Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CastaMickey schreef:Toch knap dat je nog bijna winst hebt gereden als het op sommige momenten ook zo ging, dat laat wel zien dat er echt hele nette stukjes tussen gezeten hebben
fiedelll schreef:Oooooo wat een gaaf dier!! Echt heel mooi! En op de foto's kan je echt goed zien hoe ze vooruit is gegaan. Gaat ze een beetje samen met je bijrijder? Zou dat echt eng vinden haha, zo 'de controle uit handen geven' als je begrijpt wat ik bedoel
Ghostattack schreef:Afgelopen week protesteerde Zara weer heel extreem onder het zadel. Inmiddels ben ik wel een beetje klaar met die ups en downs, dat ik heb besloten om die hele pony te laten doorlichten. Ik wil nu inmiddels wel weten of het daadwerkelijk ergens pijn is, of dat ze gewoon heel slim is om overal onderuit te komen.
Gisteren zijn we dus naar de Lingehoeve geweest. Eerst het volledige verhaal verteld vanaf het begin, zodat de dierenarts een goed beeld heeft van haar geschiedenis. Daarna een klinisch onderzoek gedaan. Stappen, draven, galopperen op het harde en het zachte. Buigproeven, voelen, duwen, alles bekijken. Maar daar kwam ze prima doorheen, geen aanmerkingen behalve dat ze scheef is. Dat wisten we natuurlijk alOp basis van dit klinische onderzoek besloten om alle wervels van oor tot staart op de foto te zetten. Deze foto's hebben wij zelf ook mogen zien en zagen er heel mooi uit. Nergens kissing spines of andere heftige dingen. Enkel twee kleine aanmerkingen: In de nek zitten ongeveer 2 wervels een beetje scheef. Dit is niet erg en komt bij mensen ook wel eens voor. En in 1 wervel in de rug zit een mini klein stukje artrose. Dusdanig klein dat het geen pijn of ongemak kan veroorzaken.
Tja en dan is je pony klinisch en röntgenologisch gewoon okeWe gaan nu dus verder zoeken wat eventueel pijn of ongemak kan geven tijdens het werken. Omdat ze enkele maanden terug een maagzweer heeft gehad, gaan we maandag terug naar de kliniek voor een gastroscopie. Ze gaan dan kijken of er nog plekjes zitten van de maagzweer die tijdens het werken (door aansingelen komt het maagzuur wat omhoog) pijn kunnen geven. Als dit niet het geval is, dan denkt de dierenarts aan spierpijn. Maar we blijven gewoon net zo lang zoeken tot we DE oorzaak hebben gevonden
Oja. Ik ga vast even mentaal afscheid nemen van mijn spaargeld