tjaakje schreef:Dit topic is volgens mij een beetje een dressuur versus recreatief topic aan het worden. Terwijl het volgens mij vooral ging om hoe jij en je paard er bijlopen qua uiterlijk. Dus of jij je paard iedere keer dat je hem gaat rijden van onder tot boven poetst en een keurig gepoetst en gewassen zadel en passend setje opknoopt en of je zelf met keurig gepoetste laarzen en splinternieuw getailleerd jasje gaat rijden, of dat je ff de zadelplek schoonschrobt en je verder echt niet druk maakt om uiterlijk (gaten in je broek en dikke winterjas van de Aldi). Wat je vervolgens met je paard gaat doen (buitenrijden, knolhobbelen, losse bak training of dressuurtraning) is hier niet van belang lijkt me.
Inderdaad, jammer dit.
Janine1990 schreef:Wat een hoop negatieve vooroordelen over dressuurruiters die er netjes bij lopen (ik lees niets over springruiter...), arrogantie die hoort bij lakhoofdstellen, vergeet niet de jaloezie in de wedstrijdsport: ook weer alleen dressuur genoemd.
Dressuur is vaak het doelwit, omdat dat een tak van sport die het merendeel van de bokkers zich voorhoud te beoefenen, wedstrijdruiter of niet. Als het springen je niet ligt, prima. En wedstrijdruiter of niet, iedereen op bokt heeft de beginselen van de kunst van dressuren op de meest paardvriendelijke manier onder de knie.
Daarom gaan we vervolgens lekker kritiek leveren op iedereen die dat in onze ogen niet heeft.