Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Molfre schreef:Ik hoef geen KWPN'er omdat ik ze zo gewoontjes vind. Iedereen heeft ze en voor mij zijn ze allemaal het zelfde, daarnaast vind ik veel sport warmbloeden vaak zo doods aandoen als ze aan het werk zijn. Het zal vast een vooroordeel zijn, maar dat is hoe ik ze zie. Ik heb hierop echter al wel een paar uitzonderingen gezien, zelfs 1tje die ik zo had meegenomen als ik er de ruimte en het geld voor had gehad! Dus inderdaad, zeg nooit nooit
Al vind ik sport warmbloeden geen goede benaming, want er zijn ook sportgefokte Portugezen en Spanjaarden die ik dan weer wel graag in stal zou hebben staan.
Geef mij maar een grof gebouwd paard
Molfre schreef:Die hebben ten minste nog allemaal andere tekeningen, zo'n 80% van de KWPN'ers is bruin. Daarnaast zijn bijna alle moderne sport paarden puur daarvoor gefokt, presteren in de sport en dat is nog zoiets wat ze allemaal het zelfde maakt in mijn ogen.
Het valt me trouwens op dat er 4 verschillende groepen zijn in dit topic
1. de sporters die niet van paarden houden die je niet veel in de dressuurring ziet
2. de koudbloeden, die minder van warmbloeden houden en vooral voor stevige rassen gaan
3. de 'heethoofden' die voor geen van beide gaan en meer van arabiertjes en aanverwanten houden
4. de alternatieve sporters die hebben uitgevonden dat niet alleen de traditionele warmbloed het leuk doet en er goed uitziet in de ring, maar dat Spanjaarden dat ook doen ^^
Dit is natuurlijk wel heel erg hokjes denken en ik bedoel het niet letterlijk, maar ik vind het wel erg leuk om te zien.
ben dan niet heel groot, maar dat voel ik me wel op zo'n paardje.