Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:54

En toch zijn er genoeg fokkers waar je kunt rijden.
Heb tijd voor fokker gereden waar terlia vandaan kwam http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/51892
...... Mega paarden daar op stal.
Hoef maar te bellen en mag zo komen maar dat wereldje..... Is niet mijn weteld

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 22:59

Hier gebeurd dat inderdaad wel meer :j

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:00

Indilover schreef:
ben weer terug, voor de nieuwsgierige: de les op de fries ging goed, het is geen fries met veel knieactie dus viel erg mee, was wel ff wennen, maar heerlijk gereden, en totaal geen last van mijn rug..
Ben slome paarden gewend waarbij je veel been moest blijven geven,maar was bij deze helemaal niet nodig, dus was wel erg wennen, goed voorwaarst. Dus is me zeker mee gevallen.

Leuk! Heeft dit nog consequenties voor je zoektocht?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:01

Meeste fokkers zijn erg zuinig op hetgeen wat ze expres aanhouden , doen ze ook niet voor niets. Denk dat je dan wel goed moet kunnen rijden en gepresteerd moet hebben om op die paarden te kunnen en mogen rijden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:01

Seven schreef:
Maar weet zeker dat iemand jou wel een leuk dier wil aanbieden hoor Karin als het niet door jou komt dan wel alleen al om jou mooie schim te kunnen bewonderen.

Dat is me nog nooit gebeurd hoor! Maar ik zou best voor iemand een paard willen uitbrengen. :)
En m'n witje is dol op aandacht, iedereen is dus welkom. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:07

Aahhh vind jou schimpie zo leuk Karin volg hem al sinds je hem net had en dan woon je maar 20 min van me af en kom ik zo vaak langs je huis en elke keer zeg ik weer tegen vriend kijk dat is die mooie schim :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:18

Kom maar langs hoor, dan weet ik ook eindelijk wie je bent.
En mijn witte is toch niks voor jou, jij houdt niet van een trage. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:19

Ja das wel weer waar, dat kan ik niet goed rijden heb ze liever sneller :j
Als ik je weer eens zie op concour zal ik je wel even aanspreken.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:29

KarinvdM schreef:
Seven schreef:
Maar weet zeker dat iemand jou wel een leuk dier wil aanbieden hoor Karin als het niet door jou komt dan wel alleen al om jou mooie schim te kunnen bewonderen.

Dat is me nog nooit gebeurd hoor! Maar ik zou best voor iemand een paard willen uitbrengen. :)
En m'n witje is dol op aandacht, iedereen is dus welkom. :)

Je mag die van mij wel in het Z starten! ;)
Alleen zoals je weet, is ze niet bepaald makkelijk...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:38

Als je witmans kwijt moet karin, hij past prima naast mijn grasmaaier schimpie :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 02:05

kiana schreef:
Het paard loopt op eieren en zet zich helemaal vast in de rug. Op de rechte lijn is ie niet zuiver in draf. In galop dito met de achterhand. Dan naar galop-draf.....brrrr. Paard sluit zich ook af, lijkt het

Hebben jullie deze gezien ?
http://www.bokt.nl/markt/ad/76875/extre ... ige-hengst

Ik snap niet dat ze daar zoveel geld voor durven te vragen ! Vind het ook een risico om zo'n angstmepper te verkopen.....je zal maar een week later gebeld worden, dat ie gericht geslagen heeft en het niet goed afgelopen is.

Je had me kunnen vragen naar de reden hoor :)

als ik hem aanbied voor 2000 loop ik véél meer kans een semi-penny-vrouwtje te treffen die hem een soort van wil "temmen" of "redden"
zijn volle zus is meervoudig kampioen, zijn hele familie doet het goed in de shows, dus qua lijnen en uiterlijk is ie meer waard (10.000 of in die richting) maar omdat er nog wat werk aan zit vraag ik dat natuurlijk niet :) Maar ik ga hem zeer zeker niet goedkoop wegdoen met het risico zoals genoemd.
Dan hou ik hem liever zelf :+ ondanks dat ik in de volle russen zit en niet in de volle polen ;)

overigens verwacht ik hem niet op korte termijn te verkopen, ondanks dat ik al serieuze reacties heb op hem. Ik ben heel kritisch dus bij het minste beetje twijfel aan iemands kunnen klik met hem dan doe ik het niet. Als ie straks zelfverzekerder is en we hem overal kunnen aanraken zonder dat ie in elkaar krimpt of bijna gaat liggen uit angst dan heb ik er meer vertrouwen in dat het wel goed komt :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 08:50

jeej ik heb jullie alweer gevonden hoor!

Dees das wel leuk die veiling! Samen kijken?

Op t werk hebben ze weer erg leuke paarden binnen gekregen. o.a. een heel ruige schimmel!
Zal eens kijken of ik daar snel foto's van kan spammen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:10

Dees schreef:
Youngster, was je er ook aan begonnen als je niet bij toeval zo'n dier zelf had gehad?
Het hebben is natuurlijk een ding. Maar het aantrekken, al dan niet via koop... waar begin je aan?
Het is nogal een behoorlijke beperking. Er is mee te leven, vast, maar een beperking is het wel.

Vind trouwens dat er de laatste tijd toch wel heel leuke goedkope paarden op internet te koop staan!

Dat weet ik niet, als het dier mij aansprak misschien wel.
Maar ik wist hiervoor ook niet wat het ons ging brengen, moet eerlijk zeggen dat als ze hengst was geweest dat ze er nu niet meer was.
Ze heeft ook al een veulen gehad en dat ging ook supergoed. :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:12

Nimber, top! doen we!

Seven, in deze tijd kun je leuke twee-jarigen voor weinig kopen... daar heb je rijtechnisch dan wellicht niet 'right now' wat aan, maar volgend voorjaar kun je daar al rustig mee aan de gang. Is dat dan niet wat voor jou?

Shamal, als je zo thuis bent in de arabieren, waarom krijg je deze dan niet goed? Dat verkoopt toch veel dankbaarder? Zoals je het beestje nu beschrijft, is het gewoon vragen om moeilijkheden...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:14

Dees schreef:
Nimber, top! doen we!

Seven, in deze tijd kun je leuke twee-jarigen voor weinig kopen... daar heb je rijtechnisch dan wellicht niet 'right now' wat aan, maar volgend voorjaar kun je daar al rustig mee aan de gang. Is dat dan niet wat voor jou?

Shamal, als je zo thuis bent in de arabieren, waarom krijg je deze dan niet goed? Dat verkoopt toch veel dankbaarder? Zoals je het beestje nu beschrijft, is het gewoon vragen om moeilijkheden...

ik heb hem gister geruild en ik heb bijna al mn paarden te koop wegens gezondheidsproblemen. Ik krijg hem wel goed hoor, maar als ik iemand vind voor hem die dat ook kan dan ben ik ook happy :)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:16

Nimber schreef:
jeej ik heb jullie alweer gevonden hoor!

Dees das wel leuk die veiling! Samen kijken?

Op t werk hebben ze weer erg leuke paarden binnen gekregen. o.a. een heel ruige schimmel!
Zal eens kijken of ik daar snel foto's van kan spammen

Van buitenhuis? Zien zien :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:32

Sabientjeuh schreef:
Je mag die van mij wel in het Z starten! ;)
Alleen zoals je weet, is ze niet bepaald makkelijk...

Dat zou ik lekker zelf gaan doen! :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:45

Seven, heel veel sterkte vandaag!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:47

Vanmiddag om half 5 gaan wij de spielberg merrie uitproberen.
Zal me benieuwen,neem de camera mee.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:07

ShamalArabs schreef:
Je had me kunnen vragen naar de reden hoor :)

als ik hem aanbied voor 2000 loop ik véél meer kans een semi-penny-vrouwtje te treffen die hem een soort van wil "temmen" of "redden"
zijn volle zus is meervoudig kampioen, zijn hele familie doet het goed in de shows, dus qua lijnen en uiterlijk is ie meer waard (10.000 of in die richting) maar omdat er nog wat werk aan zit vraag ik dat natuurlijk niet :) Maar ik ga hem zeer zeker niet goedkoop wegdoen met het risico zoals genoemd.
Dan hou ik hem liever zelf :+ ondanks dat ik in de volle russen zit en niet in de volle polen ;)

overigens verwacht ik hem niet op korte termijn te verkopen, ondanks dat ik al serieuze reacties heb op hem. Ik ben heel kritisch dus bij het minste beetje twijfel aan iemands kunnen klik met hem dan doe ik het niet. Als ie straks zelfverzekerder is en we hem overal kunnen aanraken zonder dat ie in elkaar krimpt of bijna gaat liggen uit angst dan heb ik er meer vertrouwen in dat het wel goed komt :)

Alle begrip juist voor deze keuze, kan me inderdaad erg vinden in je idee om geen weggeef-prijs te hanteren. Je kunt beter de juiste personen treffen die dezelfde mogelijkheden zien en zich realiseren waar ze aan beginnen, dan pro-penny 'leuk ik red een pony' vrouwen met te weinig ervaring.
Jammer dat ik juist moet inkrimpen, vind het een zeer aansprekend paard en aangezien ik toch niet meer zo graag rijd en liever grondwerk had ik het een serieuze, leuke uitdaging gevonden. Hoop dat je snel een fijn plekje voor hem vind waar hij zich thuis mag voelen.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:36

ik kreeg een berichtje van hh over die veiling.. maar dat zie ik niet zo zitten :o want volgens mij gaan ze daar voor weinig weg :) en onder dekgeld :oo ai!

veel plezier dees en kim! :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:38

De beteren niet hoor Lisch, die leveren best nog geld op.
Maar de gewonen gaan inderdaad voor rond dekgeld. Sommigen er boven, anderen eronder.
Die veiling is écht een kopersmarkt :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:43

Een leuke 2 jarige is zeker een optie Dees :j
Dus als iemand een fokker of dier weet 2-2,5 dan heb ik ook zeker interesse.(Merrie :D )

Is wel een idee lisch kan je bij die veiling geen prijs aangeven dan wat je minimaal wil??

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:47

ja denk het wel seven! vent had er niet zoveel oor naar :o veulen is goed zat daar niet van :)
lijkt me best leuk om mee te maken :o maar veel moeite en dan een heel laag bod vind ik dan weer zonde van tijd en kosten :o

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:49

weet nog wel een 2.5 hengst mag dat ook?