144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: 144 kan VERWAARLOOSD paard niet helpen want beller te jong?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:57

Ik woon wel in de buurt maar heb een longontsteking en kan even nergens heen en kan dus ook niet gaan kijken helaas. Anders was ik wel die kant op gegaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:57

Maar Yinnar, dat zou toch het werk van 144 moeten zijn. Dat is niet gelijk met boetes gooien, of waarschuwingen. Dat is toch ook gewoon de situatie onderzoeken, dus eigenaar opsporen en nagaan waarom ie er zo uit ziet...

En dat ze 14 jarige penny's niet serieus nemen, daar geef ik ze groot gelijk in. Als het serieus is, belt een ouder maar op. Wie weet hoeveel zeiktelefoontjes ze al niet hebben gehad, sinds de "reclame" op tv?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:08

GamblersCup schreef:
Maar Yinnar, dat zou toch het werk van 144 moeten zijn. Dat is niet gelijk met boetes gooien, of waarschuwingen. Dat is toch ook gewoon de situatie onderzoeken, dus eigenaar opsporen en nagaan waarom ie er zo uit ziet...

Als die pony bij een boerderij staat is het toch een kleine moeite om even aan te bellen en je bezorgdheid te uiten? Waarom een instantie aan het werk zetten die vaak van toeten nog blazen weet als het om paarden gaat. Als de eigenaar geen plausibele verklaring heeft of je niet te woord wilt staan dan kan alsnog 144 worden gebeld. Dan zit er een luchtje aan. Nu weten we dat niet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:10

Yinnar schreef:
GamblersCup schreef:

Als die pony bij een boerderij staat is het toch een kleine moeite om even aan te bellen en je bezorgdheid te uiten? Waarom een instantie aan het werk zetten die vaak van toeten nog blazen weet als het om paarden gaat. Als de eigenaar geen plausibele verklaring heeft of je niet te woord wilt staan dan kan alsnog 144 worden gebeld. Dan zit er een luchtje aan. Nu weten we dat niet.

Als meisje van 14 lijkt me het niet verstandig om zo maar aan te bellen. Je weet nooit wie je aantreft. Daarnaast heeft de persoon je dan gezien en stel dat hij geen verklaring heeft en je belt 144 weet hij gelijk wie je moet hebben.. Leuk als je hem de volgende dag in de supermarkt tegen komt...

Nee hoor, 144 is er niet voor niks en als je een situatie niet vertrouwt kan je gewoon bellen. Daar zijn ze voor :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:24

jammer dat er nog geen reactie van ts is, ben wel benieuwd hoe het is afgelopen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:27

Ja ik wacht ook op bericht van de TS.Zonder adres kan ik niets doen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:32

Als er een wildvreemde voor deur staat, zomaar iemand, die even komt checken waarom mijn paarden er zo bij staan, kan die de deur in z'n gezicht verwachten. Als er iemand van 144 (is dat eigenlijk de dierenpolitie?) voor de deur staat, zich kan legitimeren, is hij/zij erg welkom en zal ik m'n verhaal doen.

En wie zegt dat zomaar iemand wél van toeten of blazen weet wat paarden betreft? Bovendien hoef ik geen 14 jarige snotneus aan de deur wegens mijn dieren.

Andersom: zou jij je 14 jarige dochter vertellen dat ze even aan moet bellen bij zo'n boerderij? Weet jij hoe iemand reageert? (zoals je leest, een penny meisje hoeft echt niet bij mij aan de deur te staan, gaat ze niet leuk vinden :') ) En dan ben ik nog niet eens "gevaarlijk", weet jij veel wie daar woont?

Zo'n instantie is er niet voor niks, ze worden er gewoon voor betaald, laat ze hun werk maar doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:34

Nessah schreef:
Als meisje van 14 lijkt me het niet verstandig om zo maar aan te bellen. Je weet nooit wie je aantreft. Daarnaast heeft de persoon je dan gezien en stel dat hij geen verklaring heeft en je belt 144 weet hij gelijk wie je moet hebben.. Leuk als je hem de volgende dag in de supermarkt tegen komt...

Ik zeg ook niet dat dit meisje moet aanbellen maar een ouder of andere volwassene of iemand die in de buurt woont en deelneemt aan dit topic.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:35

karuna schreef:
Ik woon wel in de buurt maar heb een longontsteking en kan even nergens heen en kan dus ook niet gaan kijken helaas. Anders was ik wel die kant op gegaan.

Beterschap Karuna! Ken je anders misschien iemand aan wie je het zou kunnen vragen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:37

Die vervolgens de wind van voren zou kunnen verwachten... en inderdaad, je zal ze de volgende dag in de supermarkt tegen komen, niet leuk. Krijg je hetzelfde als wat de wijkagent volgens sommige bokkers aanraadt bij continue geluidsoverlast van de buren: klop eerst zelf eens bij de mensen aan... ja leuk, daardoor ontstaan de grootste burenruzies en soms zelfs gevaarlijke (agressieve) situaties, handige tip joh!

Nee, daar is 144 voor, waarom laat je hun hun werk niet gewoon doen en blijf je er zelf tussen uit voordat het niet zo'n leuk gesprek wordt?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:42

Er zullen genoeg 'penny-meisjes' die om het minste bellen, maar telefoniste had verder kunnen vragen hoe het dier er uit zag om te bepalen of dit serieus genomen moest worden of niet. Alleen de leeftijd van je zusje vind ik een rare basis om besluit op te nemen.

Maar wat betreft je foto; de 25 jarige fjord op mn werk ziet er ook zo uit. Hij krijgt ruim hooi, en drie x daags slobber, en toont is gedrag nog een hoop levenslust. Gratenpakhuis is dus ook niet per definitie verwaarlozing

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:45

Je moet ergens een grens trekken om niet steeds veels te lang aan de telefoon te hangen om te proberen uit te vinden of iets serieus is of niet, of hoe erg het is. Penny meisjes kunnen heel goed overdrijven. Een grens trekken op leeftijd vind ik persoonlijk een goed idee. En misschien kwam meisje wel heel kinderachtig over wat betreft haar verhaal en vroegen ze daarom naar de leeftijd en namen ze het niet serieus? Laat gewoon een ouder bellen en klaar.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:48

Ik zie op de foto een stok oud paardje. Hoeft niet direct verwaarlozing te zijn, maar echt fris ziet ie er ook niet meer uit. Ik had hem ervoor weggebracht, maar das een persoonlijke keuze gebasseerd nu alleen op het beeld..

Dat je als 14 jarige niet direct een officiele melding kan doen vind ik niet zo gek eigenlijk...we hebben het niet over een acuut noodgeval in de zin van dat er iets bloedend op straat logt oid, dus heb je het over een mogelijke melding van verwaarlozing of mishandleing. Ik denk dat het goed is dat de jonge jeugd daar geen oordeel over kan/ mag geven, maar dat ze eventueel hun ouders moeten inschakelen om een instantie te melden. Die kunnen een betere afweging maken.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:49

GamblersCup schreef:
Als er een wildvreemde voor deur staat, zomaar iemand, die even komt checken waarom mijn paarden er zo bij staan, kan die de deur in z'n gezicht verwachten. Als er iemand van 144 (is dat eigenlijk de dierenpolitie?) voor de deur staat, zich kan legitimeren, is hij/zij erg welkom en zal ik m'n verhaal doen.

Tja en dat heb ik dus bij die dierenpolitie. Liever een wildvreemde die belangstellend of bezorgd informeert.

GamblersCup schreef:
En wie zegt dat zomaar iemand wél van toeten of blazen weet wat paarden betreft? Bovendien hoef ik geen 14 jarige snotneus aan de deur wegens mijn dieren.

Ik heb nog niemand op mijn erf gehad van 144 die wel verstand had van paarden. Wat een onzin die uitkramen?? VB. Een shet van 20 een veulen noemen. |o

GamblersCup schreef:
Andersom: zou jij je 14 jarige dochter vertellen dat ze even aan moet bellen bij zo'n boerderij? Weet jij hoe iemand reageert? (zoals je leest, een penny meisje hoeft echt niet bij mij aan de deur te staan, gaat ze niet leuk vinden :') ) En dan ben ik nog niet eens "gevaarlijk", weet jij veel wie daar woont?

Ik heb nergens gezegd dat het 14 jarige meisje moet aanbellen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:52

Tja yinnar, daar zijn ze nou eenmaal voor. Of jij het liever wel of niet hebt, maakt niet uit. Een wildvreemde heeft het recht niet om zelf te gaan vragen, dus zal sneller de deur in het gezicht krijgen, of een boos gezicht, of erger.

Het feit dat jij dus schijnbaar vaker de mensen van 144 op je erf hebt gehad geeft mij niet zoveel vertrouwen in jouw opinie eerlijk gezegd.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:52

volgens mij worden die telefonisten daar ook wel voor getraind om door te vragen over de ernst , maar deze had er mischien geen zin in?? ben benieuwd wat ts heeft voor nieuws?

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:54

Ik vind het niet meer dan logisch. Als er echt iets aan de hand is zou je verwachten dat een ouder van een kind een verhaal van zijn of haar kind serieus neemt en hiermee wat gaat ondernemen. Als even door twee 14 jarige grietjes die uit school komen fietsen een instantie wordt ingeschakeld lijkt me niet meer dan normaal dat ze daar niet van alles gaan optuigen. Daarbij snap ik het probleem niet. Als het allemaal zo ernstig is neem ik toch aan dat de ouders van het meisje nu allang melding gemaakt hebben?!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:01

GamblersCup schreef:
Tja yinnar, daar zijn ze nou eenmaal voor. Of jij het liever wel of niet hebt, maakt niet uit. Een wildvreemde heeft het recht niet om zelf te gaan vragen, dus zal sneller de deur in het gezicht krijgen, of een boos gezicht, of erger.

Het feit dat jij dus schijnbaar vaker de mensen van 144 op je erf hebt gehad geeft mij niet zoveel vertrouwen in jouw opinie eerlijk gezegd.

En daar zijn we weer. De aannames. Je weet totaal niet hoevaak en waarom ze bij mij zijn geweest of dat het misschien om een kwestie ging waar ik niets mee te maken had. En daar draait het hier allemaal om. Aannames, aannames. Als jij zonder te willen informeren 144 wilt bellen moet je dat vooral doen. Maar laat mij lekker eerst informeren bij de eigenaar voordat ik dat doe. Dan weet ik in ieder geval waarom ik 144 bel ipv van uit te gaan van aannames.

En waarom zou ik het recht niet hebben om ergens aan te bellen en iets te vragen? In welk artikel van het BW staat dat? Of ik antwoord krijg is iets anders maar als dat niet het geval is dan zou dat het moment zijn voor mij om 144 te bellen. Mensen die het paard hebben opgevangen en bezig zijn om het op te lappen zullen niet te beroerd zijn om antwoord te geven op een vraag. Je moet pas achterdochtig worden als ze daar moeilijk over doen. C'est la tone qui fait la musique. Als je het normaal vraagt krijg je een normaal antwoord.

Ik heb overigens inspectiewerk gedaan tot voor een paar jaar terug dus weet waar ik het over heb.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:06

Ben allang blij dat er 14 jarigen zijn die zich het lot van een dier dat misschien een probleem heeft aantrekken.
Hoeveel 14 jarigen zijn er niet die het niet interesseert hoe een dier er bij staat of ligt?
Of volwassenen die allemaal langs het aangereden waterhoentje op het dijkje rijden?
Fijn toch dat er nog mensen zijn die iets zien en ook zo gemotiveerd zijn actie te willen ondernemen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:35

Sjolvir schreef:
Ben allang blij dat er 14 jarigen zijn die zich het lot van een dier dat misschien een probleem heeft aantrekken.
Hoeveel 14 jarigen zijn er niet die het niet interesseert hoe een dier er bij staat of ligt?

En hoeveel 14 jarige kindjes bellen wel niet met 144 met een groot probleem, verwaarloosd, mishandeld dier wat niet zo blijkt te zijn... maar ach, sielugh.... Ik ben het met je eens hoor, prima dat kinderen zich het lot van dieren aantrekken! Maar ik begrijp wel waarom er een grens in leeftijd getrokken wordt.

Yinnar schreef:
En daar zijn we weer. De aannames. Je weet totaal niet hoevaak en waarom ze bij mij zijn geweest of dat het misschien om een kwestie ging waar ik niets mee te maken had.

Je hebt het zelf over "ik heb nog niemand over de vloer gehad die verstand had van paarden". Goed, of je hebt ze vaker over de vloer gehad en kun je dit zeggen, of je hebt ze één keertje over de vloer gehad en dan overdrijf je wat betreft dat geen van hen verstand had van paarden. Want dan heb je gewoon een keertje de verkeerde gehad die bij een zielig hondje had moeten gaan kijken. En eerlijk gezegd interesseert het me geen moer waaróm ze bij je zijn komen kijken, ik hecht dan gewoon meer waarde aan iemand anders z'n mening. Het zekere voor het onzeker zeg maar. En dat mag ik ook gewoon. Net als jij het niet eens mag zijn met mijn mening.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:57

TS reageert helemaal niet meer in het topic, hoop toch wel te lezen hoe het verder is afgelopen.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:05

misschien is ze het paard nu wel zelf aan het 'redden'

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:06

oud of niet zo hoort een paard er niet uit te zien! vreselijk!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:07

my_precious schreef:
TS reageert helemaal niet meer in het topic, hoop toch wel te lezen hoe het verder is afgelopen.

TS is voor het laatst gisteravond online geweest.
Wellicht heeft ze het erg druk met school vandaag ;) ?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:25

Ik hoop ook op een positieve update.
Is er ook een mailadres van de stichting? Je zou ook een foto kunnen mailen om je melding kracht bij te zetten.