Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:00

@Goos ik vind de 007 leuk. In welke prijsklasse zit hij?

Goos_Horses

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:09

is zeker een erg leuke 5 jarige! Dank je.

steinstein prijsklasse €6000-€10.000

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:12

Goos_Horses schreef:
is zeker een erg leuke 5 jarige! Dank je.

Hmm jammer

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:21

Goos_Horses schreef:

Voor die 10 jarige OO seven := :o veel geld voor wat ik zie op het filmpje....

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:23

filmpjes en foto's vertekenen nou eenmaal, zo krijgt men een beetje een beeld en voor een goed paard betaal je ook in deze tijd nou eenmaal nog geld.
Tevens worden alle paarden die wij aanbieden in de fimpjes gereden door een 14 jarige meisje die net van de manege af komt. Dit heeft ze'n voor en nadelen voordeel is dat het karakter van het paard goed naar boven komt en nadeel is dat niet alles eruit komt wat erin zit.
Echte geinteresseerden komen toch wel kijken, de ruiter maakt het verschil.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 23:34

Film of foto moeten wel verkopen....

Afbeelding

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:19

Laatst bijgewerkt door lisch op 12-09-12 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:19

Goos, waarom laten jullie de paarden rijden door een exmanege klantje?
Lijkt me toch dat je je paarden op zn best wil presenteren dus ook met de beste ruiter van stal?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:39

Dat vind ik ook een interessante vraag Alja. Ik vind de Valdez geen onaangenaam paard om te zien, de OO7 Heb ik minder mee, hij toont tenminste niet heel veel kwaliteit op dat filmpje en ook niet M niv. waardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:44

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:56

Leuk veulen!

Voor mij zou het wel positief zijn als een paard gereden kan worden door eentje vers van de manege af ... ECHTER, ik zou wel ook een filmpje willen zien waar het paard wel door een ruiter gereden wordt die iets meer vraag. Toch wanneer ik daarvoor 300km in een auto moet zitten. Als dat in de buurt is zou ik daar geen punt van maken, maar als daar heel wat afstand overbrugd moet worden, zou ik toch graag een beetje een globaler beeld hebben voor ik in mijn auto stap.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:58

Idd en goos verkoopt toch ook veel naar het buitenland heb ik begrepen, vind dan dat de eisen voor filmpjes en fotos wel wat hoger kunnen liggen anders kun je die mensen toch nooit naar je verkoop stal lokken :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:07

Nu ja, misschien kunnen andere mensen daar wel dooruit kijken maar het gaat voor mij er ook over hoe een paard erop reageert. Er zijn paarden die als er wat meer druk op komt toch echt "veranderen" onder het zadel, niet alleen qua presentatie, maar ook qua attitude.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:11

Ik vind de Sandro hit wel heel gaaf Goos!

Das wel een heel leuk veulen Vonneke!

Gister iemand die belde voor ons veulen maar geloof niet dat ze terug gaan bellen om te komen kijken.
Ook echt vage vragen of ik wel zeker wist dat de afstamming bekend was. Euh ja anders staat wel afstamming onbekend in de ad toch?

Mochten jullie nog iemand weten?
http://www.bokt.nl/markt/ad/68949/hengstveulen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:52

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 09:54

Ik vind het bij goos dr flmpjes ook storend dat een manege ruiter ze zo slecht presenteerd de prijs is er wel naar dat ze naar niveau worden gereden. Een dier wat M loopt en niet eens in aanleuning kan blijven en onregelmatig gaat bewegen onder de ruiter, zal ik niet naar gaan kijken.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:13

zal vanavond even uitgebreid reageren waarom we ex manege klanten erop laten rijden.
Krijg vandaag eerst klanten die even voor gaan als een uitleg ;)

Tevens worden de paarden naar het buitenland puur op de filmpjes verkocht.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:34

Seven schreef:
Ik vind het bij goos dr flmpjes ook storend dat een manege ruiter ze zo slecht presenteerd de prijs is er wel naar dat ze naar niveau worden gereden. Een dier wat M loopt en niet eens in aanleuning kan blijven en onregelmatig gaat bewegen onder de ruiter, zal ik niet naar gaan kijken.

Precies Seven of het moeten hele domme klanten zijn...maar goed die bestaan :+

Kom zeg Goos, dat meisje zit er best netjes op ook al vraagt ze er niks van (er zijn mindere ruiters),
maar de mijne gaat met een veel mindere ruiter toch echt niet slecht in de aanleuning,
uit elkaar en onregelmatig lopen :P dan schort er toch echt iets aan de basisafrichting!
Dan zou ik nooit dat geld voor een 10 jarige durven te vragen, daarvoor moeten ze wel fijn na te rijden zijn, ook door een mindere ruiter!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:44

even een gaatje gevonden om toch te antwoorden.

Bij het bedrijf is het de bedoeling dat de paarden snel de reveu passeren. Er is dan ook geen vaste stalruiter in dienst, voor echte serieuze klanten worden er nieuwe filmpjes gemaakt waar ik de paarden rijd, echter moet ik 1.45 uur rijden voor ik bij stal ben dus is het niet haalbaar dat ik de paarden met regelmaat train. Bij geen bijzonder heden ga ik 1 maal per week daar heen om de paarden even weer aan de hulpen te zetten.
De paarden die echt wat in hun mars hebben (voornamelijk springpaarden) gaan naar een stal een stukje verderop waar ze in training komen en op niveau gebracht worden.
De paarden worden hier bewust gereden door manege meiden om aan te tonen dat de paarden ook bij de minder ervaren ruiters rustig zijn, dat hun echte kwaliteiten er niet uit komen is waar.
Serieuze mensen vragen ook altijd om een filmpje met mij erop waar de kwaliteiten er beter uit komen.
Als er tijd is maken we sowieso filmpjes waar ik de paarden rijd, maar ik doe pas sinds kort "samen" met hun en dus hebben we nog niet alle paarden duidelijk op film. Het is de bedoeling dat dit wel gaat veranderen in de toekomst.

Listiglistje, we hebben paarden die minder ogen op het filmpje voor meer verkocht serieuze mensen komen wel kijken die gaan niet af op een filmpje of foto.
Je doeld op de OO7, die is officieel M geklasseerd klopt dat het filmpje beter niet online kan staan (die beslissing is nou imo niet aan mij) maar paard loopt bij mij zo een M proef zonder problemen.
Tevens is de stal meer gebasseerd op springen en de meiden die er rijden (2 stuks van 14) die zijn ook meer springrichting en ja die krijgen nou eenmaal uit een dressuur paard niet het onderste uit de kan
Wij verdienen ons deel en als een andere stal/ ruiter ervoor kiest om het paard echt weer op niveau te trainen en het dan door te verkopen is hun pakkie an, wij ons deel en als een ander er b.w. €10.000 aan wil verdienen is dat aan een ander.

Als het niet duidelijk is, vraag gerust!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 10:59

Er zit wel een heel verschil tussen het onderste uit de kan halen en het dier zo rijden dat het geen pas regelmatig loopt.
Het minste wat ik toch verwacht is een dier die correct en zuiver de gangen laat zien, is een dier M verwacht ik ook wat verzameling en zijgangen.

Als je 10.000 vraag voor een dier dan kan je toch niet aankomen met zo'n filmpje zorg dan gewoon voor een correcte ruiter er zijn meiden genoeg die wel leuk kunnen sturen en niet betaald hoeven te worden.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:17

Iemand die nog een paar goede stallen weet die connecties hebben zodat ik die kan mailen of ze wat hebben staan of kennen? :P

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:28

Wie zegt dat er €10.000 voor gevraagd word? Ze doen het al de nodige jaren op deze manier en de zaken lopen goed. Wat ik zeg serieuze mensen gaan niet af op een foto of filmpje, die komen zelf kijken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:34

Goos_Horses schreef:
Wie zegt dat er €10.000 voor gevraagd word? Ze doen het al de nodige jaren op deze manier en de zaken lopen goed. Wat ik zeg serieuze mensen gaan niet af op een foto of filmpje, die komen zelf kijken.

Maar het aantal mensen wat afhaakt op de filmpjes kom je nooit te weten omdat die dus niet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:36

Nicole schreef:
Iemand die nog een paar goede stallen weet die connecties hebben zodat ik die kan mailen of ze wat hebben staan of kennen? :P

Hebben ze bij DWH niks staan? Ben daar ook een keer geweest en die hebben veel leuke hengsten staan :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:39