paard gestolen. wat moet ik nu doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frankyfrank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 01:03

politie is nu naar de woning toe waar mijn maten nog steeds zijn. ik ben benieuwd wat de politie hier verder mee gaat doen. ik ben zelf echt bekaf en moet net als de meesten mensen gaan slapen en morgen hopelijk dan vroeg naar zuidlaren.

ik wil jullie ten eerste allemaal even onwijs bedanken voor alle moeite die jullie doen. mijn kop staat echt op standje zoeken en begin nu pas echt te beseffen wat er allemaal aan de hand is. mijn wereld staat echt even totaal op zijn kop. Super bedankt voor al het delen . ik hoop zo dat hij terecht komt.

wat als hij op de markt staat? hoe gaat het dan verder in zijn werk?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:04

Wat een apart verhaal, hoeveel narigheid kan iemand hebben? Ik hoop dat jullie snel herenigd worden.

frankyfrank

Re: paard gestolen. wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 01:06

Even nog een vraag. Moeten de paarden niet aangemeld worden bij een markt oid?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:07

Dan moet je niks zeggen tegen de handelaar. Onopvallend doen, weg lopen, politie het verhaal vertsllen, zijn paspoort laten zien, een DA het chipnr laten checken en dan met de politie actie onderneme..

Koper

frankyfrank schreef:

Dat weet ik ook niet maar ik zou als ik jou was wel nu op pad gaan. Politie ter plekke informeren, die is daar toch aanwezig? Er is als het goed is ook controle op paspoort en chip. Dus hup paspoort mee, trailer mee en op naar Drenthe?

Nicole

Oh jonge ik hoop zo erg dat niet op de markt komt.. (wat al over 2 uur begint) en als dat wel zo is er op tijd bent en hij niet al in geladen is enkeltje weet ik niet waar..

Ergste nachtmerrie voor iedereen!! Sterkte en wacht de volgende update af.. Heb Facebook bericht gedeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:08

Bij welke stal in hhw stond de fries?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:08

frankyfrank schreef:
politie is nu naar de woning toe waar mijn maten nog steeds zijn. ik ben benieuwd wat de politie hier verder mee gaat doen. ik ben zelf echt bekaf en moet net als de meesten mensen gaan slapen en morgen hopelijk dan vroeg naar zuidlaren.

ik wil jullie ten eerste allemaal even onwijs bedanken voor alle moeite die jullie doen. mijn kop staat echt op standje zoeken en begin nu pas echt te beseffen wat er allemaal aan de hand is. mijn wereld staat echt even totaal op zijn kop. Super bedankt voor al het delen . ik hoop zo dat hij terecht komt.

Neem zijn paspoort mee!
Er loopt vast wel iemand rond met een chipreader,en dat nummer zou ook in je pp moeten staan.
Vervolgens bel je de politie;)

Wat ik zou doen kan ik hier maar beter niet meerzetten :o

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:09

Nee! Niet gaan slapen! Naar Zuidlaren!

Als je daar morgenochtend om 7 uur aankomt ben je waarschijnlijk te laat.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:09

frankyfrank schreef:

Nee je kan zo alles meenemen maar vaak moet je wel paspoort hebben maar er word zoveel mee gerotzooid, ken zuidlaarder markt al zo lang..

Persoonlijk was ik in de auto gestapt en daar elke vrachtwagen/trailer op gewacht

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:10

Zeg ik bedenk me he: als Bon moeilijk te laden is, zoals Frank zegt, hebben ze 'm misschien moeten sederen om 'm op de trailer te krijgen? Dat valt toch op dan op die markt, zo'n stonede fries?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:11

my_precious

frankyfrank schreef:

ik hoop voor je dat hij er geen vals paspoort bij gaat doen als het paard idd naar de markt gaat, deze dingen gebeuren helaas ook en vooral bij friezen (spreek uit evaring) of dat er een andere chip ingeschoten wordt.

ik zou nu echt niet kunnen slapen maar al in de auto zitten, grote kans dat als je paard richting de markt nu is dat hij over een uur al verkocht kan zijn namelijk.

Joscaa

Hm, daar zijn zoveel paarden stoned. Is het niet van de 'drugs', is het wel van vermoeidheid, gebrek aan eten/drinken en verzorging....

Icecrystal

Officieel moeten de paarden volgens mij wel aangemeld worden. Maar de handelaren beginnen al midden in de nacht. Er worden die dag zoveel paarden verhandeld dat het niet allemaal na te trekken is.
Ik hoop nog steeds dat het met een sisser afloopt en dat de staleigenaar een logische verklaring heeft..
Heel veel sterkte

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:12

Koper schreef:
Zeg ik bedenk me he: als Bon moeilijk te laden is, zoals Frank zegt, hebben ze 'm misschien moeten sederen om 'm op de trailer te krijgen? Dat valt toch op dan op die markt, zo'n stonede fries?

+ spullen eventueel.. Maar er staan genoeg Friezen die bijna van de wereld zijn van de sedatie..

Ik zou idd daar heen gaan en de dierenartsen en organisatie in de lurven grijpen met foto en kopie van chipnummer zodat ze elke paard wat ze checken na kunnen kijken

Maysie

Nicole schreef:
frankyfrank schreef:

Nee je kan zo alles meenemen maar vaak moet je wel paspoort hebben maar er word zoveel mee gerotzooid, ken zuidlaarder markt al zo lang..

Persoonlijk was ik in de auto gestapt en daar elke vrachtwagen/trailer op gewacht

Inderdaad ik ook :j. Wellicht dat een paar vrienden van je mee kunnen zodat die ff rijden dat jij kan slapen? Het begint daar echt super vroeg namelijk!

Hettieheks

Dikke kans dat je te laat bent als je morgenvroeg vertrekt.. Markt begint voor de diehards om drie uur en dan is er echt geen controle..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:13

Dat bedoel ik my_precious. Friezen lijken me nou ideaal materiaal voor gesjoemel met paspoorten enzo.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:15

Koper schreef:
Dat bedoel ik my_precious. Friezen lijken me nou ideaal materiaal voor gesjoemel met paspoorten enzo.

het gebeurd ook echt ik heb het zelf meegemaakt en niet alleen met friezen hoor maar ook andere paarden.. ik ken een handelaar die dat soort dingen doet.. heb hem al div keren bij het kwpn gemeld maar die doen er gewoon niets aan.
en ook die handelaar zal morgen wat nu al op de markt zijn, die koopt en verkoopt paarden en gaan gelijk op transport naar frankrijk.

ts moet gewoon nu in de auto stappen en naar de markt gaan, want het handelen is al begonnen.. en iemand anders moet gewoon gaan posten bij de stalhouder thuis.
dat zou ik tenminste allemaal regelen... morgen ben je echt echt echt te laat.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:16

Meeste handel gebeurt voor 5 uur.
Zeker met paarden die beetje de moeite waard zijn.
Probleem is alleen dat er veel niet eens de vrachtwagen of trailer uitkomen.
Laatst bijgewerkt door shagya op 10-04-13 01:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:18

shagya schreef:
Meeste handel gebeurt voor 5 uur.
Zeker met paarden die beetje de moeite waard zijn.

:j of de paarden die niet de moeite waard zijn en op transport naar de meest rare plekken gaan :\

Joscaa

Ik zou ook zo in de auto springen en gaan. Desnoods haal ik de papieren bij je op en slring ik met Nicole in de auto, alles wat zwart is laten we controleren!

Nicole

Helemaal als de stal eigenaar nu niet thuis is met dit tijdstip zou ik goed achter m'n oren krabben en vrijwel zeker weten dat hij die kant op is..

Nou meer en deel begint al veeeeeel vroeger hoor shagya kom er toch al behoorlijk wat jaartjes..
Ik zou serieus niet kunnen slapen en vol adrenaline heel Nederland op z'n kop hebben gezet

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 01:19

En de paarden die illegaal naar de markt gebracht worden..
Voor mijn gevoel is het gewoon echt geen toeval dat dit een dag voor de markt gebeurt is.
Ik wil je niet bang maken TS maar ik hoop echt dat je besluit om nu naar de markt te gaan :\