Ik wil een eigen pony wat moet ik allemaal doen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DianXX

Re: Ik wil een eigen pony wat moet ik allemaal doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:47

Een shetlander is niet minder werk, maar wel een kleinere mesthoop Haha!
En ook wat minder voer natuurlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:36

Sade, ik denk dat het verstandig is dat je nog wel even een tijd wacht en je goed in gaat lezen. Misschien kun je ondertussen bij andere paardeneigenaren eens meelopen om te kijken wat er écht bij komt kijken? En wat voor paarden echt belangrijk is?

Fantasycat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:59

Je ziet er voor mij uit als iemand die nog niet zo veel ervaring heeft op het gebied van de verzorging van pony's. Als ik jou was zou ik eerst een verzorgpony nemen en dan later een Pony en een Shetlander nemen. Ik zou in ieder geval een Shet en een Pony nemen, als je twee pony's zou nemen zou je ze ook alle twee moeten bereiden, en met een Shet hoeft dat niet.

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 23:32

Het is toch zo lang wachten nog tot een pony ong. Volgend jaar zomer en nu heb ik een verzorgpony in mijn straat dus ga ik oefenen maar die staat ook alleen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 00:28

Een paard alleen zetten is echt niet goed. Een paard heeft sociaal contact gewoon NODIG, het is geen luxekwestie. Google even op 'mag een paard alleen staan', je vindt vast een hoop informatie :)

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 07:11

ponysade schreef:
Het is toch zo lang wachten nog tot een pony ong. Volgend jaar zomer en nu heb ik een verzorgpony in mijn straat dus ga ik oefenen maar die staat ook alleen

Dat zegt niet dat dat goed is...?

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 13:58

nafnaf schreef:
ponysade schreef:

Dat zegt niet dat dat goed is...?
Weet ik maar ik heb nu een grotere verzorgpony waar ik nu een beetje mee kan oefenen

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:59

Goedzo, dat klinkt goed hopelijk heb je er veel plezier mee.

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 14:00

janahxginger schreef:
Een shetlander zie ik als evenveel werk. Wij hebben er hier ook 1 lopen. En de stal moet gedaan worden, genoeg eten hebben, DA, hoesmid, .. Noem maar op. Verzorging komt op hetzelfde neer.
En knuffelen zal die ook wel graag hebben <3

Het VOELT als minder werk maar dat is het inderdaad NIET

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 12:03

die nieuwe verzorgpony is een best wel drukke Welsh en ze is heel grappig en heeft al 2 x gesteigerd en heel vaak gebokt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:14

Oef succes! Daar kun je vast veel van leren. :)

Ingefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:19

ponysade schreef:
Hoi,
Ik krijg een eigen pony als ik de ene week bij me moeder ben en de andere bij me vader.
Me pony en shet gaan bij me vader staan, ik moet nog een stal maken, maar heb al iets in gedachten.
Ik heb 2 geiten, 4 alpaca's ( zoek maar op internet, heb er binnenkort 5 want eentje gaat bijna bevallen), een poes en een stuk of 30 kippen. Zoals je het al hoort genoeg geld dus. Ik heb wel wat vragen.

1. Ik mag maar 20 m2 meter bouwen en wil 2 stallen met een zadelkamer of een grote schuilstal met zadelkamer wat moet ik doen ?
2. Ik mag van me vader max. 3 pony's ik wil een pony en een shet of 2 pony's maar ik vind 2 pony's te veel want een shet is minder werk vind ik dan een grotere pony wat is net beste ?
3. Ik zoek wel een bijrijdster voor maandag en donderdag om de week wie woont in aalsmeer, vrouwenakker, de kwakel of uithoorn ?
4. Wat heb ik nodig voor dat ik een pony's neem ?
5. Wat moet ik er daarna kopen ?

Bij sommige forums zie ik dat ze dan zeggen als je dat niet weet moet je geen paard nemen maar ik weet wel heel veel dingen maar misschien ben ik wat veregten dus ik hoef geen boze reacties *\%/*

Wie kan mij advies geven %)

Gr.

Hey ik woon in aalsmeer en ik weet niet of je al iemand gevonden hebt maar , mij zou het heel erg leuk lijken

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:34

Dit is een topic uit 2014...