Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tjaakje schreef:Dit topic is volgens mij een beetje een dressuur versus recreatief topic aan het worden. Terwijl het volgens mij vooral ging om hoe jij en je paard er bijlopen qua uiterlijk. Dus of jij je paard iedere keer dat je hem gaat rijden van onder tot boven poetst en een keurig gepoetst en gewassen zadel en passend setje opknoopt en of je zelf met keurig gepoetste laarzen en splinternieuw getailleerd jasje gaat rijden, of dat je ff de zadelplek schoonschrobt en je verder echt niet druk maakt om uiterlijk (gaten in je broek en dikke winterjas van de Aldi). Wat je vervolgens met je paard gaat doen (buitenrijden, knolhobbelen, losse bak training of dressuurtraning) is hier niet van belang lijkt me.
Janine1990 schreef:Wat een hoop negatieve vooroordelen over dressuurruiters die er netjes bij lopen (ik lees niets over springruiter...), arrogantie die hoort bij lakhoofdstellen, vergeet niet de jaloezie in de wedstrijdsport: ook weer alleen dressuur genoemd.
Janine1990 schreef:Wat een hoop negatieve vooroordelen over dressuurruiters die er netjes bij lopen (ik lees niets over springruiter...), arrogantie die hoort bij lakhoofdstellen, vergeet niet de jaloezie in de wedstrijdsport: ook weer alleen dressuur genoemd.
Wauw, de sloeberruiter is kennelijk geen haar beter van binnen.
Jillsil schreef:Scheer mij niet mee over de algemene kam![]()
Iedereen heeft iets goed en iets slechts. Zo ook in iedere tact van sport. Ik ben zelf anti wedstrijden geworden omdat ik niet tegen het misgunnen kon van je mede-ruiters. Ik ben echt opgevoegd met;" Je doet je best, als je wint is dat heel leuk maar als je verliest laat je zien dat je een winnaar bent in karakter en stijl en feliciteer je oprecht de winnaar". .
Kahawa schreef:Jillsil schreef:Scheer mij niet mee over de algemene kam![]()
Iedereen heeft iets goed en iets slechts. Zo ook in iedere tact van sport. Ik ben zelf anti wedstrijden geworden omdat ik niet tegen het misgunnen kon van je mede-ruiters. Ik ben echt opgevoegd met;" Je doet je best, als je wint is dat heel leuk maar als je verliest laat je zien dat je een winnaar bent in karakter en stijl en feliciteer je oprecht de winnaar". .
Dat gebeurt ook? Nog nooit misgunnen meegemaakt eigenlijk, lees alleen altijd op bokt dat het veel gebeurd.
Adrienne93 schreef:Vrijrijden maakt het me allemaal niks uit. Kapotte broek, te groot slobbershirt, vieze laarzen en in het bos vollop... het mag dan wel een paard zijn, een duur beestje maar je hoeft m nog niet als porselein te behandelen... eerder als plexiglas... breekt niet snel en mag smerig worden. en ik denk, nee ik vind, dat je je paard daar op kan trainen... een paard waar altijd voorzichtig mee wordt gedaan en nooit is los mag gaan denk/vind ik dat die "breekbaarder" zijn dan dat je er gewoon lekker nuchter mee om gaat en m als speelmaatje ziet, dan denk/vind ik dat ze een stuk meer kunnen hebben...
demug schreef:Voor miij is een sloeberruiter iemand die geniet van zijn of haar paard zonder dat een duur papier, winst punten, uiterlijk vertoon, glansspray en de duurste klinieken op de eerste plaats komen.
Ze rijden gewoon als het regent buiten in de bagger, genieten van anderen die net zoveel plezier hebben en kennen geen afgunst om een winstpunt of nieuw zadel.
Jillsil schreef:Janine1990 schreef:Wat een hoop negatieve vooroordelen over dressuurruiters die er netjes bij lopen (ik lees niets over springruiter...), arrogantie die hoort bij lakhoofdstellen, vergeet niet de jaloezie in de wedstrijdsport: ook weer alleen dressuur genoemd.
Scheer mij niet mee over de algemene kam![]()
Iedereen heeft iets goed en iets slechts. Zo ook in iedere tact van sport. Ik ben zelf anti wedstrijden geworden omdat ik niet tegen het misgunnen kon van je mede-ruiters. Ik ben echt opgevoegd met;" Je doet je best, als je wint is dat heel leuk maar als je verliest laat je zien dat je een winnaar bent in karakter en stijl en feliciteer je oprecht de winnaar". Als ik vroeger boos was omdat ik verloren had en de winnaar niet wilde feliciteren kreeg ik gewoon te horen dat ik volgende keer beter mijn best moest doen en ik kon gewoon stampend en tierend de winnaar feliciteren. (zoals het ook hoort, hoewel ik daar toen heel anders over dacht, hahah!)
Zelf een keer bij een wedstrijd meegemaakt dat er een paard van een kennis vast was komen te zitten in een trailer en het meisje (+ouders) die ernaast stonden gingen het paard niet helpen onder het mom "weer een concurrent minder"
Daarom ben ik nu een heerlijke sloeberruiter.