaats van zadel. Even wat afwisseling en goed voor mijn evenwicht :P We zijn lekker relaxed begonnen met warm stappen, veel figuren en buiging meenemen. Toen ze lekker los was wilde ik aandraven, maar ze was zo enorm sloom en geen zin. Toch maar even een zweepje erbij gepakt, die hoef ik alleen vast te houden en dan valt het kwartje al. In draf ook weer veel buiging meegepakt en later ook wijken. Daar lijkt ineens een soort van knop om te zijn gegaan, iets te veel zelfs want als ik het wijken inzet dan vliegen we ineens opzij :+ Gelukkig rijden we nog geen L, dus hebben we tijd genoeg om dat wijken te perfectioneren. Wel heel blij dat ze het eindelijk goed begrijpt! Rechtergalop was ook ontzettend fijn weer, ontspannen en fijn tempo. Linkergalop daarentegen had ze weinig zin in, dus dat werd meer een hertensprongetjes galop. Ze weet dan zelf niet meer wat ze moet doen met haar benen, dus de voorkant zit in de goede galop en achter zet ze met 2 benen tegelijk af :roll: We hebben het een paar keer geprobeerd, aanspringen ging niet helemaal soepel, maar elke keer dat we een stukje (circa 1 lange zijde) in normale linkergalop hebben afgelegd, heb ik haar beloond en weer lekker draven. Al had ze linksom in draf ook af en toe wat irritante huppels, continu in een soort schouderbinnenwaarts door de bak heen etc. Dan moet ik echt even doorpakken en toch even kriebelen met die zweep, letterlijk kriebelen want ik raak haar amper aan.

Bad hair day.
Afbeelding

Woensdagmiddag hebben we weer een les gepland staan, dus ik ben benieuwd! Overigens heb ik nu een ander bitje in gebruik, een bitje speciaal voor kleine pony's van de Epplejeck! Een simpele dubbelgebroken bustrens, maar dunner dan een normaal bit. Deze lijkt toch iets fijner in haar mond te liggen! Ze heeft natuurlijk niet zo'n groot bekkie :D Mutsje op de foto is overigens de nekbeschermer van Back On Track, die zijn we aan het testen.

fiedelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:52

Oooooo wat een gaaf dier!! Echt heel mooi! En op de foto's kan je echt goed zien hoe ze vooruit is gegaan. Gaat ze een beetje samen met je bijrijder? Zou dat echt eng vinden haha, zo 'de controle uit handen geven' als je begrijpt wat ik bedoel

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 13:33

fiedelll schreef:
Oooooo wat een gaaf dier!! Echt heel mooi! En op de foto's kan je echt goed zien hoe ze vooruit is gegaan. Gaat ze een beetje samen met je bijrijder? Zou dat echt eng vinden haha, zo 'de controle uit handen geven' als je begrijpt wat ik bedoel

Haha dankjewel. Ja controle uit handen geven is inderdaad ook best eng, maar daarom gaat dat in het begin heel veel onder begeleiding van mij. Tot nu toe gaat het prima met bijrijder, maar pas als ze een beetje een combinatie vormen mag ze ook alleen gaan rijden. Ze mag verder alles alleen, ook longeren etc. Alleen het rijden gebeurt onder toezicht van mij :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 09:53

Afgelopen week protesteerde Zara weer heel extreem onder het zadel. Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met die ups en downs, dat ik heb besloten om die hele pony te laten doorlichten. Ik wil nu inmiddels wel weten of het daadwerkelijk ergens pijn is, of dat ze gewoon heel slim is om overal onderuit te komen.

Gisteren zijn we dus naar de Lingehoeve geweest. Eerst het volledige verhaal verteld vanaf het begin, zodat de dierenarts een goed beeld heeft van haar geschiedenis. Daarna een klinisch onderzoek gedaan. Stappen, draven, galopperen op het harde en het zachte. Buigproeven, voelen, duwen, alles bekijken. Maar daar kwam ze prima doorheen, geen aanmerkingen behalve dat ze scheef is. Dat wisten we natuurlijk al :P Op basis van dit klinische onderzoek besloten om alle wervels van oor tot staart op de foto te zetten. Deze foto's hebben wij zelf ook mogen zien en zagen er heel mooi uit. Nergens kissing spines of andere heftige dingen. Enkel twee kleine aanmerkingen: In de nek zitten ongeveer 2 wervels een beetje scheef. Dit is niet erg en komt bij mensen ook wel eens voor. En in 1 wervel in de rug zit een mini klein stukje artrose. Dusdanig klein dat het geen pijn of ongemak kan veroorzaken. Na de foto's heeft ze alle wervels nog even met de echo bekeken op eventuele ontstekingen, maar daar was ook niks op te zien.

Tja en dan is je pony klinisch en röntgenologisch gewoon oke 8)7 We gaan nu dus verder zoeken wat eventueel pijn of ongemak kan geven tijdens het werken. Omdat ze enkele maanden terug een maagzweer heeft gehad, gaan we maandag terug naar de kliniek voor een gastroscopie. Ze gaan dan kijken of er nog plekjes zitten van de maagzweer die tijdens het werken (door aansingelen komt het maagzuur wat omhoog) pijn kunnen geven. Als dit niet het geval is, dan denkt de dierenarts aan spierpijn. Maar we blijven gewoon net zo lang zoeken tot we DE oorzaak hebben gevonden :=

Oja. Ik ga vast even mentaal afscheid nemen van mijn spaargeld :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 09:57

Ghostattack schreef:
Afgelopen week protesteerde Zara weer heel extreem onder het zadel. Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met die ups en downs, dat ik heb besloten om die hele pony te laten doorlichten. Ik wil nu inmiddels wel weten of het daadwerkelijk ergens pijn is, of dat ze gewoon heel slim is om overal onderuit te komen.

Gisteren zijn we dus naar de Lingehoeve geweest. Eerst het volledige verhaal verteld vanaf het begin, zodat de dierenarts een goed beeld heeft van haar geschiedenis. Daarna een klinisch onderzoek gedaan. Stappen, draven, galopperen op het harde en het zachte. Buigproeven, voelen, duwen, alles bekijken. Maar daar kwam ze prima doorheen, geen aanmerkingen behalve dat ze scheef is. Dat wisten we natuurlijk al :P Op basis van dit klinische onderzoek besloten om alle wervels van oor tot staart op de foto te zetten. Deze foto's hebben wij zelf ook mogen zien en zagen er heel mooi uit. Nergens kissing spines of andere heftige dingen. Enkel twee kleine aanmerkingen: In de nek zitten ongeveer 2 wervels een beetje scheef. Dit is niet erg en komt bij mensen ook wel eens voor. En in 1 wervel in de rug zit een mini klein stukje artrose. Dusdanig klein dat het geen pijn of ongemak kan veroorzaken.

Tja en dan is je pony klinisch en röntgenologisch gewoon oke 8)7 We gaan nu dus verder zoeken wat eventueel pijn of ongemak kan geven tijdens het werken. Omdat ze enkele maanden terug een maagzweer heeft gehad, gaan we maandag terug naar de kliniek voor een gastroscopie. Ze gaan dan kijken of er nog plekjes zitten van de maagzweer die tijdens het werken (door aansingelen komt het maagzuur wat omhoog) pijn kunnen geven. Als dit niet het geval is, dan denkt de dierenarts aan spierpijn. Maar we blijven gewoon net zo lang zoeken tot we DE oorzaak hebben gevonden :=

Oja. Ik ga vast even mentaal afscheid nemen van mijn spaargeld :D

Hulde aan jou TS!
Verder hoop ik natuurlijk dat als er een oorzaak wordt gevonden dat het reuze mee valt!!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 10:23

Dankjewel, ja eigenlijk hoop ik gewoon op iets simpels zoals een paar laatste maagzweer plekjes. Dat is nog vrij makkelijk te verhelpen. Liever zoiets dan dat het 'vervelend gedrag' is, want daar kun je ook weer net niks mee :roll:

Overigens hebben we aanstaande zaterdag wel een afspraak bij Country Mill staan voor een zadelcheck + springzadel. In overleg met de dierenarts besloten dat ik gewoon kon gaan, maar dat de kans wel aanwezig is dat het beeld nogal vertekent als ze nog steeds zo protesteert. Dus dat ga ik gewoon even uitleggen bij CM en hopen dat ze alsnog zo goed mogelijk kunnen helpen. Mijn zadel moet toch echt even gecheckt worden en om nou weer zoveel weken te wachten is ook zo wat.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:09

Als er uit die scopie ook niets komt, wil ik je aanraden om naar Den Hoek te gaan. Daar kijken ze net even wat verder dan wervels en magen die op beeld geen raar beeld geven. Wellicht toch last van blokkades ergens?

edit: wel goed dat je dit heel serieus neemt en uitgebreid naar je paardje laat kijken :j