Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:22

Mensen die je spullen ongevraagd 'lenen' en vervolgens nooit meer terug brengen :') Of als een paard in de gang, bak of op de wasplaats poept, en het niet wordt opgeruimd. En de eeuwig verdwijnende krukjes zijn ook erg vervelend :j

Obelix95

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:23

Ik werk op een pensionstal en irriteer mij er erg aan als ik net een gang heb geveegd en iemand zijn paard uit de box haalt en wegloopt zonder hoeven uit te krabben. Overal zwervende hoefzolen ;(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 17:31

Ik denk dat als je op een stal werkt, je geen constant schone stalgangen etc mag verwachten :')
Vroeger had ik mijn paarden op een privéstal bij iemand achter het huis staan. Die verwachtte echt dat ieder strootje, ieder vlaspuntje, ieder haartje weggehaald werd. Was ik bezig met paarden naar buiten brengen (en dan moest ik daarna nog stallen uitmesten), dan rende ze al achter me aan of ik de uitloop van het vlas uit de boxen nog op ging vegen. Toen ze van me ging verwachten dat ik mijn open plankenkastje met peesbeschermers e.d. wekelijks met een sopje schoon ging maken, heb ik haar maar even uitgelegd dat het een "stal" was, en niet haar woonkamer. Dat er dieren wonen, die nou eenmaal stof veroorzaken, die bodembedekking nodig hebben en dat het dus best kan dat er af en toe wat ligt, rondvliegt en dat ik niet letterlijk elke 10 minuten met een bezem door de stal ga. Maar goed, zij stofzuigden dan ook wekelijks de hele bestrating van het hof, tussen het huis en de stallen in _O- _O-

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:06

Ik erger me aan stalgenoten die spullen laten verdwijnen van anderen , stoken , liegen en alleen via social media hun problemen bespreken door zelf in een slachtofferrol te kruipen.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:39

Mijn baas pikt dat niet als mensen de stal uitlopen zonder op te ruimen. Mensen hebben gelukkig geleerd om zich te verontschuldigen als ze t niet meteen op komen ruimen. Het helpt ook dat ze zelf veel mensen les geeft en het meteen ziet als ze zand door de gang lopen geloof ik. Het is bovendien ook gewoon beleefd om de gang schoon te houden voor de stalhulp, je hoeft tenslotte je eigen paard niet te voeren en je stal niet uit te mesten bijvoorbeeld.

Kijk dat van die stof ben ik het ook niet mee eens hoor, dat is bij ons gelukkig ook niet. M'n baas maakt zelf graag een aantal dingen op stal standaard zelf schoon, dus daar hoeven wij verder niet naar te kijken. Plus ik heb een bladblazer, waar ik me alleen aan erger als ie niet aan wil. :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 15:59

Sommige moeten eens in de spiegel kijken, voordat er wat gezegd wordt over een ander, zolang ze mij maar lekker met rust laten! }>
Maar ach, het is nergens rozengeur en manenschijn! :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:14

Over stelen...
Vandaag is het mij ook overkomen... jawel...
Ik had snoepjes... hád.
Had ze even in een emmer gezet.

Loopt n pony langs.. kop in emmer. Weg snoepjes :') kheb bijna in mn broek gepiest.
Stom van mijzelf. Want paarden en ponys heb je op n manege verder toch niet :') hahaha!

Ik heb hier absoluut géén ergenissen.
Enige ergenis die ik heb is letterlijk dat ik n schijtpaard bezit.
Loop de godganze tijd haar mest te ruimen.

Maar met andere pensiongasten? Echt top.
Of je een boscrosser bent een knuffelaar of een glanzende dressuurprikker of roze penny met alle glimglitterbling van de wereld?
Bloed is rood.
En poep vaak bruin.
Ieder is gelijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:56

Stamper schreef:
Maar ach, het is nergens rozengeur en manenschijn! :D

Als je gelezen had zie je dat dat dus wél zo is, gelukkig!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:07

Dat sommige het nodig vinden om mijn spullen te gebruiken en dan slopen (al dan niet per ongeluk).
Maar als je er dan een opmerking over maakt op de stal app, het niemand heeft gedaan of heeft gebruikt.
Nee maar mijn schep is stuk, bak van de mestboy is de steel afgebroken (die heeft het overigens wel gemeld) en de Alu steel als een wokkel in 1 week heb ik er wel de balen van.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:17

Hier ook geen ergenissen op stal. Heb mijn eigen spulletjes (achter slot en grendel), bemoei mij met niemand anders en iedereen laat mij met rust behalve voor leuke dingen. Degene waarmee ik niet wil praten laat ik Links liggen en met de rest doe ik een leuk praatje. Helemaal blij hier.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:12

Dat ik 100x heen en weer loop omdat ik nogsteeds geen routine heb :+
Aan de andere kant wel weer goed voor mijn conditie.. Maargoed, liever lui dan moe :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:18

Ik heb ook geen ergernissen (meer); ze staan lekker in mijn eigen stallen nu! Heerlijk... <3