de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grietje_1

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:01

Volgens mij zat ik er 28 juli voor de 3e keer op, hij loopt 2 hooguit 3 keer per week. Ik rij hem dan 20 minuten en dan is hij twee dagen vrij en dan pak ik hem weer. Hij doet het echt fijn, maar echt super veel onder het zadel is hij dus niet geweest. Maar hij doet gewoon super zijn best.

Denk ook dat het meer was, ik snap het niet hoor. Jouw benen zullen ook op een andere plaats zitten dan bij die man neem ik aan. Met krukje opstappen is een goed plan, doe ik ook al vanaf het begin met Broer hoor, werkt super.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 11:14

Hoop dat ik ook zo flink kan vooruit gaan, maar gok dat hij wat moeilijk zal zijn. Hij kende ook echt nog niets als hij bij die man aankwam dus hier zal hij eerst wat grondwerk voor de kiezen krijgen, meer longewerk (zodat hij op stem leert reageren) en uiteraard tussendoor nog mezelf eens in het zadel hijsen :D
Ik raak er ook niet meer op zonder krukje, twee jaar geleden paar keer flink gevallen en sindsdien wil mijn lijf niet echt meer mee :o Plus ik ben ook maar een ukje van 1.58

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:07

Ik hoop er wel een beetje op Titsia...maar ja als ze zo klein blijft moet ik het er maar mee doen, ze gaat echt niet weg! Maar groeien merries nu wel of niet door na hun derde jaar? De één zegt van wel en de ander zegt dat alleen ruinen langer doorgroeien.
Maar ook heb ik gehoord dat als ze in het werk komen ze toch wel 2 tot 3 cm. Groeien, heb er echt zin hoor om met haar aan de slag te gaan, zeker als ik die verhalen hier zo lees, LEUK!!!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:09

G_entle, klinkt idd helemaal als een goede keuze, tuurlijk mag je mee naar achter lopen haha... Ben er zaterdag met de open dag weer ...denk in de ochtend ;) ga ik weer even bij mijn kleine grote vriend kijken ( Haydn ) misschien dat je er zaterdag ook bent ?

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 12:11

Leuk! ja ben er zaterdag ook. Doe mee met Gentle! (springen aan de hand en spel, haha)

ben er rond 10 uur =)!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:30

Galopknopje is niet altijd eenvoudig Titsia :D

Ik gisteren ook wat last met aanspringen in de linkergalop, zat altijd verkeerd, heb zweepje langs de andere kant genomen en toen ging het vanzelf ;) Hij heeft er soms nog wat ‘schrik’ van, wil ‘weg’ van de zweep (die op dat moment niet echt iets doet) en springt dan fout aan.

Salitka: knappe Charmeur :) ze lijkt een béétje op de mijne :)
Ik duim dat ze nog een beetje gaat groeien :)

De mijne moet niet meer groeien, hij is niet zo groot, 1.67m ofzo (ik denk 1.65m), en vind ik wel een fijne maat…
Maar goed, mogelijk komen er dus nog wel wat cm’s bij, al staat hij al vrij mooi in verhouding vind ik…

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:36

Dit is mijn Advance http://www.mijnalbum.nl/Album=6XMCA6ZH#UXCCDSQX
Hopelijk kunnen jullie hem zien. Hij komt uit een merrie van 1,54,5. Volledig paardgefokt maar helaas te klein gebleven. Zij sprong ZZ bij de pony's en Z bij de paarden. Vandaag Hem laten vrijspringen en hij lijkt de slimheid en het snelle van zijn moeder geërfd te hebben.

Leuk om te lezen hoe jullie al bezig zijn. Mijne gaat zondag weg om zadelmak te laten maken.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:40

Knap paard hoor caro29, benieuwd hoe snel hij het oppakt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:41

Waar gaat hij heen Caro?
Leuk dier om te zien!

Weet niet meer wie het vroeg, maar de meeste jonge paarden groeien het eerste jaar/twee jaar in het werk nog wel wat bij :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:44

Hij is nog behoorlijk klein. Rond de 1.58 terwijl ik normaal paarden rond de 1.70 rij. Als hij maar crosst.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:48

ben ik blij dat zack niet de enige kleine is met zijn 1,60m :+

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:49

Waar ga je hem naartoe brengen Caro?
Meestal groeien de paarden nog wel als ze in het werk staan hoor, volgens mij is Broer ook alweer wat gegroeid. Hoop niet dat hij te groot wordt, ik vind wat kleiner fijner. Ik heb nogal korte pootjes ook al ben ik 1.72 m

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:52

Hij gaat naar iemand hier in de buurt. Hoop dat hij met 3 weken terug is. Hij kan dan stap, draf, galop, volte en van hand veranderen onder de man. Ik kan dan zelf op en afstappen. Meer hoeft niet. Ik heb thuis geen hulp om het eerste stuk te doen. Als het goed is kan ik mij dan zelf redden.
Ik ben 1.73m maar heb juist lange benen.
Doe mij maar grote. Mijn grootste paard was 1.84.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:57

Lekker als hij het begin mooi al kan straks Caro.
Ik heb gelukkig mijn man, welke mij goed kan helpen, zo hebben wij al meerdere paarden zadelmak gemaakt.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:20

Leuk paard Great Advance!
Spannend zeg hem laten leren.

Mijne moest bij voorkeur ook al geleerd zijn, de ervaring en hulp ook niet om het echte zadelmak maken te doen.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:43

Tja ik denk dat ik te hard heb geroepen dat ze niet zo groot als haar moeder mocht worden, vandaar dat ze nu te klein blijft hahha!! Haar moeder is 1.79m en daar kreeg ik moeite mee na het ZZ licht, dan is het wel een enorm paard om te sluiten.
Ik ga haar ook zelf zadelmak maken, doe dit altijd samen met mijn zwager, hebben er al tientallen gedaan, ook voor andere stallen.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 14:55

Ik heb ook een 3,5 jarige. Ze meet nu 1.64 ben ook benieuwd hoeveel ee nog bij komt:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:13

Ik heb zelf wel ervaring met zadelmak maken. Heb er meerdere zadelmak gemaakt bij degene waar ik hem heen breng. Zijn moeder heb ik ook zelf gedaan. Zonder hulp vanaf de grond doe ik het echt niet en lichtelijk mankeer ik vanzelf. Ik heb zelf ook al maanden niet gereden dus het zal straks al best spannend zijn.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:14

G_entle schreef:
Leuk! ja ben er zaterdag ook. Doe mee met Gentle! (springen aan de hand en spel, haha)

ben er rond 10 uur =)!

Ik had ook 10 uur in m'n hoofd :D zie ik je wel in stal of buiten ( zal je niet herkennen denk ik :o ) ik heb een pavo emmer bij me met witte deksel hihi ...herkenningspuntje :j
Hoe laat moet jij met Gentle aan de gang ?

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:19

Zo trots op mijn pupje! Vandaag weer het trailerladen geoefend. Voor jullie misschien niets bijzonders, maar al vanaf veulen was hij doodsbang voor de trailer. Gevolg: steigeren en zich laten vallen. De afgelopen weken veel tijd geïnvesteerd in het laten zien dat de trailerklep niet eng is. En zie nu het resultaat, met wat aandringen liep hij er drie keer achter elkaar rustig op.
Extra fijn, want over tien dagen gaat hij naar een africhtingsstal hier in de buurt. Wel zo fijn dat hij dan gewoon met de trailer kan.
Gaan die van jullie wel netjes en rustig de trailer op?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:38

Goed zeg! Nee helaas mijn kwpner niet. Daar heb ik vorige week een laadcursus mee gedaan bij Annemarie vd toorn. Maar nog steeds doods en doodsbang het arme dier. Ze komt nog een keer voor hem terug. :)

De Shire loopt uit zichzelf de trailer in als er maar een hooinet is :D

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kanjer!! 4e keer erop! :D :D

Moniek, toppie! ik ga waarschijnijk helpen met paarden buiten zetten en ben met me nichtje, beide blond lang haar, kan niet missen! :)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:51

Super foto's g_entle.

Zack laad gelukkig heel makkelijk. Dat is over het algemeen wel een heel makkelijk dier. Hij is alleen af en toe heel druk.

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:54

Knappe Gentle, ziet er goed uit hoor!

Broer loopt zo de wagen op, zonder probleem, hup in een keer. Dus echt fijn

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:00

thanks!!! Gentle loopt zo de wagen op. alleen eruit....... :n snapt ie niets van