Paard van 22 jaar overnemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 13:31

Joolien schreef:
Shirley schreef:
Ik ben eerder bang dat het paard op een koude kermis aankomt als het niet voldoet aan de wensen...

Nogmaals, bij opvang van oude dieren gaat het erom wat je nog voor hen kunt betekenen, niet wat je er nog aan hebt qua rijden o.i.d.!

Ook dat. Als je een paard koopt heb je net zoals ts bepaalde wensen en ik twijfel of dit paard aan haar wensen kan voldoen.

Ik weet donders goed dat dit paard geen topsport paard meer word en dan boeit mij geen ene flikker het is gewoon een lief beestje en die moet maar gewoon ergens terecht komen omdat de mensen alleen maar willen rijden en niet een ouder paard willen helpen 8)7 als alle mensen zo zouden denken dan zou de slacht over vol lopen met paarden die gewoon nog gezond zijn maar zogenoemt te 'oud' voor mensen die intensief willen rijden :n

Anoniem

Re: Paard van 22 jaar overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:39

Maar wat heb je zo tegen de slacht? Je kunt niet alle paarden redden. Wees blij dat sommige naar de slacht gaan ipv staan te verpieteren ergens in een weiland. Paarden hebben geen besef van tijd, dus paarden maakt t echt niet uit of je ze wel of geen tijd geeft.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:42

love_animals schreef:
Hallo Iedereen

Ik ben gister wezen kijken en het zag er allemaal heel goed uit paard word trouwens weggedaan met een adoptie contract dus als er iets ernstig met het paard aan de hand is hoef ik niet alleen voor de kosten te staan en het zag er ook allemaal heel goed uit

Maar waarom willen die mensen nog aan het paard betalen als ze hem eigenlijk naar de slacht willen brengen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:29

Ik ben eerder bang dat het paard op een koude kermis aankomt als het niet voldoet aan de wensen...

Nogmaals, bij opvang van oude dieren gaat het erom wat je nog voor hen kunt betekenen, niet wat je er nog aan hebt qua rijden o.i.d.!
[/quote]
Ook dat. Als je een paard koopt heb je net zoals ts bepaalde wensen en ik twijfel of dit paard aan haar wensen kan voldoen.[/quote]

Ik weet donders goed dat dit paard geen topsport paard meer word en dan boeit mij geen ene flikker het is gewoon een lief beestje en die moet maar gewoon ergens terecht komen omdat de mensen alleen maar willen rijden en niet een ouder paard willen helpen 8)7 als alle mensen zo zouden denken dan zou de slacht over vol lopen met paarden die gewoon nog gezond zijn maar zogenoemt te 'oud' voor mensen die intensief willen rijden :n[/quote]

dus je intentie is eigelijk om te voorkomen dat hij naar de slacht gaat?Dat vind ik persoonlijk een goede zaak.Maar voor de meeste mensen is een paard een soort van gebruiksartikel.Als het versleten is doen we het weg en kopen gewoon een nieuwe.Want het is natuurlijk heel erg belangrijk om vooral voor ons eigen plezier er op te moeten zitten en het liefst ook nog hekjes ermee kunnen springen :+

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 19:36

Citaat:
dus je intentie is eigelijk om te voorkomen dat hij naar de slacht gaat?Dat vind ik persoonlijk een goede zaak.Maar voor de meeste mensen is een paard een soort van gebruiksartikel.Als het versleten is doen we het weg en kopen gewoon een nieuwe.Want het is natuurlijk heel erg belangrijk om vooral voor ons eigen plezier er op te moeten zitten en het liefst ook nog hekjes ermee kunnen springen :+

Dan zijn deze mensen toch super egoistisch ik zou dit dus niet kunnen als je paard niet meer rijbaar is gewoon verpatsen omdat deze is afgeschreven ik vind dat als je ergens aan begin je het ook moet houden tot de dood of het moet echt een rot paard zijn die je bijten wil of je de zorg niet meer kan dragen en het voor het paard beter is,dan vind ik het gepast om een paard te verkopen

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:44

Maar er zijn ook mensen die de medische kosten niet meer kunnen dragen en daarom laten inslapen. Paard is dan nog prima in orde, enkel niet meer te betalen.

Soms is het diervriendelijker om een paard in te laten slapen in plaats van de kans nemen dat een paard op markt terecht komt.

Nogmaals TS let op de bijkomende kosten zoals Cushing die bij ontzettend veel oudere paarden voorkomt. Laat het hierop testen voordat je iets tekent. Een teken een contract in persoon met de eigenaar, geen derde.

Overal heb ik het vermoeden dat je gewoon een "goedkoop" een paard zoekt (mede gezien je profiel). Eerst een artrose paard, daarna een paard met kissing spines en nu een ouder dier. En dat is naar mijn mening zo ontzettend onverstandig.

En ik weet waar ik het over heb. Heb mijn paard op 17 jarige leeftijd gekocht en heb nu ontzettend veel kosten hem. Goddank dat ik een goede baan heb om dit allemaal te bekostigen, had ik dit niet dan had ik hem al lang laten inslapen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:53

het zou natuurlijk best zo kunnen zijn dat TS gewoon echt een paard wil redden/helpen aan een goed thuis?
Ik heb geen idee of dat gratis nu echt een rol speelt.
Trouwens ik heb voor 600 euro een mooie(tenminste,hij is nu mooi) drie jarige gekocht(.Nadat mijn oude paard is ingeslapen die ik 24 jaar heb gehad.)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:01

@Geerke: als je de andere topics van TS ook hebt meegelezen, ik wel in ieder geval, maar TS is (naar wat ik heb gelezen) op zoek naar goedkope pony. Alleen de pony's die goedkoop zijn, mankeren meestal (niet altijd) wat. Eerst had TS een goedkope pony met artrose gevonden, toen een goedkope maar met kissing spines en nu een goedkoop oudere pony

En ik hoop ten zeerste dat TS heel goed nadenkt over de mogelijke kosten die dit met zich meebrengt. Dan heb ik het nog niet eens over de problemen die ze zal gaan krijgen als ze de pony overneemt van de stalhouder ipv de eigenaar. En ik zie die juridische problemen wel namelijk

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:03

Douraque schreef:
@Geerke: als je de andere topics van TS ook hebt meegelezen, ik wel in ieder geval, maar TS is (naar wat ik heb gelezen) op zoek naar goedkope pony. Alleen de pony's die goedkoop zijn, mankeren meestal (niet altijd) wat. Eerst had TS een goedkope pony met artrose gevonden, toen een goedkope maar met kissing spines en nu een goedkoop oudere pony

o.k...dat wist ik niet :7

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:08

Het is niet zo dat ik het TS afraadt, dat absoluut niet. Ik vind het bewonderenswaardig dat zij een ouder paard een goede oude dag wil geven. Maar dan moet TS zich wel realiseren wat de gevolgen en mogelijke kosten zijn. En zij moet die mogelijke kosten wel kunnen dragen. En die kunnen hoog oplopen, dat maak ik zelf nu ook mee.

Ik ben alleen al aan medicijnen per maand: 50 euro + 30 euro kwijt. En dan nog niet te spreken over stal, hoefsmid, tandarts elk half jaar, voer enz.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:24

Ach ja, de beste leerschool van het leven is zelf ervaren. Advies is een aanbod: het blijft een keuze om er al dan niet iets mee te doen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 06:02

Douraque schreef:
Maar er zijn ook mensen die de medische kosten niet meer kunnen dragen en daarom laten inslapen. Paard is dan nog prima in orde, enkel niet meer te betalen.

Soms is het diervriendelijker om een paard in te laten slapen in plaats van de kans nemen dat een paard op markt terecht komt.

Nogmaals TS let op de bijkomende kosten zoals Cushing die bij ontzettend veel oudere paarden voorkomt. Laat het hierop testen voordat je iets tekent. Een teken een contract in persoon met de eigenaar, geen derde.

Overal heb ik het vermoeden dat je gewoon een "goedkoop" een paard zoekt (mede gezien je profiel). Eerst een artrose paard, daarna een paard met kissing spines en nu een ouder dier. En dat is naar mijn mening zo ontzettend onverstandig.

En ik weet waar ik het over heb. Heb mijn paard op 17 jarige leeftijd gekocht en heb nu ontzettend veel kosten hem. Goddank dat ik een goede baan heb om dit allemaal te bekostigen, had ik dit niet dan had ik hem al lang laten inslapen.

Ik reageer even op je laatste alinea, stel ts heeft het geld idd niet voor een dure operatie, is het dan niet alsnog fijn dat het paard nu nog een lekker leventje krijgt en dan wordt ingeslapen als het wel iets ergs mankeert? Volgens mij niet, je geeft zelf ook aan dat als je geen goede baan had gehad je jouw paard Sl lang had in laten slapen. Wat ik ermee wil zeggen, wegdoen kan altijd nog. Klinkt wat bot, maar zo is het wel. Of het dier nou nu geslacht wordt of over een paar jaar bij wijze van. Als ts gewoon een paard wil helpen zonder hoge verwachtingen qua rijden dan moet dit prima kunnen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:18

Maar voor ts is het denk ik wel heel vervelend als ze aan het paard gehecht is geraakt en dan na een jaar al het paard moet in laten slapen omdat ze een behandeling of medicijnen niet kan betalen. Want als je nu eigenlijk al de aanschaf van een paard niet kan betalen....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:12

Een vriendin van mij moest na 6 weken al afscheid nemen doordat het dier op een onfortuinlijke manier zijn griffel been verbrijzelde.

Dus het zegt niks. Bij de een gaat het dier langer mee als bij de ander.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:10

cynthiar schreef:
Maar voor ts is het denk ik wel heel vervelend als ze aan het paard gehecht is geraakt en dan na een jaar al het paard moet in laten slapen omdat ze een behandeling of medicijnen niet kan betalen. Want als je nu eigenlijk al de aanschaf van een paard niet kan betalen....

Is dit laatste waar of is het een aanname? Ik kan het niet terug vinden. Maar helaas kan ook een jonge pony onverwachts overlijden.. Daar hecht je je ook aan. Hierbij stel je je er misschien zelfs iets meer op in dat het hij misschien niet zo lang meer leeft.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:27

Tinky12 schreef:
Ligt aan de conditie van het paard,als ze in goede gezondheid is en de conditie kan worden opgebouwd...waarom niet.

Ik maakte nog regelmatig buitenritjes met mijn toen 40-jarige paard.Alles in zijn tempo ;)

WHAAT 40 jaar! Jeetje heb je een foto? Wel gaaf dat je nog kon genieten van je paardje! Op die leeftijd

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:16

love_animals schreef:
Vind dit helemaal geen kritische vragen het is heel makelijk om te beantwoorden alleen ik moet het zelf beslissen wat ik doe en ik heb genoeg verhalen gelezen positief en negatief dus ik heb genoeg advies gekregen en nu ligt de keuze bij mijzelf :j

Zeg dit dan gewoon direct :) Dat komt op mij veel beter over
Mensen die roepen "slotje" zeggen dat vaak omdat ze niet te horen krijgen wat ze willen

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 10:34

antje_vip schreef:
love_animals schreef:
Vind dit helemaal geen kritische vragen het is heel makelijk om te beantwoorden alleen ik moet het zelf beslissen wat ik doe en ik heb genoeg verhalen gelezen positief en negatief dus ik heb genoeg advies gekregen en nu ligt de keuze bij mijzelf :j

Zeg dit dan gewoon direct :) Dat komt op mij veel beter over
Mensen die roepen "slotje" zeggen dat vaak omdat ze niet te horen krijgen wat ze willen

Nee als ik wilde horen wat ik wilde had ik geen topic geopend ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:35

wat ga je nu doen?Neem je het paard?

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 11:01

geerke schreef:
wat ga je nu doen?Neem je het paard?

Ik denk er nog over na en ga al wel vast een stallings plek opzoeken :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:09

leuk!Ben benieuwd!

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:40

Ik hou jullie zeker op de hoogte maar ik ga denk ik dan wel een ander topic openen want dan is het natuurlijk niet zomaar een paard van 22 maar mijn paard van 22 hahaha :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:46

love_animals schreef:
Citaat:

Dan zijn deze mensen toch super egoistisch ik zou dit dus niet kunnen als je paard niet meer rijbaar is gewoon verpatsen omdat deze is afgeschreven ik vind dat als je ergens aan begin je het ook moet houden tot de dood of het moet echt een rot paard zijn die je bijten wil of je de zorg niet meer kan dragen en het voor het paard beter is,dan vind ik het gepast om een paard te verkopen

Maar je werkt er op deze manier wel aan mee dat de huidige eigenaar van het paard precies datgene doet: afdanken als het dier te oud is.

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:53

Dan zijn deze mensen toch super egoistisch ik zou dit dus niet kunnen als je paard niet meer rijbaar is gewoon verpatsen omdat deze is afgeschreven ik vind dat als je ergens aan begin je het ook moet houden tot de dood of het moet echt een rot paard zijn die je bijten wil of je de zorg niet meer kan dragen en het voor het paard beter is,dan vind ik het gepast om een paard te verkopen[/quote]
Maar je werkt er op deze manier wel aan mee dat de huidige eigenaar van het paard precies datgene doet: afdanken als het dier te oud is.[/quote]

Nee de eigenares kan het paard niet meer betalen dat is iets anders als ze hem kon betalen had ze hem nooit meer weggedaan

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:03

Heb je de eigenaar inmiddels gesproken cq gezien dan? Want van horen zeggen zou ik niet betrouwbaar vinden