Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:33

AnnaMira schreef:
oh wat brutaal van die kinderen zech @lovelyfiefy !

Ja heel apart, ze hadden ook borstels mee enzo.
Waar ik al helemaal niet van hou.. straks ook op meerdere andere paarden gebruikt
en wie weet ook 1 met een overdraagbare schimmel of iets anders geks.
Daar zit niemand op te wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:34

Wat mij opvalt is dat het een mooie rechthoekige vorm is en duidelijk afgelijnd. Moest het van kroelen zijn, dan zou dat toch veel meer een wirwar als aflijning geven?

Het doet me denken aan een gelletje wat je onder een zadel kan leggen, die heb je in die vorm. Voorkomt dat de persoon die rijdt gaat schuiven of de scherpe schoft in de edele delen voelt, maar het blijft wel liggen en dan heb je dus bijgevolg ook geen singel nodig. Geen idee of een klein tapijtje met foam aan de onderkant hetzelfde effect zou hebben? Wolletjes zijn meestal in zadelvorm, dat komt hier niet mee overeen.

CharIsabella

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:35

ik wil het wel zien hoor op mijn bijrijdpaard maar mag ik dan popcorn erbij want ik geef diegene 15 seconden :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 18:40

Varekaj schreef:
Wat mij opvalt is dat het een mooie rechthoekige vorm is en duidelijk afgelijnd. Moest het van kroelen zijn, dan zou dat toch veel meer een wirwar als aflijning geven?

Het doet me denken aan een gelletje wat je onder een zadel kan leggen, die heb je in die vorm. Voorkomt dat de persoon die rijdt gaat schuiven of de scherpe schoft in de edele delen voelt, maar het blijft wel liggen en dan heb je dus bijgevolg ook geen singel nodig. Geen idee of een klein tapijtje met foam aan de onderkant hetzelfde effect zou hebben? Wolletjes zijn meestal in zadelvorm, dat komt hier niet mee overeen.

Dat zou ook kunnen idd. het voorkomt zeker het eraf glijden op de rug.En dan met halster om gereden,fyanne is zo makkelijk,die rijd je gewoon zonder bit.
Het ziet er zo rechthoeking uit die afdruk.

Haar rug is nu in ieder geval weer mooi glad.We gaan het zien of het weer gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:48

Een gel is niet glad, dus schuift niet. Kan prima dat de haren daarom plat liggen en niet alle kanten op staan, ook niet aan de rand. Gel met gaatjes helpt redelijk bij zweten en afvoer van warmte. Is klein, stop je makkelijk zat onder een jas of in een (kleine) rugzak. Ook niet duur en kan je in vrijwel elke ruitershop kopen.

Misschien een dom voorstel, maar het is paasvakantie. Kan je niet aan je verzorgsters vragen om een keer onverwacht extra langs te komen om het in de gaten te houden als jij aan het werk bent?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 18:56

Paasvakantie? Dat kennen ze bij ons iig niet.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:16

paasvakantie dat kennen wij ook niet inderdaad :P
Alleen goede vrijdag en 1e en 2e paasdag

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:26

gohya schreef:
Sammie schreef:
Toch klopt dat niet helemaal gohya, vooral als het (kleine) kinderen betreft. Een paard is een goed, een eigendom en daarmee in simpele lekentermen een verlengstuk van jouw acties. Jouw verantwoording dus. Er zijn gevallen bekend van kinderen die ongevraagd een wei in zijn gelopen een trap hebben gekregen en de eigenaren waren wel degelijk aansprakelijk.

Ander voorbeeld: verzorgster rijdt met paard buiten, komt een auto achteraan die rijdt eigenlijk iets te dicht op, paard haalt uit, schade aan auto (oldtimer). eigenaar van paard kon de schade betalen.

En recent is er hier in de buurt een toerist ongevraagd met een paard (uit de box gehaald) in het dorp gaan lopen. Toen is er iets gebeurd waardoor er schade is ontstaan, maar de eigenaar van het paard was daar mooi voor aansprakelijk en kon het bij háár verzekering gaan indienen. Nu zou dan de vraag rijzen of de eigenaar de toerist voor diezelfde schade weer aansprakelijk kon stellen :D Dat heeft ze echter nooit gedaan.

Maar dat lijkt mij in dit geval niet echt allemaal aan de orde, omdat dit een vriendelijk paard betreft en wrs geen hele kleine kinderen.

En toch is het echt zo sammie,ik heb alles 2 keer gevraagd aan mijn verzekering.Een verzorgster die schade veroorzaakt aan een auto b.v. is daarvoor WA verzekerd en op haar verzekering word dat verhaald.Een verzorgster veroorzaakte schade aan een paard van mij,en haar verzekering betaalde alle D.A. kosten.Waarom? omdat zij een handeling deed die niet mocht van mij.Dat was een paard [wat niet vast kon staan] vast zetten aan een hek.Paard trok het hek achter zich aan,liep door de omheining waardoor er een weidepaal afbrak,paal spieste zich in het been van het paard.
De verzekering moest alleen weten of ze dus wist dat het paard niet vast kon staan.
Natuurlijk probeert een verzekering er onderuit te komen,maar zolang een ruiter of verzorgster duidelijk is gemaakt wat wel en niet mag,ben je als eigenaar niet verantwoordelijk.
En zo heb ik nóg een voorbeeld w.b.t. kosten D.A. die ik niet heb hoeven te betalen,omdat het de verzorgster haar fout en schuld was.

Maar dit wordt alweer anders als de verzorgster rijdt in de auto en dan schade maakt. Dan is de eigenaar van de auto verantwoordelijk.
Dus ik vraag me ook af of het niet anders zit qua aansprakelijkheid als anderen een ongeluk krijgen op jouw paard, of ze daar nou toestemming voor hebben niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 20:02

Jotoma schreef:
gohya schreef:

En toch is het echt zo sammie,ik heb alles 2 keer gevraagd aan mijn verzekering.Een verzorgster die schade veroorzaakt aan een auto b.v. is daarvoor WA verzekerd en op haar verzekering word dat verhaald.Een verzorgster veroorzaakte schade aan een paard van mij,en haar verzekering betaalde alle D.A. kosten.Waarom? omdat zij een handeling deed die niet mocht van mij.Dat was een paard [wat niet vast kon staan] vast zetten aan een hek.Paard trok het hek achter zich aan,liep door de omheining waardoor er een weidepaal afbrak,paal spieste zich in het been van het paard.
De verzekering moest alleen weten of ze dus wist dat het paard niet vast kon staan.
Natuurlijk probeert een verzekering er onderuit te komen,maar zolang een ruiter of verzorgster duidelijk is gemaakt wat wel en niet mag,ben je als eigenaar niet verantwoordelijk.
En zo heb ik nóg een voorbeeld w.b.t. kosten D.A. die ik niet heb hoeven te betalen,omdat het de verzorgster haar fout en schuld was.

Maar dit wordt alweer anders als de verzorgster rijdt in de auto en dan schade maakt. Dan is de eigenaar van de auto verantwoordelijk.
Dus ik vraag me ook af of het niet anders zit qua aansprakelijkheid als anderen een ongeluk krijgen op jouw paard, of ze daar nou toestemming voor hebben niet.

Nee de verzorgster rijd op mijn paard en maakt schade aan een auto,dat bedoel ik.Staat er niet echt duidelijk.

Paasvakantie hebben ze hier ook niet,dat is er geloof ik niet meer.De eerstvolgende vakantie is de Meivakantie dacht ik.
Ik heb aan heel veel mensen gevraagd om op te letten als ze langs het weiland komen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:30

Ja de meivakantie is de volgende.
Dan hebben mijn pubers 2 weken vakantie.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 15:39

Wat voeren betreft,er zijn ook mensen die het voer bij het hek zetten.Poosje geleden een zak aardappelen! goed bedoeld maar dit mogen ze echt niet hebben.Vorige week vond ik 4 stokbroden in de wei,gelukkig in het afgesloten gedeelte,konden ze niet bij komen.
De zak aardappelen.
Afbeelding

Ik heb een goede camera gevonden bij Conrad,die ga ik vandaag bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:40

kan je papat mee maken voor het hele dorp :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 15:46

Varekaj schreef:
kan je papat mee maken voor het hele dorp :')

_O- _O- _O-

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:21

Dan vraag ik me weer af hoe je er bij komt om een héle zak aardappels die er op het oog goed uit zien, aan een paard te voeren..? >;)
Jammer van de aardappels en het is nou ook niet echt dat aardappels ol wortels lijken ofzo...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 18:15

Steeph schreef:
Dan vraag ik me weer af hoe je er bij komt om een héle zak aardappels die er op het oog goed uit zien, aan een paard te voeren..? >;)
Jammer van de aardappels en het is nou ook niet echt dat aardappels ol wortels lijken ofzo...

Dit zijn nou mensen die het echt goed bedoelen,maar niet weten wat een paard wel en niet mag hebben.Maar wel fijn dat ze het niet in de wei gooien,want dat gebeurd dus ook regelmatig.Er zit een moestuin naast de wei en die mensen gooien al hun groente en fruitafval in mijn weiland.We zijn er heen gegaan en gezegd dat dit niet kan en mag.Nu is het stukken minder,maar af en toe gooit er eentje toch nog wat in de wei.Ik pak alles op en gooi het bij hun voor de ingang neer.
De aardappels lijken goed,maar ze waren zacht. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:00

gohya schreef:
Steeph schreef:

Dit zijn nou mensen die het echt goed bedoelen,maar niet weten wat een paard wel en niet mag hebben.Maar wel fijn dat ze het niet in de wei gooien,want dat gebeurd dus ook regelmatig.Er zit een moestuin naast de wei en die mensen gooien al hun groente en fruitafval in mijn weiland.We zijn er heen gegaan en gezegd dat dit niet kan en mag.Nu is het stukken minder,maar af en toe gooit er eentje toch nog wat in de wei.Ik pak alles op en gooi het bij hun voor de ingang neer.
De aardappels lijken goed,maar ze waren zacht. ;)

Mijn eerste haff was moddervet door het bijvoeren van andere, met alle gevolgen vandien, dus was ik streng met mijn 2de. Het "niet voeren" werd er door iedereen bewust genegeerd en ik was de arogante, dikke nek omdat ze mijn pony niets mochten geven. Alhoewel die wei in mijn straat was, ben ik er tenslotte weggegaan om mijn pony te beschermen. Je wil niet weten wat ik allemaal in zijn wij vond.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:26

Of mensen (in mijn geval touristen), die harstikke boos worden omdat je net de paarden uit de wei gehaald hebt.Want ze zijn extra 100 m verder in de berm gras aan t plukken geweest voor de arme paardjes...of zelfde soort mensen die hun kinderen over de omheining willen tillen, hierbij de waarschuwing voor strom negeren en dan stomverbaasd en gigantische klap krijgen }>

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 10:41

Gras plukken doen ze hier ook,haha,want de paarden hebben zo weinig gras zeggen ze dan.Ze zien niet dat er volop hooi voor ze is.Ze plukken vaak ook van die hele grote lange Varen bladeren,gelukkig lusten de paarden dit niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:48

Hier eens van die snotjocies gehad die aan mijn gaaswerk en strak gespannen stroomlint aan get rukken en hangen waren. Als ik er ben zet ik stroom altijd uit... heb ze verbaal gewaarschuwd, maar kreeg een grote bek terug. ... tsja he.... knopje om steoom er op en hoppa, waren ze ineens zo stoer niet meer.... wie niet luisteren wil....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:43

Wij moet natuurlijk wei zijn. Daar gaat de theorie dat vrouwen meerdere dingen tegelijkertijd kunnen. Ik kan dus niet foutloos typen en TV kijken, zucht. :+

Mariekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:55

wij hebben de pony's aan huis een twee stukken land. Maar de ene is aan de straat kant en de andere niet en het weiland aan de straat kant ligt negen van tien keer wel iets in..... Ik heb zelfs een keer een deo bus gevonden een deo bus??!! Toen die mensen hem er in wouden gooien heb ik ze netjes verteld dat dit niet de bedoeling is en dat ze maar een prullenbak moesten gaan zoeken...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:08

Ik zit vlakbij het station en dorp,bierblikken,flessen,frietbakjes,fiets sloten en soms zelfs fietsen gooien ze in het weiland.Dit gooien ze er altijd s'nachts in als ze terug komen van het stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:09

Mijn ene stuk weiland ligt ook deels aan de straat + je kan er vlak voor parkeren en dan tussen de weilanden via een voetweg naar achter. Op een bepaald punt staat een hele grote wilg met daarnaast een esdoorn, wat een schaduwrijke en best weggestoken plek geeft. De rotzooi die ik op die plekken al niet aantref: blikjes, glazen flesjes, lege zakjes chips maar ook een keer 3 vuilzakken VOL beschimmeld brood in de papieren zakken (van verschillende bakkers), delen van een rol prikkeldraad, plastic zakken vol lege mosselschelpen, groente- en tuinafval, noem maar op. In de wei, langs de weide, overal.

Strafste van al: 2 of 3 jaar geleden hebben ze de straat opnieuw aangelegd en daarbij de grachten uitgediept. Alle zooi die uit de grachten is gekomen, is vrolijk bij iedereen over de draad in de weilanden gedumpt. Ook hier weer een hoop afval maar ook bakstenen en uiteraard een immense hoop onkruid. De "berg" die over de volledige lengte van de weide lag was zo'n 50cm hoog. Als mijn paard er met de voorbenen op stond kwam de draad tot net onder de borst. Gelukkig zit er alsnog de gracht tussen en stonden de wilgen waar de draad aan zit weer goed in het blad, anders was ie er als hengst volgens mij geheid uit gesprongen.

navraag bij de gemeente heeft geleerd dat dit verdorie nog gewoon toegelaten is ook -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 10:44

Varekaj huur je dit weiland of is het van jezelf? Ze mogen niet zomaar afval dumpen,ze moeten dat afvoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:45

Is van mezelf. Blijkbaar mag dit bij ons wel. Ze hebben het ook bij de boeren verderop gedaan en aan de overkant van het straatje. Het mag gedumpt worden tot max. 1,5m van de grachtkant. Valt dat binnen je omheining? Dan heb je pech...
Lang leve België :P