sweetsox schreef:iedereen kan een pony neerzetten voor 25000 euro. Maar in deze tijd is dat echt geen rieele prijs zeker niet voor eentje die zo staakt. Dit is een verkopers truc waar 'hoopvolle mensen' in trappen.
ik weet niet hoe oud je dochter is, en hoe oud de pony en de maat van de pony d of d kan veel schelen... Die verhouding moet er al zijn vind ik persoonlijk.
ten tweede zou ik willen weten of het dier geen pijn heeft, ik zou ook een goede reading aanvragen. De kans is heel groot dat het dier veel trauma's heeft waardoor ze niet meer wil. Daar MOET tij ingestoken worden om eerst een band mee te krijgen en ook gewoon voor de lol in het bos te rijden.
Persoonlijk zou ik dit eerst na gaan maar voor zo'n dier heb je tijd nodig en dat kan best lang duren en daar nemen stallen geen tijd voor want tijd is geld.
Je koop ook een paard voor het dier zelf en niet alleen voor het rijden.
Wat ik proef is dat je liever er niet veel tijd in steek. Want mij lijk heb namelijk beter om verlopig geen proefjes te doen. Maar gewoon een jaar even het dier laten herstellen van het MOETEN PRESTEREN.
Ik zie dit namelijk, maar dit is mijn mening; als een pony waar je mee moet groeien die het plezier in het leven terug moet krijgen, wat een kadootje kan worden en die omdat de band tussen mens en paard kan worden beloond met prachtige prestatie's.
Dus eerst geven met liefde aandacht plezier ritjes en dan pas weer langzaam de sportprestatie's toevoegen.
Dit dier is nog niet klaar voor jullie. Die wil gewoon eerst even pony kunnen zijn.
Krijg een nare smaak van in mijn mond. Volgens mij moet de pony alles kunnen omdat dochter het niet kan aanleren. Ze moet een knopje in kunnen drukken en pony moet het knopje gelijk begrijpen.
Mijn dochter was toen ze die leeftijd was een pony aan het beleren met mij samen. Maar dat is wel andere koek dan een knopje indrukken en paard weet wat hij moet doen. Dat is een hele andere manier van paardrijden.
En ik zeg dit niet uit kattigheid of zo. Maar daar moet je wel bij stilstaan en eerlijk over zijn. Schouder binnen waards is niet moeilijk als je een paard heb die de knopjes heeft. Maar eentje die het niet kan of wil is wel lastiger en heb je daar een beginnende puber van 12 jaar geduld voor. Ik weet het antwoord al en dat is volmondig NEE. Kind voel zich dan voor joker staan. En krijg dan het idee dat ze faal.
Zou je niet eens de moeite nemen om het topic helemaal te lezen alvorens je je verhaal verkondigt,
Waar ik een nare smaak van krijg is dat jij suggereert dat wij een pony die z is willen kopen omdat onze dochter dit zelf de pony niet aan zou kunnen leren ,, weet niet of je scheel bent maar ik heb al tig keer vermeld dat ze al twee pony's zelf van groen tot z gereden heeft ( nou ja 1 pony Z2 en 1 bijna z1)
Wij hebben dat trajet van zelf aanleren onderhand wel gehad en we willen nu graag een leerpony om verfijnder te kunnen leren rijden wat is daar mis mee in hemelsnaam! Of ben je soms jalours ofzo dat uw dochter dit niet mee kan maken.
En o ja schouderbinnewaarts is ook moeilijk als je een leerpony hebt of denk je dat je idd zomaar een knopje in kunt duwen nee ook daar moet mee getraind worden en de hulpen goed doorgegeven worden.
van alle reacties die er nu onderhand gegeven zijn overtreft deze reactie wel het punt van normaal denkgedrag dus wat mij betreft slotje erop , gelukkig ben ik zelf wijs genoeg om ons plan zelf wel te bepalen. bah en dat omdat je alleen maar tips vraagt over het wel of niet kopen van een leuke maar lastige pony.