Is dit niet een probleem verleggen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:51

DatBenIkNou schreef:
Ik dat het voor een dier erger is die beslissing te laat te nemen, dan te vroeg.
Helemaal mee eens, maar ik neem die beslissing het liefst gewoon op tijd i.p.v te vroeg of te laat.

En het staat me gewoon enorm tegen om een relatief gezond dier dat nog een lang en gelukkig leven kan leiden maar niet als rijpaard, dood te maken.

Zoolgangster

Re: Is dit niet een probleem verleggen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 11:52

Het staat ook veel dierenartsen tegen om een redelijk gezond dier, dat makkelijk oud kan worden, dood te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:06

Dat klopt zoolgangster, maar ik vind dat uiteindelijk ook niet helemaal correct en is uiteindelijk net zulk "weg duik, ik wil het niet weten wat er dan gebeurt" gedrag, als wat de mensen doen die hun hond of paard aan de eerste de beste meegeven...

Ik vind dat DA's daar beter mee om moeten gaan, want niet 1 paarden eigenaar, gaat voor zijn lol, dat praatje met de DA maken...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:28

Weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:51

?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:18

Heel verhaal getypt maar ik had eigenlijk geen zin meer in commentaar.

Laat ik het zo stellen, je weet pas hoe je reageert als je zelf in die situatie zit, bezitten van een oud paard.
Alle moraalridders op bokt weten het zo goed maar hebben op enkel na nog niet zelf ervaren.

Ik heb zelf een 32 jarige al 23 jaar en zeg een ding het valt niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:21

We hebben het toch helemaal niet over jouw geval. :?
Ik neem aan dat jij je 32-jarige niet zomaar ergens dumpt zonder er meer naar om te kijken of vooraf te kijken waar hij terecht komt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:06

Nee maar had ook verhaal neer getypt.
Ik sta wel op punt om deze winter anders volgend winter te laten gaan.

Hij heeft kleine kwaaltjes maar de zorg wordt me teveel.
Gaat om dumpen en inslapen maar inslapen is niet altijd een slechte keuze

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:08

DatBenIkNou schreef:
Oh geloof me dar sommige mensen het beter denken te weten dan de veearts en de eigenaar..Ik ben echt veroordeeld toen we na 10 maanden proberen, moesten besluiten dat het ophield...Serieus dat mensen opperde haar aan stichting Paarden in nood te geven of er een veulentje mee te gaan fokken. Alsof wij zelf niet alle mogelijke opties bekeken hadden en alsof je zomaar even beslist over het leven van je maatje, je soulmate. Het deed al verrotte pijn en dan zit je echt niet op dat soort reacties te wachten. Zogenaamde ' dierenvrienden' die een dier met pijn dus niet willen verlossen.

Helemaal mee eens!! Dood is voor een paard niet erg, alleen voor de eigenaar. Als een paard niet meer geschikt is voor het doel waar je hem voor hebt gekocht maar wel als weidemaatje zou ik het dier altijd laten inslapen/slachten.

Hoeveel paarden worden niet verkocht als weidemaatje en gaan zo direct door de handel in. Nee eigen verantwoording nemen en af laten maken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:09

KoudbloedKim schreef:
DatBenIkNou schreef:
Ik dat het voor een dier erger is die beslissing te laat te nemen, dan te vroeg.
Helemaal mee eens, maar ik neem die beslissing het liefst gewoon op tijd i.p.v te vroeg of te laat.

En het staat me gewoon enorm tegen om een relatief gezond dier dat nog een lang en gelukkig leven kan leiden maar niet als rijpaard, dood te maken.

Een koe of varken doodmaken om op te eten, staat dat je ook tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:18

Antwoord op die vraag kun je in mijn eerdere berichten in dit topic vinden. ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:54

tita schreef:
Nee maar had ook verhaal neer getypt.
Ik sta wel op punt om deze winter anders volgend winter te laten gaan.

Hij heeft kleine kwaaltjes maar de zorg wordt me teveel.
Gaat om dumpen en inslapen maar inslapen is niet altijd een slechte keuze

Maar Tita een 32 jarige in laten slapen omdat de kwaaltjes en zorg je te veel word vind ik heel wat anders dan er mee gaan rondslepen omdat je een ander rijpaard wild en je oude paard eigenlijk zonde van je geld vind.

Wij hebben een 36 jarige staan deze winter ook veel kosten aan gehad door ongelukjes door haar ouderdom en dan kom je idd tot de vraag ,waar neer grijp je in.Verhuizen gaat ze zeker niet doen ,maar hoe en waar neer geef je een paard een ticket paardenhemel.Dat is op zich ook best een topic waard.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:00

Na twee ‘ oudjes' te hebben gehad blijkt dat ik ze bij me houd tot de dood.
De ene was bijna blind en doof die kun je niet verplaatsen en ook niet door een ander laten verzorgen, de ander mankeerde van alles.
Of in laten slapen of houden in mijn geval, ik heb voor het laatste gekozen....ze zijn 25 en 29 jr geworden.

Naast het feit dat ik het gewoon niet kan om mijn ouder wordende maatje weg te geven, vraag ik mij in enkele gevallen ook af of het wel slim is?
Het ligt aan de gezondheid van het paard voor een groot deel denk ik....

Momenteel heb ik een haflinger van 16 jr en zij is hoefbevangen, een behoorlijk zorgenpaardje.....die blijft ook tot de dood ons scheidt.