Another Penny-Topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

myrtedandy

Re: Another Penny-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:36

@shanibet ; hopelijk die penny's nog wel even op hun plek gezet wat ze je paardje hebben aangedaan?! echt afschuwelijk!

theelepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:19

niet met een penny ervaring gemaakt maar met een "vaderrr". op het erf waar de bak is is ook een kleine boerencamping. leuk en aardig, ik moest met het paard van de wei naar de bak over een stukje van de camping om daar te longeren. paardje was zeer onrustig op die dag en zag overal spoken. komt een klein mannetje van 4 aan rennen, van achteren en stormt op haar af. paard schrok maar schopte gelukkig niet, anders was ik de pineut geweesd. aan de kleine uitgelegt dat hij noooooit van achter een paard moet benaderen dat hij niet kent, met een strenge moeders blik. kindje kijkt droevig en gaat weg om mn vriendje tijdens het bankdrukken lastig te vallen. ik lekker aan het longeren, net eindelijk zo ver dat ze het principe van hoofd omlaag begrijpt en tijdens een aantal rondes volhoudt. zie ik uit mn ooghoek iets kleins aanrennen en bevoor ik haar op de noodrem kon gooien (aan de longe natuurlijk ook zo makkelijk) stond die IN de bak IN de weg van het paard. zij vol in de ankers en ik zweet op mn voorhoofd, en paardje nog maar gek doen ook omdat ze schrok. en de kleine blijft in de bak staan.
man was ik boos! ik dus in een niet lieve toon: "kijk dat er nu uit de bak komt gvd!" :(
komt vaders 10 minuten later aan waarom ik zo tegen zn zoon bezig was, er was toch niets gebeurd, ik moet me niet zo aanstellen en de volgende keer komen ze nooit meer naar deze camping toe. _-:(

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:25

pf wat een domme vader zeg!
ik moet juist denken aan hoe ik me laatst kapot heb geergerd aan een meisje wat midden in de speeltuin zo nodig haar pony moest longeren tussen kinderen van 1 t/m 5 jaar .
Ze liet ook vaak de longeerlijn los(ze had m heel losjes vast)
Pony ging er een paar x bijna vandoor en ze liet de pony ook tussen de bomen door lopen met gevaar dat de pony erom heen liep en in de lijn verstrikt raakte.
Gelukkig (voor haar)ging ze net weg toen ik er iets van wilde zeggen :(

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:52

dieuwertje_ schreef:
lindeee_ schreef:
Nou meiden, jullie hebben tenminste die arme ponytjes niets echt aan gedaan..
Dit is gewoon echt een domme PIEP

http://www.youtube.com/watch?v=ca5b21vt ... re=related

dat fimpje vind ik echt zielig. op het begin zakken ze door de sneeuw, ze gaat rijden op een blinde pony, crossen op een veelste kleine shet..
ik vind dat niet kunnen :n
maaarja dat vind ik

Hier gruw ik dus zo ontzettend van, dat ze het dan nog 'bloopers' durft noemen. Op een te kleine pony klimmen en inzien dat je helemaal fout was, tot zo ver snap ik het nog, dat is mij zelf ook nog overkomen, net als vele anderen waarschijnlijk. Als ik dit zie daarentegen... Nee, ik vind het heel jammer dat dit meisje nog op een paard màg klimmen van eigenaren van deze paarden en haar ouders.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:38

Soms zijn Penny's toch ook wel vermakelijk. Laatst gehoord op de manege waar ik met mijn paard sta: "Oh! Elke keer al ik Bliksem zie val ik bijna flauw! Ik vind hem zoooo mooi!"

Ik vond het toch wel erg schattig :)

Mystric8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:15

Hoi daar.
Ik heb ook ervaring met Penny's ja...
Een paar dagen terug was ik net op weg naar de stalling waar mijn paarden stonden, kwam er opeens zo een meisje aan, volgensmij was ze 10 of 11.
Vroeg ze zo: mevrouw ( beleefd :o ) bent u Elise Van Laarm? Ik verbaast; ja, hoe weet je dat. Van een wedstrijd.
Toen de vraag waar ik zo om moest lachen: verzorgt u Totilas? Ik: nee.
Zij: o, dat kan niet want die verzorg ik.
Ik nep-verbaast: o, echt? Dan kun je wel heel goed rijden!
Zij: ja, ik help altijd met hem warm te rijden en te verzorgen en ik rij ook wel eens wedstrijden, en thuis heb ik nog een shetlander die hoger dan 1 meter kan springen ( of zoiets ).
Ik: waaauuuw _O-
Zij: ja, ik moet nu weg naar mijn shetlander ( ze zij er geen naam bij ).
Ik: oké doei, ik moet nodig naar Salinero toe.
Ik heb nog nooit iemand zo zien kijken :roll: :D

Dat was mijn Penny ervaring.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:16

Hhaha

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:14

Gisteren kwam er een meisje van 6 bij ons en die ging een stukje buiten rijden op een oude makke witte pony. De ouders zouden meelopen dus helemaal leuk.

de pony zat nogal onder de losse haren van de wintervacht dus toen ze er aan kwam hebben we nog even samen gepoetst.
toen zei ze dat ze al echt heel lang paard reed. :j haar vader die er naast stond zei lachend, ze rijdt zo'n anderhalf jaar nu. :')
En ze had ook al heeeel vaak in galop gezeten en reed normaal op veel grotere pony's :j. Ik stond er maar lachend naast en zei maar heel vaak, "zoo wat stoer!"
toen ze er naderhand afstapte zei ze dat de pony toch best wel groot was (zo groot als een welshje ongeveer ;')).

vond het best wel schattig, en het meisje was verder best verlegen behalve dus op het gebied van haar "paardrijkunsten" haha.

noortjeabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:07

Hahaha !

Gelukkig heb je daar geen last van als je je paardje bij huis hebt :o

Een paar jaar geleden had ik nog een huurpony, daar reed ik ook wedstrijden mee.
En iedere keer als ik op vakantie ging of een paar dagen weg was, werd de pony gewoon meegenomen op buitenritjes door die meisjes die daar ook wel eens kwamen, of ze gingen gewoon 'trainen' in de bak. :')
De eigenaar vond het allemaal goed, dus ik kon er weinig aan doen. Maar ik weet wel dat ik daar echt niet blij mee was toen :n

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:16

Mystric8 schreef:
Hoi daar.
Een paar dagen terug was ik net op weg naar de stalling waar mijn paarden stonden, kwam er opeens zo een meisje aan, volgensmij was ze 10 of 11.
Vroeg ze zo: mevrouw ( beleefd :o ) bent u Elise Van Laarm? Ik verbaast; ja, hoe weet je dat. Van een wedstrijd.
Zij: ja, ik help altijd met hem warm te rijden en te verzorgen en ik rij ook wel eens wedstrijden, en thuis heb ik nog een shetlander die hoger dan 1 meter kan springen ( of zoiets ).

_O-

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:21

Mystric8 schreef:
Hoi daar.

Knap hoor, elke keer op je fiets ff heen en weer naar duitsland :')

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:23

Nee Totilas komt los naar haar toe gedraafd duhh... :roll:

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:23

anais96 schreef:
Nee Totilas komt los naar haar toe gedraafd duhh... :roll:

hoe kan ik daar nou niet aangedacht hebben :oo hij komt natuurlijk direct als ze roept *D

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:44

Penny's for life! Heb er op de manege ook nog mee te maken gehad. Was er zelfs nooit een, heb van thuis meegekregen dat je nooit aan iemand anders zn spullen mocht zitten. Was een braaf meisje haha.

Heb zelf wel 'aanvaringen' gehad met penny's.
Toen ik mijn paardje kocht( hoe oud was ik, 10?) stonden mijn ouders nog met de manege eigenaar te praten terwijl ik mijn paard vertroetelde.Mijn zusje was er ook( toen 8) en aaide een ander paard. Kwamen toen ineens 2 grotere penny's aanzetten (12jr). Begonnen die me toch verhalen aan te praten, ja dat paard is van ons, wij gaan het huren dus je krijgt haar helemaal niet en nog geblablabla. Ikzelf ben een vrij rustig persoon dus negeerde hen. Maar natuurlijk gingen ze door. Kwam mijn zusje doodleuk aan, en jullie laten nu ONS paard met rust en ook mijn grote zus ja! Jullie zijn 2 gemene meisjes die niet eens een paard verdienen!

Volgens mij zijn die huilend weggerend.Weggejaagd door een 8jarige. Kan er nog steeds om lachen als ik er aan denk. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:48

Breezke schreef:
Penny's for life! Heb er op de manege ook nog mee te maken gehad. Was er zelfs nooit een, heb van thuis meegekregen dat je nooit aan iemand anders zn spullen mocht zitten. Was een braaf meisje haha.

Heb zelf wel 'aanvaringen' gehad met penny's.
Toen ik mijn paardje kocht( hoe oud was ik, 10?) stonden mijn ouders nog met de manege eigenaar te praten terwijl ik mijn paard vertroetelde.Mijn zusje was er ook( toen 8) en aaide een ander paard. Kwamen toen ineens 2 grotere penny's aanzetten (12jr). Begonnen die me toch verhalen aan te praten, ja dat paard is van ons, wij gaan het huren dus je krijgt haar helemaal niet en nog geblablabla. Ikzelf ben een vrij rustig persoon dus negeerde hen. Maar natuurlijk gingen ze door. Kwam mijn zusje doodleuk aan, en jullie laten nu ONS paard met rust en ook mijn grote zus ja! Jullie zijn 2 gemene meisjes die niet eens een paard verdienen!

Volgens mij zijn die huilend weggerend.Weggejaagd door een 8jarige. Kan er nog steeds om lachen als ik er aan denk. :')

geweldig _O_

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:05

Heb alles van 1 tot 11 gelezen. wat een verhalen :n
moet er niet aan denken dat je paard zomaar gepakt word.
Gelukkig sta ik op een pensionstal. :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:19

Jep ik ken ook wel een paar penny meisjes..
Nu was ik zelf niet 1 die naar vreemde paarden ging..
Neee !! Deed gewoon hoefijzers onder mn rijlaarzen en ging al klik klakkend door t bos.
Dan deed ik dat ik een paardje was..en soms deed k ook een bit in..
Jep was echt gek.
En ohja mn vader had zelf hindernissen voor me gemaakt zodat ik kon springen.
Mijn record staat op 1.05m.

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:22

kani_ejj schreef:
Neee !! Deed gewoon hoefijzers onder mn rijlaarzen en ging al klik klakkend door t bos.
Jep was echt gek.

Haha! :') Das wel aardig van je vader! _/-\o_

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:37

kani_ejj schreef:
Jep was echt gek.

Haha wat leuk! :') Deed dat zelf ook.Nja het bit niet , dat zat niet lekker. :+

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:40

Penny's. Oh oh oh. Wat kan ik me soms aan ze ergeren zeg. Máár, ik houd me altijd in.
Laatst kwam een meisje op bezoek, zij mag van de eigenaars van de boerderij waar ik sta op hun kleine pony rijden. Okee, leuk, niks aan de hand.

Gisteren nam ze d'r vriendje mee ( ze is 7 :+ ), en ze vroeg of ze Saphira uit de wei mocht halen. Dat heb ik liever niet, aangezien Saphira nogal sterk kan zijn en nou eenmaal een lompe koe is. :')
Okee, dat vond ze niet erg. ''Mag ik dan wel een keer op haar rijden?'' -__-
Ik: Nou, voorlopig liever niet, dan wil ik even zelf met haar bezig zijn.
Zij: Oh okee. Mag ik haar dan nu poetsen?
Ughh. -__- Okeeokee, vooruit, dat mocht.

Dus ik bind Saphira vast, geef d'r wat hooi en begin haar te poetsen. Dan blijkt ze opeens met een ander paard bezig te zijn, en had ze al aan iemand anders gevraagd of ze dat paard uit de wei mocht halen.
''Umm okee, bedankt voor het zeggen...'' dacht ik toen. Maarja, ze zijn nou eenmaal nog hartstikke jong, hebben nog geen benul van wat ze doen en vinden alles met paarden natuurlijk harststikke leuk en spannend, dus echt erg vond ik het niet.

Ik vind penny's in het algemeen niet zo erg hoor, laat ze maar lekker praten over hun ''eiguh'' stoere zwarte hengst waarmee ze héél goed kunnen rijden. Zolang ze maar niet de hele tijd rond mij heen rennen, en vragen of ze kunnen helpen, rijden, poetsen, snoepjes geven etcetera. Na het 10x op een dag gevraagd te hebben is het wel genoeg.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:51

Zolang ze niet aan je paard en spullen zitten is het geen ramp nee, maar je hebt van die extreme gevallen.

Pennymeisje heeft een halve bak van mijn snoepjes opgemaakt in een korte tijd, was best een grote bak. Ik kwam haar nooit tegen, laatst wel gelukkig en heb haar ff flink duidelijk gemaakt van mijn snoepjes af te blijven. Jewel is helemaal vervend |( Vind zij niet erg xD maar nu wel een bedelpony.

Wat wel grappig is, is dat ze met haar gaat 'wandelen', en elke keer gaat ze terug in stal staan omdat jewel te druk voor haar is. gaat ze lopen, terug in stal, lopen, terug in stal, lopen, terug in stal. :') Jewel is niet mijn pony, en van de eigenaar mag ze ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:02

Alleen nog maar de eerste pagina gelezen (de rest doe ik straks, wat een verhalen :') ), maar ik heb er gelukkig niet zoveel last van, ook al sta ik op een manege, haha. Ligt er ook aan wanneer je gaat, als je wat later of juist eerder gaat dan zijn al die kindjes er niet. Wel heb ik heel vaak gehad dat meisjes ineens heel aardig tegen me gingen doen en een paar weken later ineens vroegen of ze m'n pony mochten verzorgen/rijden. Eh, nee :') En inderdaad dat ze vragen of ze mogen helpen met poetsen, haha, maar dat vind ik ook niet erg op zich.

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:12

Mag ik mij hier ook melden? :')

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:31

Tuurlijk welkom :P

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:43

oww wat een verhalen hier!