Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horsefriend9 schreef:waarom zou je willen fokken met een merrie als je weet dat je het veulen gaat verkopen... kan je net zo goed helemaal geen veulen fokken

florentine1 schreef:ik heb op mijn kwpn gekeken en daar staat idd wel pref in maar weinig prestatie gemeld.
volgens mij moeder 73 punten vlg kwpn
.elenaMM77 schreef:ik vind daarom eigenlijk die merrie geen echte gok meer te noemen.. ze brengt blijkbaar redelijke/goede veulens voort + heeft zich bewezen in de sport.. de prijs is in mijn ogen naar de conditie. iets dat je dochter, ook als ze geen talent is maar wel serieus met de sport bezig wil, toch redelijk binnen haar mars moet hebben (het op conditie brengen).. daarnaast laat de merrie potentie zien voor het hogere werk.. Denk dat ik persoonlijk deze merrie toch serieus zou nemen als kandidaat.
zo'n merrie is goud waard!
)
Ik denk dat er vele leukere paarden zijn met het budget van TS. listiglistje schreef:elenaMM77 schreef:ik vind daarom eigenlijk die merrie geen echte gok meer te noemen.. ze brengt blijkbaar redelijke/goede veulens voort + heeft zich bewezen in de sport.. de prijs is in mijn ogen naar de conditie. iets dat je dochter, ook als ze geen talent is maar wel serieus met de sport bezig wil, toch redelijk binnen haar mars moet hebben (het op conditie brengen).. daarnaast laat de merrie potentie zien voor het hogere werk.. Denk dat ik persoonlijk deze merrie toch serieus zou nemen als kandidaat.
Als het echt een goede fokmerrie was met superveulens deden ze haar echt niet weg na 2 veulenszo'n merrie is goud waard!
En waarom is ze niet ff doorgereden naar het sportpredicaat...als je toch al Z1 bent, (wat mi niet zoveel voorstelt, met ieder paard haalbaar)
Z2+1 en ze was sport.....
Daarbij is ze met de gewone stamboekkeuring er in eerste instantie niet doorgekomen, maar pas later onder het zadel met de Ibop en voorlopig keur is niet gelukt.
Daarnaast ook weinig prestatie in de stam.....zijn
En dan 4 jaar stil staan....merrie is al 12 en maar Z1, dat is voor de sport niet echt intressant meer, wil je gaan voor het hogere werk.
Maar 4 jaar stilstaan, Z1 en 12, dan moeten ze wel erg veel talent hebben willen ze het hogere werk aankunnen (junioren/subtop).
En ze bieden haar niet voor niets als fokmerrie aan![]()
Kortom ik geloof daar niet in, net als TSIk denk dat er vele leukere paarden zijn met het budget van TS.
elenaMM77 schreef:waarom leg je je wensenpakket niet gewoon bij een betrouwbare handelsstal neer die voor jouw een selectie maken wat binnen je budget en wensenpakket ligt, je in de auto zet en binnen een straal van x kilometer op een dag een groot aantal paarden mee langs neemt..
voor dat budget willen genoeg goede mensen opstaan een voor je aan de slag gaan, natuurlijk betaal je er wat voor.. maar nu ben je eigenlijk gewoon circeltjes aan het draaien..
een goede fokmerrie, is in feite een die zich al bewezen heeft met de fok, naast de kwaliteiten.
maar een merrie die ook nog Z gelopen heeft, heeft altijd een x periode stilgestaan om als fokmerrie dienst te doen.. en meestal is dat niet voor ze de sport in gaan, immers een goed veulen laat zich beter verkopen als naast de keuringen van het veulen ook de moeder wat gepresteerd heeft.
betekent dus dat een paard waar je dochter mee vooruit kan + fokmerrie kan zijn.. op dit moment waarschijnlijk uit een fokperiode komt..
ik vind daarom eigenlijk die merrie geen echte gok meer te noemen.. ze brengt blijkbaar redelijke/goede veulens voort + heeft zich bewezen in de sport.. de prijs is in mijn ogen naar de conditie. iets dat je dochter, ook als ze geen talent is maar wel serieus met de sport bezig wil, toch redelijk binnen haar mars moet hebben (het op conditie brengen).. daarnaast laat de merrie potentie zien voor het hogere werk.. Denk dat ik persoonlijk deze merrie toch serieus zou nemen als kandidaat.
.florentine1 schreef:bigone schreef:Diegene die de twaalfjarige merrie reeds heb ik wel eens gezien bij het NK pony;s. Toen reed ze volgens mij een E pony van Jazz en of die dame een potje kon rijden, schrijf die merrie nog niet af want ik denk dat je hier een goede kans laat lopen.
En wat betreft een chipje, ga na waar het zit, soms hebben jonge dieren een chip waarbij het op een plek zit die nooit en te nimmer voor problemen gaat zorgen.
chip achterin de kogel is geen gunstige plek begreep ik uit andere info van internet
zillionke schreef:ik volg dit topic al een tijdje en ik krijg sterk het vermoeden dat ze een soort van nieuwe totilas zoekt. Ik snap dat je veel wensen hebt en ik snap ook wel dat wanneer je 17500 euros uitgeeft aan een paard dat je er iets voor terug wil verwachten. Maar je moet wel realistisch blijven.
_lotteeee schreef:florentine1 schreef:
chip achterin de kogel is geen gunstige plek begreep ik uit andere info van internet
Internet.
Elke plek kan gunstig of ongunstig zijn.
Hiervoor zou je de foto na moeten laten kijken door je eigen dierenarts.
ligt eraan waar die rond/op de kogel zit, hoe groot die is etc.
Hoeft helemaal niet ongunstig te zijn!
Ik heb er zelf ook 1 staan, waarvan opereren zelfs geen zin heeft, zo klein als de chip is.
Maar op de foto zit het er wel..