Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Er staat er toevallig 1 op stal (een tuiger). Prachtig dier. Normaal houd ik niet van tuigers maar deze is echt prachtig.
Een tijdje geleden (misschien is het nog wel zo) zag je veelal zwart en (donker)bruin op concours omdat dat 'in' was, word daar altijd een beetje rebels en tegendraads van. Nu heb ik altijd al een voorliefde gehad voor schimmels en vossen, maar dat wordt dan nog een beetje versterkt zeg maar...
Ik heb nu een koffievos en een bruine op stal; vind ze beide leuk en lief maar wb kleur ga ik toch echt voor de vos:
Picasso schreef:Haha dat ''tegendraads heb ik ook !Ik wil ook liever niet wat iedereen heeft . Met fokken al net zo ;waar iedereen mee dekt , daar dek ik juist niet mee .Vossen en schimmels: JA!!!!Een tijdje geleden (misschien is het nog wel zo) zag je veelal zwart en (donker)bruin op concours omdat dat 'in' was, word daar altijd een beetje rebels en tegendraads van. Nu heb ik altijd al een voorliefde gehad voor schimmels en vossen, maar dat wordt dan nog een beetje versterkt zeg maar...
Ik heb nu een koffievos en een bruine op stal; vind ze beide leuk en lief maar wb kleur ga ik toch echt voor de vos:
[ [url=m/TA5YZK.jpg]Afbeelding[/url] ]

KahluaB schreef:Dat heb ik ook inderdaadPicasso schreef:Haha dat ''tegendraads heb ik ook !Ik wil ook liever niet wat iedereen heeft . Met fokken al net zo ;waar iedereen mee dekt , daar dek ik juist niet mee .Vossen en schimmels: JA!!!!Een tijdje geleden (misschien is het nog wel zo) zag je veelal zwart en (donker)bruin op concours omdat dat 'in' was, word daar altijd een beetje rebels en tegendraads van. Nu heb ik altijd al een voorliefde gehad voor schimmels en vossen, maar dat wordt dan nog een beetje versterkt zeg maar...
Echt gaaf zo'n hele donkere vos !![]()
Onze nu 1.5 jarige is gewoon vos met lichte manen en staart , ook zo mooi !
Ik heb dan ook een vos met bles en een fjord met sportcoupe op stal
KahluaB schreef:Picasso schreef:Haha dat ''tegendraads heb ik ook !Ik wil ook liever niet wat iedereen heeft . Met fokken al net zo ;waar iedereen mee dekt , daar dek ik juist niet mee .Vossen en schimmels: JA!!!!Een tijdje geleden (misschien is het nog wel zo) zag je veelal zwart en (donker)bruin op concours omdat dat 'in' was, word daar altijd een beetje rebels en tegendraads van. Nu heb ik altijd al een voorliefde gehad voor schimmels en vossen, maar dat wordt dan nog een beetje versterkt zeg maar...
Echt gaaf zo'n hele donkere vos !![]()
Onze nu 1.5 jarige is gewoon vos met lichte manen en staart , ook zo mooi !

Ayasha schreef:Het "rooien en valen zijn donderstralen" heeft de vos hier niet begrepen. De vaalrode hier is letterlijk de onschuld zelve... Zelden zo'n lief en volgzaam dier gekend en áls hij al eens per ongeluk iets mis doet (hij is jong dus dat gebeurt nu eenmaal) en je corrigeert hem voorzichtig (niet te bruut want dan kruipt hij helemaal in zijn schulp) dan weet ie een paar minuten geen blijf met zichzelf.
Het blijft niet de kleur van mijn keuze maar ach, inmiddels ben ik er aan gewend.
Picasso; die met de lichte manen is inderdaad zweetvos of flaxen.
tja, ze heeft wel eens haar buien, maar dat is meer haar merrie-zijn denk ik
Janine1990 schreef:Een vos heeft een steekje los...Vooral als ze veel wit hadden geloof ik... En kruinen, ook erg.
Waren gewoon zoveel van, dat het niet meer commercieel was. Mensen houden van iets dat niet veel te zien is. En dus werd er weer op zwart gefokt de laatste jaren.
En nu worden vossen weer meer gewaardeerd.
Picasso schreef:En hoe heet dan een vos zoals mijn WPN-er was: blonde staart maar wel zelfde kleur manen als vacht?
Hoe flaxen precies werkt weten ze niet dus het kan zijn dat het gewoon minder/geen invloed gehad heeft op de manen.
Gezien die variatie er bij Palomino's is (die in de basiskleur toch vos zijn maar dan met een creme gen) gok ik dat dat met flaxen ook gewoon kan.