Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:29

hihi... Stef, helaas is ie dan te jong...
liever heb ik een paard dat reeds ingereden is. ik ben wel benieuwd naar die grote die je wil verkopen!

@Calandra: Saffron verkopen?? wel vervelend om te horen, je bent zo gek met hem! in ieder geval succes!

en iemand anders vroeg zich af waarom mensen zo weinig consessie willen doen. '
Tja, voor iedereen is het anders. Ik ben bijvoorbeeld geen snelle beslisser. Ik heb sowieso zeker een jaar uitgetrokken om mijn droompaard te vinden. En ik vind ook dat dat paard moet zijn wat ik zoek. Mijn vorige paard was een ramp, en dat wil ik simpelweg zoveel mogelijk voorkomen.
Het allerliefste wil ik een paard van 5 of 6, die relaxed is, maar waar ik wel lekker op kan dressuren, die niet afgekart is en waar ik even verder mee kan. maar als ik daar een keer een week geen zin in heb, wil ik ook lekker naar buiten kunnen. En ik denk dat ik dat paard kan kopen voor 5000 euro.
Het is de bedoeling dat dat paard tot zijn 30e bij mij kan blijven. daar koop ik zo'n beest voor :D

maar ik heb al lang gezien dat dat heel lastig is. dus verhoog ik de leeftijdsmarge naar 3 tot 7. mijn prijs is al omhoog gegaan. ik vind vos met wit leuk, maar ik heb al lang gemerkt dat ik daar niet meer op kan letten. anders ben ik in 2014 nog zoekende...

kortom: ik doe al lang consessies! sterker nog, dat paard dat ik het laatste heb bekeken was 8. stom gezegd, dat beest is gisteren al 9 geworden, als we rekenen dat paarden op 1 januari een jaar ouder worden. Dus ja, een paard uit bouwjaar 2002 zeg ik met een gerust hart 'nee' en paarden die duurder zijn dan 8000 en ik merk ook dat dat paard zo'n bedrag ongeveer waard is en koper standvastig is, dan ga ik niet kijken...

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:30

wreckh schreef:
Dat ik zou vallen voor een fries, wie had dat gedacht. haha

haha! wilde je dat niet in eerste instantie???

als ik met een fries thuis kom, vallen er minstens 5 personen van hun stoel! _O-
(ik zelf ook trouwens! :D )

Snuupke

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:38

Ik lees ook weer mee....

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:41

Ik ook,
post even in dit topic zodat het bij mijn eigen berichten staat :P
Iedereen weer succes met zoeken!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:42

Nee, heb niet echt wat met friezen. (Hoezo geen concessies doen!)
Tuurlijk lopen er hele mooie friezen rond, maar meestal zijn dat dat hengsten (en een enkele ruin)
Mijn instructrice heeft 3 merries die ik evt mag kopen. De eerste heb ik al een flink aantal maanden op gereden, lief beest maar nee, had ik niks mee. Met de Euro Friesian Cup met de stal mee geweest en deze kwam uit de trailer en ik dacht direct, ze is leuk. Lekker compact en stevig en een heel lief hoofdje. Maar na een maand was ze wel weer wat naar achter geschoven in mijn gedachtes. Tussendoor bij paarden gekeken die me meer aanspraken. Waaronder dus een 10 jarige KWPN er die compleet in mijn plaatje past. Ben er al 4x geweest en dacht dat ik niet verliefd werd omdat ik dat niet durf ivm evt teleurstellingen. Wilde eerst nog wat meer paarden kijken. Vanmorgen gevraagd of ik 1 van de andere friezen mocht proberen. Er werd gevraagd welke van de 2 andere ik het leukst vond, nou deze dus. En toen ik haar uit de wei haalde was ik direct weer gecharmeerd en na het rijden was ik verliefd. Ze is heel stoer en heel vriendelijk. Een echte knuffel. Ze rijd heerlijk, gooit niet erg hoog op en fijn te rijden. Ze moet nog veel leren, maar loopt al super voor een 3,5 jarige.

@liserm94: Volgens mij woon je vlakbij mij? In Erm?? Herken ik op een foto van je profiel de kerktoren van Sleen op de achtergrond?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:52

@wreckh: Nee dat het Erm-gedeelte in mijn naam staat voor Ermke (naam van mijn paard) echt een vreselijke naam trouwens :P

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:54

ow, haha. Ik wist het niet zeker, maar omdat het leek of ik de kerktoren van Sleen op de foto zag twijfelde ik. Sorry. hihi.

Nu weer ontopic.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 07:05

Ingetje: veel succes vandaag met de keuring (gaat het trouwesn om de Lord Leatherdale die op MP staat?), ik zal voor je duimen!
Wreckh: veel plezier vandaag met rijden, ik hoop dat je er een goed gevoel aan over houdt.

Hebben jullie al de 2,5 jarige Zhivago merrie gezien op MP? Te vinden als je zoekt op "gave 2,5 jarige". Flinke dame. Ook dit paard "Mooie 3jarige merrie van Oscar onbeleerd" spreekt mij aan. Heb een paar weken geleden hier naar toe gebeld maar zit boven mijn budget ( 5800,=). Vind dit nogal wat voor een onbeleerd paard!

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:35

carovdg, het is idd de lord leatherdale van mp. Wel heel spannend.
De zhivago van mp zou ik vorige week ook naar gaan kijken, maar die hadden afgebeld. Is wel een leuke eigenaar. Ben er al eens naar een paard geweest kijken.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:03

ingetje ik duim voor je!

@carovdG
5800 voor een onbeleerde is niet altijd teveel hoor ;)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:00

ingetje succes! ik duim mee! :)

edit: arabiertje succes met je proefpaardje show je nog een foto van wanneer hij bij jou staat.
Vind het echt een plaatje, maar dat wist je al!;)

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:11

@arabiertje: veel plezier met je nieuwe paardje.
@ingetje: Veel succes vandaag.

Ik vind het erg spannend om mijn zoektocht te starten, heb er totaal geen ervaring mee en ik dacht dat ik wist wat ik zocht. Wat een paarden staan er te koop wat het nog veel moeilijker maakt.
En door sommige verhalen wat je hoort weet je niet wie je moet vertrouwen, ik vind het lastig hoor.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:26

@ingetje: succes!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:28

karin, ik voelde mij net zo bij mijn eerste paard, ik was trouwens wel gevallen voor de kleur en het ras die ik NIET wilde, maar toch had ik wat met dat beestje.
Sindsdien houd ik mij niet meer vast aan rassen of kleuren (hoewel ik bont altijd wel mooi vind)

Waar ik vandaag naar ga kijken is een valk veulen, weer heel wat anders dan wat ik in m'n wensenlijstje had staan :)

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:56

oke succes vandaag :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:14

Bedankt

Ingetje: succes vandaag!

Callandra: ik had je advertentie ook al gezien, kan nog niet geloven dat je saffron verkoopt....
Die andere kruising is ook erg leuk!

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:17

karinsd schreef:
Ik vind het erg spannend om mijn zoektocht te starten, heb er totaal geen ervaring mee en ik dacht dat ik wist wat ik zocht. Wat een paarden staan er te koop wat het nog veel moeilijker maakt.
En door sommige verhalen wat je hoort weet je niet wie je moet vertrouwen, ik vind het lastig hoor.

Herkenbaar hoor!

Mijn eerste paard kende ik al, daar was ik al 2 jaar als bijrijder mee bezig. Die kocht ik 7 jaar geleden dus zo'n beetje 'blind' over. Medisch verleden was bekend, rijstijl natuurlijk ook, eigenaar idem... dat is heel makkelijk.

Nu bij de aankoop van paard nr. 2 ben ik voor het eerst echt helemaal zelf op zoek gegaan. Via Marktplaats, Bokt etc. eerst advertenties scannen, tientallen, honderden. Eindeloos, om mijn eigen wensenlijstje scherp te krijgen. Vervolgens een tijd lang gaan rondrijden in het land en kijken naar paarden die me interessant leken. Hier en door ook proefrijden. En de eigenaren het hemd van het lijf vragen. Leerzaam, want soms zijn advertentie en werkelijkheid ver van elkaar verwijderd en soms doet de advertentie geen recht aan de werkelijkheid. Ben bij fokkers geweest, bij handelaren, bij privé eigenaren met een paard in de verkoop... Wel altijd serieus, ik ga de tijd van verkopers niet verspillen, het is geen spelletje. Ik heb dat overigens steeds in mijn eentje gedaan. Pas als het serieus werd, ging ik terug met mijn instructrice erbij. Dan wordt het pas echt spannend: goed kijken, 2e keer proefrijden, nog meer doorvragen op gezondheids- en gedragsaspecten etc. En dan uiteindelijk keuren, klinisch en RO, ook weer een nieuwe wereld voor mij.

En ja, er wordt vast veel gerommeld in 't wereldje. Altijd gezond verstand erbij houden, mensen meevragen, goed nadenken, de tijd nemen, allemaal standaard advies. Maar ergens blijft het toch een gok en gaat het altijd voor een klein deel ook over vertrouwen... Tot nu toe is dat bij mij goed uitgevallen!
Laatst bijgewerkt door EsterW op 03-01-12 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:34

Arabiertje* schreef:
Als ze in die twee weken proefperiode haar gedraagt, zoals ze haar vandaag gedragen heeft ja hoor. Nu ja, ze kan altijd wel eens wat anders zijn natuurlijk... Maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik. :j De voorwaarde zijn wel leuk bij Jansen van den hout, ik moet me geen zorgen maken over gerief want dat kan ik daar kopen. Twee weken gratis proef, en 6 maand garantie op verborgen gebreken.

Maar dan moet je in die twee weken proeftijd ook alles gaan doen wat je van plan was om te doen. Dus buiten rijden (ik geloof dat je dat ook graag wilde?) en uiteraard galopperen, van alles.

Verder doet die handelaar waar je dit paard vandaan hebt volgens mij alles volgens de regels. Handelaren zijn namelijk veel meer aan regels gebonden dan particulieren, lopen ook veel meer risico bij verkoop van paard dan particulieren. Je hebt bij hen als consument meer rechten.

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:43

bedankt voor de tips,
ga eerst even oriënteren en overleggen op de manege waar ik op dit moment rijd. Misschien weten zij nog iets. Zit nog op school en werk er ook bij ben bijna klaar. dus dan ga ik echt op zoek.

Het hoeft ook niet meteen goed te zijn, wil er echt zeker van zijn dat hij/zij bij mij past en dan wil ik er ook een lange tijd van kunnen genieten.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:50

hoi,

ik lees ook mee! Ik weet een super gaaf paard te koop. voor meer info PB!

hierbij de advertentie:

Afbeelding
Naam: Leroy
afstammeling: m Weischenrooschen x v London Derry http://www.youtube.com/watch?v=MZeA83uB ... re=related
Ergens heeft hij nog via zijn vader nog achterin een klein beetje volbloed mee die goedgekeurd is bij het Hannover stamboek.
geboren: april 2008
Licht aangereden (nog geen stap verkeerd gedaan!!!)
schofhoogte: zo rond de 1 meter 68 en 1 meter 72. Groeit zeker nog.
kleur: rood x goudvos
Laatst bijgewerkt door ismy op 03-01-12 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:56

KLinkt heel goed!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:58

Langcara schreef:
Arabiertje* schreef:
Als ze in die twee weken proefperiode haar gedraagt, zoals ze haar vandaag gedragen heeft ja hoor. Nu ja, ze kan altijd wel eens wat anders zijn natuurlijk... Maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik. :j De voorwaarde zijn wel leuk bij Jansen van den hout, ik moet me geen zorgen maken over gerief want dat kan ik daar kopen. Twee weken gratis proef, en 6 maand garantie op verborgen gebreken.

Maar dan moet je in die twee weken proeftijd ook alles gaan doen wat je van plan was om te doen. Dus buiten rijden (ik geloof dat je dat ook graag wilde?) en uiteraard galopperen, van alles.

Verder doet die handelaar waar je dit paard vandaan hebt volgens mij alles volgens de regels. Handelaren zijn namelijk veel meer aan regels gebonden dan particulieren, lopen ook veel meer risico bij verkoop van paard dan particulieren. Je hebt bij hen als consument meer rechten.

Ja, als ik haar zaterdag ga halen ga ik eerst nog eventjes buiten met haar op de straat. Kijken hoe ze reageert enzo, over de galop maak ik me niet veel zorgen. Je kunt niet geloven wat een zalige galop ze heeft! *\o/*

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:01

Kun je die haflinger van je niet tegen dat paard inruilen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:01

Ik heb gisteren voor het eerst weer 2 aansprekende paarden op internet zien staan waar ik het liefst zou willen gaan kijken. Maar dat kan eigenlijk gewoon nog ff niet..

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:05

Dat is wel echt een leuk paard Arabiertje, zie niet heel vaak aansprekende paarden op hun site maar deze heb je goed uitgezocht!! Hoop dat je er veel geluk mee hebt :-)