Rivjenn schreef:Ik had eens een Fjord te koop voor €1500. Belt er een man: wat is de uiterste prijs? Ik zeg er staat toch een prijs bij? Ja maar wat is de uiterste prijs?! Ik zeg kom eerst maar eens kijken dan kunnen we het over de prijs hebben..
Ook had ik een keer een Welshpony te koop. Vrouw was geweest met haar dochtertje. Waren er gek van. Maar wilde nog een keer langskomen. Prima afspraak gemaakt.
Tussendoor belde er mensen die dezelfde dag wilden komen kijken. Die hem ook gelijk kochten. Dus ik die andere mensen gebeld dat hij verkocht was. Nou.... woest was ze! Want ze had toch gezegd dat ze nog een keer kwamen, dat haar dochter intens verdrietig was en dat ze de foto's al aan iedereen had laten zien. Wat ik dat kind wel niet aandeed! Tja wie het eerst met geld komt...
Zelf gingen we een keer kijken voor een bereden Shetlander. Toen mijn zoontje erop wilde gaan zitten was het: eh.... Ik weet niet of dat kan hoor.. Hij was toch ingereden?
Kwam ook eens iemand kijken bij mijn pony. Hartstikke leuk vonden ze haar. Zeg ik; wilt u haar ook even in het verkeer zien? Nou dat geloven we wel hoor zo uit je verhalen...
Dat is ook wel een beetje naar hoor, een paard/pony hoort geen impulsaankoop te zijn. Maar op deze manier van verkopen die ik nu heel vaak op bokt voorbij zie/hoor komen wordt je er eigenlijk toe gedwongen om gelijk met een pak geld en de trailer langs te komen bij de eerste bezichtiging.
Ik zou ook niet blij zijn als ik al een afspraak had staan om nog een keer te kijken dat ik dan een belletje krijg dat het paard al verkocht is.

.
.
Interessant om al deze meningen en ervaringen te lezen. Elk geval is weer anders natuurlijk. Het gaat om levende wezens tenslotte.