De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:46

Ik had dat ook, mijn paard viel op de knieën in draf, en ik rolde er met een koprol vanaf! Bijna met m'n kop tegen de bakrand aan maar gelukkig net niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:50

ik weet er nog een, eigenlijk meer grappig
eerste keer dat ik zonder zadel of hulp (wel met opstapje) op een paard (blesco) stapte (kroop :P )
ik 'lag' op zijn rug, zei: sorry blesco & viel er langs de andere kant terug af :oo

mijn nicht is ook eens van hem gevallen toen hij net ging stilstaan :oo

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:48

Oja ik heb er nog een, beetje pijnlijk achteraf :+
Er waren 2 mannen met een meetlint aan het meten naast de bak. Ik zat op een drukke haflinger die niet in galop wou. Nou ja, het lint schitterde een beetje en de haf rende er in volle galop vandood incl. bokken. Ik zat hem even uit en toen vloog ik er met een duikvlucht af. Uiteindelijk lande ik op mijn rug en stond hij op mijn been. Weer opgestapt met een beetje pijnlijk been, gewoon de les uitgereden.
Dag erna kon ik niet meer op staan en was het helemaal blauw, dit heeft een aantal dagen geduurd #)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:50

Ik wilde een hek dicht doen maar was te lui om af te stappen dus trok het hek achter me dicht, maar het hek raakte mijn paard waardoor ik met mn beugel achter het hek bleef hangen :=. Stijgebeugelriem schoot gelijk los, en daar lag ik.

Een keer tijdens een springles op school mocht ik op een pony die heel mak was met springen. Alleen vergat ze haar achterbenen op te tillen bij de balk voor de hindernis :(. Pony viel boven op mijn been maar ik heb er niks van gevoeld.

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:09

Zat op paardje wat de eindstand deed alsjeblieft haar een timmert de zweep gaf! Dit moest je nog wel eens doen omdat het een luie donder was! Ik gleed er op een dag via de hals af xD

En ik heb een keer gehad dat ik een volte in wilde zetten en dat de instructrice in de weg stond. Ik draaide in om achter haar langs te gaan maar zij stapte naar achter... dus ik stuur bij om voor haar langs te gaan en zij stapt weer naar voren! Uiteindelijk ging ik achter haar langs en mijn pony voor haar langs

xDominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:18

Voor mij was de raarste manier toch wel dit (ik vat het wel samen hoor)

Ik sprong aan in galop en mn paard dacht "YES RENNEN!!!!"
Mijn reactie hierop was een ruime volte inrijden, m'n paard was het hier niet mee eens en maakte een scherpe bocht naar links.

Wat hier raar aan is? Ik vloog er af als spiderman (zo zag het er uit)

Slapstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 02:16

De raarste manier was bij maar eenmalig. Omdat ik ook maar één keer gevallen ben met mijn ervaring met paarden. Dat was op een landweggetje waarbij ik dacht dat ik wel even wat achter me uit mijn rugtas kon halen. Niet dus :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 02:19

Tijdens een springwedstrijd was mijn groom even vergeten aan te singelen... Toen kwam de eerste bocht, en daar ging ik... Met zadel en al _O- (dit was overigens in mijn Penny-periode, jáááááááren terug... :') )

Slapstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 02:42

Het heeft je liefde voor paarden in ieder geval niet aangetast, dat scheelt :P. Ik heb er daarna nooit meer één bereden :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 03:00

Hmm, uit m'n blote hoofd heb ik er 2.

Ik ging oversteken met mijn pony door de zeer modderige buitenbak. Meneer houd echter niet van natte voeten dus hij stopte heel erg plotseling (vanuit draf, bam stil) waarop mijn zadel naar voren schoof, meneer nog even z'n hoofd naar beneden deed en ik zo hop over z'n hoofd in de modder kuukelde!

De andere keer was op mijn haflinger, ik stapte een tikkeltje te enthousiast op waardoor dat ik echt over haar heen vloog en plat op m'n buik, benen en armen gespreid op de grond viel :') En nou dat snap ik als je beginner bent maar ik reed destijds al zo'n jaar of 15!! Had me beide keren trouwens niet bezeerd, alleen mijn trots was gekrenkt :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:50

Echt van het paard afvallen is het niet, maar ik wilde eens zonder zadel rijden en pakte er een krukje bij omdat mijn klimkunsten niet geweldig zijn. Ik sla 1 been over paardlief, schiet met met mijn andere been van het krukje af, krukje kukelt om met mij erbij _O- ik geloof niet dat ik een paard ooit zo verbaasd heb zien kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:52

niet gevallen, maar het scheelde niet veel
ben aan het draven met een super lui paard en ineens valt die terug in stap & ik zat voor mijn zadel :oo

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:56

Kirsha schreef:
Echt van het paard afvallen is het niet, maar ik wilde eens zonder zadel rijden en pakte er een krukje bij omdat mijn klimkunsten niet geweldig zijn. Ik sla 1 been over paardlief, schiet met met mijn andere been van het krukje af, krukje kukelt om met mij erbij _O- ik geloof niet dat ik een paard ooit zo verbaasd heb zien kijken :D

Das mij ook al eens overkomen ja xD paard stond ook echt te kijken van, wtf....

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:57

Oke dit is echt gebeurt :z 8-)

Ik ging springen met mijn paard en ze zette erg hard af , ik vloog er boven de hindernis vanaf en lande gelijk met haar met mijn voeten op de grond en probeerde nog mee te rennen om haar vast te houden maar verloor mijn evenwicht en lande met mijn voorgevel in een molshoop 8)7 Leuk voor youtube geweest +:)+

ivda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:59

Wat grappig, ik volg even :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:01

niet echt raar, maar toch
met brevet was rahere iets te hevig, maar stopte toch voor een oxer, ik vloog recht op de sprong, had men hoofdstel in men handen
rahere stond daar echt zo van: 'is er iets gebeurt?'

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:07

Is al wel ongeveer 8 jaar geleden ofzo maar wel leuk:
Achterstevoren op een paard willen zitten, been geven waardoor het paard een bok geeft. En toen zat ik op mn kont ervoor :')
Je zag dat paard ook zo kijken van 'Huh?'

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:09

UMayDream schreef:
Door ermee te struikelen, paard onderuit en ik dr onder :+
Niet zo grappig dus, wel raar :')

Toevoeging: hoe krijgen we 't voor elkaar, nog een keer met z'n 2en omver gedonderd :+
Paard schrok, struikelt en kan zich niet overeind houden dus helaas.. weer in de lappenmand :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:20

Toen ik mijn eerste lesjaren had, veel rare sprongen en vallen gemaakt.

Altijd met mijn grote mond: Ik WIL op SPITFIRE (een shetlander)
Deze bokte je er altijd af. En zo dus ik ook. Lekker in draf, dier stopt, ik schoppen schoppen schoppen. Ne hoor, kop ging naar binnen, vanuit stilstand een bok, en daar zat ik in het zand.
Keek achter me....echt zovan, wtf...?? En spitfire keek me aan: Net goed!! ;)

Toen op Sherry, een welsh merrie, dressuur wedstrijd. 2e wedstrijd in mijn leven...Kon nog maar net 4 maanden paardrijden. Sherry was een merrie met pit, en deze wou springen.
Hadden ze net een springwedstrijd gehad, hindernissen opgeruimd in het springterein waar de dressuur wedstrijd werd gehouden. Maar in het inrijd terrein bleef de sprong staan.
Ik lekker rijden, aandraven bij a. En ineens schiet die pony er vandoor. Ik netjes vasthouden aan de voorbeugel van het zadel...springt dat dier niet over die inspring sprong heen? Twas wel maar 50 cm...Maar als meisje van 7 gaat t dan HEEL snel! Ben blijven zitten. Iedereen lachtte, en ik snapte het niet! Hebben ze die hindernis "toch" maar weg gehaald.....

En met mijn eigen pony, was nog niet zo lang ingereden, wou m linksom in galop hebben, en dat konnie niet. Ineens heel hard in draf, stopt ineens en draait zo 180 graden om en galoppeerde verder. Ik netjes op mijn voeten geland, met mijn gezicht op de hoefslag richting linker kant...
Mijn pony stond weer bij A stil, was die "mistte" ineens wat.

Met mijn pony heb ik het wel 10 tallen malen mee gemaakt, en soms ook op men bips geland.

(nu kannie wel links aangalopperen...Na veel hulp, longeren en begeleiding)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:43

niet raar maar gewoon grappig:
natuurlijk wil iedereen wel eens zonder zadel in amazone zit draven 4/6 keer eraf geschoven gewoon puur van het lachen :')

en dezelfde pony vond dat meetlint wel heel eng ik was toen in amazonezit zonder zadel(alweer)met lange teugels aan het uitstappen gevolg: een halve toer bokkent en een halve toer in volle galop vraag me niet hoe ik ben kunnen blijven zitten tot ze eten zag --> toen stond ze plots wel heel stil waardoor ik een salto maakte en recht op mn stuitje viel gevolg een grote blauwe plek + drie verbrande vingers door mijn teugels :\
als ik het zo terug lees lijkt het wel onlogisch terwijl het zo snel ging

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:47

Ooit een keer van Armstrong, haha ik was zo aan het galoperen en hij draaide, stopte en deed zijn hoofd omlaag in 1x dus toen viel ik op mijn gezicht, en naja volgens de kijkers halve salto ofzo :o en toen deed mijn neus ook flink pijn(ook blauw := )

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:53

Koprollend over de nek van het paard.

Toen ik wou afstappen omdat paard door zijn knieën was gegaan, stond het paard weer op en maakte ik een koprol over zijn nek, kwam ik heel zacht maar recht op mijn hand neer om vervolgens me arm op 2 plekken te breken.

Ja dat was wel de raarste manier. Was toen 8 overigens.

xbabettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:13

ik ben 2 x in 2 weken van de zelfde pony gevallen :P

1e keer reden we in de buiten bak zonderzadel, we gingen gallopperen ging allemaal goed. moesten we weer gaan draven en toen stuiterde ik een beetje, en m'n pony dacht, we gaan naar links, maar ik ging recht door :+
De tinker die achter me reed schrok zich dood dat ik opeens voor hem lag.

2e keer, weer zonderzadel alleen toen waren we aan het springen. Was absoluut niet hoog, en ik zat op de zelfde Fjord als die week er voor. Alleen toen we over de hindernis gingen en hij niet hoog genoeg 'sprong' struikelde hij, en schrok ervan dat de hindernis omviel en zette hem op het rennen. Gevolg dat ik er weer naast lag. _O-

Ik viel beide keren ook nog is op me zelfde heup. :j

sjoukjepally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:11

ik was een parcour aan het springen maar toen moest ik nog 1 hindernis ik was aan de beurt maar iemand anders dacht dat ik al klaar was en ik lette alleen op de hindernis en toen sprongen we te gelijk dusss .......... dan weet je het verder wel :+

Mylou_milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:16

Op je paard springen om er vervolgens meteen aan de andere kant weer af te vallen.