Hoever ga jij op het welzijn van je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:55

othelloster schreef:
Ik zet hem op de pijnstiller om te zien of hij verbeterd in zijn doen en laten.
En om mijn paard terug te krijgen zoals hij normaal is en niet hoe hij nu is.

Succes met je kanjer. Ik voel met je mee. Jij kent hem het beste. Niemand anders kan zich in jou schoenen verplaatsen. Dus vooral op je eigen gevoel afgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 10:57

Maar is dat dan de manier? Voor mij houd het 'hoever ga jij in het welzijn van je paard' echt op bij hem 24/7 pijnstilling moeten geven om hem nog een beetje leuk te houden. Dan doe je het echt voor jezelf vind ik, maar dat zal wel persoonlijk zijn. Ik zou in ieder geval de grens trekken bij dat punt.

Dit hebben wij zelf ook gedaan bij ons eerste paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:00

Dat is allemaal makkelijk gezegd maar ik snap wel dat TS eerst zekerheid wil.
Tis nogal makkelijk he, hier in het topic reageren wat ook via PB had gekunt om een ander (samen met wat steun van bokt) te dwingen jouw vuile werkjes op te knappen (die je toendertijd zelf niet kon.)

Anoniem

Re: Hoever ga jij op het welzijn van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:06

Volkomen eens met Ayasha!

Het is nogal niet wat, wat hier nu gebeurd.
Ik word er ook echt helemaal naar van dat dit het paard overkomen is. Ga dan alsjeblieft die eerste "eigenaar" hierop aanvallen en niet de ts, die hier compleet stuk van is en juist wel het beste met het arme dier voorheeft.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:10

Let wel op met de pijnstillers in combinatie met zijn waarschijnlijk maagzweren en luchtzuigen.

Van pijnstillers krijgen ze vaak last van hun maag en dus nog meer van luchtzuigen en maagzweren.

Dit is overigens al het zoveelste topic op bokt of andere social media die ik voorbij zie komen over kapotte paarden die doorverkocht zijn. En stiekem weet je het allemaal wel , maar elke keer wordt je weer met de neus op de feiten gedrukt.

Ts heeel veel sterkte de aankomende tijd want in dit verhaal zitten uiteindelijk alleen maar verliezers.
Zowel ts en zeer zeker het paard maar ook zeker Ivonka. Was het dom ja misschien, maar het is destijds wel met de meest goede bedoelingen gedaan.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:14

_Alarm_wlkp schreef:
Heel het topic door gelezen, jeetje krijgt het ineens een heel andere wending...
Ik wens jou heel veel sterkte toe de komende dagen.

Ik zit in iets soortgelijks.
2 jaar geleden paard met vage klachten, toen huidproblemen, toen spierproblemen,...
Begin vorig jaar diagsnose van een auto-immuunziekte... klap 1 dus...
Eind vorig jaar diagnose van de ziekte van Lyme... klap 2 dus...
Cortisone en Antibiotica mogen niet samen, dus afwisselend.
Paard is niet meer zichzelf, chagrijnig naar mijn pony maar ook naar mij.
Escaleert tot bijten, trappen, oren plat en hoofdschudden.
Terug onderzoek maar niets te vinden, bloedwaardes waren oké.
Gedrag blijft in kleine mate en herken mijn paard niet meer.

Dus zit sinds vorig jaar ook met de gedachte hoever gaan we?
Rijden lukt niet meer, aan de hand stappen gaat, maar enkel op een heel goede dag.

Tot ze te maandag bij het vaststaan voor te poetsen begon te trillen...
Had haar deken nog aan en de eerste 5 minuten was er niets aan de hand.
Ik zie ze ineens versuft achteruit wankelen.
Ik roep ze reageert en gaat terug staan.
Toen ik onderweg was spullen te nemen hoor ik herrie.
Zie ik ze gewoon volledig trillen, ogen draaien weg en ze knalt tot 3x toe de grond op.
Ze hing aan het touw dus los kreeg ik ze niet. Tot ze wat bij bewustzijn kwam naar boven geholpen.
Meteen wandelen maar ze liep zo dronken en was er niet goed van.

DA denkt nu aan epilepsie :( maar hangt niet samen met al de rest dat ze heeft.
Ik kan nu nog volop hartonderzoeken en dergelijke laten doen met de hoogste geldkosten.
Maar diagnose ziet er slecht uit...
Ik durf ze niet meer van de weide te halen, te stappen aan de hand, ...
Ze moet nog 9 worden...

En dan vraag je je inderdaad af, wat zijn de opties nog en word ze er beter en gelukkiger op?

Vraag jezelf af, doe ik mijn paard een plezier om zo verder te leven?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:20

othelloster schreef:
[ [url=m/iOg90n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M651SI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Afgelopen tijd...
Goh hoe kijk er op.. Machteloos altijd maar weten dat het niet gaat goed met hem en heel veel ongeluk..
Je moest eens weten hoe het altijd aan mij vrat om hem zo slecht te zien.
We hebben vaker de dierenarts erbij gehad.
Huidige dierenarts Kent hem donders goed.
Maar ik ga niet mijn verantwoordig afleggen ik ken Othello en zijn problemen

Allereerst heb ik het echt wel met je te doen,ik ben er van overtuigd dat je veel van hem houdt en het beste met hem voor hebt...

Maar waar ben je nu zo kapot van?Je opent zelf een topic waarin je te weten geeft dat je hem eigelijk zijn rust gunt.Dat is heel dapper,ik weet ook wat het is om een paard te laten inslapen....niet leuk...en dan druk ik het nog zacht uit.

Is het zijn verleden wat je vreselijk verdrietig maakt?Ik blijf het niet terecht vinden om mager worden,geen goed gebit en draadwonden(meerdere!!!)op zijn verleden te schuiven.Dat heeft er namelijk niets mee te maken.
Uiteraard hadden jullie nooit op dit paard mogen rijden,ook niet met zijn tweeen erop,niet crossen en niet springen.Maar dat wisten jullie niet dus daar konden jullie niets aan doen.

Een paard wat gewoon grasjes kan eten in de wei en verder niemand op zijn rug heeft gaat lang goed.Dus ik denk dat als je zorgt dat hij op goed gewicht komt,en gewoon niets hoeft dat je al een heel eind in de goede richting komt.

De dierenarts heeft hem niet voor niets niet direct laten inslapen....

Ik hoop dat hij nog een tijdje mag genieten...van gewoon niets te hoeven en goed verzorgt te worden.
Maar verdiep je nu echt eens in de voeding die een paard met maagzweren nodig heeft,dat kan al zoveel schelen.En nu helemaal als hij op pijnstillers staat!
En niet alleen topics starten om raad maar er ook iets mee doen.En laat nu eindelijk na drie jaar zeuren van verschillende Bokkers die band ook maar voorgoed af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:21

Het niet goed eten en dus vermageren wel gezien Ivonka zegt dat hij niet aan komt door de pijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:23

Ayasha schreef:
Het niet goed eten en dus vermageren wel gezien Ivonka zegt dat hij niet aan komt door de pijn.

Dan mag jij mij uitleggen waarom hij zomers op goed gewicht is met gras en swinters mager word

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:23

Laat Ivonka dat uitleggen. Zij was degene die het beweerde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:24

Ayasha schreef:
Laat Ivonka dat uitleggen. Zij was degene die het beweerde.

durft die zich nog hier te vertonen? :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:28

waarom niet? De keuze is toen de tijd ook uit liefde voor het dier gedaan, misschien achteraf naïef, maar wilt niet zeggen dat zij een of ander naar persoon is die niet het beste voor haar dieren over heeft.

TS enorm veel sterkte met de beslissing, wat een nare wending zo :( :(:) :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:40

Tancreda4 schreef:
waarom niet? De keuze is toen de tijd ook uit liefde voor het dier gedaan, misschien achteraf naïef, maar wilt niet zeggen dat zij een of ander naar persoon is die niet het beste voor haar dieren over heeft.

TS enorm veel sterkte met de beslissing, wat een nare wending zo :( :(:) :(:)

Had Ivonka hem niet aan de stalbaas verkocht en die op zijn beurt weer aan TS?
Waarschijnlijk heeft Ivonka wel vermeld dat het paard niet meer bereden kon worden en de stalbaas niet?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:43

Eigenlijk zou er in de paspoorten ruimte moeten zijn waarin een eigenaar aantekeningen maken over de gezondheidstoestand van een paard.
Natuurlijk kan ook daarmee gefraudeerd worden, maar het maakt het een stuk moeilijker om een paard voor goed te verkopen als er van alles aan mankeert.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:47

Er staat enkel dat ie als weidemaatje weggegaan is bij haar. :)
Ik zal vast gek zijn maar ik zou zo'n paard blijven volgen. :) Desnoods terugkopen als ie te koop kwam.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:47

geerke schreef:
Ayasha schreef:

Dan mag jij mij uitleggen waarom hij zomers op goed gewicht is met gras en swinters mager word

Ik heb even teruggelezen, maar als ik heel eerlijk ben vind ik niet dat hij er ooit echt goed uit heeft gezien :o

TS, wat afschuwelijk! Ik kan me voorstellen dat je volledig uit het veld geslagen bent. Echt heel verdrietig dit en wat heb ik ook te doen met je paard.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:51

Ayasha schreef:
Ik zal vast gek zijn maar ik zou zo'n paard blijven volgen. :) Desnoods terugkopen als ie te koop kwam.

nee...zou ik ook doen.Maar bij mij gaan ze alleen liggend het erf af...(in stijve toestand,om het maar even luguber te schrijven)

Ik vraag mij dan af hoeveel er betaald is voor Othello door TS.Vaak zijn deze paarden toch relatief goedkoop,waardoor de nieuwe koper het zonde vind om meer voor een keuring uit te geven dan de aankoopsprijs.
Het is ook vaak...voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...helemaal bij jonge meiden waarvan de ouders ook bepaalde dingen niet als noodzaak zien(aankoopbedrag,keuring)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:55

Hier is een (gezonde) merrie verkocht aan haar bijrijdster (die al maanden door weer en wind kwam voor haar) waar ze het veel beter mee kon vinden dan met mij. Naja verkocht, weggegeven. Maar dat was dus een gezonde merrie. :) Desalniettemin volg ik die merrie nog steeds. (bijrijdster is ook een vriendin dus da's niet zo moeilijk of stalkerig als het klinkt. :') ) en de dag dat ze zegt "ze moet weg" komt ze gewoon weer naar mij. :) Ook al moet ik daar een bedrag voor neertellen (terwijl zij haar gratis gekregen heeft). Mijn verantwoordelijkheid. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-03-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:55

Ayasha schreef:

Dat kan... totdat de nieuwe eigenaar ineens je oude paard heeft verkocht/weggegeven.
Er zijn oude eigenaren die langere tijd goed contact hebben met de nieuwe eigenaren en dan willen ze komen kijken; blijkt het paard al maanden weg te zijn.

Dan kun je niks, ondanks evt een contract.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:57

Contracten zijn niks waard. :)
Ik weet het paard staan en ik ga haar nog steeds lesgeven dus ik zie dat dier wekelijks. :D

Een kapotte zou hier sowieso niet levend van het erf gaan. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:58

Ayasha schreef:
Ik weet het paard staan en ik ga haar nog steeds lesgeven dus ik zie dat dier wekelijks. :D

daar kan geen contract tegen op...

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:01

Ik heb contact met TS via PB. Daar laat ik het even bij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:13

Ayasha schreef:

Een kapotte zou hier sowieso niet levend van het erf gaan. :)

Ik heb ook nog contact met de oude eigenaren van mijn huidige paardjes.
Maar ik weet ook dat het anders kan zijn.

Je moet normaal beseffen dat als je je paard weggeeft/verkoopt je er geen recht meer op hebt.
Ook al heb je een goed contract in elkaar gezet en mag degene het paard niet zomaar weg doen;
dan nog weg is weg.
Kun je wel met je contract zwaaien, maar daar krijg je het paard niet mee terug.

Net zoals bij mijn kennis die een paard heeft die officieel onder contract van een stichting is (wist zij niet bij aanschaf..), maar omdat zij hem netjes heeft gekocht mocht ze hem gewoon houden.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:31

Lieve Ts, Heel erg veel sterkte de aankomende tijd, wat een ellende voor jou en Othello :(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:36

Brainless schreef:
Ik heb ook nog contact met de oude eigenaren van mijn huidige paardjes.
Maar ik weet ook dat het anders kan zijn.

Je moet normaal beseffen dat als je je paard weggeeft/verkoopt je er geen recht meer op hebt.
Ook al heb je een goed contract in elkaar gezet en mag degene het paard niet zomaar weg doen;
dan nog weg is weg.
Kun je wel met je contract zwaaien, maar daar krijg je het paard niet mee terug.

Net zoals bij mijn kennis die een paard heeft die officieel onder contract van een stichting is (wist zij niet bij aanschaf..), maar omdat zij hem netjes heeft gekocht mocht ze hem gewoon houden.

Zolang mensen geloven dat je met een contract wat bent tussen de paarden en zo lang mensen kapotte paarden weg doen zullen dit soort situaties blijven bestaan. :) Een gezonde kan ook mis gaan, maar eentje die stuk is, dat gaat maar heel zelden goed. :)