Waarom ik geen paardenvlees eet en nooit zal eten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flowflessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:51

@ Marion71. Ik vind jouw reden op geen paardenvlees te eten, grote onzin !

Ik eet ook geen paardenvlees. Ik ben het wel met aardig wat mensen hier eens, dat paarden vaak in verhouding een veel
beter leven hebben gehad dan koeien, kippen en varkens. Maar ik vind het een akelig idee, aangezien mijn verzorgpony
van vroeger naar de slacht is gegaan en je dan toch aan een lief paardje gaat denken... ;)

Leo

Re: Waarom ik geen paardenvlees eet en nooit zal eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:34

Moderatoropmerking:
Ter informatie: er zijn enkele berichten weggehaald uit het topic omdat deze een goede discussie niet ten goede kwamen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:20

Flowflessie schreef:
@ Marion71. Ik vind jouw reden op geen paardenvlees te eten, grote onzin !

Ik eet ook geen paardenvlees. Ik ben het wel met aardig wat mensen hier eens, dat paarden vaak in verhouding een veel
beter leven hebben gehad dan koeien, kippen en varkens. Maar ik vind het een akelig idee, aangezien mijn verzorgpony
van vroeger naar de slacht is gegaan en je dan toch aan een lief paardje gaat denken... ;)

Mijn reden is dat een paard voor mij geen slachtdier is, maar een huisdier als een kat en hond. Wie ben jij om mijn reden grote onzin te vinden? Mijn reden is net zo persoonlijk als die van jou. Mss vind ik die wel onzinnig, verandert dat dan iets voor jou? Natuurlijk niet, en zo gaat het mij ook. Beetje genuanceerder discussiëren of reageren is wel zo gepast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:00

Mee eens, mijn meisje is ook mijn vriendinnetje, en ze is voor mij een huisdier. En ik zou haar wel willen laten schieten, maar ze gaat niet voor consumptie, mijn meisje wordt niet opgegeten. Ze is geen eten, ze is mijn dame waar ik dol op ben.
En dan gaat ze naar de Rendac, dat weet ik, dat is alleen maar omdat je een paard niet mag begraven. Ik mag mijn honden ook niet zelf begraven, maar dat maakt ze nog geen eten, en zeker niet voor de gemiddelde mens die er absoluut niet bij stilstaat wat hij/zij eet.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:04

Maar bij de rendac komt die in andere dingen terrecht,, zoals hondenvoer groene stroom korrels etc.. Dus of je dat nou liever hebt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:17

Hoeveel keus is er?

En.dat heb ik idd dan nog altijd liever dan dat mijn dieren opgegeten worden. Als ik ze zelf mocht begraven, deed ik dat. Er is niks eervols aan de dood, maar daarom zijn ze nog geen eten. Overigens eindigen ze niet als hondenvoer, het valt in categorie 3, non food, niet geschikt voor menselijke en dierlijke consumptie. Honden en katten komen in dezelfde bak, en die worden echt geen voer. Dus dat wordt idd energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:20

Je kan laten cremeren maar dat kost ook wel heel wat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:30

Energie is ook erg nuttig :j
Dat vind ik zelf wel een mooi idee, dat een dier ook na de dood nog nuttig kan zijn.

Nee, ik eet mijn eigen dieren niet op. Daar zit teveel emotie achter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:10

Yvank_ schreef:
Je kan laten cremeren maar dat kost ook wel heel wat.

Ja klopt, heb dat met mijn katje laten doen, Beau is ook gecremeerd, voor een paard is dat onwijs duur. Ik vind het energie-idee ook mooi. Maar een paard is voor mij geen slachtdier.
Ik heb lammeren met de fles grootgebracht, kalveren de melk gegeven, en daar kun je ook dol op zijn, maar dat ligt emotioneel toch anders. En dat mogen mensen hypocriet vinden, maakt me niet uit eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:15

Het gaat er toch niet over dat je je eigen paard moet opeten?
Maar over paardenvlees in het algemeen?
Ik heb een stier gehad, hij ging weg voor de slacht, ik heb tranen met tuiten gehuild, was voor mij ook geen slachtdier, hij niet. Maar als ikhet over rundvlees heb, dan heb ik het niet specifiek over hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:16

Yamcha schreef:
Hoeveel keus is er?

En.dat heb ik idd dan nog altijd liever dan dat mijn dieren opgegeten worden. Als ik ze zelf mocht begraven, deed ik dat. Er is niks eervols aan de dood, maar daarom zijn ze nog geen eten. Overigens eindigen ze niet als hondenvoer, het valt in categorie 3, non food, niet geschikt voor menselijke en dierlijke consumptie. Honden en katten komen in dezelfde bak, en die worden echt geen voer. Dus dat wordt idd energie.

Van paarden wordt oa gelatine gemaakt, dus eet je het waarschijnlijk toch ergens en verder lijm.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:18

Nee je mag je dieren niet begraven. Maar al mijn ratjes rusten in de tuin van mijn ouders hoor :j Met een paard wordt dat een beetje moeilijk natuurlijk, maar dan zou ik toch liever voor cremeren gaan (ipv rendac). Mits ik het kan betalen natuurlijk..

Er zijn trouwens wel speciale dierenbegraafplaatsen als ik me goed herinner.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:18

Mindim schreef:
Yamcha schreef:
Hoeveel keus is er?

Van paarden wordt oa gelatine gemaakt, dus eet je het waarschijnlijk toch ergens en verder lijm.

Dat komt toch uit botten? Hoeft toch niet specifiek paard te zijn?

Gelukkig eet ik alleen thuis vlees van de biologische slager, dier maakt mij helemaal niet uit. Een groenteburger maar de mcdonald vind ik nog lekkerder dan een normale burger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:20

xxMaxx schreef:

Gelukkig eet ik alleen thuis vlees van de biologische slager, dier maakt mij helemaal niet uit. Een groenteburger maar de mcdonald vind ik nog lekkerder dan een normale burger!

Nou, die sorteren ze er niet uit hoor, lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:22

Magrathea schreef:
Nee je mag je dieren niet begraven. Maar al mijn ratjes rusten in de tuin van mijn ouders hoor :j Met een paard wordt dat een beetje moeilijk natuurlijk, maar dan zou ik toch liever voor cremeren gaan (ipv rendac). Mits ik het kan betalen natuurlijk..

Maar wat heeft begraven van huisdieren met het eten van paardenvlees vs rundvlees en varkensvlees te maken?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:23

Mindim schreef:
xxMaxx schreef:

Nou, die sorteren ze er niet uit hoor, lijkt me.

Hoe bedoel sorteren ze er niet uit? Maar ik doelde erop dat jij zei dat het van paard komt, maar dat komt van meerdere diersoorten, dat bedoelde ik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:25

Mindim schreef:
Magrathea schreef:

Maar wat heeft begraven van huisdieren met het eten van paardenvlees vs rundvlees en varkensvlees te maken?

Yamcha had het over dat ze haar paard niet mocht begraven en daar ging ik nog even op in :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:28

Afbeelding
Waarom kun je met een maand of 4 deze beter eten dan een paard? Ze leven zo kort, geboren om te worden gedood, hun hele leven in een hok. Menig paard heeft het een stuk fijner, dan deze diertjes en deze zijn dan nog op een biologische boerderij. Met een beetje geluk worden ze fokzeug en mogen ze op het land, heel veel biggetjes werpen en als je uitgeworpen bent, mag je alsnog in de leverworst en wordt je opgesmikkeld. Waarom verdiend een varken dit meer dan een paard, omdat we daar mee hebben geknuffeld, nee, want het paard op je bord, is denk ik niet het paard dat je hebt laten slachten, want dan kun je aangeven of ze voor consumptie moegen worden gebruikt. Dus waarom geen onbekend paard voor je, maar wel een dier dat amper geleefd heeft?
@xxxMaxxx, ja dus ook paardenbotten.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:30

Ja dat snap ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:47

xxMaxx schreef:

Ja, wat snap je niet dan, paardenbotten zitten ook in gelatine en lijm evengoed als dat van koeien en varkens schijnbaar, zo duidelijk?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:54

Mindim schreef:
xxMaxx schreef:

Ja, wat snap je niet dan, paardenbotten zitten ook in gelatine en lijm evengoed als dat van koeien en varkens schijnbaar, zo duidelijk?

Je hoeft niet zo'n toon aan te slaan. Ik zei, er komen meerdere dieren voor in gelatine want jij bracht het over als alleen paarden. Onder meerdere dieren valt dus paard. Jij zei daarop als volgt dus ook paard. En ik reageer: ja dat snap ik. Ben geen lomperd zeg, hallo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:03

Wat voor toon? Ik zeg toch nergens dat er geen andere botten voor worden gebruikt? Ik weet dat paardenbotten daarvoor worden gebruikt, dus die noem ik.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:05

Mindim schreef:
Wat voor toon? Ik zeg toch nergens dat er geen andere botten voor worden gebruikt? Ik weet dat paardenbotten daarvoor worden gebruikt, dus die noem ik.

Dan is het goed. Het zijn gewoon botresten van alle dieren, dus paarden komt er zeker in voor maar dus niet specifiek. That's it

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:13

Tja, ik zou een eigen paard dus als het mogelijk is in porties verpakt zo weer meenemen en in de vriezer stoppen, mocht ik paard lusten. (ik lust het niet, dus geef haar voor consumptie mee). Ik vind dat juist een mooi eerbetoon.

In het wild worden dieren ook opgegeten als ze dood zijn, en ook als ze nog niet dood zijn. Alles gaat op, alleen een kaal karkas blijft over (en zelfs dat niet altijd). Dat is zoals het bedoeld is. Het is niet mogelijk geloof ik om je paard ergens in Afrika, Azie of Zuid Amerika neer te leggen als voedsel voor de dieren in het oerwoud, dus dan vind ik het een redelijk alternatief dat ik hem zelf opeet. En dat is voor mij respect voor het dier. Niet het weggooien naar de Rendac (maar hij is zo mooi ingeslapen), daarna wordt hij gewoon weggesmeten alsof het niets is. Opgepakt door de grote grijper en in een mobiele vuilnisbak gekieperd. Anoniem, tussen de koeien, schapen, geiten en whatever. Ja, dat is respect hebben voor je geliefde dier. Of cremeren waar alleen jouw gevoel wat aan heeft. Aan het vlees hebben meer mensen iets (en mogelijk dieren). Dan is een dier in elk geval niet voor niets gestorven. Voor mij is dat ultieme dankbaarheid en eerbetoon. Van de huid zou ik als het zou kunnen mooie dingen laten maken, zodat ik mijn geliefde dier altijd bij me heb. Ik vind dat dankbaarheid naar alles wat het dier bij leven voor me heeft gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:16

Amen!