SandraVerl schreef:Het verbaast me toch echt, dat iedereen denkt dat een cap tegen alle dodelijke verwondingen beschermt.
Stropopredenering. Dat heeft nog niemand hier geschreven!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
musiqolog schreef:[/quote]Wel of geen per definitie onherstelbare beschadiging aan je hersenen, met verlamming, afasie, persoonlijkheidsverandering, evenwichtsstoornissen, blindheid, doofheid, een permanente coma of zelfs de dood als mogelijke gevolgen. Noem het maar marginaal....
SandraVerl schreef:musiqolog schreef:Wel of geen per definitie onherstelbare beschadiging aan je hersenen, met verlamming, afasie, persoonlijkheidsverandering, evenwichtsstoornissen, blindheid, doofheid, een permanente coma of zelfs de dood als mogelijke gevolgen. Noem het maar marginaal....
SandraVerl schreef:musiqolog schreef:Wel of geen per definitie onherstelbare beschadiging aan je hersenen, met verlamming, afasie, persoonlijkheidsverandering, evenwichtsstoornissen, blindheid, doofheid, een permanente coma of zelfs de dood als mogelijke gevolgen. Noem het maar marginaal....
Hoezo stropopredenering? Je schreef dit nochtans zelf hoor. Superman was ook tetrapleeg na val van zijn paard met cap op zijn hoofd.
SandraVerl schreef:Het verbaast me toch echt, dat iedereen denkt dat een cap tegen alle dodelijke verwondingen beschermt.
Mousmous schreef:elenamm77, dan nemen we iemand die met de kerst teveel gedronken heeft, dus niet verslaafd, en zichzelf half te pletter rijdt tegen een boom, of iemand die op een feestje teveel drugs gebruikt maar normaal niet verslaafd is, of de hardcore feesten waar rijkelijk pillen gebruikt worden en zichzelf aan gort rijdt. Niet vergoeden dan? We betalen een bijna 'all risk zorgverzekering' net als met de auto. All risk verzekering met de auto krijg je ook alles vergoed, ook al maak je zelf de fout.
bruintje123 schreef:Natuurlijk wel.
Een cap is niet eens verplicht.
Dan zou een voetganger of fietser met hersenletsel ook niets vergoed krijgen.
Overigens zou ik een fietshelm tot 12 jaar verplichten een heel goed plan vinden.
Mousmous schreef:elenamm77, dan nemen we iemand die met de kerst teveel gedronken heeft, dus niet verslaafd, en zichzelf half te pletter rijdt tegen een boom, of iemand die op een feestje teveel drugs gebruikt maar normaal niet verslaafd is, of de hardcore feesten waar rijkelijk pillen gebruikt worden en zichzelf aan gort rijdt. Niet vergoeden dan? We betalen een bijna 'all risk zorgverzekering' net als met de auto. All risk verzekering met de auto krijg je ook alles vergoed, ook al maak je zelf de fout.
Desiree schreef:bruintje123 schreef:Desiree
Dat bordje heeft toch niets met de zorgverzekering te maken?
Volgens mij eist de verzekeringsmaatschappij wel dat bordje.
musiqolog schreef:"Tegen alle dodelijke verwondingen." Heb ik dat beweerd? Of iemand anders? Ik zeg alleen dat een cap tegen hersenletsel beschermt. En nog niet eens tegen alle hersenletsel.
SandraVerl schreef:musiqolog schreef:"Tegen alle dodelijke verwondingen." Heb ik dat beweerd? Of iemand anders? Ik zeg alleen dat een cap tegen hersenletsel beschermt. En nog niet eens tegen alle hersenletsel.
Een cap beschermt je niet tegen hersenletsels, je kan alleen het geluk hebben dat het de impact op je hoofd verminderd. De zoon van een patiënt van me valt met de fiets, zonder helm, met hoofd tegen een bushokje en sterft na een week. De partner van een collega valt, met helm, tijdens een fietstochtje met het hoofd op een dorpel en is op slag dood. Niet het wel of niet dragen van een helm of cap bepaald de outcome, wel hoe je valt.