Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GamblersCup schreef:Maar Yinnar, dat zou toch het werk van 144 moeten zijn. Dat is niet gelijk met boetes gooien, of waarschuwingen. Dat is toch ook gewoon de situatie onderzoeken, dus eigenaar opsporen en nagaan waarom ie er zo uit ziet...
Yinnar schreef:GamblersCup schreef:Maar Yinnar, dat zou toch het werk van 144 moeten zijn. Dat is niet gelijk met boetes gooien, of waarschuwingen. Dat is toch ook gewoon de situatie onderzoeken, dus eigenaar opsporen en nagaan waarom ie er zo uit ziet...
Als die pony bij een boerderij staat is het toch een kleine moeite om even aan te bellen en je bezorgdheid te uiten? Waarom een instantie aan het werk zetten die vaak van toeten nog blazen weet als het om paarden gaat. Als de eigenaar geen plausibele verklaring heeft of je niet te woord wilt staan dan kan alsnog 144 worden gebeld. Dan zit er een luchtje aan. Nu weten we dat niet.
) En dan ben ik nog niet eens "gevaarlijk", weet jij veel wie daar woont? Nessah schreef:Als meisje van 14 lijkt me het niet verstandig om zo maar aan te bellen. Je weet nooit wie je aantreft. Daarnaast heeft de persoon je dan gezien en stel dat hij geen verklaring heeft en je belt 144 weet hij gelijk wie je moet hebben.. Leuk als je hem de volgende dag in de supermarkt tegen komt...
GamblersCup schreef:Als er een wildvreemde voor deur staat, zomaar iemand, die even komt checken waarom mijn paarden er zo bij staan, kan die de deur in z'n gezicht verwachten. Als er iemand van 144 (is dat eigenlijk de dierenpolitie?) voor de deur staat, zich kan legitimeren, is hij/zij erg welkom en zal ik m'n verhaal doen.
GamblersCup schreef:En wie zegt dat zomaar iemand wél van toeten of blazen weet wat paarden betreft? Bovendien hoef ik geen 14 jarige snotneus aan de deur wegens mijn dieren.
GamblersCup schreef:Andersom: zou jij je 14 jarige dochter vertellen dat ze even aan moet bellen bij zo'n boerderij? Weet jij hoe iemand reageert? (zoals je leest, een penny meisje hoeft echt niet bij mij aan de deur te staan, gaat ze niet leuk vinden) En dan ben ik nog niet eens "gevaarlijk", weet jij veel wie daar woont?
GamblersCup schreef:Tja yinnar, daar zijn ze nou eenmaal voor. Of jij het liever wel of niet hebt, maakt niet uit. Een wildvreemde heeft het recht niet om zelf te gaan vragen, dus zal sneller de deur in het gezicht krijgen, of een boos gezicht, of erger.
Het feit dat jij dus schijnbaar vaker de mensen van 144 op je erf hebt gehad geeft mij niet zoveel vertrouwen in jouw opinie eerlijk gezegd.
Sjolvir schreef:Ben allang blij dat er 14 jarigen zijn die zich het lot van een dier dat misschien een probleem heeft aantrekken.
Hoeveel 14 jarigen zijn er niet die het niet interesseert hoe een dier er bij staat of ligt?
Yinnar schreef:En daar zijn we weer. De aannames. Je weet totaal niet hoevaak en waarom ze bij mij zijn geweest of dat het misschien om een kwestie ging waar ik niets mee te maken had.