Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:39

Ik ben zelf niet op zoek naar een paard, maar ik vind het altijd leuk om een beetje rond te neuzen :D
De merrie die ik postte sprak me toevallig erg aan (op de taktfouten in de draf na dan).

@Cath_16
Misschien is het niks of heb je hem al gezien, maar ik kwam deze net per toeval tegen en aangezien ik me herinner dat jij een Spaans paard zoekt :j
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/95681/zoekid/727

Yelly

Romanoff, er zijn toch ook mensen die juist een 'laag' budget hebben, omdat ze na aanschaf voldoende achter de hand willen houden :)? Ik had ook een relatief laag budget (vond het zelf nog best een aardig bedrag hoor, maar als je al die bedragen in dit topic hoort, was mijn budget ronduit laag) :+ Ik had wel meer kunnen besteden aan de aanschaf, maar dan had ik naar mijn idee veel te weinig reserves op de bank staan ;)

Dierenartskosten kunnen in korte tijd erg hoog oplopen. De dierenarts is voor Unique geloof ik drie keer op stal geweest en we zijn drie keer naar de kliniek geweest en dat heeft mij ook in relatief korte tijd aardig wat geld gekost! Behandelingen hadden voor haar geen zin meer, maar als dat wel zo was geweest, had ik het vreselijk gevonden als ik dat niet had kunnen betalen!

Ik spaar nu ongeveer 100 Euro per maand. Als ik mijzelf een ruimer budget toegekend had voor de aanschaf, had ik amper reservers meer gehad en het sparen zou dus ook niet zo hard gaan. Daarom heb ik er bewust voor gekozen een leuk bedrag achter de hand te houden, waarmee enkele kliniekbezoeken eventueel (hopelijk is dat niet nodig) kunnen worden gedekt.

Nanno_123

ja ik heb ook gezegd nooit meer een merrie, mijn oog is nu ook op een merrie gevallen and i'm so in love..
werd al kwart over 8 wakker en t eerste wat ik dacht is MERRIE!!

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:42

heb je info over de merrie?
Merries zijn juist super :D

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:43

Jenn_Mellow schreef:
Ik ben zelf niet op zoek naar een paard, maar ik vind het altijd leuk om een beetje rond te neuzen :D
De merrie die ik postte sprak me toevallig erg aan (op de taktfouten in de draf na dan).

@Cath_16
Misschien is het niks of heb je hem al gezien, maar ik kwam deze net per toeval tegen en aangezien ik me herinner dat jij een Spaans paard zoekt :j
http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/95681/zoekid/727

Heb een tussenpersoon die voor mij in Spanje kijkt en al afgesproken dat ik bij haar een paard ga kopen.
Toch bedankt hoor, het is wel een mooi dier. :)
Laatst bijgewerkt door Cath op 31-05-12 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:54

Seven schreef:
heb je info over de merrie?
Merries zijn juist super :D

ja de merrie die ik gister liet zien, united x jetset :~

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:54

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:59

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:00

Vind het ook een beetje een vreemde advertentie..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:01

Kijken is kopen? Dan is er in ieder geval nog niemand geweest om te gaan kijken. En eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen dan... apart!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:02

en ik vind der hals en halsaanzet niet zo geweldig!
Idd geval geen paard waar ik warm voor zou lopen :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:03

Ik lees mee, hoewel ik er nog niet aan toe ben, want ik zit in een gekke situatie...

Heb een merrie, ruin en veulen. De ruin is officieel van mijn moeder, maar ik rijd hem al jaren en start hem Z. De merrie is echt van mij, heb ik zelf zadelmak gemaakt en een veulen uit gefokt. Ik rijd haar nu eindelijk wat meer door. Ze loopt M1 en ik hoop toch ooit ook met haar Z te rijden. (Mag ik wel eens vaker starten dan de 1x per jaar waar ik nu op zit.) Daarna wil mijn moeder haar af en toe recreatief rijden. We wilden gebruik maken van de goedheid van de ruin voor als het jonge paard naar huis kwam, want dat is een 200% braaf en verkeersmak paard, dus handig als leerpaard/steun voor mijn jonkie. De Z-ruin zou dan later dit jaar te koop komen, want ik ga werken (klaar met studeren) en ik red het niet om dan 3 paarden te rijden en hem op Z niveau te houden. Met rust neemt hij geen genoegen en ik kan vanuit de Z moeilijk omschakelen naar recreatief rijden. Vandaar de moeilijke, maar volgens mij goede beslissing om hem te koop te zetten.

Wij zijn nogal gek met onze paarden en neigen wat naar de Penny-achtige kant. :Y) Dus verkopen gaat bij ons wat minder zakelijk. Ik had zelfs al opzetje van een website voor hem gemaakt, voor bij de advertentie:

http://everyoneweb.com/bammes/

Maar nu gebeurt er dit: [VVDD] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Heel mijn toekomstplannen in duigen.

Ik weet niet of Frum kan blijven leven. Zo ja, dan neem ik absoluut genoegen met hem als weidepaard. Ik weet ook niet of dit nog wat verandert aan het verkopen van Bam. Maar het lijkt er wel op dat ik aan een nieuw paard zit als ik uitgereden ben met de merrie. Misschien laten wij haar toch weer dekken, maar dan wil ik wel weer graag 1 paard hebben om te rijden. Het zij als opvolger voor de merrie, het zij als invaller voor Bam als we hem ondanks de nieuwe situatie toch willen vekropen. Ik had me helemaal verheugd op mijn eigen fokproduct, was de perfecte timing, leuk weer opnieuw beginnen met een jong paard. Het liefst maak ik ze zelf zadelmak. (Heb nooit doorgereden paarden of pony's gehad.) Maar op dit moment weet ik het allemaal niet meer... Het is ook nog veel te vroeg, maar ik lees toch maar mee. Misschien helpt het me om de juiste beslissing te maken.

Alja schreef:
ik zou ook nooit op een paard gaan zitten die niet voor gereden word.
heb vroeger twee jaar op een handelsstal gereden en toen maakte het me niks uit maar nu echt niet meer!

vertrouw geen enkele verkoper op hun mooie blauwe ogen ;)

Nou, ik heb geen slechte ervaringen, maar ik ben achteraf wel heel naief geweest. Toen wij op zoek waren naar een braaf recreatiepaard voor mijn moeder, heb ik op paarden gereden die een jaar hadden stilgestaan. En ik was de eerste die er weer op klom. :+ Of dat ze super verkeersmak zouden zijn, maar de verkopers er nooit mee buiten reden...

Maar bij ons loopt het altijd raar en we komen altijd weer met iets anders thuis. Ik heb nog NOOIT een paard of pony gehad die is voorgereden. :7 Of ze waren niet zadelmak of ik zat er zelf als eerste op.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:09

@ yelly; ik heb t over mensen die een paard kopen en hun hele budget uitgeven en dus niks overhouden.
Als je dan 2000 euro tot alles beschikbaar hebt, ben je niet reeel.
Maakt mij wat uit of de een 1 koopt vn of 3000 of 10.000 het gaat om het geld wat je daarnaast nog overhoud :)

Kijken = kopen. Daag! Dan zoek ik wel verder!
Straks ist een rotknol ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:11

heb even gereageerd in je topic lorette!
wat verschrikkelijk allemaal!

ben al sinds dat je ventje hebt gehad fan van jou en je paarden en er is nu echt een toekomst droom die wegvalt voor jou...

vind Bammes ook echt geweldig, als hij te koop komt ga ik me melden als toekomstige koper om een keer op hem te mogen rijden ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:18

Ben al een tijdje aan het meelezen, mocht iemand nog wat leuks zoeken..

Wij hebben een Johnson X Ferro te koop staan (althans, nog niet op internet), 5 jaar, ruin, 1.75 groot en zadelmak. Kent de basisdingen ohz.
Dus mocht iemand nog zoiets zoeken.. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:24

Alja schreef:
heb even gereageerd in je topic lorette!
wat verschrikkelijk allemaal!

ben al sinds dat je ventje hebt gehad fan van jou en je paarden en er is nu echt een toekomst droom die wegvalt voor jou...

vind Bammes ook echt geweldig, als hij te koop komt ga ik me melden als toekomstige koper om een keer op hem te mogen rijden ;)

Thanks! En je bent welkom, hoor. :)

Met ventje gaat het heel goed. Die heeft het getroffen met zijn eigenaresse.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:25

Ilsemarie schreef:
Kijken is kopen? Dan is er in ieder geval nog niemand geweest om te gaan kijken. En eerlijk gezegd zou ik dat ook niet doen dan... apart!

Kijken is kopen betekend niet meer dan: Als je komt kijken ben je verkocht...

Sommige hier zijn wel érg achterdochtig hoor...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:26

oké die uitdrukking kende ik niet... dat heeft niks met achterdochtigheid te maken maar je er zijn genoeg rare mensen in de wereld dus vast ook wel een die zegt als je komt kijken moet je haar kopen. Dat zou mij niet verbazen. Dat die uitdrukking eigenlijk iets anders betekent kan ik niet weten :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:27

Nou ja, ergens vind ik het ook wat dwingend overkomen, dus zou het zelf nooit in de advertentie zetten. En ook om misverstanden te voorkomen als je de uitdrukking niet kent (vind ik niet vreemd, want je kunt het heel letterlijk lezen).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:35

die uitdrukking is al zo oud!
stond vroeger al regelmatig In de Strengen, Paard& Sport enz toen internet nog niet bestond zeg maar ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:36

c ponies gaan echt voor veel geld weg vind ik.
als er mee gestart is al gauw voor 2 a 3000 euro ander zit je toch al gauw aan de 1,5 a 2.
Uiteraard afhankelijk van papier, makheid etc.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:37

Ik vind t maar een domme zin. Alleen daarom zou ik al niet komen haha!
Bepaal zelf wel of ik een paard leuk vind of niet :)

Nahfijn :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:38

Sorry, maar als je dit heel letterlijk leest vind ik wel zeg maar... raar....
Wie gaat er nou bij een paard kijken als je vervolgens verplicht bent het dier mee te nemen?
En dat bedoel ik dus met dat er hier wel érg veel achterdocht is :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:39

Hoeft niet per se achterdocht te zijn. Mijn broertje bijv. neemt alles heel letterlijk, dus daar moet je soms een beetje rekening mee houden om misverstanden te voorkomen. Zo zijn er nog veel meer mensen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:41

Ja, dan kan je wel met heel de wereld rekening gaan houden...
nee, ik vind het heel raar om over zo'n zinnetje te vallen, maar goed :0