Mindim schreef:russel schreef:Er worden steeds meer rusthuizen aangeboden, maar blijken achteraf gewoon handel te zijn. Een kennis van mij werd ook benaderd, maar moest paard zo netjes afleveren; hoefjes bekapt, tandarts geweest, ge ent...etc. Dat ze argwaan kreeg.....paard ging voor niks weg. Gezond paard maar een draak om te rijden en ze kreeg hem niet verkocht....bij navraag bleek ze een verkapte handelaar.
Zijn mensen werkelijk zo naief om daar in te trappen?
k zou mijn paard alleen naar een rusthuis brengen, als ik daar maandelijks een bijdrage voor betaal en mijn paard kan bezoeken en waar kosten ook voor mij zijn.
Ja helaas, ook zo naif dat ze een paard bij een handelaar wegkopen waarvoor ze zijn gewaarschuwd....maar bokt zorgt ook voor alleen maar goede berichten als bep. Handelaren of alias rusthuizen worden besproken...de boktsensuur heeft in dit geval helaas gezorgd voor "juist hele goede ervaringen bij naspeuren internet" en dan heb ik helaas niks meer in te brengen....was wel blij dat ze de pest on kreeg nog kosten te moeten maken voor een gratis paard en er van af zag...hoorde het pas achteraf.
Zoveel mensen raken gedupeerd door paarden, kan mij voorstellen dat je er niet makkelijk meer aan begint. Ik koop ook liever van bekenden...zo maar van internet?
Wil,graag een ouder leerpaard voor partner en mijzelf, maar hemel zoveel wordt er aangeboden, allemaal kern gezond, allemaal vanwege tijd, allemaal voor goed tehuis, voor amper 1500 euro Z 1 paarden inclusief zadel en hoofdstel voor goed tehuis.....maar wat is waar? Studie? Ziekte ruiter?
Vertrouw jij dat nog?m

.
Maar helaas.... ook hier geen huis met stallen en land hoor....
. Maar mijn shetten hebben een mooie oude dag. En komen er erge klachten dan word er niet gerommeld maar vredig ingeslapen.

.
)