Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Stalgenoot knipt zomaar in manen... wat nu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:14

Is er al meer nieuws TS? En heb je nog foto's? Ben namelijk best benieuwd naar het resultaat van haar daad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:44

Melissa schreef:
Er is hier sprake van een bekende dader en opsporingsindicatie, dus lijkt mij niet dat het dan een Sepot wordt. Daarnaast wordt de zaak eerst gedraaid bij de recherche van de politie en zal de dame in kwestie gewoon als verdachte haar verklaring af moeten komen leggen. Neem aan dat topicstarter genoeg bewijs heeft, dus zie de reden er niet van in waarom OM de zaak zou seponeren.

Welk bewijs heeft TS dan? Dat verdachte tegen haar heeft toegegeven, is natuurlijk geen bewijs (zolang er geen getuigen zijn). Vandaar een sepot zeker niet uit te sluiten is, zolang verdachte het blijft ontkennen. Het lijkt mij stug dat er een volledig rechercheteam op een dergelijke zaak wordt gezet om bewijs te verzamelen.

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:51

Haar eigen staart afknippen!!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:02

Is wurgen een optie? }:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:03

demo_love schreef:

Wilt u pinnen of cash betalen? ~~}>

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:06

xxMaxx schreef:
demo_love schreef:

Wilt u pinnen of cash betalen? ~~}>

Cash, dat is wat minder traceerbaar. :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:08

Hoe moet het gebeuren? B-)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:12

:oo Jééézz.. Niet te geloven hoe haalt ze het in haar hóófd!
Wat zegt ze er zelf van? Heeft ze al iets van excuses aangeboden..?
Ik denk dat je misschien met haar even rond de tafel moet gaan zitten en net zo lang praten tot jullie een oplossing hebben waar vooral jij blij mee bent. Haar je stal uit laten mesten tot de manen weer zijn aangegroeid ofzo.. Of de manen van háár paarden afknippen. :=

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:15

Anne. schreef:
:oo Jééézz.. Niet te geloven hoe haalt ze het in haar hóófd!
Wat zegt ze er zelf van? Heeft ze al iets van excuses aangeboden..?
Ik denk dat je misschien met haar even rond de tafel moet gaan zitten en net zo lang praten tot jullie een oplossing hebben waar vooral jij blij mee bent. Haar je stal uit laten mesten tot de manen weer zijn aangegroeid ofzo.. Of de manen van háár paarden afknippen. :=

Ik snap niet waarom er iedere keer zulke debielen adviezen worden gegeven. Laat die paarden toch met rust, die kiezen er niet voor en hebben ook niks fout gedaan. Vind het onrechtvaardig als die eronder moeten lijden. :roll:

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:22

Sjongejonge zeg. Ik ben ook zo'n afschuwelijke idioot. :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:23

Anne. schreef:
Sjongejonge zeg. Ik ben ook zo'n afschuwelijke idioot. :j

Ja :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:25

Ania schreef:
Opvragen wat extentions kosten en haar ermee confronteren. domme doos hoort van andermans paarden af te blijven.

Wat ik net wilde zeggen. Op deze manier is én je paard geholpen, én zal zij leren van andersmans paarden af te blijven. Is ze nou helemaal gek? De eerste die dit doet met mijn paard, kan maar beter héél hard lopen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:26

+:)+

Maar wat moet je dan doen? Wat kán je doen? Dat mens is gewoon niet voor rede vatbaar. Ik blijf sowieso met m'n tengels van andermans paarden af. Dit is gewoon een eerste reactie.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:28

Anne. schreef:
+:)+

Maar wat moet je dan doen? Wat kán je doen? Dat mens is gewoon niet voor rede vatbaar. Ik blijf sowieso met m'n tengels van andermans paarden af. Dit is gewoon een eerste reactie.

Nee dat snap ik, het is gewoon; jij doet het, dan doe ik het ook. Maar is erg laag van niveau om dat dan ook te gaan doen. Ik zou zoals de meeste mensen aanspreken, ookal ben ik dan jonger, maar ik kan echt wel zeggen waar het op staat. Ik zou niet eens meer op die stal willen staan en niks meer met die mensen te maken willen hebben. Ik vind de staleigenaar ook een ontzettende slappe l*l. Vind het goed dat TS daar weg gaat.

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:31

WTF is dat voor een stalhouder?! Je mag er toch wel vanuit gaan dat je paard veilig staat?
En die 24-jarige is gewoon 'n gek wijf! Goed dat je paard daar weg is, wat 'n zooitje ongeregeld...
Sterkte met deze hele toestand! :(:)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 02:50

Giolli schreef:
haar eigen haren afknippen? Die van haar paarden? De gevangenis in? Rechter? Politie?! Gaat het wel helemaal goed met jullie?! De strot afbijten?!?!?! :x |o

Kan begrijpen dat je het echt niet tof vind, maar om nou een gruwelijke wraak actie te bedenken, dan ben je zelf ook niet helemaal eerlijk bezig.
Het is absoluut niet O.K wat ze heeft gedaan, maar het lijkt me wel zo rechtvaardig dat als je haar dat hebt gezegd dat dat ook duidelijk moet zijn.
En ga je je paard nou echt naar huis verhuizen vanwege zijn afgeknipte manen?! Weet je zeker dat er niet meer speelt daar op die stal waardoor je daar weg wilt? Kan me haast niet voorstellen dat je alleen daarom gelijk je koffers pakt...

Ze is 24 lees ik, wees volwassen, spreek haar er gewoon op aan. Zeg dat je dit absoluut niet wilt hebben, spreek dus haar vader er op aan en waarschijnlijk is dat genoeg. Ik begrijp dat je meer wilt doen en heel kwaad bent, maar als de volgende stap de politie is vind ik dat veel te ver gaan.

Meen je dat nou serieus?
Wat vind jij er dan rechtvaardig aan, aan haar er gewoon op aan te spreken? Ze is 24!!
Als ze op die leeftijd zo'n kansloze actie bedenkt, gaat 'haar gewoon aanspreken' echt niets uithalen hoor. En nee, dat is niet genoeg. Waarom zou het wél genoeg zijn? TS der paard ziet er waarschijnlijk niet meer uit, dat grietje heeft én aan een ander zijn paard (een levend dier!!) gezet, en daar de schaar in gezet. En dan is een gewoon gesprekje wel genoeg?! Moest het hier om een 12-jarige gaan, geef ik je waarschijnlijk gelijk. Maar kom op.. Na de miserie die zij teweeg heeft gebracht, mag ze er van jou vanaf komen met een gesprekje?!

Nee hoor. Die had ik persoonlijk kaal geschoren. Zoals een andere bokker aanhaalde, je gaat toch ook niet de vriendjes van 1 van je kinderen kort wieken? Dat DOE je toch gewoon niet. Zeker niet op die leeftijd. Nee, die had er bij mij ook niet zo maar vanaf gekomen.

En pa aanspreken.. Ze is 24 hoor. Gaat niks uithalen. En tuurlijk verhuisd ze der paard; want wat is het volgende?
Mijn beste vriendin heeft een keer rattenvergif in de etensbak van haar paard gevonden van een jaloerse stalgenoot. Lekker hoor! Ik snap best dat TS het niet zo ver wil laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:28

Rattengif? neem toch aan dat die aangifte heeft gedaan.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:33

Ik ben bang dat de vader van deze jonge vrouw niet veel beter weet.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:15

hoe is het nu TS?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:45

Ja, dat vraag ik me ook af. En ik ben ook benieuwd naar foto's van de schade. :j

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:13

Als ze een type is dat op wedstrijd gaat en de avond ervoor vlecht/wast en sochtends direct op trailer zet, dan zou je nog met vingerverf er een indianenpaard van kunnen maken *\o/*

En als ze vraagt waarom: om je paard op te fluffen voor de wedstrijd, is het eindelijk een blikvanger :')

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:22

xxMaxx schreef:
Is er al meer nieuws TS? En heb je nog foto's? Ben namelijk best benieuwd naar het resultaat van haar daad.

ik ben ook benieuwd of er al meer bekend is en natuurlijk ook naar de foto's

Mar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:26

Foto's voor bokt?Wat super sneu TS

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:33

Oh wat stom zeg dit :x
Ik was echt heel boos geworden...
Dat hoeven mijn verzorgstertjes niet te doen hier want dan kunnen ze vertrekken denk ik..
Want als ze dat denkt kan ze het alsnog normaal zeggen dat het paard er last van heeft en dan moet jij kijken wat je ermee doet niet zij..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:09

Mar_ schreef:
Foto's voor bokt?Wat super sneu TS

Hoezo sneu? We mogen toch best nieuwsgierig zijn naar hoe die meid haar paard heeft toegetakeld? TS vraagt ook om tips wat nu te doen met de manen; dan is het wel zo makkelijk om te zien hoe het nu is, toch?