Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:08

Bo_Cassey schreef:
Zullen we leeftijd laten rusten? Dat is niet echt een punt dat ze kan aanpassen.......

Ze kan zich wel beseffen dat je niet weet wat je niet weet en dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid méér is naarmate je jonger bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:09

Zoals al eerder gezegd, ik ga niet op een weg waar 80 mag met paard rijden.
Ik geloof nu een jaar geleden, hebben we beredenpolitie gehad op stal omdat we een paard voor hun hadden.
Ik er eerst op in de bak, toen oom agent in de bak. Oom agent wou graag ook even buiten rijden. Toch koos ook hij voor de berm!!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:09

Ja het wordt ook gewoon gedoogd op dat soort plekken, omdat het veel veiliger is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:10

Bo_Cassey schreef:
:= Voelt ook iemand een mop aankomen? :=

kom maar op, ik hou wel van een geintje.. :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:10

Heb niet heel het topic doorgelezen, maar wielrenners staan bij mij ook in de ergernissen top 3 tijdens het rijden.
Mijn paard is over het algemeen wel braaf, maar ieder paar schrikt wel eens. Dat hoor je te weten (leer je toch echt bij je theorie examen auto of brommer) en dus rekening mee te houden.
Als je weet dat je paard schrikkerig is vind ik dat je niet alleen naar buiten moet gaan, maar een beetje meer respect van sommige andere weggebruikers mag toch ook zeker wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:11

Haha, inderdaad.
Maar ik ga zo naar bed, voor 12 uur slapen natuurlijk want ben nog niet volwassen he...

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:11

amykimmie schreef:
Haha, inderdaad.
Maar ik ga zo naar bed, voor 12 uur slapen natuurlijk want ben nog niet volwassen he...

Komop meid. Nu begin je zelf ook erg flauw te doen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:12

Wie begint hier nu over de leeftijd.. :+

Sunnda

Huertecilla schreef:
Bo_Cassey schreef:
Zullen we leeftijd laten rusten? Dat is niet echt een punt dat ze kan aanpassen.......

Ze kan zich wel beseffen dat je niet weet wat je niet weet en dat dit met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid méér is naarmate je jonger bent.

laten we het er maar op houden dat verstand met de jaren komt, en bij sommige nooit...

Ga je nog reageren om mijn twee eerdere post HC of is het DNA er nog niet aan toe...

Anoniem

Ja, dat weet ik. Maar ik moest gewoon weer even mijn ei kwijt!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:14

amykimmie schreef:
Ja, dat weet ik. Maar ik moest gewoon weer even mijn ei kwijt!

snap ik....de steekhoudende argumenten zijn nog niet voorbij gekomen....je leeftijd is inmiddels op heel bokt wel bekend :roll:

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:16

amykimmie schreef:
Waarom zou ik niet volwassen zijn?
Noem eens een voorbeeld.
Ik vind het namelijk nogal onvolwassen om zomaar dingen te gaan roepen, vooroordelen noem je zoiets geloof ik?

Jemig amykimmie, de toon maakt de muziek ;) en jouw toon is niet een van de "mooiste" :x ....
Ik snap goed dat je het gedrag van de wielrenster asociaal vond/vind en wat ik al eerder schreef, ik vind het iig oliedom dat de meeste fietsers het risico nemen om een flinke mep van een paard te kunnen krijgen door dermate dicht langs een paard te rijden.
Maar dat betekend (helaas voor jou :+ ) nog steeds niet dat jij in je recht staat ;) . Hoe je het ook wendt of keert: een paard hoort niet op een fietspad en daardoor ben je sowieso fout.
Het is onvolwassen om hier op een drammerige, arrogante toon op mensen te reageren die uitleggen wat jouw rechten en plichten als ruiter zijn ;) .
Dat die rechten en plichten jou niet aanstaan, veranderd helaas niets aan de feiten ;) .

gekvanfleur schreef:
Gaan we weer.....nogmaals, dat is onzin en helemaal niet volgens de wet!!! Op een 80 KM weg hoor jij als ruiter absoluut niet thuis!!

Jammer maar helaas: ook al klinkt het onlogisch, een paard "hoort" wel degelijk op de 80 km weg thuis.
Al ben ik het wel met je eens dat dat een wet is die nog uit de pre-historie is en die met het drukke, snelle verkeer van vandaag de dag niet meer up-to-date is (maar dat is weer een andere discussie ;) ).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:17

_/-\o_ dank je sterre.

Misschien kom jij beter over dan ik

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:17

Gewoon wat normale waarden, normen en respect voor elkaar en elkaars hobby zou fijn zijn.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:18

Vandaag kwam ik twee wielrenners tegen die netjes zachter gingen fietsen bij mijn pony. Maar sommige wielrenners houden geen rekening. Heel vervelend als je even in een lastige situatie zit.
Het is per persoon verschillend. Er zijn asociale wielrenners en er zijn asociale ruiters. Dat maakt het niet makkelijker.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:19

Ik snap de wet hoor Quera en ik zie in dat je gelijk hebt. Maar ik ga toch ECHT niet met m'n paard op een 80 kilometerweg lopen :)) .

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:20

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:20

Hier ook en ik woon in de polder, maar als ik hier gewoon fiets of wandel met 1 van mijn paarden. en er komt weer een zooitje aan, die niet normaal kunnen doen. en die vloeken en tieren omdat ik zogenaamd in de weg loop. die kunnen van mijn part de ...... krijgen. mooi dat ik niet voor zo'n stelletje randdebielen aan de kant ga. Trouwens ik ben al aan de kant, en ik ga echt niet voor hun de berm in. ik heb net zo veel recht nl om daar te zijn dan hun...... case closed. Kan me echt opvreten op dat moment, maar ik moet zeggen dat er ook normale hele beleefde wielrenners tussen zitten, ze zijn zeldzaam maar toch. dus als die vriendelijk vragen, sure ga ik echt wel aan de kant hoor. gewoon een kwestie van wederzijds respect toch? ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:21

LisaLuna schreef:
Ik snap de wet hoor Quera en ik zie in dat je gelijk hebt. Maar ik ga toch ECHT niet met m'n paard op een 80 kilometerweg lopen :)) .

Ik doe het zelf ook niet bij een 80 km weg hoor. Maar wettelijk moet het wel. Nu rijd ik al een paar jaar geen paard meer Maargoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:21

Zoals al eerder gezegd reed ook oom agent van de bereden politie in de berm. Er zitten tevens 2 onoverzichtelijke bochten in de weg, wat het erg gevaarlijk maakt om daar te rijden.
Ik probeer ook niet in mijn recht te staan. Rechten en plichten is okee, maar is het ook geen plicht om rekening met elkaar te houden, in wat voor situatie dan ook? De weg is heus niet van mij alleen, maar tegenwoordig denken de wielrenners dat dat wel voor hun geldt. Het is al tientallen keren voorgekomen dat ik met fiets, te paard of lopen in de berm gedrukt werd, of werd afgesneden, of gewoon werd uitgekafferd. Misschien arrogant, maar dan wordt ik op een gegeven moment wel even boos ja.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:22

Bo_Cassey schreef:
Zullen we leeftijd laten rusten? Dat is niet echt een punt dat ze kan aanpassen......

Wat betreft onwetendheid bij mensen: mensen zijn groepsdieren en herkennen angst instinctief. Wanneer ik een paard angstig gedrag zie vertonen, zie ik mensen eromheen (leek of niet) ook reageren en afstand zoeken.
Verder weet iedereen dat paarden groot, sterk en zwaar zijn, en dat ze kunnen schoppen.

En dat valt in de praktijk dus nog vies tegen. In mijn ervaring in elk geval :)

MusicIsLife

Re: Ik word er niet goed van!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:24

Ik ben een keer door een wielrenner in de berm geduwd. Die vond dat hij niet genoeg ruimte had terwijl het fietspad heel smal was.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:24

Nou moet eerlijk zeggen, als ik de bereden politie hun werk zie doen op de straat :') als de paarden rustig lopen doet iedereen stoer en weetik veel, maar zodra de paarden harder gaan of gaan dribbelen ofzo, gaan mensen toch snel opzij :')

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:25

amykimmie schreef:
Zoals al eerder gezegd reed ook oom agent van de bereden politie in de berm. Er zitten tevens 2 onoverzichtelijke bochten in de weg, wat het erg gevaarlijk maakt om daar te rijden.
Ik probeer ook niet in mijn recht te staan. Rechten en plichten is okee, maar is het ook geen plicht om rekening met elkaar te houden, in wat voor situatie dan ook? De weg is heus niet van mij alleen, maar tegenwoordig denken de wielrenners dat dat wel voor hun geldt. Het is al tientallen keren voorgekomen dat ik met fiets, te paard of lopen in de berm gedrukt werd, of werd afgesneden, of gewoon werd uitgekafferd.
Misschien arrogant, maar dan wordt ik op een gegeven moment wel even boos ja.

Dat begrijp ik wel hoor, hoort bij je leeftijd. := (sorry, ik kon het niet laten)
Welterusten allemaal. :evaw:
Laatst bijgewerkt door Doma_clasica op 31-07-12 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:27

Huertecilla schreef:
quera schreef:
Ruiters moeten volgens de wet minimum 14 jaar zijn om op de openbare weg te mogen rijden. Deze leeftijd wordt echter teruggebracht naar 12 jaar, op voorwaarde dat men vergezeld is van een ruiter van ten minste 21 jaar oud. Bestuurders van gespannen moeten daarentegen minstens 16 jaar oud zijn.

Niet in NL.

Leeftijd is in zoverre relevant dat piepkuikens simpelweg geen tijd hebben gehad om kennis/kunde/ervaring op te doen.
Howewel daar uiteraard individueel verschil in zit is het niet voor iets dat men de jaren des onderscheids pas bij 18 begint te tellen.
Wie zeg 35 is weet dat diens ´zijn´; DNA + eigen levenservaring vooral 16 (of zo) plus is. Dus zo´n 20 jaar.
Met 19 heb je (uitzonderingen met een extreem bewogen leven bevestigen de regel) echt nog geen benúl noch perspectief.
Ik dacht daar zelf toen ik 19 was (en met vriendin zelfstandig/onafhankelijk woonde) uiteraard ook anders over maar het is wel gewoon zo. Ik was toen in jaar 1, dus met stand DNA + (vrijwel) 0.
Voor studenten met een kunstmatig verlegnde afhankelijkheid schuift dat naar hogere leeftijd.

Het is ook totáál anders wanner je van je zelfverdiende salaris - vaste lasten - huishoudbudget je paard en evt verzekeringen betaalt of je ouders je een pony betalen; je zelf de eindverantwoordelijk voor jezelf en je rijdier bent of dat je ouders de penis zijn.

Gatverdamme HC, ga even ergens anders elitair lopen doen. Een beetje met dure woorden schrijven kan ik ook wel, en alhoewel ik ook geen 16 meer ben zo uit de hoogte doen met je "piepkuikens" is nergens voor nodig. Natuurlijk ben je op je 16e nog niet volwassen en volledig ontwikkeld etc. daar ben ik het helemaal mee eens maar het heeft geen nut om dat in dit topic aan te gaan lopen (en blijven) stippen. Dat is ook erg sneu en het voegt echt niks toe.