Paarden geboren in 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:29

Ik heb een palomino welsh A jaarlingertje lopen dus bij deze meld ik mij hier hihi

Ontmoet Bailey

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:46

Wat een plaatje vind ze prachtig wels Atjes en dan ook nog in een van mijn favo kleurtjes.

De onze staan nu s,nachts op stal overdag in de padock geen een van onze paarden heeft een dek op. ze hebben ook een lekker jassie van hun zelf heb wel het idee dat ze meer vacht hebben dan vorig jaar.

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 21:02

Jessix schreef:
Sneeuwmaan schreef:
Hier lopen ze nog tot 1 november op het land als dit kan. Ze wordt wel bijgevoerd met brok, maar er staat nog veel gras op het land. Heb voor de zekerheid wel een regendeken gekocht. Is het verstndig om ook nog een 100 grams buitendeken er bij te doen? Just in case?

In het gras zit niet meer zoveel nu. Mijn ervaring is dat ze van hooi (bijvoeren) toch beter op gewicht blijven. Kunnen ze wel schuilen?

Ik ben een voorstander van geen (regen)deken bij jonge paarden, maar als hij het echt te zwaar krijgt dan kun je wellicht niet anders.[/quote]

Ze is nu nog rond genoeg gelukkig. Gaan er elke dag heen nu zodat we het goed in de gaten kunnen houden. Ze loopt in een natuurgebied, is weinig beschut. Vind het lastig inschatten.
Laatst bijgewerkt door Sneeuwmaan op 14-10-15 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Re: Paarden geboren in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:04

mooi! is de welsh A naast sabino ook nog rabicano?

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:16

Gave Welsh!

Scout en Kennedy hadden het allebei koud net, stonden echt flink te rillen. Heb ze op stal gezet, zolang t droog blijft hebben ze nergens last van, maar met die regen... Hoop dat ze het over een week of twee op de wei met de schuilstal minder snel koud hebben.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:20

geshahquille schreef:
Wat een plaatje vind ze prachtig wels Atjes en dan ook nog in een van mijn favo kleurtjes.

De onze staan nu s,nachts op stal overdag in de padock geen een van onze paarden heeft een dek op. ze hebben ook een lekker jassie van hun zelf heb wel het idee dat ze meer vacht hebben dan vorig jaar.

Dank je :) ze is niet echt een lelijke jaarlinger ofzo haha.
Moet wel bekennen dat ik eigenlijk nooit iets met welshjes had haha. Heb altijd gezegd koop nooit een welsh en nooit een pony met witte benen. Maar ja zoals je ziet is dat beetje mislukt haha.

Set_Elkol schreef:
mooi! is de welsh A naast sabino ook nog rabicano?

Nee alleen Sabino. Ze heeft alleen die witte vlek op der buik. Verder nergens witte haartjes tussen der vacht.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:48

Wat leuk die schriktraining. Dat wil ik met mijn kleine man ook gaan doen.

Mooie welsh!

Vorig jaar Fin sterk vermagerd en kilo's te licht terug gehaald uit de opfok. Toen had hij gelijk een regendeken op gekregen om zich warm te houden. En sinds zondag heeft hij weer een regendeken op (0 grams). Ik had het zelf ook zo verschrikkelijk koud en de wind kwam recht op de paddock af. Ik heb nu nog 1 maat groter liggen met fleece erin en ook nog een onderdeken in die maat groter (van een vriendin over kunnen nemen....op de groei gekocht).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 03:01

Ik vroeg me al af hoe dat zit bij Tika, spatter. Laat je haar wel het jaar rond buiten lopen? Gaat ze dan zelf onder het afdak, of als de paarden in de regen staan, staat zij ook nat te regenen?

Welkom Kimmiee_D! Wat een mooi paardje heb je daar. Doet mij denken aan mijn Tinkerveulentje, als ik de jouwe zie raak ik er nog meer van overtuigd dat daar wel welsh bloed door stroomt (bij veel Tinkers zo, maar niet altijd even duidelijk zichtbaar).

Ik voer ook onbeperkt hooi bij, meer omdat de groten aan de schijt gaan van langdurig nat gras. Merk wel dat ze hooi ook best veel eten, dus schijnbaar hebben ze er ook echt behoefte aan. Voerde voorgaande jaren nooit al bij in oktober, pas per november. Vorig jaar half oktober een ernstige koliek gehad, dus daarom ben ik eens gaan veranderen, en dat lijkt dus wel een goede keuze te zijn geweest.

Schriktraining... dat hebben Lola en ik een keer gedaan, piece of cake. Dat paard kent echt geen angst, vind alles interessant en als het haar niet aan staat zal ze ook laten merken dat ze boos is, hihi. Wie denkt dat Tinkers makkelijk zijn mag haar wel een dagje lenen (grapje, ik kan haar nog geen dag missen :o ) Als was het parcourtje eigenlijk best heel leuk :D

Volgende week maar eens kijken of ik nog een Lola-middag kan plannen. 24 oktober gaat haar maatje weg, broertje van een jaar jonger is verkocht. Er komt een merrieveulen mee terug, die kent nog helemaal niks, die mag ze hier dan wegwijs gaan maken. Wordt voor Lola ook voor het eerst 's nachts op stal. Tijdelijk dan, zodat ik het veulen halstermak krijg. Ben benieuwd hoe het gaat, merrieveulen is ook zo'n brutale aap, denk/hoop dat ze aan elkaar gewaagd zijn.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:34

Ik kan je video niet bekijken.
De mijne is al zoveel opgeknapt....als veulen was het echt een wilde bras...hij schrok nog van zijn eigen scheet.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:31

Kimmiee_D schreef:
Ik heb een palomino welsh A jaarlingertje lopen dus bij deze meld ik mij hier hihi

Ontmoet Bailey

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben zo fan van jou pony! <3

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:17

Kimley schreef:
Kimmiee_D schreef:

Ontmoet Bailey

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben zo fan van jou pony! <3

Hihi leuk om te horen!!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:47

Ik heb een zwak voor welshjes haha! Daarom zelf ook maar 1 gekocht :')

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:12

Wat een knappe welsh zeg, dat is zeker geen naarling hihi

Deze had ik laatst nog gemaakt van mijn baby
Afbeelding

Groeien de manen van die van jullie, ook zo hard?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:29

Hier ook flinke manen zit al een tijdje te denken ze af te knippen

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:32

Seven schreef:
Hier ook flinke manen zit al een tijdje te denken ze af te knippen

Echt?
Ohh dat zou ik zo zonde vinden haha, ik hou echt van manen.
Heb nog nooit geknipt erin, ook niet bij mijn vorige paard.
Maar dat kwam misschien ook doordat ze exzeem had en geen manen toen ze bij me kwam. Op het eind, kwamen de manen tot onder haar hals, ik was zo trots erop.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:32

Dan show ik ook nog wat foto's van knappe Bambi <3

Afbeelding

Afbeelding

En deze vind ik zo gaaf! :)
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:35

Mijne heeft ook een flinke bos, heb ze zelfs al gevlochten omdat ze knopen erin maakt in de weide. Als Tinker zijnde knip ik dat natuurlijk niet af, ben er juist erg blij mee.

Mijn dametje is behoorlijk stout en brutaal, altijd al wel geweest maar ze lijkt nu wel puberaal te worden, hebben meer daar last van? (Alhoewel, last, ik lach me dood)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:38

Mijne heeft haar momenten haha
Zo af en toe kijken tot hoe ver ze kan gaan.
Niet extreem ofzo hoor, maar bijv met poetsen, heen en weer blijven lopen ofzo.
Verder luisterd ze heel goed, hopen dat ze dat blijft doen hihi

@kimley
Die laatste is heel lief

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:43

Bedankt marion82! Bambi haar manen groeien inderdaad ook goed! Wil ze nu nog niet gaan invlechten, tenzij het straks nodig is haha. Wil graag een lange volle bos manen later :D

Bambi is nu heel erg van het bijten, wisselen misschien.
Verder heel braaf. Stond bij de fotoshoot ook gewoon los :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:02

Ja ik vind het niet passen bij een sport type paard lange manen :D
Nu is hij natuurlijk nog een baby maar denk dat hij er veel mooier van word met een meer sportcoupe

Hier staat hij vooraan zijn al flinke lengte
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:20

De sportpony's op de stal waar ik reed gingen ook direct de sokken en manen eraf als de 3 jarige uit de opfok kwamen haha!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:28

Haha de mijne hebben ook redelijk lange manen, mogen voorlopig zo blijven ivm vliegen. Maar als drie jarige gaat t eraf hoor! Vind een sportcoupe bij een warmbloed veel verzorgerder staan. Voor een tinker of een ander ras waar lange manen graag gezien worden vind ik het wel weer mooi.

Echt puberen doen ze hier allebei niet. Kennedy is alleen nog niet zoveel gewend, vorige week is de smid geweest en nu kan ik m niet meer pakken. Wordt gelukkig al iets beter, op stal lukt het nu weer, maar uit de wei halen niet. Laat m nu maar los mee lopen. Scout kan ik gelukkig altijd pakken, maar daar heb ik ook veel mee gedaan als veulen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:09

caily gelukkig zijn mijn paarden ook watjes dus zogauw het regent staat alles onder het afdak maar zelf zoekt ze het ook wel op

Tika werd ook erg bijterig en mijn dochter werd al boos maar ik keek gelijk in haar bekkie, inderdaad extra tandjes.
Natuurlijk mag ze niet bijten maar de reden was in ieder geval geen brutaal gedrag maar pijn.

Tika heeft ook zo haar kuren maar bij mij valt dat goed mee, ik ben altijd heel kort en duidelijk, dult ook geen dramgedrag.
Ik merk dat Blue ook weer duidelijker naar haar geworden is sinds ik zelf weer voer, alsof hij die bevestiging van mij nodig had.

Voor de duidelijkheid, ik heb mijn kuitbeen gebroken en enkelband gescheurd op 7 juni en daarna heeft mijn dochter een tijd de paarden verzorgd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:53

Hier ook wat happerig niet naar mij maar onderling.
Hier staan ze lekker buiten de sporters hebben regen dek en jelle gewoon bloot ze staan wel minder lang buiten als het continue regent

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:56

Ja het is ook echt het wisselen hoor. Ze hapt niet gericht naar mij maar meer in borstels, halstertouwen (halster bij het omdoen :')) of in mijn jas.
Laten we maar zeggen verstand komt met de jaren haha :P