Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ze deed het braaf, ook nog een paar keer over een klein sprongetje gesprongen met d'r
Nu lekker op stal met hooi! 

. Jullie updates zijn altijd leuk
Neem het meisje waarschijnlijk donderdag maar mee, ben erg druk & wil na school 'mijn' pony rijden én naar Luna, en dat voor het donker dus alles moet snel snel
Kan ik haar beter donderdag meenemen, kunnen we gewoon rustig aan doen
Zoals ik al wel eens eerder heb gezegd, vindt Luna een bit niet zo geweldig. Haar tanden zijn gecheckt, bit past goed & ik heb haar er echt rustig aan laten wennen. Ze kent het bit namelijk al een paar maanden en heeft hem echt niet elke dag in, soms ook gewoon een week niet of wat dan ook. Trekken aan het bit doe ik natuurlijk ook niet aan
Wil het beste voor Luna namelijk 

Kan wel naar het bos & over de weg hoor haha! Maar soms wil de amazone ook een beetje door de wei heen, over balkjes stappen etc. Het is niet echt de wei, het was vroeger ooit een bak zegmaar, maar dat is nu gewoon totaal volgegroeid met gras weer & ook geen omheining etc meer.
Rij zelf ook zo nu en dan bitloos op 'mijn' pony en wat je zegt klopt zeker
Maar ik bedoelde meer van, de neusriem van het halster zit best los zegmaar in vergelijking met een hoofdstel; als je dan aan de teugels/leidsels 'trekt', gaat dat dan niet helemaal schuiven ofzo? Of je moet de neusriem strakker doen, misschien dat dat wat is
Ga het natuurlijk zeker uittesten zodra het meisje weer gaat rijden, dan laat ik haar eens sturen en kijken hoe ze het dan samen doen

Ik dacht eerst dat het misschien gewoon een kwestie van wennen was, ik bedoel, jonge pony, kent dat allemaal nog niet. Heb daarom ook heel rustig aan gedaan en ook gewoon laten wennen zonder druk op het bit gegeven. Nu een aantal maanden verder is het nog steeds zo, dus ik denk dat mevrouw het bit gewoon niet fijn vindt ofzo. Plezier staat natuurlijk voorop, zeker weten
Opzich denk ik dat bitloos wel gaat lukken, doe grondwerk, fietsen, wandelen en soms longeren ook gewoon met een halster. Morgen maar eens proberen met het 'rijden', ben benieuwd
kirsten4 schreef:Dankjewel voor je tips ! Ik ga eens kijken naar dezelfde die jij hebtOpzich denk ik dat bitloos wel gaat lukken, doe grondwerk, fietsen, wandelen en soms longeren ook gewoon met een halster. Morgen maar eens proberen met het 'rijden', ben benieuwd

en volgensmij vind ze echt alles leuk
Ja ze is overal wel voor in, behalve als ze een 'ik ben een shet én een merrie' bui heeft
Hoofdstel heb ik 2ehands, dus geen idee waarvan. Maar bij epplejeck, minihorseshop, shetlandershop en dat soort winkels hebben ze wel shet/minishet maten
Bit komt van Agradi, maar is ook wel op andere plekken te vinden
kirsten4 schreef:Haha dankjewel!Ja ze is overal wel voor in, behalve als ze een 'ik ben een shet én een merrie' bui heeft
![]()
Hoofdstel heb ik 2ehands, dus geen idee waarvan. Maar bij epplejeck, minihorseshop, shetlandershop en dat soort winkels hebben ze wel shet/minishet maten
Bit komt van Agradi, maar is ook wel op andere plekken te vinden