Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:08

Pien28 schreef:
Sientje schreef:
[ Afbeelding ]
Onbegrijpelijk dat die mestboys niet gelijk met kinderharkjes worden verkocht. Nu moet ik er steeds voor naar het tuincentrum. :+

Inderdaad, wat een onhandige "harkjes' zitten er standaard bij de mestboy. Ik gebruik een multihark van Wolf bij de mestboy.

bij ons werkt het heel goed vooral als je paard op de poetsplaats staat en ze dan poepen ook kun je met de achterkant nog de kleine stukjes opschrapen

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:09

Paardensnoepjes en van die smaakjes likstenen (likit?)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:10

bandages, alle 600 verschillende soorten neusriemen. sporen

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:10

zwanepol schreef:
Paardensnoepjes en van die smaakjes likstenen (likit?)

Likit is zooo lekker, helemaal niet waardeloos :')

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:11

komone schreef:
Tijdens het bladeren door het de catalogus van Kraemer kwam ik verschillende artikelen tegen.

De vliegendeken met zebrastrepen. Hier zouden vliegen van in de war raken? Ik vind hem er wel gaaf uit zien, maar ik denk wel dat je veel kijkers bij je wei krijgt...
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B421605_WS_1.jpg

De ion Horsepower Band. Een soort energiebandje voor je paard.
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B530411_3.jpg

Equi-Ping Sicherheitsstück (Een plastic ringetje om je paard mee vast te zetten, als je paard effe een rukje aan het touw geeft, loopt ie zo los)
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B450296_BL_1.jpg

Wochenplaner für Zusatzfutter (Al je suplementen voor de hele week klaarhangen aan je stal!)
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B450326_1.jpg

De spons in de vorm van een paard. (Wat is er mis met een gewone spons, die je goed kunt vasthouden.)
http://www.kraemer-pferdesport.de/$WS/kraemer-pferdesport/websale8_shop-kraemer-pferdesport/produkte/medien/bilder/klein/B430140.jpg

En verder nog de Barebackpad met beugels (niet bij Kraemer gezien). Een barebackpad hoort zonder beugels.

Ooeeh, handig! *D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:12

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:12

slofteugel..hoe kon ik die vergeten!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:13

Ik vind de harkjes van de mestboy ook prima. En ook de verschillende neusriemen zijn begrijpelijk. Eigenlijk vind ik alleen de gecombineerde neusriem waardeloos (maar goed, ook die had een functie. Namelijk het vooraan dicht kunnen snoeren en achteraan er een vaste martingaal aan kunnen zetten).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:20

Dat mensen dingen als een zweep, bandages ed 'waardeloos' vinden, ik snap jullie niet. Dat JULLIE het slecht voor het paard vinden maakt het niet waardeloos? :')

Ik ben nog niet verder gekomen bij 'waardeloos', denk nog altijd aan het bitloos + sperriem.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 19:23

Mizora schreef:
Ik vind de harkjes van de mestboy ook prima. En ook de verschillende neusriemen zijn begrijpelijk. Eigenlijk vind ik alleen de gecombineerde neusriem waardeloos (maar goed, ook die had een functie. Namelijk het vooraan dicht kunnen snoeren en achteraan er een vaste martingaal aan kunnen zetten).

Die harkjes.... welke ergonoom heeft die ontworpen???? _-:(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:23

Ik krijg nu vast half bokt over mij heen, maar ik vind de Cowboy Magic echt grote zooi, en de prijs is hoe mogelijk nog erger :wow: 8)7

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:24

Een praam zorgt er inderdaad voor dat er endorfine vrij komt, zonder zo'n ding zou mijn man een stuk moeilijker zijn beroep uit kunnen voeren met al die onopgevoede paniek paarden (hij is DA).
Bij mijn merrie werkt dat ding echter helemaal niet, die wordt zo vervelend als de pest, bij mijn 3 jarige werkt het echter super, we kunnen zo een wond nieten/hechten als ze de praam op heeft, ze heeft dan dus geen verdoving nodig. Ideaal dus zou ik zeggen....

Wat betreft vliegen deken, ik heb er een van Harry's Horse ding is zon afwerend, geweldig ding paard blijft er heerlijk cool onder.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:28

HijadelaLuna schreef:
Ik krijg nu vast half bokt over mij heen, maar ik vind de Cowboy Magic echt grote zooi, en de prijs is hoe mogelijk nog erger :wow: 8)7

helemaal mee eens!
die kleine flesjes ontklitter haal je bij de action voor iets van 2 euro en bij CM kost die iets van 12 euro?
echt belachelijk!

Paris_

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:32

Ik ben vast de zoveelste die 't zegt...
Maar paniekhaken vind ik echt waardeloos. Ze werken nooit zoals 't moet... :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:34

Ik ben een groot fan van Cowboy Magic, pas ook weer de staart van mijn eigen paard gedaan en een stuk van de staart van de shetlander (met dunne mest, die nooit gedaan wordt). De enige reden dat die staart niet af is, was omdat die niet fatsoenlijk stil bleef staan bij het bankje en ik na een half uurtje er wel klaar mee was.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:37

Ik heb al jaren Tinkers, ook met veel behang en dikke staarten en sokken, lange manen, en ik red me prima zonder die troep, gewoon elke dag een borstel erdoor, al ik weinig tijd/zin heb om het bij te houden vlechten in de manen. Waarom kunstmatige, dure, rommel erin? Een keer voor een foto of keuring, OK, maar ik zie sommige mensen gewoon een flesje per week erdoor jagen :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:39

ik ben ook cowboy billy bob fan! Staarten en manen blijven echt lang uit de klit en zonder allergische reacties(mijn vorige merrie schuurde bij het leven met alle andere antiklitjes). Vind alleen de geur echt afschuwelijk

Elke dag borstel erdoor? kijk...dat is nou echt mijn probleem ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:46

Ik heb de 2e maat (0.5L?), en die heb ik ondertussen al 4 jaar. En die staart doe ik echt maar eens per paar weken kammen. De staart van die shet is waarschijnlijk de afgelopen jaren nooit fatsoenlijk doorgekamd. En ik vind vlechten in de manen niets.

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:50

_Naomii_ schreef:
Melissa1996 schreef:
De Paniekhaak(halstertouw),, Heel fijn, als die het eens zou doen en niet bij het lichte trekje al los schiet... alle die ik heb gehad zijn NIEUW gekocht en schieten bij de eerste de best ruk van mijn paardje(veulen) al los...

Jep, dit heeft mij het leven van mijn paard gekost. Rot ding sloeg los en paard heeft 3 kwartier over de grote weg gegaloppeerd. Ze was op dat moment net een dag uit het gips om te herstellen van een gebroken hoefbeen. Toen we haar eindelijk gevangen hadden liep madam weer op 3 benen en hebben we haar laten inslapen.

Jeetje, dat is best heftig!

Ik zelf heb ook een touw met paniekhaak, en die is bij mij nog nooit zomaar los gegaan!
Mijn zus haar jonge pony hing altijd, en dan schoot deze niet eens los :+
Dit is juist het enige touw dat nooit los gin (de rest ging allemaal stuk!)
Mijn vader heeft hem wel eens verkeerd vast gehouden, en toen liep mijn paard los in het bos :+
Gelukkig is mijn ponybeest altijd makkelijk te vangen :j

Ik vind vliegenspray echt rommel!
Het helpt voor geen ene meter!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:59

cowboy magic is hier echt heilig hoor :D die komt zeker niet in mijn meest waardeloze paardenprocut lijstje voor :)) En nee ik jaag er geen fles per week doorheen, dan heb je iets verkeerd begrepen als je dat doet :+

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:59

Woogy schreef:
slofteugel..hoe kon ik die vergeten!

Met goed gebruik is dit zeker niet nutteloos, als je een paard hebt dat er vandoor gaat als hij daat zin in heeft :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:03

ik heb dat werkelijk nog nooit gehad met een paniekhaak. Wel heb ik een hekel om ze te gebruiken omdat de kas weleens roest en moeilijk open gaat als je het touwtje aan het halster wilt doen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:33

Ik kende een paard die de paniekhaak perfect onder de knie had. Die kon met een gedoseerde ruk en goeie timing zelf de sluiting los laten springen. Als ze vast stond of als je ermee aan het touw liep, maakte niet uit. Ze tikte een keer snel met de kop en los was ze. Nou was dat ook een gruwelijk slim paard die alles open kreeg.
De enige manier om die vast te laten staan was een ketting met een karbijnhaak aan een stierenhalster.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:00

Offtopic maar waarom zo vaak de staart en manen borstelen op den duur heb je dan een kaal paard. Nee die van mij krijgt huismerk anti klit van de diervoeder hier werkt super! En dan alleen voor een fotoshoot of wedstrijd de staart helemaal uitpluizen.

Ik ben degene die een vliegendeken gebruikt zonder dat mijn paar overmatig veel last heeft van die beesten. Maar sommige mensen willen hun zwarte parel zwart houden en geen lichtbruin paard. Met een jury die naar je kijkt alsof je niet het goede paard mee hebt genomen

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:05

Luz_ElenaE schreef:
Offtopic maar waarom zo vaak de staart en manen borstelen op den duur heb je dan een kaal paard. Nee die van mij krijgt huismerk anti klit van de diervoeder hier werkt super! En dan alleen voor een fotoshoot of wedstrijd de staart helemaal uitpluizen.

Dat ligt er maar net aan hoe en waarmee je dat doet. Ik heb in al die jaren nog nooit een kaal paard gehad, ook niet een waarvan het erop leek .