Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romanoff

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:48

Tja Dravers zijn nou eenmaal goedkoper :) en dan kan ie nog zo top lopen.
@ emma s; hmm ik zie wel vnalles leuks staan, tis ook maar net je smaak / budget :)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 08:55

ik heb een ontzttend leuk paardje gevonden, volgende week dinsdag word ze gekeurd en hopelijk kan ze dan met mij mee naar dr nieuwe stalletje :-) ik hoop t zooo!

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:08

maximosa schreef:
ook maar weer even reageren in nieuwe topic! *\o/*
Nog steeds te koop "Super Ruin'
lekker groot 1.70/1.75
palomino echt aparte kleur met super blonde manen.
M1 maar kan veel meer (nu getraind door Z2 amazone)
super in de omgang, een wel opgevoed paard.
Is echt de moeite waard om te komen kijken, ik kan filmpje sturen.

Er staat in de advertentie bij: Niet voor beginners, is dat omdat ie snel schrikt? En wat versta je onder beginners? (Ik rijd B/ L niveau)
In ieder geval was ik op die zin afgehaakt, maar ben toch wel benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:19

Vind dat altijd moeilijk als zo'n zin erbij staat.

Ik had een nogal rillerige merrie waarvan ik dacht dat ze niet voor iedereen geschikt zou zijn.
Kwamen er kijkers, bleken pas een jaar recreatief te rijden. Had ze gezegd dat ze het mochten proberen en het ging prima!

Is zo moeilijk inschatten. Met een ervaren ruiter die flink klemde ging ze aan de haal.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:22

Om die zin zou ik ook afhaken. Als je nou vermeld wat hij kan doen kan iedereen voor zichzelf inschatten of ie dat aankan of niet! Of maakt hij misbruik vn iemand zijn onkunde?
Een ervaren ruiter wil niet zeggen dat ie nergens bang van is. Terwijl n recreatie ruiter denkt hmm en gaat weer verder :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:38

vonneke schreef:

Ik had een nogal rillerige merrie waarvan ik dacht dat ze niet voor iedereen geschikt zou zijn.
Kwamen er kijkers, bleken pas een jaar recreatief te rijden. Had ze gezegd dat ze het mochten proberen en het ging prima!

Is zo moeilijk inschatten. Met een ervaren ruiter die flink klemde ging ze aan de haal.

Ben ik het helemaal mee eens, mijn Engelse Volbloed merrie was bij mij altijd heel erg kijkerig, op een gegeven moment kon ik door een auto-ongeluk niet rijden en ging er een ander meisje op rijden, bij haar keek ze nergens na, na een tijdje stapte ik er weer op en was ze weer kijkerig :?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:36

valine schreef:
Volgens mij heb ik nergens in mijn advertentie staan dat mijn paard de galop niet beheerst of niet kan galopperen. Hij heeft nog moeite met de balans maar beheerst alle 3 de gangen onder het zadel en aan de longe.
En omdat het een Draver is mag hij niet te veel kosten? (beest heeft 1x een kwalificatie gelopen en bakte er niks van, maar goed)

Helaas inderdaad omdat het een draver is mag hij niet te veel kosten. Kort door de bocht je mag je handen dichtknijpen als je er 800-1000 voor krijgt, en dat alleen omdat hij goed onder het zadel gereden is. De markt is al slecht en op een draver zit bijna niemand te wachten. 't is triest maar waar.
Misschien kun je hem nog aanbieden op het draverspraat forum of op een enduranceforum daar zitten meer liefhebbers dan hier op bokt.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:44

@valine, er staat dat je een paard zoekt om verder mee te komen in de dressuur, als hij alle gangen goed beheerst dan kan je deze daar toch gewoon voor gebruiken? Hij zou t in mijn ogen niet raar doen tussen de KWPN'ers.. Of is er een andere reden dat hij weg moet :)?

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:47

Allemaal erg veel succes met het bekijken van jullie eventuele nieuwe paard :)
Ik wil jullie nogmaals bedanken, want ik heb gisteren mijn nieuwe peerd gekocht *\o/* *\o/*
ben echt zoo blij :D

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:48

gefeliciteerd Tuc!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:48

Ach, hij moet niet weg, hij mag weg. Maar ik ga hem niet weggeven voor een banketstaaf prijsje. Ik zie wel wie er voor komt en komt er niemand voor dan mag hij lekker blijven staan. :D

Ik weet ook wel dat de markt op zijn gat ligt, maar omdat het "maar" een Draver is wil dat nog niet betekenen dat ik er niks voor kan vragen.
Hij heeft gewoon 3 gangen, geen extra gangen die de meeste Dravers hebben. Hij kan springen, loopt een aardig rondje dressuur en is super verkeersmak. Volgens mij niet anders dan elk ander recreatiepaard ;) Daarbij komt ook nog eens dat ie gezond is en superbraaf op stal en in de omgang.

Maar goed, dit is een topic voor mensen die een paard zoeken, niet die er eentje willen verkopen. Ik wou Gun alleen even onder de aandacht brengen en vertellen dat ik ook weer op zoek ga naar een ander paard, that's all

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:51

Nellekeee schreef:
@valine, er staat dat je een paard zoekt om verder mee te komen in de dressuur, als hij alle gangen goed beheerst dan kan je deze daar toch gewoon voor gebruiken? Hij zou t in mijn ogen niet raar doen tussen de KWPN'ers.. Of is er een andere reden dat hij weg moet :)?

Nee hoor, er is geen andere rede waarom hij weg "moet". Gun kan prima mee tussen de Kwpners maar ik zie hem de M of hoger nog niet halen. En daarbij wil ik verder met een jong en groen paard.
Maar zoals ik al eerder heb gemeld, de prijs is een vraagprijs, hij mag weg, hij moet niet weg. Kan ik er niemand voor vinden dan mag hij lekker blijven. ;)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:55

Gefeliciteerd Tuc!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:56

ruitje schreef:
Wat een schatje!!

2000 voor een draver die niet alle gangen beheerst is echt 1000 teveel... Zou zelf ook andere prijzen willen zien want het zijn onwijs gave paarden, maar voor 2000 kom je toch hele andere paarden tegen :)

nou dat bedoel ik dus..

dravers zijn niet heel veel waard en ze zijn er ook tussen de 700 en 1000 euro en voor die 2000 euro dier ervoor gevraagd word zijn er ook kwpners te koop die wel de galop beheersen..
maar snap dat er emotionele waarde bij aanzit :)

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:58

Tuc schreef:
Allemaal erg veel succes met het bekijken van jullie eventuele nieuwe paard :)
Ik wil jullie nogmaals bedanken, want ik heb gisteren mijn nieuwe peerd gekocht *\o/* *\o/*
ben echt zoo blij :D

Gefeliciteerd! We willen natuurlijk wel een foto zien ;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:17

Nog proficiat Calypso !

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:56

Gefeliciteerd tuc *\o/* !
snel een foto plaatsen!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:21

Ik lees ook weer mee, heb 2 topics geleden onze nieuwe topper al gevonden, maar ik vind het nog steeds interessant om mee te lezen!

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:53

hoi allemaal,

Heb in het eerste topic ook al van me laten horen, maar door drukte met school even geen tijd gehad.
Na een aantal bezichtingen heb ik nu mijn lijstje compleet.

Maar mijn Lijstje is.

Geslacht: Merrie/ruin
leeftijd: 4-10 jr.
Kleur: Maakt niet uit.
Niveau: gereden en wel braaf.
Stokmaat: 1.65 of groter.
Budget: 3500 euro.

Ik zoek een groter paard of een breder paard(ben zelf 1.84m slank postuur) wat braaf gereden is niveau maakt niet uit.

groetjes Karin

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:08

Even een quote uit het vorige topic.
Mindfields schreef:
Iemand nog op zoek naar een superleuke en heel mooie haflinger van 5 jaar oud? Heerlijk te rijden, iets puberaal maar niet gemeen. Licht in de hand en fijn aan de hulpen.

Dit is mijn knappe binkie die te koop staat, dus indien er vragen zijn stel ze gerust aan mij of aan Mindfields!

Zelf ben ik druk op zoek en heb echt al een hele boel leuke paarden in mijn favorieten staan, zowel marktplaats als bij sporthorses!
Dus binnenkort maar eens die paarden in het echt bekijken.

Voor degene die een nieuwe topper hebben gefeliciteerd en geniet ervan!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:09

@ Marleen_ waarom doe je hem weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:44

Ulfeino schreef:
[naam] schreef:

Ben ik het helemaal mee eens, mijn Engelse Volbloed merrie was bij mij altijd heel erg kijkerig, op een gegeven moment kon ik door een auto-ongeluk niet rijden en ging er een ander meisje op rijden, bij haar keek ze nergens na, na een tijdje stapte ik er weer op en was ze weer kijkerig :?

Ikzelf kon er alles mee, super braaf dier maar nadat het mis ging met twee stalgenoten dacht ik niet geschikt voor beginners. Achteraf was het dus meer: niet geschikt voor onhandige ruiter hihi

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:44

@Romanoff Wegens geen klik. Ik ben te onzeker en te bang om hem verder te begeleiden dat gaat me aan het hart maar het is beter voor hem om ergens anders een fijn leventje te krijgen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:59

Is er iemand die zaterdag 5 mei naar JVDH gaat? Ik zoek namelijk nog iemand met wat verstand van paarden, die zo wat op het eerste zicht kan vertellen of een paard wel of niet correct loopt. Ik neem wel al twee mensen mee die wat kennis hebben van paarden, maar een derde persoon zou mij wat meer zekerheid geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 14:14

Arabiertje, wat ga je toch doen op zo'n grote stal met zoveel verhalen als je er weinig verstand van hebt?