Of dat nu rijbroek of spijkerbroek is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bruintje123 schreef:Bij die van 180 loop ik gillend weg
Of dat nu rijbroek of spijkerbroek is
Liannetje86 schreef:Ik wil daar gewoon het geld niet aan uitgeven. Ik rij met een dure rijbroek net zo fijn als een spijkerbroek van de primark van 7 euroZal misschien aan mij liggen (en rij niet fanatiek/lang etc.
) maar vind het dan zo zonde van mijn geld.
Maar voor 40-60 euro heb je ook zat nieuwe rijbroeken, ook met leren zitvlak en alles. Misschien niet de kleur van het nieuwste seizoen, maar ik wil toch altijd zwart/donkerblauwdus dan boeit het niet zo :p)
Ik koop eigenlijk vrijwel niets 2e hands (alleen de auto)... Ook puur gevoelskwestie... Want als ik soms hoor wat mensen 2e hands kopen en hoe duur dat is... Dan ben ik soms wel jaloers(ik heb dat dan weer nooit dat ik zoiets tegenkom en als ik zelf een keer iets verkoop dan trap ik in zielige verhalen en bah)
webster543 schreef:Heb vandaag nog een nieuwe rijbroek gekocht. 174€
Een pikeur winterrijbroek. Na jaren kou en rode bovenbenen, heb ik dan toch besloten om een winterrijbroek te kopen. Kwa broeken ben ik moeilijk, enkel pikeur in lengtemaat past. Dus ja, broek voor de komende 5 jaar hopelijk.
blackflicka schreef:Hier Anky en cavallo,maar ook wel goedkopere in de zomer vooral harry horse.
En setjes als ik buiten rijd,wil niet in alle kleuren van de regenboog gezien worden.
Liannetje86 schreef:Ik wil daar gewoon het geld niet aan uitgeven. Ik rij met een dure rijbroek net zo fijn als een spijkerbroek van de primark van 7 euroZal misschien aan mij liggen (en rij niet fanatiek/lang etc.
) maar vind het dan zo zonde van mijn geld.
Maar voor 40-60 euro heb je ook zat nieuwe rijbroeken, ook met leren zitvlak en alles. Misschien niet de kleur van het nieuwste seizoen, maar ik wil toch altijd zwart/donkerblauwdus dan boeit het niet zo :p)
Ik koop eigenlijk vrijwel niets 2e hands (alleen de auto)... Ook puur gevoelskwestie... Want als ik soms hoor wat mensen 2e hands kopen en hoe duur dat is... Dan ben ik soms wel jaloers(ik heb dat dan weer nooit dat ik zoiets tegenkom en als ik zelf een keer iets verkoop dan trap ik in zielige verhalen en bah)
blackflicka schreef:En setjes als ik buiten rijd,wil niet in alle kleuren van de regenboog gezien worden.
Liannetje86 schreef:Neemaar die van de primark heeft er zo die niet op je binnenbeen zitten zeg maar.. en ik rij echt hooguit een half uurtje... Dus dat scheelt ook hoor
Heb op vakantie wel veel met spijkerbroeken gereden, maar dan is het gewoon opletten waar de naden zitten :p Ik kan zelfs met mijn pak aan even op mijn pony gaan rijden
(En dan wel met blote voeten, want pumps waren het niet... (hij was vervelend... stond te kijken, kwam van mijn werk af
) Niet ideaal, komt ook zeer zelden voor... maar hij zat zo te etteren dat ik het beu was
)
Ik rij puur voor de fun... dus dat scheelt veel hoor... Niet altijd ideaal, een rijbroek zit vaak een stuk fijner.. Maar voor de "even bijrijden" en die "na een half uur ben ik het beu"ritjes is het goed
lucifertje schreef:Ik koop rustig een broek van 190€ euro alleen zo jammer dat die na 4x dragen kapot is. Ik koop ook rustig een KEP van 600€ maar ook ik werk er hard voor en kan het niet zomaar even neerleggen. Ik spaar liever iets langer voor iets wat ik echt heel mooi vind dan dat ik wat koop wat ik minder mooi vind.
Setjes doe ik niet aan, leuk dekje prima, maar ik rijd gewoon altijd met dezelfde beenbescherming.
Vwb de osteo, fysio etc. Ieder jaar laat ik ze checken ook al zijn ze los en goed in hun vel een check op eventuele problemen etc kan nooit kwaad. Of je het er aan uit geeft is ieder zijn eigen pakkie an.
Ik zeg maar altijd, leven en laten leven.
Janine1990 schreef:webster543 schreef:Heb vandaag nog een nieuwe rijbroek gekocht. 174€
Een pikeur winterrijbroek. Na jaren kou en rode bovenbenen, heb ik dan toch besloten om een winterrijbroek te kopen. Kwa broeken ben ik moeilijk, enkel pikeur in lengtemaat past. Dus ja, broek voor de komende 5 jaar hopelijk.
Janine1990 schreef:lucifertje schreef:Ik koop rustig een broek van 190€ euro alleen zo jammer dat die na 4x dragen kapot is. Ik koop ook rustig een KEP van 600€ maar ook ik werk er hard voor en kan het niet zomaar even neerleggen. Ik spaar liever iets langer voor iets wat ik echt heel mooi vind dan dat ik wat koop wat ik minder mooi vind.
Setjes doe ik niet aan, leuk dekje prima, maar ik rijd gewoon altijd met dezelfde beenbescherming.
Vwb de osteo, fysio etc. Ieder jaar laat ik ze checken ook al zijn ze los en goed in hun vel een check op eventuele problemen etc kan nooit kwaad. Of je het er aan uit geeft is ieder zijn eigen pakkie an.
Ik zeg maar altijd, leven en laten leven.
Dan ga je er toch gewoon mee heen? Is je 190 euro niet meteen weg.
Ik hou ook wel van een mooie cap, voor wedstrijden heb ik een Charles Owen Wellington blablabla. Vind ik gewoon een mooie klassieke cap. Voor training heb ik een lelijke Uvex cap gekocht, omdat de goedkopere caps toch niet zo comfortabel zijn.
lucifertje schreef:Ja natuurlijk, broek is teruggestuurd, gemaakt en weer ontvangen wat 4 weken duurde en oneindig veel telefoontjes. Jammer dat het dan niet gemaakt is maar dat de knoop gewoon teruggezet is in de kapotte stof. Broek dus weer terug gestuurd.
bigone schreef:Hobby's kosten geld en paardrijden is één van de duurste hobby's die er is. Toen ik met drie kinderen volop in de wedstrijden zat kostte dat klauwen met geld maar door goede jonge pony's en paarden te kopen die door goede training behoorlijk in waarde stegen hebben we de uitgaven behoorlijk in de hand kunnen houden. Sommige pony's hebben we na aftrek van echt alle kosten er dubbel weer uit gehaald. Dan is het leuk en de kinderen moesten ook altijd het inschrijfgeld terug betalen als ze een geldprijs wonnen. En verder was er gewoon de basis uitrusting, één wedstrijddekje per zadel, één set wedstrijdkleding enzenz. Ik kan me blauw ergeren aan topics waarbij gevraagd word je dekjes te showen, dan denk ik bij mezelf, daar ligt weer voor 2000 euro in de kast aan dekjes met bijpassende bandages(onzinnig) en oornetjes. Je kunt er maar één tegelijk gebruiken. Als je niet zo setjesverslaafd bent en niet aan de uiterlijke schijn meedoet dan is paardrijden wel te doen. Daarnaast is het wel zo dat er ook hier op de basiszorg natuurlijk niet bezuinigd word, smid, goed voer enz.
Janine1990 schreef:Jij rijdt Western neem ik aan??? Want ik kan me niet voorstellen met een jeans te gaan rijden. Echt AUTSCH...
Janine1990 schreef:Desiree, die vraag was voor Liannetje86 hoorDie gaf aan dat ze prima kon rijden in een spijkerbroek.
Ook dat blijkt relatief... Liannetje86 heeft hele andere intenties met rijden dan ik bijvoorbeeld.
Desiree schreef:Janine1990 schreef:Desiree, die vraag was voor Liannetje86 hoorDie gaf aan dat ze prima kon rijden in een spijkerbroek.
Ook dat blijkt relatief... Liannetje86 heeft hele andere intenties met rijden dan ik bijvoorbeeld.
Ja maar ik kon óók antwoord geven op die vraag. En met échte kou rij ik heel graag met lange chaps. Scheelt een hoop! En daaronder kun je gemakkelijk een jeans dragen.