Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:31

Ik vind vossen juist erg mooi. En toch ben ik verliefd geworden op een bruine.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:34

Het enige waar ik niet van houd is een bonte, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Zelf zou ik ook nooit een schimmel willen, al is het al voor al het poetswerk wat je er bij koopt. :')

Hoe ziet een koffievos er eigenlijk geschoren uit? Kan nergens echt voorbeelden vinden. Voor voorbeelden van mijn rooie zie dus de pagina hiervoor... De haren zijn nu natuurlijk wel iets donkerder dan op de zomer foto.

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:38

Ik denk dat ik dat zou zeggen bij tinkers of tuigers. :+ Er staat er toevallig 1 op stal (een tuiger). Prachtig dier. Normaal houd ik niet van tuigers maar deze is echt prachtig.

Serieus. Zo heeft iedereen voorkeuren. Maar als je zelf heel sterk van een bepaald type paard houdt valt het je sneller op dat anderen er niet van houden. Niet alleen paarden. Let maar op.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:38

Die bij ons op stal is een beetje grijs, vind het wel gaaf. :P

@Mendel, nu ben ik echt nieuwsgierig, Tuigpaarden zijn favorieten hier! :j <3

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:43

AlwaysH schreef:
Die bij ons op stal is een beetje grijs, vind het wel gaaf. :P

@Mendel, nu ben ik echt nieuwsgierig, Tuigpaarden zijn favorieten hier! :j <3

Het is toevallig ook een vos :+ . Heb geen foto van hem maar prachtig gebouwd. Groot maar elegant. Vier hoge sokken. Plaatje om te zien.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:44

Misschien een Larix of Manno, of is hij nog jong? Larix geeft wel grote veulens (1.82) :+
Ach, ben sowieso verliefd op vossen en Tuigers, dus je maakt me helemaal gek met zo'n beest, al helemaal als ie veel maat heeft! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:40

Vossen en schimmels: JA!!!! *\o/* Een tijdje geleden (misschien is het nog wel zo) zag je veelal zwart en (donker)bruin op concours omdat dat 'in' was, word daar altijd een beetje rebels en tegendraads van. Nu heb ik altijd al een voorliefde gehad voor schimmels en vossen, maar dat wordt dan nog een beetje versterkt zeg maar... O:) Ik heb nu een koffievos en een bruine op stal; vind ze beide leuk en lief maar wb kleur ga ik toch echt voor de vos:

Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:20

Picasso schreef:
Vossen en schimmels: JA!!!! *\o/* Een tijdje geleden (misschien is het nog wel zo) zag je veelal zwart en (donker)bruin op concours omdat dat 'in' was, word daar altijd een beetje rebels en tegendraads van. Nu heb ik altijd al een voorliefde gehad voor schimmels en vossen, maar dat wordt dan nog een beetje versterkt zeg maar... O:) Ik heb nu een koffievos en een bruine op stal; vind ze beide leuk en lief maar wb kleur ga ik toch echt voor de vos:

[ [url=m/TA5YZK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haha dat ''tegendraads heb ik ook !Ik wil ook liever niet wat iedereen heeft . Met fokken al net zo ;waar iedereen mee dekt , daar dek ik juist niet mee .

Echt gaaf zo'n hele donkere vos ! <3
Onze nu 1.5 jarige is gewoon vos met lichte manen en staart , ook zo mooi !

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:23

Behalve het gezegde: Rooien en valen zijn donderstralen kan ik me niks bedenken waarom mensen er iets op tegen zouden kunnen hebben. Ik vind ze geweldig en dat is wel te zien aan mijn paardenbestand hier thuis :)

nummer 1:
Afbeelding

Nummer 2:
Afbeelding

nummer 3:
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:26

KahluaB schreef:
Picasso schreef:

Haha dat ''tegendraads heb ik ook !Ik wil ook liever niet wat iedereen heeft . Met fokken al net zo ;waar iedereen mee dekt , daar dek ik juist niet mee .

Dat heb ik ook inderdaad :)) Ik heb dan ook een vos met bles en een fjord met sportcoupe op stal O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:27

KahluaB schreef:
Picasso schreef:

Oh heb je een plaatje??? *\o/*
Ik heb ook verschillende oranje exemplaren gehad, waaronder deze, een fantastisch paard:

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:27

Ik ben niet eens blond maar toen ik de titel las dacht ik aan een andere soort vos :') :')

Ik hoor in de wandel gangen ook kritiek op voskleurige paarden. En waarom? Geen idee. Ik hoor zelfs dat ze wilder zijn. :') Ik geloof dat niet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:28

Ik heb twee vossen, en ik vind het leuk dat je er meer op kunt zien dan op zwarte of bruine paarden. Zo is mijn ene vos een sooty en de andere is flaxen met pangare. Vind ik leuk. Ze hebben ook een verschillende warmte in de kleur, rood is mijn lievelingskleur maar het staat alleen op mijn merrie. Op mijn ruin is het lelijk.

Wat ik nooit zou willen is een palomino, cremello of perlino. Of een bonte met veel wit. Doe maar gewoon lekker kleur op zo'n paard. Maanogen of mensenogen vind ik ook vreselijk. Al denk ik wel dat als er ooit nog een paardje bij komt het liever geen vos zal zijn. Ik zou dan wel graag eens een keer een bruine willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:28

En deze, echt een super lief ondeugend schatje:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-16 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:29

@Chasey, Ik ook hahaha :')

Ik hoor eigenlijk nooit iets over vosjes. Maar denk dat het gewoon echt smaak is.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:48

Ook ik ben in het bezit van een vos. Mijn eerste paard was een vos daar fokte ik een vos hengstveulen uit. Nadat de merrie overleden was en het veulen verkocht was zei ik ik wil geen vos meer en zeker geen merrie.

De zoektocht begon veel paarden gezien allemaal ruin en bruin of zwart behalve 1tje dat was een vos en een merrie. Raad eens wat er bij mij nu op stal staat. Juist een vos en een merrie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:48

Picasso schreef:
Oh heb je een plaatje??? *\o/*
Een filmpje zelfs ! :P

Haar manen zijn toch niet zo licht als ik in gedachte had ! :o

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:49

Picasso schreef:
En deze, echt een super lief ondeugend schatje:

[ [url=m/j48xZL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xanXtX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een stoertje ! Een zweetvos ? (en Welsh K ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:53

Wat een leuk dier KahluaB!

Ja ik geloof dat DaVinci een zweetvos was, maar ben nooit zo goed in van die specifieke kleurtjes haha! In ieder geval een apart kleurtje vos was hij wel. En wat een grapjas ook; een van de meest ondeugende die ik gehad heb. Heb nu zijn halfbroer op stal: een bruine... maar wel een beetje hetzelfde karakter. Beide New Foresters trouwens. Mijn echte oranje paard was een KWPN-er.

En die afkeer van vossen snap ik dus ook niet, maar het zal een kwestie van smaak zijn oa en voor sommigen ook met de mode meelopen wb de zwarte en bruine paarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:38

Het "rooien en valen zijn donderstralen" heeft de vos hier niet begrepen. De vaalrode hier is letterlijk de onschuld zelve... Zelden zo'n lief en volgzaam dier gekend en áls hij al eens per ongeluk iets mis doet (hij is jong dus dat gebeurt nu eenmaal) en je corrigeert hem voorzichtig (niet te bruut want dan kruipt hij helemaal in zijn schulp) dan weet ie een paar minuten geen blijf met zichzelf. :(:)
Het blijft niet de kleur van mijn keuze maar ach, inmiddels ben ik er aan gewend. _O-

Picasso; die met de lichte manen is inderdaad zweetvos of flaxen. :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:41

Ayasha schreef:
Het "rooien en valen zijn donderstralen" heeft de vos hier niet begrepen. De vaalrode hier is letterlijk de onschuld zelve... Zelden zo'n lief en volgzaam dier gekend en áls hij al eens per ongeluk iets mis doet (hij is jong dus dat gebeurt nu eenmaal) en je corrigeert hem voorzichtig (niet te bruut want dan kruipt hij helemaal in zijn schulp) dan weet ie een paar minuten geen blijf met zichzelf. :(:)
Het blijft niet de kleur van mijn keuze maar ach, inmiddels ben ik er aan gewend. _O-

Picasso; die met de lichte manen is inderdaad zweetvos of flaxen. :)

Mijn vos ook. Heeft op de manege jaren kleine kinderen hun eerste paardrijles gegeven :) tja, ze heeft wel eens haar buien, maar dat is meer haar merrie-zijn denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:43

En hoe heet dan een vos zoals mijn WPN-er was: blonde staart maar wel zelfde kleur manen als vacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:45

Ps. Overigens heeft mijn koffievos overal zilveren haren over zijn lijf en in de staart en manen:
Afbeelding

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:46

Janine1990 schreef:
Een vos heeft een steekje los... :P Vooral als ze veel wit hadden geloof ik... En kruinen, ook erg.

Waren gewoon zoveel van, dat het niet meer commercieel was. Mensen houden van iets dat niet veel te zien is. En dus werd er weer op zwart gefokt de laatste jaren.
En nu worden vossen weer meer gewaardeerd.

Ik had een zwartgeboren schimmel met een flink aantal steken los.
Dus is meer bijgeloof idd.
Onderste stukje komt mij meer geloofwaardig over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:00

Picasso schreef:
En hoe heet dan een vos zoals mijn WPN-er was: blonde staart maar wel zelfde kleur manen als vacht?

Dat is ook gewoon flaxen gok ik... :) Hoe flaxen precies werkt weten ze niet dus het kan zijn dat het gewoon minder/geen invloed gehad heeft op de manen. :)
Hier een palomino wiens manen wit zijn maar in haar staart heeft ze wel palomino-stukken zitten. :) Gezien die variatie er bij Palomino's is (die in de basiskleur toch vos zijn maar dan met een creme gen) gok ik dat dat met flaxen ook gewoon kan.

Karakter is paard gebonden niet kleur gebonden of vader-gebonden. Net zoals men zegt dat gribaldi's en Jazz'en niet deugen.. Dat is gewoon per paard verschillend. Moeder heeft ook nog wat in te brengen.
Hier het omgekeerde bewijs; een duivelskind uit een doodbrave vader.. Veulen aard helaas naar haar moeder. :')