Lynn_FDA schreef:Gaat ie dood?![]()
Damn hoe lomp... Lees het topic even door joh.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
listiglistje schreef:Fijn dat het de goede kant op gaat!
Ik zie er niets meer aan, dus je kan denk ik deze zomer gerust een poging wagen![]()
En ik denk dat hij je nog zal verbazen, de mijne was echt veel slechter op die leeftijd, maar loopt nu toch succesvol in de sport!
Des te meer spieren je kweekt des te makkelijker ze het het hebben....
Kramperigheid is bij de mijne altijd gebleven, dus alleen de smid is lastig, maar voor de rest is er goed mee te leven
Maar aan die van jou heb ik helemaal nooit wat gezien!
" Anders wordt hij onzeker/gespannen en dan gaat hij zijn voorbenen kruisen. Al bedenk ik me nu dat het ook een kwestie van gehoorzaamheid was, want hij is net zo ongeduldig als zijn moeder, maar Frum gaat dan met zijn voorbenen klauwen als hij boos is / het hem niet zint. Dan wordt het een gevecht en krijgt hij spanning = problemen. Maar als ik dat in alle rust met hem oefen en hij wordt beloond voor zijn medewerking en geduld, dan is hij bij de smid het makkelijkst van mijn drie paarden. Dat is wel een klein nadeel van de opfok. Als veulen hebben wij en de smeden veel geinvesteerd in zijn opvoeding, maar in de koppel worden ze toch even wat anders bekapt. Logisch, want er zitten er genoeg bij die geen opvoeding hebben gehad en dan moet je je als smid maar zien te redden. Hij heeft wel een krampbeen, maar schiet niet in de kramp, dus daar hebben de smeden geen last van. Hij tilt hoog op en laat dan meteen zakken, dan is de spanning weg.

uxgranta schreef:Heel jammer van de ataxie en de kramperigheid want buiten dat is Frummel een heel aantrekkelijk paard om te zien.
Vraagje: heb je al eens magnesium geprobeerd? Volgens paardenkliniek De Lingehoeve helpt dat om te ontspannen waardoor de kramperigheid zou moeten verminderen. Je zou het dan dagelijks moeten voeren.
Succes met hem en hoop dat je hem nog lang als gezelschapsdier kan aanhouden.
Pauline schreef:Hmmm aanleren om in stap op te stappen? Dat doen legio mensen omdat hun paard niet stil wil staan, dan kun jij het vast ook.

Hij vindt het zoooo gezellig.
Ik wens jullie al het beste.
). Wie weet wat de tijd jullie brengt, gewoon maar zien. Hij had geen beter baasje kunnen treffen denk ik zo!