Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:57

LiindseyV schreef:
Vandaag heeft mijn jonge hengst zijn 2de tandarts bezoek gehad.
Resultaat : 6 tanden minder !
Hij had vanboven 2 grote wolfstanden , vanonder 2 mini wolfstanden en ineens ook 2 losse melktanden weg gehaald ! :)

[img=360x640]http://myalbum.com/photo/oyAgUDkRZPH3/360.jpg

Zo dat ruimt lekker op :wow: Die zal straks een stuk fijner door het leven gaan.

En welkom weer allemaal. Gezellig *\o/*

Marleen_vA

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:05

Met Santos ben ik momenteel ook veel in het bos aan het wandelen en zijn wij sinds 2 weken geleden rustig aan de dubbele lijnen begonnen. Dubbele lijnen hebben we nu 3x gedaan en dit pakt hij heel goed op. Wel wordt ie soms nog een beetje fris als de buitenste lijn achter zijn kont langs gaat hihi. Maar dat zal even moeten wennen. Binnenkort wil ik een filmpje maken van de dubbele lijnen. Is voor mijzelf leuk, maar ook zodat andere feedback hierover kunnen geven.

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:33

Tymone schreef:
Super cool Boston!!!!!! Hier ook een behoorlijke stap vandaag.... Sinds mei vorig jaar vandaag voor het eerst het zadel weer opgehad, meneer vond het de normaalste zaak van de wereld. Was echt mega blij en trots

Wat cool! Fijn zo'n rustig hoofd!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:04

Art_Ificious schreef:
Wolfstand in de onderkaak? Nooit geweten dat dat kon. Vind er ook niks van terug op internet.

Angel heeft die ook een.

Impala heeft een dag nauwelijks gegeten omdat ie last van z'n tanden had, maar die pipo liet me er ook niet aan komen :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:18

Nou krijg ik een drang om in Harley zijn mond te voelen. Bovenkaak waren 2 wolfstanden aan het doorbreken in oktober.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:26

Afbeelding
Irocco voor het eerst met zadel erop!
En ja hij is wit met blauwe stippen :D hoe hij het voor elkaar krijgt geen idee maar er zit nu zelfs rubber om zijn voerbak maar hij blijft van stal komen met wondjes :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:46

Is hij misschien onrustig op stal waardoor hij met zijn hoofd overal tegen knotst?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:02

Ze gaan niet veel buiten en zodra zn vriendinnetje van stal gehaald wordt gaat hij door het lint. Heel irritant maar kan er niet echt iets aan doen

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 20:05

Irritant maat zo is de merrie van mijn kennissen ook en kan je idd niet veel aan doen.
Wij hebben al geprobeerd de merrie eten te geven maar daar neemt ze een hap van en begint dan opnieuw rondjes te draaien en neemt weer een hap, zo gaat zij nog door tot ze nat van zweet staat.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:57

LiindseyV schreef:
Vandaag heeft mijn jonge hengst zijn 2de tandarts bezoek gehad.
Resultaat : 6 tanden minder !
Hij had vanboven 2 grote wolfstanden , vanonder 2 mini wolfstanden en ineens ook 2 losse melktanden weg gehaald ! :)

[ Afbeelding ]

Wat een oogst zeg. Bij mij komt de tandarts tussen nu en een mnd. Ook voor de tweede keer, ben heel benieuwd wat hij allemaal vindt. Vorig jaar zaten er nog wat doppen op.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:58

pradadaan schreef:
Welkom nieuwe mensen :j

Giv heeft nog geen wolfstandjes gehad, ik heb mij er eigenlijk nooit in verdiept of dat onder of boven zou komen :+

Hier verder weinig nieuws.
Giv doet het goed, groeit nogsteeds (ze is alweer overbouwd dus is niet op haar knapst momenteel := )
Ohz gaat aan de ene kant beter want ze kan meer en leert goed. Maar ze krijgt ook door hoe sterk ze ondertussen is en maakt daar graag gebruik van.
Voor mij weer wen bevestiging dat ik blij ben dat ik het niet zelf doe want ik ben dan echt niet snel genoeg om haar te corrigeren :')

Gister wel nog even een foto gemaakt met (natuurlijk) een nieuw dekje <3
Ze is super donker dit jaar, geen idee waar dat ineens vandaan komt?
[ [url=m/YoZ7Po.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een knappert zeg!

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:59

Vrijdag voor het eerst een klein beetje bijgezet, meneer was hier niet echt van onder de indruk. Morgen (mits de sneeuw weg is) wil ik dit voor de tweede keer doen.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:17

Zo ontzettend trots <3 Vorige week vond hij de bijzet niks en verzette hij zich flink, en gisteren super ontspannen gelijk vanaf het lopen van stal naar de paddock. En ook pas voor de tweede keer het zadel erop!

https://youtu.be/6-SrVqpvRcM

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 19:39

Fijn Tymone en linda!
Ik ga Imagine morgen voor het eerst bijzetten. Hoofdstel gister voor de tweede keer om gehad en bit is geen probleem dus nu maar een stapje verder :j

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 20:49

Liindsey: jeetje flinke hoop tanden. Van t voorjaar zal ik mijne ook es checken. Had jouwe er last van?

Pradadaan wat een chique paard heb je. Zie ze altijd voorbij komen met die mooie setjes. Die kan alles hebben volgens mij

Mandag_b: maakte ik me ook altijd zorgen om, maar meestal groeien ze op die leeftijd echt nog wel wat centimeters. Mijne is nu bijna vier en nog overbouwd.

Marleen ben benieuwd naar je filmpje aan dubbele lijnen. Vind ik ook altijd interessant om te zien hoe anderen dat aanpakken

Lindamusters: irocco heeft echt een leuke uitstraling. Heel vriendelijk. Leuk paardje om mee aan de slag te gaan zo te zien.

Ik heb even rollen omgewisseld omdat ik zo gevallen ben van de week en paar dagen zere rug heb gehad. Vandaag filmpje gemaakt. Hij was weer super braaf. De oorzaak van rodeo van week was waarschijnlijk dat hij zand tussen peesbeschemers had, hij heeft er ook wondjes van. Vandaag dus maar zonder beschermers (zwaar tegen principes in). Hoe doen jullie dat in natte bak?

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:23

Waarom peesbeschermers om? Bij mij op stal rijdt maar 2 van de 10 met peesbeschermers en dit zijn enkel de paarden die zichzelf aantikken of met de benen langs elkaar wrijven.
In het Forester topic kwam iemand met zeer interessant onderzoek ik quote het even
Citaat:
Ons onderzoek ging over het gebruik en materiaal van beenbescherming onder Nederlandse ruiters. Een vd vragen was, wat hun ideale materiaal was, waarvan het merendeel voor leer koos. Dit staat hier in Nederland nou eenmaal bekend om de goede afvoer van warmte, toch? En met de 'standaard' neopreen beschermers worden de benen te warm?

Think again :Y)
[ Afbeelding ]

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:27

Ik weet het, mijn vorige liep ook altijd zonder. Maar Casablanca staat sinds een week op ijzers en tikt zichzelf dus inderdaad aan :Y)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:59

maria1991 schreef:
Liindsey: jeetje flinke hoop tanden. Van t voorjaar zal ik mijne ook es checken. Had jouwe er last van?

Pradadaan wat een chique paard heb je. Zie ze altijd voorbij komen met die mooie setjes. Die kan alles hebben volgens mij

Mandag_b: maakte ik me ook altijd zorgen om, maar meestal groeien ze op die leeftijd echt nog wel wat centimeters. Mijne is nu bijna vier en nog overbouwd.

Marleen ben benieuwd naar je filmpje aan dubbele lijnen. Vind ik ook altijd interessant om te zien hoe anderen dat aanpakken

Lindamusters: irocco heeft echt een leuke uitstraling. Heel vriendelijk. Leuk paardje om mee aan de slag te gaan zo te zien.

Ik heb even rollen omgewisseld omdat ik zo gevallen ben van de week en paar dagen zere rug heb gehad. Vandaag filmpje gemaakt. Hij was weer super braaf. De oorzaak van rodeo van week was waarschijnlijk dat hij zand tussen peesbeschemers had, hij heeft er ook wondjes van. Vandaag dus maar zonder beschermers (zwaar tegen principes in). Hoe doen jullie dat in natte bak?

[ Afbeelding ]

[ Video ]

Hoi!
Nee hij had er geen last van , maar aangezien hij in augustus naar de Keuring gaat moet ik zowiezo met bit werken, en in juli word hij een hele maand klaar gemaakt dus had ik liever dat ze nu al weg waren dan dat hij er dan last van zou krijgen :)
En die 2 melktanden stonden los dus haalde de tandarts er die ook maar ineens uit :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:40

Dankjewel allemaal voor de complimenten over Giv :D
Ik ben echt helemaal verliefd op haar <3

Maria1991 Giv kan (helaas) bijna alle kleuren hebben. Best lastig als je een lichte verslaving aan setjes hebt en je hebt een paard waar alles op staat :')

Giv loopt ook met beschermers. Inderdaad omdat ze aantikt en ik niet wil dat ze dat met haar benen doet. Heb daar liever een beschermer tussen zitten ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:39

Mag ik me hier ook melden?

Ik ben bezig met het zadelmak maken van mijn 12-jarige menpony. Voorlopig ben ik er zelf op gegaan, het is echter wel de bedoeling om een kleiner en lichter bijrijdertje te zoeken :)

Hij kent natuurlijk de stemcommando's en er zit een stuur en rem op, aangezien hij al 8 jaar voor de wagen loopt.

Gisteren voor de eerste keer opgestapt. We hebben aan de longe gestapt en gedraafd op linker- en rechterhand, en daarna hebben we los uitgestapt. Hij deed het echt prima, leek niet zo onder de indruk van de ruiter op zijn rug :) Daar was ik wel bang voor want hij is voor de wagen ontzettend heet :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:55

@maria, als ze zichzelf aantikken is het wel verstandig, maar ik rij in principe nooit met beschermers. Enkel tijdens het springen/longeren/buitenrijden. Maar als ik bedenk om een paar lage sprongen te doen (met het jonge of oudere paard) dan rijd ik net zo makkelijk ook zonder.
Heb eigenlijk ook echt nog nooit een kreupel paard gehad, en ik ben er van overtuigd dat ze zonder beschermers, op verschillende ondergronden (goede bak/slechte bak/ blubber/ gras/ verhard/etc) keihard beenwerk krijgen, en dus ook veel meer kunnen hebben.
Onze paarden komen dan ook echt elke dag buiten, of het nou blubberig in de wei is of niet, en ook als het keihard bevroren is of er sneeuw ligt.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 08:45

Wauw wat doet mijn paard het goed. Gisteren voor de tweede keer gelongeerd met een touwtje, dit keer hebben we nadat het frisse eraf was het touwtje tussen de voorbenen bevestigd. Meneer vond het eigenlijk wel prima.

Galopperen aan de longe vindt hij nog wel heel spannend, ook als je hem niet bij zet. Staart hoog in de lucht hahaha.

Al vrijdag de bodem niet te hard is (ze voorspellen nu een paar stevige nachtvorsten) wordt er vrijdag een filmpje gemaakt en wat foto's.

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:16

Ik ben gisteren voor het eerst aan het longeren geweest met de kleine kabouter :)
Ze snapte het gelijk best goed, en ze reageerde ook best aardig al op mijn stem. Zomaar even 10minuutjes met haar bezig geweest, maar ze pakt het fijn op. Van de week nog een paar keer zo doen!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:16

Hallo,

Mag ook ik mij melden in dit topic?

Sinds een dikke maand een jonkie gekocht waarmee ik hopelijk van het voorjaar aan de slag mag.

Ze loopt wat fases achter voor dr leeftijd en lichamelijke ontwikkeling (mei wordt ze 5), maar het prille begin is er.
Binnenkort gaan we beginnen met longeren....

Afbeelding

Leuk om de verhalen van andere te lezen.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:08

sinds afgelopen donderdag ben ik rustigaan begonnen om met dubbele lijnen achter Misha aan te lopen. dit is naast zo nu en dan een flink stuk te wandelen het enige wat ik met haar doe aagezien ze het voorjaar eerst haar veulen verwacht, maar ze doet het echt super.