Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xSlvna schreef:Nee dat was ook maar onzin muntdrop, vet werkt toch ook niet (itt wat jij schrijft) hetzelfde als spieren.

mnkortleve schreef:Als je gaat lijnen en meer gaat sporten dan lijkt het alsof vet omgezet word in spieren en wbt gewicht is dat idd ook zo.

mnkortleve schreef:Je denk toch zeker niet dat ik achterlijk ben of zo dat hij echt wekelijks met 25 kg loopt te sleuren.
. Ik ben laatst op een onconventionele manier van mijn paard gestapt en mijn eigen rug wil liever niet, dus 
liedje89 schreef:mnkortleve schreef:Je denk toch zeker niet dat ik achterlijk ben of zo dat hij echt wekelijks met 25 kg loopt te sleuren.
Mag ik daaruit opmaken dat ik hem niet in kan huren om morgen een grote zak brok van mijn auto naar helemaal achterop het erf te dragen?. Ik ben laatst op een onconventionele manier van mijn paard gestapt en mijn eigen rug wil liever niet, dus
Maar sommige zijn van aanleg nu eenmaal sterker dan ander natuurlijk. Ik zou er persoonlijk ook niet zo op gokken om een paard te kopen waar ik netaan op zou passen voor het idee om het dan gewoon op te bouwen naar mijn gewicht, ik heb liever bewijs dat ie het gewoon trekt als ik erop zit bij aankoop. Wie weet is het gewoon een geboren slappeling
. Ik zou het er met mijn eigen niveau van wilskracht en het geobserveerde niveau in mijn omgeving niet echt op gokken dat ik over een tijdje vast wel op mijn paard pas. xSlvna schreef:Maikel van der vleuten weegt ongeveer 60 kg
Gerco schroder zit rond de 70 kg
Jos lansink rond de 70 kg
Jeroen dubbeldam weegt ongeveer 80 kg
Marc houtzager is best een uitschieter met 87 kg
Ligt er net aan welke ruiter je neemt, een groot deel zit rond de 70 kg, weliswaar zonder tuig en kleding. Niks wegend capje op, met laarsjes (+ horloge, gnif) en zadel een 10 kg extra? 15 kg?
LesleyxLinn schreef:Volgens mij overschatten de meeste mensen het gewicht.
Veel springruiters komen wel aan de 90 kg. En deze springen er dan ook nog meerdere keren per week 1,5m mee. Het gewicht op de rug bij de landing is veel zwaarder. En met die paarden is ook niks mis.